Мордовцева Тетяна Володимирівна,вчитель-методист вищої категорії Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.
Інтегрований урок- подорож з української мови та курсу«Я досліджую світ»«В країну АБЕТКА з осіннім листочком» в 1 класі
НА ТЕМУ :українська мова»Склад.Поділ слів на склади ».
Я досліджую світ «Я пізнаю осінь».
МЕТА : розширити знання дітей про звуковий склад слова/кількість складів,голосні та приголосні звуки/,вчити читати склади з звуком С,записувати склади та слова з звукомС;розвивати уміння уважно слухати й аналізувати слова;виховувати вміння співпрацювати в парі,каліграфію письма. Ознайомити зі змінами,які відбуваються у природі восени.
ХІД УРОКА
І. ОРГМОМЕНТ
Учитель: Встаньте,дітки,всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Посміхнися сам до себе, а тепер і до гостей
Привітайтесь:»Добрий день!»
Давайте познайомимось. Назвіть своє ім ‘я.-----------------------------
Настанова
Ось і школа,ось і клас.
Він давно чекає нас.
В школу ми прийшли сюди
Щоб розумними рости!
За парти тихо сіли,випрямили спини.
Ноги разом стоять,руки спокійно лежать.
Ви уважні?
Ви активні?
Хочете читати?
Готові відповідати?
ІІ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК
-Діти, який сьогодні був ранок?/Прохолодний/
-Так,сонечко довго з-за хмари не виходило.Прохолодно і сумно було трішечки.
-А чому це так? Як ви вважаєте?/Тому,що настала осінь/.
-Так,діти,зараз надворі господарює осінь. У осені-обнова. Вона придбала дивовижний килим! Зітканий він візерунками жовтого,червоного,коричневого кольорів. Застелила осінь ним усю землю!
-Де ж придбала осінь цей чарівний килим? У якій крамниці?
- Так,діти, це осінні листочки впали на землю і перетворилися на казковий килим.
Я бажаю вам гарного осіннього настрою на уроці і дбайливого ставлення один до одного.
А для цьогоми повинні пам’ ятати правила:
-Уважно слухати.
-Все запам’ ятовувати.
-Допомагати один одному.
Ви готові?Отже,почнемо!
Настрій-супер!
Погода-клас!
До роботи- все гаразд!
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
ХВИЛИНКА ГІМНАСТИКИ
Потім вгору, потім-вниз оченятами дивись!
А тепер нове завдання-оченятам тренування:
Раз-дивлюсь у далечінь,два- в долоньці відпочінь!
2./1-2-3-4-5-вийшли пальчики гулять.
1-2-3-4-5- в хатці знову всі сидять.
3/Вправа «Барабанщики»
Д-д-д-/голосніше,тихіше/
Гра « Луна»
-Я промовляю початок слова, а ви його закінчуєте.
Та-/то/ ма/ма/ уч/ні/ вчи /тель/ сонеч/ко/
Чистомовка
Са-са-са-смачна ковбаса.
Си-си-си-води мені принеси.
Су-су-су-заплету тобі косу.
Се-се-се- яблук дядько принесе.
Скоромовка
Сів шпак на шпаківню,заспівав шпак півню
Ти не вмієш так. Як я.
Так,як ти- не вмію я.
ГРА «ГОНКА ЗА ЛІДЕРОМ»Тема «Поговоримо про осінь»
1.В жовте листя пофарбувала,урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси чарівна царівна../осінь/.
2.Яка зараз пора року?
3.Яка пора року була перед осінню?
4. Назвіть «осінні» слова./Гриби,жоржина,дощ,парасолька,бабине літо/
5.Скільки місяців має осінь?/Вересень,жовтень,листопад/
6.Який зараз місяць?/Жовтень/
7.Якою буває погода восени?/Сонячною,хмарною,дощовою,вітряною./
Вчитель: в інтелектуальній грі « Гонка за лідером» перемогли------------------------/вчитель дає осінні листочки переможцям/
ГРА «ДОЛОНЬКИ»
-Плесніть у долоньки ті,у кого стверджувальна відповідь.
-Хто був в осінньому лісі?
-Хто збирав осінні листочки?
-Хто допомагав замітати осіннє листячко у дворі?
-Хто бачив,як запасає білочка горішки на зиму?
-Хто бачив,як пташки відлітають у вирій?
-Хто збирав грибочки у лісі?
Гра « Продовжіть речення»
Я починаю речення,а ви продовжіть.
-Зайчик стрибає../у лісі/.
-Котик сидить..
-Мишка дивиться..
-Півник співає..
Настав осінній/день/.
Випав рясний/дощ/.
Виглянуло на небі/сонечко/.
Графічний диктант
-Учитель читає речення,учні з цеглинок складають моделі.
Котик Мурчик спить.
Прийшла чарівна осінь.
Діти вчаться.
ІУ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Уявіть себе на футбольному полі. Ви вболіваєте за одну команду. Що ви будете викрикувати?/Ди-на-мо! Чем-пі-он!/
-А якщо ви заблукали в лісі,що ви будете кричати?/А-у!/
-Які слова викрикує людина,яка просить про допомогу?/До-по-мо-жіть!/
Кожне слово ви вимовляли по частинам.
Кленовий листочок до класу влетів ненароком,
Це осінь з надвору підказує тему уроку.»Склад.Поділ слів на склади»
Ми будемо вчитися ділити слова на склади.
У. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Вправа «Квест-дослідження»
Раз-метелик/3/,два-жучок/2/
Три-невтомний павучок/3/.
А чотири-бабка /2/ спритна.
5-то сонечко/3/ привітне.
6-потішний світлячок/3/.
7-то джмелик/2/ дивачок.
Кожне слово,яке досліджували,ми вимовляли по частинам.такі частинки називаються кладами.
ВИСНОВОК:Слова можна вимовляти по складах.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Їжачок ішов лісочком.
Вмить згорнувся він клубочком.
А лисичка походила й їжачка того не з їла.
Тупу-тупу ведмежата.
Йдуть по мед вони малята.
А на них напали оси.
Не прогнати їх ще досі.
Летів горобчик,сів на стовпчик.
Біг хлопчик- утік горобчик.
Тихесенько котик крадеться.
Мишку може він діждеться.
Мишка з нірки вибігає,котик її наздоганяє.
Бігав,бігав не догнав. Спотикнувся і упав.
Ішла баба дубнячком,зачепилась гапличком.
Сюди смик,туди смик. Відчепися, мій гаплик.
2.Гра « Чарівний мішечок»/назвати звуки/А О У М Н Л С
3.Гра « Чарівні окуляри»/прочитати склади/АЛ АМ ОЛ ОМ АН ОН АС ОС УЛ УМ УН УС
4. Прочитати слова.Визначити ,скільки в них складів.
СОН СОСНА СЛОН САЛО ОСА СМОЛА АНАНАС ЛАМАНА
5.Гра»Хто де буде жити?»
/Кінь,коза,корова,гусак,кіт,собака,курка/
-Визначте,у якому будиночку має «мешкати» тваринка.
6.Технологія « Входження в малюнок»
-Кіт стоїть на стільці./так/
-Кіт стоїть поруч зі стільцем-
Миша сидить на підлозі./Так/
Миша сидить на стільці.
7.Робота за Букварем.
Прочитайте слова по складах.
Мо-ло-ко/3/ ла-ма/2/ мул/1/ а-на-нас/3/
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
РОБОТА В ЗОШИТІ
УІ заключна частина
Вправа «Вірю-не вірю»
Слово «котик» має 3 склади
Слово «кіт» один склад
Слово «мишка»-три склади
Слово «миша»- 6 складів.
Вправа «Кола Ейлера-Венна»
Голосні Приголосні
А О У М Н Л С
-Звуки мови позначаються/буквами/.
-Голосні звуки утворюються за допомогою/голосу/.
-Приголосні звуки утворюються за допомогою/голосу і шуму/.
ВПРАВА «КОЛЬОРОВА РЕФЛЕКСІЯ»
Картка зеленого кольору- задоволені уроком
Жовтого- урок був цікавим
Червоного- урок не сподобався.