Урок інтегрованого дня на тему "Птахи"

Про матеріал
Тема уроку природознавства. Хто такі птахи? Тема уроку математика. Лічба в межах 20. Попереднє й наступне числа. Додавання і віднімання виду 14 + 1, 17 – 1. Розв’язування задач. Тема уроку образотворчого мистецтва. Малювання пташки.
Перегляд файлу

Тема уроку природознавства.        Хто такі птахи?

Тема уроку математика.               Лічба в межах 20. Попереднє й наступне числа.               Додавання і віднімання виду 14 + 1, 17 – 1. Розв’язування задач.

Тема уроку образотворчого мистецтва.        Малювання пташки.

Мета:

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:    формувати вміння самоорганізовуватися, контролювати свою навчальну діяльність, проявляти зацікавленість у навчанні;

інформаційно – комунікативної:    розвивати вміння здобувати нові знання, уміння відстоювати свою думку, залучати до роботи з різними джерелами інформації;

соціальної  :    удосконалювати навички продуктивної співпраці у парі, групі;

громадянської:    учити дбайливо й бережливо ставитися до природи;

здоров’язбережувальної:     розвивати бажання  піклуватися про збереження свого здоровя;

 

формування предметних компетентностей:

навчальної:   продовжувати ознайомлювати учнів із різноманітним світом тварин, формувати поняття  « птахи», уміння розпізнавати їх за істотними ознаками, поглибити знання про значення птахів у природі й житті людини; ознайомити з прийомом додавання і віднімання 1, удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі;

розвивальної:   розвивати спостережливість, фантазію, критичне мислення, уміння будувати власні висловлювання за спостереженням, робити висновки;

виховної:   виховувати любов до пернатих друзів, дбайливе ставлення до них, працьовитість, старанність, почуття дружби та відповідальності.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання:    мультимедійна презентація,  малюнки на тему  « Птахи», матеріали до ігор « Порахуй»,  « Сніжки»,  набірне полотно цифр ,склянка з водою,  пір’я (гусяче, куряче ).

Девіз уроку:       Спостерігай і захоплюйся,

                              вивчай і бережи!

 

                                            Хід уроку

І. Організація класу.

Ранкова  зустріч

  • Ви сьогодні вже проснулись ?
  • Добрий день !
  • Мамі вранці посміхнулись ?
  • Добрий день !
  • Клас наш радо всіх вітає
  • Добрий день !
  • Настрій гарний кожний має ?
  • Добрий день !
  • Станем разом дружно в коло !
  • Добрий день !
  • Привітай нас рідна школо!
  • Добрий день !
  • Треба всім нам привітатись !
  • Добрий день!
  • Стати в коло й посміхатись !
  • Добрий день !
  • Посміхнись сусіду зліва ,
  • Добрий  день!
  • Посміхнись сусіду справа
  • Добрий день !
  • Всі ми разом дружно скажем :
  • Добрий день !

Гра  « Чарівна сніжиночка»

  • Яка пора року зараз надворі ?
  • Які опади падають взимку ?
  • Падають білі сніжинки.
  • Затанцювали, закружляли чарівні сніжиночки в повітрі ( діти кружаться , як сніжинки ). А ось одна прийшла до вас, (даю в руки сніжинку). У ваших руках  вона оживе, коли ми скажемо яка зима. Якою ми її уявляємо.                         

( Діти говорять по одному слову ознаки зими )  

 

Урок     1

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Підведіть руки ті, хто любить тварин.( Діти виконують запропоноване).

Як приємно це знати!

  • Поплескайте в долоні ті, хто ніколи не образив наших молодших друзів.

 ( Діти виконують запропоноване). Я пишаюся вами!

  • Встаньте ті, хто має бажання піклуватися  про мешканців парку.

 ( Діти виконують запропоноване)

  • Підійдіть до мене ті, хто хоче побувати в зимовому парку.

 ( Діти виконують запропоноване).Я щаслива з вами! На нас сьогодні чекає цікава прогулянка парком!

Девіз нашої прогулянки:

Спостерігай і захоплюйся,

вивчай і бережи!               ( Слайд 1)

Але спочатку треба перевірити, чи дозволяє нам погода вирушити на прогулянку.

Вправа « Синоптик». Гра « Ой»

  • Я буду читати текст, а ви уважно слухайте і, якщо я допущу помилку, ви  промовите « Ой» і виправите помилку.
  • Сьогодні 22 лютого, четвер. Небо блакитне (  сіре, похмуре). Сонце світить, але не гріє. Повіває теплий, лагідний ( прохолодний) вітерець. Ранок похмурий,непривітний. Падає пухнастий дощ ( сніг, опадів не має). На деревах розкинулись листочки ( дерева голі). Білим снігом вкрило землю.
  • Підсумуйте, яка ж пора року в нашому місті  Костопіль? ( Зима)

 Погода чудова!                 ( Слайд 2).

  • Що ми повинні одягнути на зимову прогулянку?    ( Відповіді учнів ).
  • Давайте одягнемося.   ( Імітація рухами)   Ми можемо вирушати на прогулянку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Усний рахунок.

  • Які опади найчастіше випадають взимку? ( Сніг)

Вночі знову кружляли сніжинки і деякі через вікно потрапили до нас в клас. Вони незвичайні – математичні. Погляньте, в кого на парті сніжинки? Візьміть їх і вишукуйтесь в порядку зростання чисел на сніжинках( від 10 до 20).

Робота з класом:

  • прямий і зворотній рахунок чисел;
  • назвати «сусідів» числа 11, 15, 19;
  • назвати попереднє число до числа 12, 14, 16;
  • назвати наступне число до числа 11, 13, 17.

Закрийте  очі і уявіть себе маленьким теплим сонечком, яке посилає свої промінці на білесенькі крижані сніжинки. Чим вище підіймається сонечко, тим тепліше стає на землі, а сніжинок  стає менше. ( За вказівкою вчителя декілька учнів із сніжинками сідають за парти).

  • Подивіться, які сніжинки розтанули?
  • Назвати пропущені числа:

10, * , 12 , 13, 14, * , 16, *, 18, *, 20.

  • Які ви уважні! Молодці.

ІY. Сприйняття та осмислення нового матеріалу.

( Звуки співу синички)

  • Хтось нас кличе. Хто це? ( Слайд 3)
  • Що вона тримає? ( Лист)
  • Давайте прочитаємо, що в ньому написано.( Учитель зачитує листа).

                                                                                                          ( Слайд 4)

                                                   Дорогі, діти!

Спасибі вам за вашу добру справу, що ви зробили для нас. Тепер зима нам не страшна. Ми вдячні вам за турботу й любов. Із вдячності ми підготували для вас завдання. Ми хочемо, щоб вам було цікаво на уроці. А ще ми хочемо краще познайомитись з вами і розповісти про себе багато цікавого.

                                                                                 Ваші пернаті друзі.

  • Про яку гарну справу говорять пташки? ( Виготовлення годівничок).

 

 

 

1. Робота з таблицею.

  • Як мені приємно за вас! Пташки  вам дуже вдячні. Погляньте, як багато їх завітало до нашого класу. ( Слайд 5)
  • Які із зображених птахів вам відомі? ( Відповіді учнів)
  • Який зовнішній вигляд  має птах?  (Відповіді учнів)

2. Розповідь вчителя.

Птахи – це група тварин, які добре пристосувалися до польоту. Тіло птахів укрите пір’ям, яке захищає від холоду. Це одна з ознак , за якою птахи відрізняються від інших тварин. Міцний дзьоб допомагає захоплювати їжу. Живуть птахи у лісах, на полях, луках, водоймах та болотах.

    Вони – вірні друзі дерев та людей. Адже знищують шкідливих комах у садах та городах, луках і полях. Цим приносять природі і людям велику користь.

Запам’ятайте! Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб, кінцівки, хвіст .( Слайд  6).

Фізкультхвилинка   « Я – птах».

Давайте уявимо себе птахом.

  • Де голівка? Дзьоб? Шия? Крила? Кінцівки? Хвіст?( Вчитель називає частини тіла – учні демонструють)

За нашими діями уважно спостерігав дятел.( Слайд 7)

  • Чи вмієте ви так вправно працювати, як я комашок  з - під кори добувати?

3. Робота в групах. Робота з роздатковим матеріалом.

 

Завдання для групи 1.

Позначте  відповідними цифрами частини тіла зображеного птаха.

Доведіть, що дятел – це птах    ( Слайд 8.  Самоперевірка)

Завдання для групи 2.

Обведіть « зайве». Обґрунтуйте свій вибір.

https://fc.vseosvita.ua/000sx8-8c65/008.png

Яка пташка зайва? Чому? ( Усі зимуючі, крім снігура. Він прилітає до нас із півночі. )

 

Завдання для групи 3.

Позначте, чим вкрите тіло птахів? Поясніть свій вибір.

Картинки по запросу пір'яКартинки по запросу лускаКартинки по запросу хутро

 

Наша стежечка веде до зеленої красуні ялинки. На її гілочці нас зустрічає шишкар. ( Слайд 9).

- Як ви думаєте, чому саме на ялинці він вмостився? (Їсть зернятка шишки).

 Шишкар просить вас не дрімати, а разом з ним попрацювати.

( Пояснення  на магнітній стрічці додавання і віднімання виду 14 +1;

17 – 1).

Закріплення матеріалу. Гра « Сніжки».( Приклади на додавання і віднімання числа 1 ).

Усі стежинки ведуть до чарівного пеньочка. На ньому примостилась синичка. Вона хоче запитати, чи зможете ви задачки розв’язати?  ( Слайд 10)

  • З яких частин складається задача?( У,З,Р,В)  ( Слайд 11)

Задача1.( Слайд 12)

У дворі гуляло 4 голуби. До них прилетіло ще 3 голуби. Скільки всього стало птахів? ( Аналіз і розв’язання задачі усно).

Задача 2.( Скласти задачу за малюнком).( Слайд13)

На годівниці сиділо 9 синиць. 3 синички згодом полетіло. Скільки синиць залишилося?

Віршовані задачі.

1. Були у нашому дворі

Два горобці,три снігурі.

Хто може скласти лік птахам -

Всім горобцям і снігурам?

                            ( 2 + 3 = 5)

2. Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх пташок було?

                             ( 6 + 2 = 8)

3. Квочка водить по садочку

   10 ніжненьких курчат.

   Двоє зникли в холодочку.

   Три побігло до зернят.

   Ну, а скільки колобочків

   Біля квочки ще пищать?

                             ( 10 – 2 – 3 = 5)

                      Молодці!

 

( Слайд 14)

  • Куди ж далі звернула наша стежечка? На кущику горобини вмостився червоногрудий снігур. Він хоче познайомити нас зі своїми друзями . Ці птахи чудово плавають, але не вміють літати. До речі – це єдині птахи які ходять, стоячи. Хто ж вони? ( Пінгвіни).
  • Пінгвіни запрошують вас разом з ними відпочити і погратися.

Фізкультхвилинка « Танці зігріванці» ( Відео)

( Слайд 15)

Ось і сірі горобці

Вони справжні молодці.

Завдання нам підготували,

Щоб ми дослідниками стали.

«Ми –дослідники».  Проведення досліду.

- Чи спостерігали ви, як лебеді, гуси і качки, виходячи з водойми, тріпочуть крильми. З них спадають краплини води. І птахи потім залишаються сухими. Хіба  їх пір’я не намокає у воді? Давайте переконаємося у цьому, проведемо дослід. Пограємось у юних дослідників.

- Візьміть у руки гусячу пір'їну. Яка вона на вагу? (Легка.)

- Опустіть  гусячу пір’їну у склянку з водою. Торкніться пера. Чи стало перо мокрим?  (Ні.)                                                                                                                                  - А тепер опустіть у воду курячу пір’їну. Що ви помітили? (Куряча пір’їна стала мокрою.)                                                                                                                              Вчитель. Лебеді, гуси, качки, коли чистять дзьобом своє пір’я, то одночасно змащують його жиром. Тому пір’я цих птахів не намокає під час плавання. У курки такого жиру немає, тому її пір’я у воді намокає.)

- На гілочці дерева примостився омелюх. Він хоче запитати, чи знаєте ви , чим пташок годувати? ( Слайд 16)

Обчислити значення виразів.  На зворотньому боці картки - малюнок їжі птахів).

11 + 1 =        10 + 3 =           6 – 6 =               10 – 3 + 2 =           10 – 7 – 3 =

13 + 1 =        17 – 7 =            20 – 1 =             8 + 2 – 6 =             6 + 3 – 1 =

Давайте підсумуємо, чим ми можемо годувати пташок взимку ?

( Відповіді учнів).

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Ось і підійшла до кінця наша подорож до парку.  Підіб’ємо підсумок нашої подорожі.

  • Що  вам найбільше сподобалось на уроці?
  • Які завдання ви хотіли б виконати ще раз?
  • Що  візьмете в життя з нашого  уроку ?
  • Про що розкажете батькам удома?
  • Вправа « Продовж речення»
  • Я знаю, що…
  • Я завжди буду…
  • Хотів (хотіла) б порадити усім – усім…

 

  • Урок образотворчого мистецтва. Малюнок горобця.

Сьогодні на уроках ви слухали, згадували, дивилися, досліджували, міркували,

вчилися, робили висновки. Ви справжні молодці!

Пташки сьогодні завітали не тільки до нашого класу, а й до кожного з вас особисто. Подивіться уважно на парту, де вони могли причаїтись? Правильно, на ваших білих аркушах. Отже давайте візьмемо до рук олівці, і спробуємо відтворити пташок.

 

Серед зимуючих птахів найбільш популярними є горобці. Створити малюнок такої птиці досить просто, якщо діяти поетапно.

  1. Потрібно намалювати витягнутий овал. Це основа тулуба пташки.

Як намалювати птаха поетапно олівцем


2. У верхній частині заготовки потрібно намалювати фігуру з округлими контурами. Це буде голова. Знизу проводиться кілька рівних ліній. Це хвіст зимуючої птиці.

Як намалювати птаха поетапно олівцем


3. Далі чітко малюється дзьоб.

Як намалювати птаха поетапно олівцем


4. Потім потрібно плавними контурами створити обриси грудки, крила і намалювати очі.

Як намалювати птаха поетапно олівцем

5.  Потрібно намалювати олівцем лапки горобця.

Як намалювати птаха поетапно олівцем


6. Залишається тільки розфарбувати малюнок, використовуючи кольорові олівці або фломастери.

Як намалювати птаха поетапно олівцем 

-  А  завершити наш урок я хочу такими словами:

 

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю

Нехай звеселяють природу –

Співають для нас у гаю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Випускна робота

 

                                Інтегрований день

 

                                 Хто такі птахи ?

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Костопільської ЗОШК І-ІІІ ступенів № 6

Поліщук Валентина Леонтіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Костопіль - 2018

docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку