Урок «Інтер'єр. Побудова інтер'єру дитячої кімнати.»

Про матеріал
Поглибити знання про закони лінійної перспективи; отримати практичні навички зображення інтер'єру з різних точок зору, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнуто-го простору; розвивати образно-просторове мислення та уяву; виховувати працьовитість у роботі, естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

заняття гуртка образотворчого мистецтва

 «Веселий пензлик»

Тема: «Інтер'єр.  Побудова інтер'єру дитячої кімнати.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник гуртка  Малоок Л. Ф.

Інтер'єр.  Побудова інтер'єру дитячої кімнати.

Мета:  поглибити знання про закони лінійної перспективи; отримати практичні навички зображення інтер'єру з різних точок зору, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнуто­го простору; розвивати образно-просторове мислення та уяву; виховувати працьовитість у роботі, естетичний смак.

Обладнання: схеми побудови інтер'єру в різних видах перс­пективи, репродукції картин; альбом, графітовий олівець, гумка.

Тип уроку: комбінований

Терміни:

Інтер'єр (франц. interieur — внутрішній) — відносно замкне­ний, організований у функціонально-естетичному відношенні про­стір усередині будівлі. Складається з приміщення (стін, підлоги, стелі чи склепіння) та обладнання (меблів, картин, килимів, освіт­лювальних приладів тощо). Інтер'єр є синтезом різних видів мистец­тва, підпорядкованих архітектурі будівлі. Його характер змінюєть­ся відповідно до зміни архітектурного стилю.

Фронтальна перспектива – це перспектива  у якій одну із стін зображують паралельно кар­тині.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Опитування.

Які види перспективи ви знаєте?

Що таке лінійна перспектива? Повітряна?

Де застосовуються знання про перспективу?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

            Колись видатний художник і теоретик образотворчого мистецтва епохи Відродження Мікеланджело,— говорить учи­тель,— сказав: «Малюють головою, а не руками».  Це цілком вірно. Хоч технічні навички і мають важливе значення при ма­люванні, але це далеко не головне.

           До цього ми малювали предмети, які бачили (чи уявляли) у просторі, тобто дивлячись на них зовні. Усі вони, як відомо, зображуються у перспективному скороченні. Це зумовлено оптичними особливостями будови нашого ока: чим далі предмет від нас, тим його величина здається меншою.

З цим основним законом -- властивістю перспективи (зоровим зменшенням величин предметів в міру віддалення від глядача) ви вже ознайомлені під час малювання перспективи вулиці. А тепер давайте на ці самі предмети спробуємо подивитись з середини і зобразити їх такими, як їх сприймає наше око, тобто, сьогодні ми повинні навчитися правильно зображувати перспективну побудову інтер'єра (французьке слово, що означає «внутрішній»).

ІV. Оголошення теми та мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

 Інтер'єр — це оформлення внутрішнього простору будинку або окремих приміщень.

В інтер'єрі можуть бути виражені різноманітні відтінки почут­тів і настрою людини: радість, смуток, роздуми; він може бути свят­ковим або скромним, затишним або холодно-парадним. У ньому можливо показати зміни, які вносить до нашого життя дійсність. Вигляд нової квартири, лабораторії, офісу, театру, концертного за­лу буде відображати побут, смаки та захоплення нашого сучасни­ка.

Вам необхідні певні знання і навички зображення інтер'єру, то­му що дуже часто він є фоном для тематичних композицій.

Малювання інтер'єру потребує знання перспективи, уміння ко­ристуватися нею. Коли ми з вами будемо малювати класну кімнату або інший інтер'єр, ми насамперед повинні знайти місто, звідкіля краще буде видно це приміщення.

2. Робота над формуванням навичок і вмінь.  Аналіз картин визначних художників. Робота над схемами різних видів зображення інтер’єру.

 Перспектива, у якій одну із стін зображують паралельно кар­тині, називають фронтальною. Фронтальна перспектива характе­ризується простотою побудови і виразністю. Голо­вна точка сходження розташована на фронтальній стіні в місці перетину вертикальної осьової лінії картини з лінією горизонту. У такому випадку бічні стіни на малюнку будуть однакові(демонстрація репродукції картини Леонардо да Вінчі «Тай­на вечеря»).

Якщо треба побудувати зображення з більшим видом на праву половину інтер'єру, то точку сходження зсувають ліворуч від цент­ра картини   (демонстрація репродукції карти­ни П. Федотова «Сватання майора»).

Малюнок інтер'єру може бути побудований і в кутовій перс­пективі, у якій зображають дві стіни, площини яких повернуті під певним кутом до картини  Така побудова перспективи інтер'єру має дві точки сходження (демонстрація репродук­ції картини В. Сєрова «Дівчина з персиками»).

Елементи інтер'єру — двері, вікна, класну дошку тощо малю­ють на другому етапі, враховуючи при цьому їх перспективні змі­ни. Лінії вікон, дверей, шафи, стола, якщо їх продовжити, мають також зійтися в тій точці сходження, що й лінії підлоги, стелі. Про­порції їх узгоджуються з основними вимірами інтер'єру (висота, ширина, глибина).

Ті предмети, які в інтер'єрі розміщені не паралельно стінам, ма­ють для побудови свої точки сходження, що розташовані на єдиній для всього інтер'єру лінії горизонту.

VІ.    Практична діяльність учнів. Зображення класної кімнати або гостинної.

  1. На дошці пояснюється поступово побудова фронтальної перспективи кімнати з розміщенням у ній меблів. Учні послідовно за вчителем виконують побудову інтер'єру у своїх альбомах.

З цим основним законом -- властивістю перспективи (зоровим зменшенням величин предметів в міру віддалення від глядача) ви вже ознайомлені під час малювання з натури, за уявою та при тематичному малюванні. А тепер давайте на ці самі предмети спробуємо подивитись з середини і зобразити їх такими, як їх сприймає наше око, тобто, сьогодні ми повинні навчитися правильно зображувати перспективну побудову інтер'єра (французьке слово, що означає «внутрішній»).

Спочатку спробуємо схематично зобразити конструктивну будову інтер'єра нашої класної кімнати, в основі  якої є форма прямокутного паралелепіпеда.

Вчитель виконує на дошці схематичне зображення перспективної побудови інтер'єра, на якому дальня стіна уявно знаходиться у фронтальному положенні, а той, хто рисує, біля середини задньої стінки. Перш за все намічається від руки рамка, яка уявно обмежує видимий замкнений простір. Лінії горизонту проходить точно по середині зображення.

На лінії горизонту легким дотиком олівця зображується у певних пропорціях фронтальна стіна. Усі паралельні між собою лінії підлоги, стелі, вікон, дверей (перпендикулярні до картинної площини), повинні йти у напрямку до точки сходження, яка знаходиться в центрі на лінії горизонту. Уявне продовження їх позначається пунктирною лінією.

У такій же послідовності виконується зображення, на якому лінія горизонту уявно зміщена нижче середини, а точка зору знаходиться посередині, потім зображення, на якому лінія горизонту зміщена вверх і точка зору знаходиться зліва, останнім виконується зображення, на якому лінія горизонту і точка зору того, хто рисує, уявно знаходиться справа майже біля самої правої стіни.

Алгоритм виконання фронтального зображення інтер'єру:

  1. Визначити лінію горизонту на картинній площині.
  2. Визначити головну точку сходження, яка розташована на фрон­тальній стіні посередині лінії горизонту.
  3. У центрі на лінії горизонту зображується у певних пропорціях фронтальна стіна.
  4. Паралельні між собою лінії підлоги, стелі (перпендикулярні до картинної площини) йдуть до точки сходження на лінію гори­зонту.
  5. Усі паралельні між собою лінії вікон, дверей (перпендикулярні до картинної площини) йдуть до точки сходження на лінії гори­зонту.
  6. Усі горизонтальні та вертикальні лінії, паралельні щодо кар­тинної площини, свого напрямку не змінюють.
  7.      Меблі, що знаходяться в інтер'єрі, найкраще починати зображувати з нижньої основи, спочатку намічаючи усі ребра великої форми, щоб вони вписувались в інтер'єр і не «плавали» в просторі.
  1. Перегляд відеоролика побудова фронтального інтер'єру кімнати з поясненням вчителя.
  1. Бесіда. Учні розказують етапи побудови фронтального інтер'єру.
  1. Самостійна образотворча діяльність учнів. Вчитель на дошці виконує малюнок, а учні послідовно за вчителем виконують побудову інтер'єру у своїх альбомах.

VII.   Закріплення вивченого матеріалу

Продовжити речення

Інтер'єр – це…

Фронтальний інтер'єр - ….

Лінія горизонту – це….

Точка сходу - ….

VІІI. Підсумок уроку. Аналіз учнівських робіт учнів. Оцінювання робіт.

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в ро­ботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяль­ність учнів на уроці.

IV. Домашнє завдання

 Проаналізувати інтер’єр своєї кімнати. Спостерігати перспективу меблів. 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гула Анжела
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
2775
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку