Урок інтегрованого курсу "Я досліджую світ"

Про матеріал
Тема уроку відповідає змісту підручника Н.М. Бібік, Г. Б. Бондарчук "Я досліджую світ" підручник інтегрованогокурсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) (частина 2)
Перегляд файлу

Тема: Коли гаджет заважає

Мета: систематизувати та поглибити знання дітей про користь та шкоду  гаджетів, розвивати здатність безпечно та етично використовувати їх у навчанні та інших життєвих ситуаціях; вчити  аргументувати свою думку та робити висновки;

розвивати мислення,увагу, вміння співпрацювати;

виховувати відповідальність за свої вчинки, культуру поведінки, культуру спілкування.

Формування ключових компетентностей:

вільного володіння та спілкування рідною мовою;

компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;

інформаційно-комунікативної

навчання  впродовж життя;

громадянської та соціальної;

культурної.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: компютер, таблиці, відео, малюнки .

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Настрій кожен гарний має?

Клас наш радо нас вітає!

2. Актуалізація знань учнів

Сьогодні на уроці ми згадаємо помічників, які допомагають людям пізнавати світ. Цими помічниками для нас є різноманітні електронні пристрої.

Відгадайте  загадку.

Є у мене вірний друг.

Має він чудовий слух

Й розмовляє голосами

Моїх друзів, тата й мами.

Як він зветься, хто нам скаже?

3. Складання кластера «Мої помічники – електроні пристрої»

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя

Сучасним дітям важко уявити своє життя без смартфона. Частина дорослих говорить, що від них тільки шкода, а інша – від них багато користі. Хто з них правий. Давайте попробуємо розібратися.

2.Гра «Пінг-понг»

Коли і для чого потрібні телефон і комп’ютер, а коли вони зайві?

Гра проходить у формі змагання: одна група учнів називає, коли гаджети потрібні, а друга – коли вони заважають. Перемагає команда, яка останньою наведе свій аргумент.

3.Технологія «Сітка Елвермана»

Підніміть руки, хто вважає, що гаджети приносять користь. А тепер – ті, хто думають, що вони приносять більше шкоди. От ви і поділилися на дві команди. Назвемо їх «Користь» та «Шкода». Кожній команді треба назвати випадки, коли гаджети приносять користь, а їншій, коли вони шкодять.

 

 

Так

Гаджети приносять користь дітям

Ні

 

Інформація для вчителя

https://starylev.com.ua/club/article/dity-v-sviti-gadzhetiv

У чому користь гаджетів?

 

- Різноманітні ґаджети дозволяють здійснювати швидку комунікацію та пришвидшують пошук інформації. Адже легше надіслати лист електронною поштою чи повідомлення у соцмережі, ніж звичайною поштою. А інтернет дає можливість швидкого пошуку відповідей на запитання та значеннь певних понять;

 

- Ґаджети відіграють одну із провідних ролей у сучасному освітньому процесі. Уже дошкільнят за допомогою різноманітних програм та ігор можна навчити розрізняти форми, кольори, вивчити назви тварин чи рослини, вчитися рахувати, читати, писати;

 

- Ґаджети – один із способів зайняти дитину під час нудної подорожі, наприклад, в маршрутці чи поїзді. Це може бути як гра на планшеті чи телефоні, так і читання електронної книги;

 

- Батьки можуть використовувати ґаджети для заохочення, як «бонус» за прибирання в кімнаті чи зроблені уроки.

«Мінусів» у ґаджетів для дітей значно більше.

 

Фізичне здоров’я

 

Спершу може здатися, що ґаджети впливають негативно лише на зір. Проте це далеко не все. Часте використання різноманітних девайсів може призвести до порушень кількох органів почуттів: псування зору та слуху, зниження тактильних відчуттів.

 

Здавалося б, що рухи пальців під час комп’ютерної гри мали б сприяти розвитку дрібної моторики рук дитини, але це хибна думка. Насправді, у цих рухах задіяна мінімальна кількість м’язів пальців, тому дрібна моторика рук лише погіршується. Для розвитку дрібної моторики більш доцільно малювати чи писати.

 

Під час тривалого сидіння за комп’ютером дитина довго перебуває в одній нерухомій позі. Це може призвести до проблем з диханням, а постійна напруженість тіла, зокрема шиї та хребта, погіршує кровообіг та приводить до болю у спині.

 

Окрім того, ІТ-залежність призводить до ігнорування активних ігор та прогулянок, що не лише шкодить імунітету, але й призводить по погіршення обміну речовин та ожиріння.

 

Психічне здоров’я

 

Науковці довели, що активне «онлайн-життя» дітей призводить до безпідставної агресії та порушення сну. Від тривалої ізоляції задля гри дитина стає напруженою, некомунікабельною, замикається в собі. Виникає нервозність та злість до всього, що не є комп’ютерною грою абощо.

 

Творча складова

 

У той час коли традиційна гра в дворі чи читання книги вимагає уяви та фантазії, обдумування персонажів та сюжетів, то ґаджети, навіть якщо це розвивальні програми для діток, звужують уяву. Дитина не «виходить» за рамки екрану, образне мислення не розвивається.

 

Соціальна сфера

 

Часто батьки, купуючи смартфон чи планшет дитині, гадають, що лише полегшать собі життя. Світ винайшов навіть такі прилади, як «дитячий пульт» (для фільтрації каналів), «електронний казкар» (пристрій для зчитування казки з книги) та «співак колискових» (пристрій, що співатиме дитині у будь-який час дня і ночі). Батьки все більше своїх обов’язків перекладають на електронні пристрої . Це поширена помилка, адже дитина потребує саме батьківської присутності та уваги. Навіть, якщо Ви не читаєте їй казок, але будьте з дитиною, коли вона сама це робить. Якщо, все перекласти на ґаджети, то зв’язок дитини з батьками може бути повністю розірваний, і, як наслідок, батьки абсолютно втратять свою авторитетність та необхідність у житті малюка.

 

  1. Словникова робота

Ґаджет (англ. gadget — пристрій) — як правило, цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування. Зневажливе значення — дрібничка, дурниця.

Сьогодні ґаджетом можна вважати будь-який цифровий прилад, досить невеликий, щоб одягти на руку, покласти до кишені або підключити до ПК або смартфона. Найвідоміші типи ґаджетів: мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, GPS-навігатор, електронна книга.

 

  1. Хвилинка-цікавинка.  Перегляд відео «Історія телефону»

Мобільний телефон з’явився 3 квітня 1973 року. Його винахідник – Мартін Купер дуже здивував перехожих на вулиці,коли вирішив поговорити по телефону.

https://www.youtube.com/watch?v=Dqop01dtMoM

 

  1. Робота з підручником с. 38
  1. Вправа «Оціни вчинок»

Кого ви бачите на малюнку? (Хлопчика Артема і дітей, які прийшли його привітати з днем народження.)

Що запропонували Артему діти? (Погратися, з’їсти торт.)

Що в цей час робив хлопчик? (Грався телефоном.)

Що пропустив Артем?

Як ви думаєте, чи прийдуть діти на день народження Артема наступного року?

Чи запросять друзі Артема на свої свята?

  1. Творча вправа «Обери розвагу»

  Що ви можете порадити  Артему? (Відкласти телефон і ,,,)

Чому гаджети не можуть замінити гру з друзями, прогулянку, спілкування з родиною?

Сьогодні ми теж спробуємо розважитись без телефонних ігор. Ми пограємо в рухливу гру.

  1. Гра "Плутанина"

Чим більше учасників у цій грі, тим веселіше.

За допомогою лічилки вибираєте ведучого, який йде або відвертається на деякий час. Всі інші беруться за руки і утворюють коло, яке потім заплутують, повертаючись навколо себе, переступаючи через чиїсь руки і т.д.

Але головне - руки в жодному разі не можна розчіплювати. Коли ви остаточно переплуталися, викликайте ведучого, який буде вас розплутувати. Його завдання - перетворити вас назад в коло і при цьому стежити, щоб ви не відчепилися. Але зате, коли він розплутає вас, всі зітхнуть з полегшенням - адже не приємно стояти, зігнувшись у три погибелі, та ще й вивернувши руки.

Чи можуть гаджети замінити гру та спілкування з друзями, родиною, домашніми улюбленцями, прогулянку?

  1. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

Ви  радили Артему замість телефонної гри на ніч попросити маму  прочитати казку. А чи самі ви знаєте казки? Перевіримо.

Тест «Відгадай, якщо зможеш!»

За кожну правильну відповідь — один бал.

1. Хто з’їв Колобка?

  • Білосніжка.
  • Баба – Яга.
  • Лисичка.

2. Ким насправді був маркіз Карабас?

  • Людожером.
  • Сином мірошника.
  • Котом.

3. Якою стравою частувала Журавля Лисиця з казки «Лисичка та Журавель»?

  • Борщем.
  • Кашею.
  • Медовою пахлавою.

4. На якому дереві Івасик-Телесик ховався від Зміївни?

  • На сосні.
  • На яворі.
  • На дубі.

5. Що замість ягнятка поклали старенькі в мішок лисичці з казки «Лисичка з качалочкою»?

  • Качечку.
  • Курочку.
  • Собаку.

6. Як вовчисько втратив свій хвіст?

  • Хвіст відмерз під час риболовлі в ополонці.
  • Відрубали селяни.
  • Відгризли собаки.

7. Яке яєчко знесла курочка діду й бабі?

  • Простеньке.
  • Золотеньке.
  • Червоненьке.

8. Як звали мишенят із казки «Колосок»?

  • Чіп і Дейл.
  • Чук і Гек.
  • Круть і Верть.

9. По що пішла мама-коза із казочки «Семеро козенят»?

  • По капусту.
  • По молоко.
  • По морозиво.

10. Що робила дівчина, коли дід з бабою спалили її гніздечко?

  • Пряла кужіль.
  • Втекла в ліс.
  • Лаялася.

11. Хто останнім прийшов на допомогу в казці «Ріпка»?

  • Кішка.
  • Мишка.
  • Внучка.

12. Куди побігла Оленка з казки «Гуси-лебеді»?

  • В ліс по гриби.
  • На вулицю гуляти.
  • З дівчатами по ягоди.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ꟷ Всі ви любите мультфільми і пам’ятаєте треки з цих мультиків. Я пропоную вам потанцювати під мелодію з улюбленого мультфільму.

ZUMBA KIDS - Electronic Song - Minions

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

ІІІ. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1.Робота в групах

Пригадайте та обговоріть:

 а) правила користування гаджетами;

б) правила «мобільного» етикету.

1.Складання правил користування гаджетами.

  1. Грай тільки в ті ігри, що відповідають твоєму віку.
  2. Дивись тільки дитячі передачі.
  3. Тривалість перегляду не повинна перевищувати 45 хвилин
  4. Тривалість роботи за комп’ютером не повинна перевищувати 30 хвилин.
  5. Екран гаджета має бути розташованим більше 40 см від очей і лежати на столі, а не бути в руках.
  6. Не користуйся навушниками на вулиці, в транспорті, громадських місцях.
  7. Удома користуйся великими навушниками-«лопухами», а не маленькими «крапельками».
  8. Слідкуй за своєю поставою.
  9. Комбінуй ігри на планшеті чи телефоні з іграми на свіжому повітрі, настільним іграми, малюванням, танцями тощо.
  10. Не варто також носити мобіль­ний телефон на шиї , в кишені. Краще покласти його в сумку, а вдома виділити йому постійне місце. Наприклад: на вікні кухні.
  11. Намагайтеся не розмовляти мобільним телефоном довше трьох хвилин.
  12. Між розмовами робіть перерви не менш як на 15 хвилин.
  13. Стежте, щоб загальна кількість розмов за добу не перевищувала однієї години.
  14. Набравши потрібний номер, не притискайте відразу телефон до вуха — саме під час з’єднання відбувається найпотужніше випромінювання. Тому стежте за процесом виклику, дивлячись на екран мобільника, і лише після того, як з’єднання відбулося, підносьте його до вуха. 
  15. Не можна користуватися мобільним телефоном уночі. Діти повинні спати достатню кількість часу. У цей час можна їх зарядити.
  16. Тримайте телефон не ближче 2 м від ліжка.
  17. Якщо вам доводиться багато спілкуватися мобільним телефоном, не тримайте його постійно біля вуха. Купіть собі навушники. Це частково зменшить вплив надпотужного випромінювання. 
  18. Багато хто любить розмовляти мобільним у автобусі чи в автомобілі, щоб розважитися в дорозі. Не варто робити цього. Бо випромінювання мобільника відбиваються від металевого корпусу машини, збільшуючи потужність у кілька разів. До речі, окуляри в металевій оправі з цих само міркувань також краще знімати під час розмови. 
  19. Не можна користуватися мобільним телефоном уночі. Діти повинні спати достатню кількість часу.
  20. Тримайте телефон не ближче 2 м від ліжка.
  21. Якщо на екрані вашого мобільника кількість «антенок» зменшилася, це означає що ви потрапили в зону слабкої дії сигналу. Таке трапляється в приміщеннях вокзалів, аеропортів, метро, в підвалах. Намагайтеся уникати користування мобільним телефоном у таких умовах, бо інтенсивність його електромагнітного випромінювання збільшується в кілька разів
  22. По можливості, постарайтеся в одній руці тримати телефон, а іншу руку використовувати для відкривання всього іншого (наприклад, дверей в громадських місцях). Коли можна використовувати гарнітуру, використовуйте її.
  23. Метал і пластик, з яких складаються частини мобільних телефонів, зберігають віруси та мікроби. Тому дезінфекції гаджетів слід приділити особливу увагу.

Компанії-виробники смартфонів, такі як Apple і Samsung, зараз змінили свої рекомендації на рахунок дезінфекції апаратів. Якщо раніше вони говорили, що не потрібно використовувати дезінфікуючі серветки, то зараз вони кажуть: дезінфікуйте. Якщо телефон можна мити мильною водою, звичайно мийте і просушуйте”

  1. Діти можуть скачувати ігри під наглядом батьків або попросити тата чи маму завантажити розваги для них. Щоразу переконуйтеся також, що ви використовуєте перевірені сайти й додатки. 
  2. Діти уже з раннього віку починають створювати свої акаунти у соцмережах та власні електронні скриньки. Попри те, що сайти самі регулюють, наскільки безпечним є пароль, треба запам’ятати, що пароль повинен містити різні символи й його нікому не можна розповідати.
  3. Діти особливо люблять проводити час у соціальних мережах. Порадься з батьками, що можна поширювати у своїх профілях, а що – ні.
  4. Діти люблять безкоштовний Wi-Fi – а хто не любить? Але ці мережі можуть робити доступними їхні дані.
  5. Давайте свій номер телефону та e-mail тільки рідним та друзям. Діти часто стають жертвами цькування в Інтернеті.

Інформація для вчителя

Для режисерки, художниці-аніматорки Діани Денис тема кібербулінгу дуже близька, бо їй лише 20 років, вона сама ще зовсім недавно була підлітком і спостерігала випадки цькувань в онлайні.

Своїм роликом "Mr. Nox" Діана закликає не ігнорувати погрози в онлайні.

                       https://life.pravda.com.ua/society/2020/01/7/239499/

Відомо багато випадків, коли блискавка вдаряла в мобільний телефон. При сходженні на Говерлу це сталося з телефоном охоронця колишнього  президента України В. Ющенка.

 

2. Правила «мобільного» етикету

  1. Намагайся слідкувати за тим, щоб телефон не «крав» твій час. Частіше спілкуйся з рідними, друзями. Не забувай про свої домашні обов’язки.
  2. Непристойно дзвонити людині  до 8 ранку та після дев’ятої вечора.
  3. Говори  по телефону коротко і ввічливо. Не затягуй телефонну розмову, адже поговорити  можна при особистій зустрічі. Пам’ятай, вихована людина дзвонить лише за необхідності.
  4. Переводь свій мобільний телефон в режим «без звуку» у театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках.
  5. Увімкнені на максимум колонки  заважають іншим. Слухай улюблену музику через навушники. Користуючись  ними, встанови мінімальну гучність, щоб чути зовнішні звуки.
  6. У громадських місцях: бібліотеці, магазинах, транспорті, ліфті намагайся розмовляти по телефону максимально тихо та коротко.
  7. Вимикай мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка вимкніть телефон»   медичних закладах, установах з великою кількістю апаратури.)
  8. У театрах, кіно, музеях, на виставах переводь свій мобільний телефон в режим «без звуку».
  9. Фотографуючи чи знімаючи відео на свій мобільний телефон музеях, поважай приватне життя інших людей.

 

Інформація для вчителя

 

Компанія «Київстар» радить усім абонентам мобільного зв’язку дотримуватися рекомендацій, які допоможуть гармонійно поєднувати особисту свободу абонента та повагу до інтересів оточуючих:

  • Намагайтеся вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть Ваш мобільний телефон» — наприклад, у літаках чи у медичних закладах.
  • Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах. Ваш мобільний телефон не порушить дійство несподіваним гучним сигналом (рінгтоном).
  • Оберіть такі рінгтони, які будуть приємні Вам, і в той же час не турбуватимуть оточуючих.
  • Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону коли Ви відпочиваєте разом з іншими людьми — наприклад, у ресторані чи кафе.
  • Сідаючи за кермо, вимкніть гучність телефону і не відволікайтеся на дзвінки та телефонні розмови — це робить поїздку безпечнішою.
  • Пам’ятайте про переведення Вашого мобільного телефону у режим «без звуку» або використовуйте послугу «Голосова пошта» на ділових зустрічах та переговорах, якщо немає інших домовленостей.
  • Якщо під час вистави або в бібліотеці Вам терміново необхідно написати текстове повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури.
  • Знаходячись в офісі, не забувайте брати з собою мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.
  • У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко, щоб не заважати оточуючим своїми розмовами.
  • Перебуваючи в бібліотеці, переведіть Ваш мобільний телефон у режим «без звуку», а при необхідності відповісти на дзвінок розмовляйте неголосно і по суті справи.
  • Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).
  • Некоректно використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.
  • Тестування власного телефону на рівень гучності рінгтонів краще здійснювати вдома, а не в громадських місцях.
  • Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний, поважайте приватне життя інших людей. Запитайте дозволу, перш ніж когось фотографувати або знімати.
  • Більшість сучасних моделей телефонів можуть фіксувати номера, з яких був зроблений виклик, і повідомляти своїх власників про пропущені дзвінки. Якщо Вам не відповіли негайно, не треба повторювати виклик — наберіться терпіння й чекайте, коли Ваш абонент зможе передзвонити Вам.
  • Небажано дзвонити людині по робочих питаннях на мобільний телефон у його вільний час, а саме до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також на вихідні й свята. На особисті дзвінки також існують обмеження з 9 ранку до 22 вечора. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще вибачитися та запитати про можливість говорити з Вами, а розмовляти недовго й по суті.
  • Поважайте право людини на особисте життя — не читайте текстові повідомлення й не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу.
  • Розкажіть про мобільний етикет друзям.

https://kyivstar.ua/uk/about/important_data/ethics

2. Робота з  малюнками(с. 39)

– Якими правилами користування гаджетами знехтували діти. Що їм можна порадити?

3. Гра «Так чи ні». Робота з конструктором Lego

– Якщо дитина поводиться правильно учні піднімають зелену цеглинку, а якщо ні – червону.

  • Проводить вільний час  граючи з друзями на свіжому повітрі.
  • Спить не менше 9 годин на добу.
  • На прогулянку бере планшет.
  • Голосно розмовляє по телефону в магазині.
  • Допомагає мамі на кухні.
  • Всі вихідні грає в ігри на телефоні.
  • Знаходить цікаву інформацію  про тварин в інтернеті.
  • Рідко грає в комп’ютерні ігри.
  • Робить зарядку для очей.
  • Дивиться мультфільми з ранку до вечора.

 

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

 

Вправа «Ярмарок думок»

1. У чому полягають переваги користування електронними засобами?

2. Як убезпечити себе від шкідливого впливу комп’ютерних ігор?

3. Які поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером ти можеш запропонувати?

4. Як ти користуєшся  сучасними гаджетами?

5. Уяви, що ти прокидаєшся зранку, а у світі зникли усі телевізори, комп’ютери, планшети, мобільні телефони. Чим ти їх заміниш?

– Навіть, якщо електронні пристрої невід’ємні атрибути життя, пам’ятайте, що вони повинні лише доповнювати його, а не замінити.

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
4198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку