ТЕМА. Ірина Андріївська «Якщо когось приручив…». Складання продовження до оповідання
Мета:
уміння вчитися: формувати здатність приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;
комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, вміння співпрацювати в парі, групі, колективі, уважно слухати співрозмовника;
інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію; користуватися додатковими джерелами інформації;
громадянської: виховувати любов та відповідальне ставлення до тварин.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки: ЯДС, математика, мистецтво, інформатика.
Обладнання: мультимедійний комплект, підручники, мікрофон
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Привітання. Створення емоційного настрою
-Доброго дня!- для всіх побажання.
От і настала пора для читання.
Закінчилася перерва,
Пролунав дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуйтесь на урок.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
2. Психологічна установка. Емоційне налаштування на урок. (Слайд 4)
Побажаю вам цікавого уроку
Тож сьогодні, любі діти,
Хочу я вам побажати
Всі знання із апетитом
На уроці поглинати.
А щоб ці знання і вміння
Вам не стали тягарем.
Побажаю всім терпіння і старання. Тож почнем!
3.Вправа «Очікування» (Слайд 5)
- Що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів)
• Я очікую, що на уроці буде цікаво.
• Я хочу дізнатися щось корисне та важливе.
• Я хочу взяти до уваги почуте.
- А я, в свою чергу, сподіваюсь, що ви будете працювати організовано, злагоджено, чітко, правильно висловлювати свої міркування, робити висновки, учитися дружнім стосункам, допомагати один одному.
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Артикуляційна розминка
-Тренуємо мовний апарат – губи, язичок.
Нагадую,що кожну вправу виконуємо 5 разів.
1) «Задування свічки»;
2) «Гаряча картопля»;
3) «Смачне варення»;
4) «Коник».
2. Робота над чистомовкою. (Слайд 6)
— А щоб гарно читати, щоб ротик був слухняним, проведемо мовну розминку.
Ма-ма-ма – вже закінчилась зима.
Ні-ні-ні- йдуть веселі, теплі дні.
Ак-ак- ак – свище на шпаківні птах.
Ок-ок-ок – прокидається дубок.
Ба- ба -ба- зеленіє вже верба.
В’ї- в’ї -в’ї – скоро співатимуть солов’ї.
3. Гра «Буквена арифметика» (Слайд 7)
Ук+р-к+ок= (урок)
Ва-а+ен-н+сно-о+а=(весна)
Ба-а+ере+за-а+ень= (березень)
Кн+и+ож-о+ука-у= (книжка)
Ум-м+ст-т+пі+х= (успіх)
- Добре! Мовний апарат підготували.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Вправа «Мозковий штурм»
— Пригадайте, яке оповідання ми читали на попередньому уроці.
— Хто автор / авторка твору?
— Який заголовок прочитаного розділу оповідання?
— Прочитайте заголовок наступного твору. Як ви гадаєте, про що в ньому ітиметься?
ІІ. Основна частина.
1.Вступне слово вчителя (Слайд 8-9)
-Сьогодні на уроці ми познайомимось з твором Ірини Андріївської «Якщо когось приручив», складатимем продовження для оповідання.
- Прочитайте заголовок оповідання.
- Поміркуйте, про кого чи про що йтиметься в тексті.
2. Читання тексту комбінованим способом (вчитель та учень)-с.112-114 (Слайд 10)
Фізкультхвилинка ( Слайд 11)
- Ми тільки, що читали оповідання про песика Рекса. Я пропоную вам відпочити з іншим відомим песиком, яких допомагає ЗСУ нищити наших ворогів. Підкажіть, як його звати?
https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4
3. Словникова робота (Слайд 12)
-Працюємо далі. Прочитаємо слова правильно ставлячи наголос.
Закляклими – не рухомими;
Мжичка-дрібний,густий дощ.
Чимскоріш- якнайшвидше.
Цокотіти зубами- тремтіти від холоду, мерзнути.
4. Робота над оповіданням Ірини Андріївської «Якщо когось приручив…» (112-114). (Слайд 13)
Учні виразно читають частину оповідання до слів «…і підсунув до Луки тарілочку з печивом» на с.113.
Учитель цікавиться, який настрій учнів після слухання та які у них виникли емоції.
Учні самостійно упівголоса перечитують частину оповідання.
— Яким ви уявили Луку? А яким пана Максима?
— Як ви розумієте виділені словосполучення? Поясніть.
Учні в парах дочитують упівголоса оповідання до кінця.
5. Літературознавче дослідження. (слайд 14)
- Чи сподобався тобі прочитаний твір? Чому?
- Що найбільше схвилювало тебе в прочитаній історії?
- Який момент найбільше вразив?
- Хто головні персонажі оповідання? Якими ти їх уявляєш?
- Чому пан Максим довірив Луці свого чотирилапого друга?
- Як батьки випробували сина?
6.Вибіркове читання. Гра «Хвости» (слайд 15)
— Прочитайте, якою була квартира пана Максима.
— Прочитайте, чому Лука вирішив забрати Рекса собі.
— Прочитайте, на яких умовах батьки дозволили Луці залишити у себе пса.
— Прочитайте, чи просто було хлопчикові доглядати за Рексом.
Гімнастика для очей. (слайд 16)
https://www.youtube.com/watch?v=RvbEX2b5wDs
7. Попрацюймо разом. Поміркуйте, як могли розвиватися події далі. (Слайд17)
8. Розповідь вчителя (слайд 18-19)
- Сьогодні не можна уявити життя людини без тварин. Вони наші вірні друзі, помічники та рятівники. Мабуть, чи не у кожного з нас є домашній улюбленець, який дарує нам свою любов і тепло. У містах та селах через нелюдське відношення з’являються бродячі коти та собаки. З кожним роком в Україні все більш актуальною є проблема безпритульних тварин. Закордоном ситуація інша, за кожну тваринку відповідає її господар. У Німеччині введено податок на тварин ( на першу собаку – 150 євро). Всім домашнім улюбленцям присвоюється ідентифікаційний номер, за яким легко відстежити господаря, який викине чи забуде тваринку на вулиці. Штраф сягає до 25 тисяч євро.
У вас у кожного також є домашні улюбленці. Зараз ми переглянемо фото-колаж який ми зробили з вами на уроці інформатики.
Нам завжди треба пам’ятати, що тварини для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя. Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів і пам’ятайте: ми назавжди відповідальні а тих, кого приручили.
9. Розвиток зв’язного мовлення. (слайд 20)
Щоденні 5. Висловлююся за змістом прочитаного.
Метод «Прес».
—Давайте охарактеризуємо головних героїв. Висловтеся щодо вчинку персонажа. Починайте свої міркування за зразком:
Я схвалюю / я засуджую вчинок Луки (пана Максима).
Я вважаю, що…, тому що… .
Наприклад, … . Отже, … (зроби висновок)
10.Гра «Дослідники» (слайд 21)
- Чи знаєте ви, хто такі дослідники?
- Дослі́дник —це людина, яка веде дослідження, займається науковими дослідженнями, вивченням, спостереженням, аналізом чого-небудь, сприяє отриманню нових знань. Зараз дослідниками будете ви. Вам необхідно уважно перечитати текст і порахувати, скільки разів у тексті вжито ім’я хлопчика. (12)
ІII. Заключна частина.
1. Вправа «Мікрофон» (слайд 22)
-Який твір сьогодні читали?
-Хто його автор?
-Про що ви дізналися на уроці?
-Чи порадите почитати цей твір друзям?
2. Домашнє завдання. (слайд 23)
Підручник с.112-114 Виразно читати. Підготуйте своє продовження оповідання.
3. Рефлексія. Вправа «Сходинки успіху».(слайд 24)
Учитель пропонує учням оцінити свою роботу на уроці вибравши відповідну цеглинку Лего відповідного кольору: зелений — мені дуже сподобалось; жовтий — на уроці мені сподобалось; червоний — на уроці мені не сподобалось.
4. Створення пірамідки настрою.(слайд 25)
Спасибі всім, хто працював. Він мені і вам сказав
Гарно оповідання читав. Що урок вже час кінчати
Та тим, хто в гості завітав. Треба всім відпочивати.
Але дзвоник пролунав