Жива газета "Щоб у серці жила Батьківщина" (за творами В.О.Сухомлинського)

Про матеріал
Дану розробку можна використати як виховний захід так і урок позакласного читання.
Перегляд файлу

                                                                  

Тема заходу: Щоб у серці жила Батьківщина (за творами Василя Сухомлинського)

Мета заходу:  продовжити  ознайомлення молодших школярів із творчістю В.О. Сухомлинського; вчити дітей здійснювати пошук потрібного твору у бібліотечному фонді чи через інтернет-ресурси, користуватися довідковою літературою для пошуку потрібно інформації; формувати вміння переказувати прочитане, висловлювати власне ставлення до прочитаного; співвідносити події в оповіданні з подіями в реальному житті, розуміти актуальність проблеми, прагнути дослідити її, робити висновки про добро та доброзичливість; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості, бажання своїми вчинками приносити радість.

Форма проведення: Жива газета

Обладнання : презентація PWP, малюнки, виставка прочитаних книг ,  ромашка запитань Блума;  кольорові  капелюшки;  ноутбук.

                                     Перебіг заходу:

        І. Організаційний момент.

І. Вступ. Звучить музика (заставка) Заходять ведучі.  (Слайди 1, 2 )

 

  Вед.1

«Увага! Увага! Це ж просто дива

Стоїть перед вами газета жива”

Мета в нас єдина, щоб влучнеє слово

Було таки влучним, влучало б у ціль.

   Вед. 2

Як бачте, газета у нас незвичайна,

Й підхід у нас буде до кожного свій.

Увага! Увага! Газету „включаймо”

 Дивіться і слухайте номер „живий”.

 

     Вчитель:  Ми вас вітаємо на сторінках нашої живої газети.

- Якою ж буде тема нашого випуску?

 

-Увага на екран!   (Слайд 3 )

-Сьогодні ми будемо мандрувати сторінками життя і творчості письменника, твори якого ви вже читали. А кого саме ви відгадаєте, скориставшись підказками:

а) Його твори короткі за обсягом, дуже повчальні.

б) Писати для людей – його улюблена справа.

в) Твори він писав для своїх учнів.

- Так, це відомий письменник і педагог, вчений В.О.Сухомлинський.

 

Вчитель:  Вашій увазі пропонуються такі рубрики нашої газети: (Слайди 4 )

  1. Перегляд фільму про В.О.Сухомлинського.
  2. Діалог «два погляди на один  на один факт». «Дивись, не забудь , людиною будь!»                                 
  3. Погляд. Представлення виставки книг В. О. Сухомлинського .
  4. Презентація проєкту «Щоб у серці жила Батьківщина» .                        Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського.
  5. Факти «На хвилі сучасності. Разом до перемоги».
  6. Підсумки дня. Поради від В. О. Сухомлинського. Головне правило життя.

ІІ. Основна частина

  1. Перегляд фільму про В.О.Сухомлинського.     (Слайд 5 )

-А чи хотіли б ви дізнатися, яким був Василь Олександрович?

-Зараз я вам пропоную переглянути уривок з фільму про В.О.Сухомлинського.

  • Будьте уважними під час перегляду і запам’ятайте, чим вирізнявся письменник серед інших дюдей?                                                                                                   2.Повідомлення теми і завдань заходу.      (Слайди 6,7 )

-Сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю  В. Сухомлинського – великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними , працьовитими , справжніми патріотами своєї Батьківщини, любили і поважали рідних та людей похилого віку.

-Наша «Жива газета» допоможе пояснити життєве кредо В.О.Сухомлинського: «Щобусерціжила Батьківщина»

      -Роз’єднайте ці слова і прочитайте самостійно. Як ви розумієте цей вислів?

-А допоможуть нам зрозуміти краще цю мудрість твори В.О. Сухомлинського, який дуже любив Батьківщину та працював під девізом: «Дивись, не забудь , людиною будь!».

- Тому тільки така людина як Сухомлинський, з добрим серцем і світлою душею, могла написати стільки повчальних творів.                                                               

 3. Представлення виставки книг В. О. Сухомлинського

- А зараз я хочу познайомити вас з найвідомішими збірками творів                                  В.О. Сухомлинського.                 (Слайди 8, 9 )

В. О. Сухомлинський «Гаряча квітка»

До книжки ввійшли невеликі оповідання видатного педагога і письменника В. О. Сухомлинського, про те, як діти відкривають для себе навколишній світ, про взаємини між дітьми, про доброту та чуйність, а також повчальні казки про природу.

• В. О. Сухомлинський «Вогнегривий коник»

-Ця книга — збірка мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих великим українським педагогом і письменником Василем Сухомлинським. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.

• В. О. Сухомлинський «Казки школи під голубим небом»

-У цій збірці зібрані казки, притчі, оповідання В. О. Сухомлинського. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну, красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.

 

4.Презентація проєкту «Щоб у серці жила Батьківщина»:   (Слайди 10, 11,12 )                     Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського.

        - Багато творів присвятив Сухомлинський часам Великої Вітчизняної війни.   

В них він показав мужність, відвагу і героїзм воїнів, які захищали нашу

Вітчизну («Стеблинка з рідної землі», «Гніздечко соловейка», «Три берези над     могилою» та інші). Читаючи ці оповідання, кожен розуміє, що їх доля пов’язана    з  долею батьківщини, що людина відповідає за все, що відбувається на землі.

- Особливо вони стають актуальними сьогодні,  коли на нашу землю знову прийшли загарбники, які хочуть відібрати у нас волю, свободу, Батьківщину.

  • Робота над текстом «Стеблинка з рідної землі»   - ( с.504)   (Слайд  10 )

- Про які події йдеться в оповіданні?

- Поговоримо про ці події детальніше за допомогою кубика Блума.

А)Слухання оповідання

Б) Таксономія запитань Блума («Кубик  Блума»)   (робота в групах)

Прості запитання

Куди виряджала мати сина? Що вона йому радила?

Що дала мати сину з собою?

Де служив хлопець?

Що трапилось на кордоні?

Як хлопець боровся з порушниками кордону?

Чим закінчився випадок на кордоні?

Уточнюючі запитання

 Якщо я правильно зрозуміла, що стеблинку з могили дідуся хлопець загубив?

Якщо я правильно зрозуміла,  молодий хлопець побачив озброєних людей і побіг за допомогою ?

Я можу помилитися, але, здається, що  хлопця не зачепила жодна куля?                                                                                                                   3. Інтерпретаційні запитання

Чому мама зробила саме такий подарунок сину?

Чому ворогам не вдалося перемогти прикордонника?

Чому стеблинка з рідної землі додавала воїну сили?

Чому прикордонникам вдалося перемогти ворогів?

4.Творчі запитання

Яку  пораду ви дали б  хлопцеві?

Яким було б наше життя, як би прикордонники не зупинили ворогів?

Придумайте  продовження оповідання.

Хто міг би допомогти хлопцеві раніше?

5. Оцінні запитання

Чи правильно вчинив головний герой?

Чи корисні поради давала мама сину?

Чи всі подарунки можуть бути корисними?

Як ви ставитесь до того, що хлопець з останніх сил боронив Батьківщину?

6. Практичні запитання 

Щоб  ви подарували хлопцеві , якби були його матір’ю?

Які слова ви сказали б йому при зустрічі?

Чи потрібні вам подібні подарунки?

А як би ви вчинили на місці хлопця?

  • Яка риса характеру воїна допомогла йому вистояти?

Висновок: В.О.Сухомлинський вважав: «… що патріотизм тісно пов'язаний із силою духу. Адже, сила духу починається з віри в моральні святині нашої Вітчизни, нашого народу, нашої історії. Тому віра в ці святині допомагає …..жити  в цьому світі та стати справжнім патріотом, справжнім борцем».

 

  • Робота над текстом «Березовий  соловейко» - ( с. 496)    (Слайд 11 )

- Продовжуємо знайомитись з тими страшними подіями через оповідання В.О.Сухомлинського.

-Що подарував батько своїй донечці?

А)Слухання оповідання

Б) Аналіз твору за методом Едварда де Боно «6 капелюхів мислення»

Синій капелюх: організація процесу

-Про що ви дізналися?

Білий капелюх: інформація

-Який за жанром твір ми прочитали?

-У яких реченнях висловлена головна думка цього оповідання?

Чорний капелюх: критика

-Що не сподобалось у описаній автором історії?

-Які негативні події ніколи не повинні повторюватися?

Червоний капелюх: почуття та інформація

-Що ви відчули, коли Олесин тато побачив серед іграшок березового соловейка? (Страх, радість, сором, розчарування, образу, задоволення, жалість. гордість )

-А що відчули, коли березовий соловейко поселився в кишені гімнастерки солдата?

Жовтий капелюх: позитив

-Що хорошого в тому, що відбулося?

Зелений капелюх: креативність

-Пофантазуй, яке могло б бути продовження у цього оповідання?

Висновок:                                                                                                                                      -Отже, ми розглянули ситуацію із різних сторін, побачили і погані і хороші миті. Чи знаєте ви, що мудрі люди називають складні ситуації життєвими уроками ? Так-так кожна ситуація нас чомусь навчає.

-То ж чого навчає нас це оповідання В. Сухомлинського? (розуміти біди і проблеми з якими стикається суспільство, ніколи не допускати подібних подій).

Робота над текстом  «Три берези над могилою» - ( с. 492)      (Слайд 12 )                                          А)Слухання оповідання

- Про що розповідається в оповіданні?                                                                                                          

Б) Вправа «Так чи ні»

  • Головними героями цього оповідання є діти.
  • Діти відпочивали біля моря.
  • Хлопчики й дівчатка підійшли до братської могили.
  • Біля братської могили росли три берези.
  • В  братській могилі поховано трьох героїв..
  • До могили проходить багато людей.
  • Хлопчики і дівчатка грали у веселі ігри та співали пісні.
  • Діти здивувалися, чому шумлять берези?

В) Аналіз оповідання. Вправа «Подумайте і скажіть»:

-Чому з роками до могили стало приходити все менше людей?

-Чому в дітей стали задумливі очі?

-Чого вчить це оповідання?

-Що спільного між цими творами В. Сухомлинського?

 

 Висновок : В.О.Сухомлинський вважав: «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі. Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилось прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини».

 

5. Факти «На хвилі сучасності. Разом до перемоги».  (Слайд 13)

- На превеликий жаль, сьогодні історія повторюється.  Знову на нашу землю прийшли загарбники-рашисти. Знову палають наші міста, гинуть воїни-захисники, помирають люди, залишаються сиротами діти. І знову рідну землю боронять мужні захисники- славні воїни ЗСУ.

- Ми – живі свідки історичних подій сьогодення. Ми ніколи не забудемо ті звірства, які зазнають сьогодні  наші люди.

-Давайте разом переглянемо світлини– свідчення військових злочинів над українцями.

  • Перегляд світлин – свідчень військових злочинів , з коментуванням. (Слайди 13- 20 )
  • Хвилина мовчання. З Україною в серці.  (Слайд 21 )
  • Вшануємо пам’ять загиблих хвилиною мовчання.

ІІІ. Рефлексія      (Слайд 22 )

-Завершити  я хочу словами В. Сухомлинського:  «Людина  народжується  на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. І нехай слід цей буде сповнений добра».

1. Музична акція «Віримо в ЗСУ. Разом до Перемоги!»      (Слайд 23 )

- То ж ми віримо в перемогу Добра, в нашу велику Перемогу, і я запрошую всіх присутніх долучитися до музичного челенжа  і внести частинку свого серця, частинку свого духу  і волі  до спільної Перемоги!

 

2. Метод «Незавершене речення»     (Слайд 24 )

-  Мені було цікаво………

-  Я сьогодні зрозумів………

-Тож читайте твори В.О.Сухомлинського і будьте хорошими людьми- справжніми патріотами своєї Вітчизни !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новоосотська філія

КЗ «Олександрівський ліцей № 1»

 

 

 

Жива газета:

«Щоб у серці жила Батьківщина»

(за творами Василя Сухомлинського)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела:

вчитель початкових класів

Загинайко О.А.

 

«Увага! Увага! Це ж просто дива

Стоїть перед вами газета жива”

Мета в нас єдина, щоб влучнеє слово

Було таки влучним, влучало б у ціль.

 

 

 

Як бачте, газета у нас незвичайна,

Й підхід у нас буде до кожного свій.

Увага! Увага! Газету „включаймо”

 Дивіться і слухайте номер „живий”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прості запитання

Куди виряджала мати сина? Що вона йому радила?

Що дала мати сину з собою?

Де служив хлопець?

Що трапилось на кордоні?

Як хлопець боровся з порушниками кордону?

Чим закінчився випадок на кордоні?

Уточнюючі запитання

 Якщо я правильно зрозуміла, що стеблинку з могили дідуся хлопець загубив?

Якщо я правильно зрозуміла,  молодий хлопець побачив озброєних людей і побіг за допомогою ?

Я можу помилитися, але, здається, що  хлопця не зачепила жодна куля?                                                                                                                    Інтерпретаційні запитання

Чому мама зробила саме такий подарунок сину?

Чому ворогам не вдалося перемогти прикордонника?

Чому стеблинка з рідної землі додавала воїну сили?

Чому прикордонникам вдалося перемогти ворогів?

Творчі запитання

Яку  пораду ви дали б  хлопцеві?

Яким було б наше життя, як би прикордонники не зупинили ворогів?

Придумайте  продовження оповідання.

Хто міг би допомогти хлопцеві раніше?

Оцінні запитання

Чи правильно вчинив головний герой?

Чи корисні поради давала мама сину?

Чи всі подарунки можуть бути корисними?

Як ви ставитесь до того, що хлопець з останніх сил боронив Батьківщину?

 

 Практичні запитання 

Щоб  ви подарували хлопцеві , якби були його матір’ю?

Які слова ви сказали б йому при зустрічі?

Чи потрібні вам подібні подарунки?

А як би ви вчинили на місці хлопця?

 

 

 

 

 

Практичні                        Оцінні

запитання                        запитання 

 

 

 

 

Інтерпретаційні              Творчі

запитання                        запитання

 

 

 

 

 

Прості                               Уточнюючі

запитання                        запитання

 

 

 

Синій капелюх: організація процесу

-Про що ви дізналися?

 

Білий капелюх: інформація

-Який за жанром твір ми прочитали?

-У яких реченнях висловлена головна думка цього оповідання?

 

Чорний капелюх: критика

-Що не сподобалось у описаній автором історії?

-Які негативні події ніколи не повинні повторюватися?

 

Червоний капелюх: почуття та інформація

-Що ви відчули, коли Олесин тато побачив серед іграшок березового соловейка?

-А що відчули, коли березовий соловейко поселився в кишені гімнастерки солдата?

 

Жовтий капелюх: позитив

-Що хорошого в тому, що відбулося?

 

Зелений капелюх: креативність

-Пофантазуй, яке могло б бути продовження у цього оповідання?

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку