Я досліджую світ
Тема. Правила особистої гігієни
Мета: розповісти учням про призначення предметів особистої гігієни; вчити розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни, використовувати їх у повсякденному житті; прищеплювати учням елементарні санітарно-гігієнічні навички (щодня мити обличчя, руки, вуха, шию, чистити зуби вранці та ввечері); вчити школярів правильно вмиватися, купатися, доглядати за зубами, вухами, носом та очима, стежити за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски); виховувати охайність,акуратність.
Обладнання:підручник з основ здоров’я,друкований зошит,сюжетні малюнки,таблиця «Правила особистої гігієни»,ТЗН.
Тип уроку:комбінований
Форма проведення:урок-КВК
Клас:1
Хід уроку
1.Організація класу до уроку
1.1.Перевірка готовності учнів до уроку
- Наш урок розпочався і я вас прошу перевірити чи все необхідне до уроку основ здоров’я у вас готове.
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту
- А тепер давайте з вами трішки помріємо.Заплющіть оченята і уявіть собі весняну,яскраву галявину. Сяє променисте сонечко і ви стрибаєте по ніжній росяній травичці.Ви відпочиваєте.Уявили?А тепер повертаємося до класу.
2.Повторення раніше вивченого матеріалу
2.1.Фронтальне опитування
- На яку тему ми з вами говорили минулого уроку?
- Що нам потрібно пам’ятати про нашу поставу?
- Як не потрібно сидіти під час письма?
2.2.Гра «Покажи як правильно»
- А зараз пограємо у справжніх тренерів.Хтось вийде і покаже нам вправи,які ми з вами вивчили для стрункої постави на минулому уроці.А може хтось і ще якісь вправи самостійно вивчив і хоче навчити нас.
3.Вивчення нового матеріалу
3.1.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності
- Погляньте на малюночок.І скажіть,що тут неправильно?(-Тут брудна дівчинка грається з іграшками)
- Як ви гадаєте чому дівчинка має такий вигляд?(- Бо вона неохайна і не дотримується правил особистої гігієни)
-Отож,дітки,як ви вже здогадалися,сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про правила особистої гігієни,дізнаємось як правильно вмиватися,купатися,доглядати за зубами,вушками,носом та очима.
3.2.Бесіда з учнями по темі уроку (Лист Королеви Чистоти)
— Діти! До нас надійшов лист від Королеви чистоти. Прочитаймо його!
Учитель читає учням листа.
«Любі хлопчики та дівчатка! я дізналася, що ви вже стали
справжніми школярами, і дуже зраділа, бо ви можете стати моїми
вірними помічниками.
але таємниці свого Королівства я відкрию лише тим, хто виконає всі мої завдання. Отже, перше завдання…»
3.3 Гра «Скажи навпаки»
- Ось наше перше завдання.Я вам читаю твердження,а ви уважно послухайте і скажіть навпаки.
Брудна тарілка — чиста тарілка.
Охайна дівчинка — ...
Засмічене подвір’я — ...
неохайний хлопчик — ...
чиста кімната — ...
3.4 Гра «Закінчи речення»
- Ось ще одне завдання ві нашої Королеви Чистоти.Я вам зачитую речення,а ви його повинні закінчити
• Фантик від цукерки можна кидати тільки...
• Щоб у хаті було чисто, потрібно...
• Щоб повітря у класі було свіжим, необхідно...
• Щоб подвір’я було чистим, потрібно...
— Отже, ви добре впоралися із завданням Королеви чистоти,
і я сподіваюся, зрозуміли її закони.
3.5.Робота над загадками
- Спробуйте виконати ще одне завдання від Королеви Чистоти,відгадайте загадки
• Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
а купатись не люблю,
Бо від того худну. (Мило)
— Для чого потрібне мило?
• Кістяна спинка,
на черевці щетинка,
По брамі стрибала,
Крихти виганяла. (Зубна щітка)
— Для чого потрібна зубна щітка?
— Для чого потрібна зубна паста?
— Для чого потрібна склянка?
• Поки вона гуляла,
Спинка рожевою стала. (Губка)
— Для чого потрібна губка?
• Який є, таким покаже
і без слів про все розкаже. (Дзеркало)
— Для чого потрібне дзеркало?
• Зуби є, а рота нема. (Гребінець)
— Для чого потрібний гребінець?
— Для чого потрібний шампунь?
• Два кінця, два кільця, а посередині — цвяшок.
(Ножиці)
— Для чого потрібні ножиці?
• Колюча, наче їжачок,
Штанці почистить, піджачок. (Щітка)
— Для чого потрібна щітка?
Фізкультхвилинка
4.Закріплення нового матеріалу,вироблення практичних умінь і навичок
4.1.Робота з підручником
- Відкрийте ваші підручники.Погляньте на завдання 1.Тут є малюночок,нам потрібно визначити і сказати хто з діток чинить правильно,а хто-ні.
- Погляньте на наступну сторіночку.Тут нам визначають правила особистої гігієни.Давайте прочитаємо та запам’ятаємо їх.
- Гляньте на наступну сторінку підручника.Тут на потрібно визначити предмети для дотримання гігієни і сказати для чого вони
4.2.Практична робота «Як правильно мити руки»
- Погляньте на наступні й сторінці у нас є правила миття рук.Давайте спробуємо за даним алгоритмом помити рученята.
4.3.Робота в друкованому зошиті.
- Відкрийте ваші зошити.Знайдіть завданнячко 1.Поставте на нього пальчик.Тут зображені предмети,що допомагають нам дотримуватися правил особистої гігієни,а тепер візьміть зелений олівець і обведіть ті предмети,які нам для цього необхідні.
-Погляньте на завдання 2.Тут є твердження,а біля них віконечка.Давайте прочитаємо їх ,і якщо ви дотримуєтесь цього правила,то ставите у віконечку біля нього плюсик,а якщо ні,то залишаєте порожнім.
4.4.Гра «Знайди вірне»
- Погляньте на екран тут вам запропоновані предмети.Знайдіть серед них ті,які допомагають нам підтримувати чистоту наших рук і тіла.
- А тепер знайдіть те,що доглядає за нашим волоссям.
- А без чого не можуть обійтися наші зубки?
5.Підсумок уроку
5.1.Підсумкова бесіда
- Яку проблему ми сьогодні обговорювали?
- Що нам необхідно для дотримання власної чистоти?
- Що ще ми повинні пам’ятати про гігієну?Чи тільки власної чистоти ми повинні дотримуватися?
- Як правильно вимити ручки?
5.2.Визначення активних учнів на уроці
- Сьогодні на уроці були активними та гарно відповідали…
-Наш урок добіг кінця.Ви можете йти на перерву.