Урок інтегрованого курсу "Я дослуджую світ" за темою "Птахи"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням технологій і методів інтерактивного навчання, на якому діти в цікавій формі знайомляться з різновидом птахів, особливостями їх будови, проводять досліди; різноманітні завдання розвивають пізнавальний інтерес учнів, увагу та спостережливість, вміння робити правильні висновки; виховують бережливе ставлення до птахів у природі, бажання пізнавати їх, почуття відповідальності за наших птахів.
Перегляд файлу

 

Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі

 

Підготувала Копєйка Ольга Вікторівна, вчитель початкових класів

КЗ «Ватутінський ліцей Нововодолазької районної ради Харківської області»

 

Тема тижня «Царство тварин»

Тема дня: Птахи

Мета: формувати уявлення про птахів, їх різноманітність; вміння впізнавати птахів за істотною ознакою, порівнювати їх; вчити аналізувати ілюстрації, знаходити в них необхідну інформацію і робити висновки, розповідати отриману інформацію, доводити свою думку; класифікувати зображення птахів і пояснювати сутність класифікації; дослідити, які пристосування допомогли їм підкорити різні природні середовища;

             розвивати пізнавальний інтерес учнів, увагу та спостережливість, вміння робити правильні висновки;

            виховувати бережливе ставлення до птахів у природі, бажання пізнавати їх, почуття відповідальності за наших птахів.

Обладнання:  мультимедійна презентація, запис звучання голосів лісових птахів, картки із зображенням птахів; чучела птахів, лупа, пір’їни (гуски та курки), склянка з водою; конверти  із пазлами, загадки про птахів, підручник.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

Діти і вчитель встають у коло.

Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Урок час вже починати.

 Вітання у колі друзів

  • Добрий день вам, діти!
  • Добрий день.
  • Добрий день вам, киці!
  • Няв, няв, няв!
  • Добрий день вам, мишки!
  • Пі, пі, пі!
  • Добрий день вам, пташенята!
  • Ців, ців, ців!
  • Добрий день вам ….

 

 Вправа  побажання

Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань. Але наші побажання будуть незвичайними. Ви сьогодні принесли своїх улюблених тваринок (іграшки), то побажання будемо говорити від їх іменні.

           Мій зайчик бажає, щоб сьогоднішній день у вас був радісний!

           …..

 

2.  Вправа "Добра тварина"

  Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»

Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.п.

 

  1.     Повідомлення теми дня
  • Сьогодні  на уроці ми продовжимо мандрувати дивовижним світом живої природи.
  • Що належить до живої природи? (Людина, рослини, тварини.)
  • Яку тему ми досліджуємо на цьому тижні? (Царство тварин.)
  • Доведіть, що тварини  належать до живої природи? (Вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.)

   4. «Вправа очікування»

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
  • Яким, на вашу думку, воно має бути?
  • А якими на занятті мають бути діти?
  • Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен із вас дізнається багато нового.
  1.     Щоденні новини
  • Яка зараз пора року? (Зима.)
  • Назвіть зимові місяці. (Грудень, січень, лютий.)
  • Який зараз місяць? (Лютий.)
  • Чи знаєте ви, чому він так називається? (Відповіді дітей.)
  • А який день тижня? 
  • Яке сьогодні число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • А чи є сьогодні вітер?
  • Погляньте у вікно. Який стан неба?
  • Чи помітили ви опади? Які саме?

 

ІІ. Актуалізація знань

  • Сьогодні до нас на урок  завітала моя колега – вчителька з лісової школи тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні, і тому приготувала для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання?

    «Мозковий штурм» 

  • Які групи тварин ви вже знаєте?
  • Наведіть приклади тварин.

   Робота в групах. Гра «Склади пазл». 

  • Діти, мудра Сова підготувала завдання. На ваших партах лежать файли, в яких знаходяться порізані частинки однієї картинки. Ваше завдання – скласти картинку і дізнатися, хто на ній зображений.
  • Складіть числа в порядку зростання – й отримуєте зображення тварини.
  • Полічіть від 1 до 10, від 10 до 1.
  • Назвіть сусідів числа 5, 7, 9.
  • Назвіть попередні числа до 3, 7, 9.
  • Назвіть наступні числа від 1, 6, 9.
  • До якої групи належить тварина, яку склали з пазлів? Поясніть чому?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Створення проблемної ситуації.

  • Сова запрошує вас на зимову прогулянку.  Послухайте… (Зима.)

      Повільно падають сніжинки, кружляючи в повітрі. Поступово земля вкривається снігом. Усе навколо в білому вбранні. Тільки стовбури дерев чорніють. Ялинки, як і завжди зелені. Пишаються вони тепер ще білою, сніговою накидкою. Та раптом…(Запис звуків зимуючих птахів: сорока, дятел.)

  • Чиї звуки ви почули? (Сороки і дятла.)
  • Як можна назвати цих тварин одним словом. Хто це? (Птахи.)
  1. Технологія  «Мікрофон»
  • Що б ви хотіли дізнатися про птахів?
  • Де живуть птахи?
  • Чим вони живляться?
  • Чому у нас зараз так мало пташок?
  • Чим птахи відрізняються від інших тварин?
  • Яку користь приносять птахи?

        У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними,  активними, старанними, то знайдете на них відповіді. Сьогодні на уроці ми продовжуємо подорожувати царством тварин; дізнаємося багато цікавого про птахів; навчимося розпізнавати їх за істотною ознакою, познайомимося з їх будовою; поговоримо про те , яке значення вони мають для людей.

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

     1. Ознайомлення з будовою тіла птахів.

  • Всі птахи дуже різні. Серед них є велетенські страуси. Є й крихітки, розміром з метелика, як колібрі. А в Україні найменшою пташкою є золотомушка. Більшість птахів чудово літає. А є й такі, що вміють лише  бігати, як страус, або тільки плавати, як пінгвін. Однак усі вони  належать до птахів, бо мають спільні ознаки.

Демонстрація чучела птаха.

  • Розгляньте птаха. Чим вкрите його тіло? (Тіло покрите пір’ям.)
  • Для чого пташкам пір’я? (Пір’я, розташоване на тулубі, крилах і хвості птаха, - різне. Одне захищає птахів від холоду, спеки та різних  ушкоджень, інше допомагає літати.)
  • Те, що тіло птахів вкрите пір’ям - це головна ознака, за якою птахи відрізняються від інших тварин. Їх ще називають пернатими.
  • Що ви ще бачите у птахів? (Крила і хвіст.)
  • Замість передніх кінцівок у птахів - крила. На крилах  і хвості у них є довгі пір’їни. Завдяки їм птах може літати.
  • Чим ще цікаві птахи? (У них є дзьоб.)
  • Як ви думаєте, для чого потрібний птахам дзьоб? (За допомогою дзьоба вони добувають їжу, чистять своє пір’я, в’ють гнізда, доглядають за пташенятами, подають сигнали.)
  •  Живуть в усіх куточках землі: у лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Всього на Землі живе 8600 видів птахів, з яких в Україні зустрічається 360.Розміри у них теж різні. Живляться різноманітною їжею. Розмножуються птахи, відкладаючи яйця. Птахи — дуже корисні тварини. Вони знищують шкідливих комах у садах, на городах, луках і полях. Цим приносять природі велику користь. А ще без їхнього щебету природа стала б сумною та непривітною.

2.  Технологія «Незакінчене речення»                  

  • Отож, продовжіть речення.

    Птахи – це тварини, тіло яких …(укрите пір'ям).

3. Хвилинка відпочинку.

  • А зараз Сова  запрошує вас на таночок.

            https://www.youtube.com/watch?v=hroHApWK578

V. Осмислення і застосування набутих знань.

1.  Пристосування птахів до різних природних середовищ.

  •   Сові сподобалось, як ви працюєте і вона запрошує вас у мандрівку, щоб ви дізналися, де живуть птахи. А вони мешкають всюди: у лісах, на луках, на болотах, на водоймах (перегляд відео).

 

  Гра «Четвертий зайвий».

 Ось і закінчилася наша мандрівка.    

  • А щоб закріпити свої знання,  пограємо гру «Четвертий зайвий».
  • Розгляньте малюнки. Назвіть  птахів зображених  малюнку? Хто тут зайвий? Чому?

Гра «Хто зайвий»

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\річка.jpg 

 

 

 

 

D:\НУШ\ТИЖНІ\Царство тварин\ПТАХИ\аист.jpgD:\НУШ\ТИЖНІ\Царство тварин\утка.jpg 

D:\НУШ\ТИЖНІ\Царство тварин\ПТАХИ\лебедь.jpgКартинки по запросу чайка png

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ліс.jpeg 

 

 

 

 

 

D:\НУШ\ТИЖНІ\Царство тварин\дятел.jpgD:\НУШ\ТИЖНІ\Царство тварин\синичка.jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\сова.jpgПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

Гра «Відповідності».

Картинки по запросу ласточка фотоА)  Хто де живе? Робота з ілюстраціями.

Картинки по запросу фото скворцаПохожее изображение

 

 

Похожее изображениеКартинки по запросу гнездо ласточкиПохожее изображение

 

 

 

 

 

 2. «Ми – дослідники». Проведення досліду.

  •     Чи спостерігали ви, як лебеді, гуси і качки, виходячи з водойми, тріпочуть крильми. З них спадають краплини води. І птахи потім залишаються сухими. Хіба  їх пір’я не намокає у воді? Давайте переконаємося у цьому, проведемо дослід. Пограємось у юних дослідників.
  • Візьміть у руки гусячу пір'їну. Яка вона на вагу? (Легка.)
  • Опустіть  гусячу пір’їну у склянку з водою. Торкніться пера. Чи стало перо мокрим?  (Ні.)
  •  А тепер опустіть у воду курячу пір’їну. Що ви помітили? (Куряча пір’їна стала мокрою.)   
  •     Лебеді, гуси, качки, коли чистять дзьобом своє пір’я, то одночасно змащують його жиром. Тому пір’я цих птахів не намокає під час плавання. У курки такого жиру немає, тому її пір’я у воді намокає.

3.  Значення птахів.

  • Яке значення для людей мають птахи?

   Хвилинка роздумів.

  • Отже, птахи приносять користь. То за що ми можемо подякувати їм?

Учні. Я кажу птахам спасибі за те, що…

 а) вони поїдають шкідливих комах;

 б) розносять насіння рослин на великі відстані, де з нього виростають нові    рослини;

 в) їх пір’я переливається всіма кольорами веселки, тому вони несуть радість людям;

 г) без пташиного співу і щебету природа була б сумною і непривітною.

  • Птахи - дуже корисні тварини. Вони живляться комахами і гризунами, тому знищують багато шкідників сільського господарства. А також розносять насіння

 

на великі відстані, де з нього виростають нові рослини. Пташине м'ясо, яйця – дуже цінні харчові продукти. Без пташиного співу і щебету природа була б сумною і непривітною.

  • Як ми можемо допомогти пташкам узимку?

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

       1. Гра «Розсели пташок»

     Дидактична мета: закріпити знання дітей про перелітних та зимуючих птахів.

  • Діти, дикі птахи живуть у лісах, на полях, біля водойм і найважче їм доводиться взимку. Адже: зникають комахи, зелені рослини – усе вкривається снігом. Тому перелітні птахи відлітають до теплих країв, де є корм. Частина птахів знаходить їжу і взимку, тому залишаються зимувати  в наших краях.
  • Давайте розселимо птахів на дерева. На дереві з листочками будуть перелітні птахи, а на дереві з голою кроною – осілі.

    2.    Гра «Можна — не можна» з використанням цеглинок LEGО DUPLO.

Дидактична мета: закріпити знання дітей про шанобливе ставлення до тварин.

Ігрова дія. Учитель пропонує учням уявити, що вони знаходяться в лісі. Він називає дію, а діти піднімають зелену цеглинку «можна», червону – «не можна».

*    Спостерігати за птахами.

*    Ловити птахів.

*    Фотографування птахів.

*    Підгодовувати птахів.

*    Охороняти пташині гнізда.

*    Малювати птахів.

*    Руйнувати пташині гнізда.

VІІ. Підсумок уроку.  

   Рефлексія. Зворотний зв'язок «Наші очікування»    

  • Про кого ми говорили сьогодні на уроці?
  • Пригадайте, про що ви хотіли дізнатися на уроці, і чи дізналися про це?
  • Що вам  сподобалося на уроці?
  • Про яку пташку ви розкажете  вдома?
  • Яку пташку ви б хотіли  намалювати?
  • Які казки про птахів ви знаєте?
  • Дякую вам за роботу. За те, що ви так гарно працювали на уроці, справилися зі всіма завданнями,  дізналися багато нового про птахів.  Сова зараховує вас до юних орнітологів, маленьких вчених, які вивчають життя птахів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боровець Жанна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
5532
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку