Урок математики у 1-В класі ОНВК№24 01.12.2021р
Вчитель: Василькова О.С.
Тема уроку. Відкриваємо переставний закон додавання
Мета:
Формування предметних компетентностей : формувати уявлення про переставний закон додавання, ознайомити учнів із формулюванням переставного закону додавання, показати ,як застосовувати його для знаходження значень виразів; продовжувати закріплювати вміння додавати та віднімати числа 0, 1, 2; закріплювати навички додавання і віднімання на числовому промені; закріпити знання складу чисел та вміння подавати число у вигляді суми двох доданків; формувати прийом розумової дії порівняння під час порівняння пар виразів, розвивати логічне мислення, закріплювати знання про геометричні фігури, аналізувати зображення, виділяти у них геометричні фігури; розвивати математичне мовлення, дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання, увагу.
Формування ключових компетентностей:
-уміння вчитися: формувати в учнів відповідальність за виконуване завдання, учити свідомо прагнути до самоконтролю;
-інформаційної: навчати учнів аналізувати й відтворювати потрібну інформацію, переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію;
-здоров’язбережувальної: сприяти розгортанню у повсякденному житті практичної діяльності задля власного здоров’я( психічного та фізичного);
-соціальної : розвивати вміння ухвалювати рішення щодо власної поведінки у різноманітних життєвих ситуацій.
Тип уроку: урок ознайомлення з новим матеріалом.
Вид уроку: урок-інтрига
Хід уроку.
1.Прийом «Настрій».( Діти повторюють за вчителем.)
Я дарую тобі добро.
Ти даруєш мені добро.
Ми даруєм всім добро.
2. Привітання
- Сьогодні до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємось.
Добрий день вам , добрі люди!
Хай вам щастя й доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
1) Лист
- Діти! Я отримала листа для 1-В класу. Давайте його прочитаємо!
Дорогі першокласники!
Допоможіть нам. На нашій планеті розповсюдився вірус. Виконайте закодовані завдання , тільки тоді ми здолаємо його.
II.Актуалізація опорних знань
2) Мотивація . «Робот»
- Готові допомогти?
-Тоді спочатку дізнаємося ,кому.
З’єднайте лініями точки. Почніть від найменшого числа- до найбільшого, тобто в порядку зростання.
-Як називається такий ряд чисел?
-Полічіть числа у порядку зростання.
-Назвіть сусідів числа 3, 6, 2.
-Назвіть попереднє число до даного 5, 9.
-Назвіть наступне число до даного 6, 8.
-А якщо з’явиться таке число.(0 не підходить)
Отже, це роботи. Відкладіть листочки. Історію про робота складатимемо на уроках навчання грамоти, а розфарбуємо , за бажанням . на веселих перервах.
3) каліграфічна хвилинка.( Угода-шифр)
Розгорніть зошити. Зараз запишемо цифрою число, яке є символом безкінечності та гармонії.
Сядьте за партами правильно, зошити покладіть під нахилом, візьміть правильно ручки. Записуємо через клітинку.
8 8 8 8
Що ми повідомили? Усе буде добре!
4) Геометрична хвилинка.
Від першого запису пропустіть вниз клітинку.
Слухаємо уважно, записуємо охайно.
Обведіть 1 клітинку, пропустіть від неї вправо 1 клітинку, напишіть трикутник, від трикутника вправо 2 клітинки, обведіть 2 клітинки, тепер пропустіть вправо 3 клітинки, напишіть круг.
Від круга вправо 4 клітинки. Продовжіть ряд.
-Скільки квадратів? Трикутників? Прямокутників? Кругів?
-Які фігури зайві? Чому?
Отже, зошити не згортаємо!!!! Ми закодували згоду про допомогу!
Тепер будемо думати, як надіслати усі висновки сьогоднішнього уроку?
-Як думаєте доправляти усі напрацювання на іншу планету?
5). Робота з LEGO. Побудова ракети.
А) Розминка. Покажіть за допомогою цеглинок.
- Скільки пальців на руці? (5)
- Скільки крил є у лисиці?
- Скільки жаб літає в небі?
- Скільки хвостиків у тебе?
- Скільки сонечок у небі?
-Скільки кольорів у веселки?
-Скільки сторін у п'ятикутника?
-Добре, розігрілися. Побудуйте ракету із цеглинок. Нагадую, починаємо згори!!(слайд)
Молодці! Назвіть вирази на додавання. Назвемо компоненти та результати дії додавання.
6) Психологічне розвантаження. Вправа «Зірочки»
III. Формування нових знань та вмінь.
-Який колір останньої цеглинки у ракети? Здогадайтеся, чому?
-Так, ракеті потрібно паливо.
Роздивіться листочок з роботами. Їм також потрібна підзарядка. Повна зарядка – це 10.
Доповніть до 10 . Зарядіть роботів. Допоможіть їм стати активнішими.
Знайдіть роботів, які тримають однакові числа.
3 і 7 та 7 і 3, 1 і 9 та 9 і 1, 2 і 8 та 8 і 2, 4 і 6 та 6 і 4. З’єднайте цих роботів лініями. Знайдіть робота без пари. Назвіть числа, які він тримає.
Давайте запишемо у зошит декілька виразів.
Наприклад : 8+2. Який результат? 10
Але ж був ще робот, який тримав такі ж числа. Знайдіть.
2+8=10
Давайте подивимось на запис.
8+2=2+8
-Діти, здається я зрозуміла, чому у роботів вірус. Вони не розуміють переставний закон додавання!!!
У першому виразі перший доданок 8, а другий-2. А що відбулося у другому виразі? Доданки помінялися місцями. Чи змінилося значення виразу?
Від перестановки доданків сума не змінюється.
А що ж з роботом , у якого пари немає. Чому? У нього однакові доданки. Їх не треба міняти місцями.
(1+9, а легше9+1).
Фізхвилинка. Робот.( 1 хв 20 с)
А)С. 54 завдання 4.
Від перестановки доданків сума не змінюється.
Б) завдання 3.
У Олега у кишенях були цукерки. В одній кишені 4, а іншій-2. Скільки цукерок у Олега? А потім хлопчик вирішив перекласти цукерки.
Тепер в дій. Що було 4, лежить дві, і навпаки, де було 2 тепер 4.
Від перестановки доданків сума не зміниться.
III. Закріплення вивченого. Формування вмінь та навичок.
Кидаємо кубик. Переставте доданки місцями. Чи змінилася кількість крапочок. Отже, діє переставний закон додавання. Якщо комусь важко, підніміть руку.4 рази кидаємо,, записуємо 4 рівності .
Наприклад: 2+5= 5+2
Ваші чоловічки летять на нашій ракеті в космос, щоб роботи пригадали переставний закон додавання. Молодці!
Візьміть свої башточки, підійдіть туди, де працює ваша група. Складіть з усіх цеглинок ракету.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Який новий закон вивчили?
-Як він звучить.?
-Покажіть червону цеглинку, якщо було складно. Жовту, якщо не все вдавалося, а зелену, якщо було легко.