Урок« Істинне та хибне висловлювання"

Про матеріал
Матеріал допомагає ознайомити учнів з поняттям « істинне та хибне висловлювання»; вчить грамотно формулювати запитання й аналізувати відповіді; розвиває логічне мислення, творчість, елементи інформаційної культури
Перегляд файлу

                           Інформатика (3 клас)

 

Тема: Істинні та хибні висловлювання

Мета: ознайомити учнів з поняттям « істинне та хибне висловлювання»; вчити грамотно формулювати запитання й аналізувати відповіді; розвивати логічне мислення, творчість, елементи інформаційної культури, виховувати наполегливість, шанобливе ставлення до думки товариша,бережне ставлення до оточуючого світу та природи.

Програмне забезпечення: програма «Скарбниця знань»

Обладнання: комп`ютери, презентація

 

 

                                                      Хід уроку

  1.     Розминка
  • Сьогодні на урок до вас завітали улюблені герої з мультфільмів.
  • Чия це хатинка? Лосяш підготував вам завдання. (Слайд 1)

 

                                                      

 

 

Слайд 2   

Відповідай швидко !     

Скільки ніг у трьох жуків?        

А очей в семи вовків?    

В трьох трикутниках – кутів?                                                   

Лап у чотирьох вовків? 

Ніжок у восьми курчат?        

Вушок в дев`яти зайчат?                

Ріжок у п`яти корів?

Скільки ніг у двох бобрів?                          

Днів у тижнях чотирьох?

Пальців на руках шістьох?

Крил у дев`яти синиць?

Вушок у сімох лисиць?

В десятьох собачок лап?

Хвостиків у сотні жаб?

 

                             

 

 

Слайд 3-4

Робота в парах

- Хвойний ліс розділити на 4 частини за допомогою 2 ліній так, щоб у кожній частині було по дві ялинки.

 

                    

 

 

 

 Слайд 5

  • Ми всі з дитинства знайомі з лісовою красунею – ялинкою. А чи знаєте, яку користь приносить це деревце? Що виготовляють з ялинки? (Меблі,тканину, папір, гліцерин, ліки, фотоплівку та інше). Але бездумні дії людини призвели до того, що цих красунь вирубують без потреби і ялинових лісів стає дедалі менше. Хвойні ліси – легені Землі. Вони насичують киснем довкілля і очищають забруднене повітря. А що ви можете зробити для збереження зелених друзів? ( Збирання макулатури, економне використання паперу, посадка дерев)

 

 

                         

 

- Ви всі були дуже уважні. А зараз перевіримо чи допомогла вам ваша уважність при виконанні домашнього матеріалу.

 

  1. Перевірка домашнього завдання

- Які фрази протилежні за змістом ви дописали? (Зошит ст.39)

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

1. Актуалізація опорних знань

- Для вас учні нашого класу підготували гру. Ви повинні дати відповідь : так чи ні. Якщо «так», руки вгору і плескаємо у долоні. Якщо «ні», руки опущені донизу.

- На вулиці зима?

- Мед солодкий?

- Ми снідаємо увечері?

- Всі люблять пити молоко?

- Сьогодні вівторок?

- Сніг гарячий?

- 100+100= 200?

- Зараз урок математики?

- Листя опадає навесні?

- Всі діти люблять канікули?

 

- Чому на питання у вас були різні відповіді? (Одне правда, а інше – ні)

 

2. Повідомленняя теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 

  (Слайд 6 )

- Сьогодні на уроці ми і ознайомимося з «правдивими» – істинними, «неправдивими» – хибними висловлюваннями. В цьому нам допоможуть казкові герої, які залюбки попрацюють з вами, щоб навчитися більш точніше і грамотно висловлюватися .

 

 

                                        

 

3. Пояснення нового матеріалу

 

а) Робота із зошитом (с. 40-41, «Інформатика, 3 клас)

Завдання 1

- Роздивись і скажи,які висловлювання істинні, а які –хибні.(Істинні – 2,3,4; хибні – 1,5,6)

Завдання 2

Обведи номер висловлювання у кружечок, якщо це висловлювання істинне.

(Істинне - 2)

Завдання 3

- Прочитай пари висловлювань, зроби свої висновки і запиши).

(  а) Кіт Мурчик любить рибу;

б) Сергійко в середу піде до театру )

 

                               Фізкультхвилинка (Слайд 7- гіперсилка)

 

 

                                         

 

 

б) Робота по презентації (Слайд 8)

 

                                        

 

- З якого мультфільму ці персонажі?

- У Маші виникло питання, а допоможе вам загадка, яку придумала учениця нашого класу, Настя  Кузнєцова.

 

                                  Що воно таке?

                                   Солодке і духмяне

                                   В дітей на губах

                                   Смачною пінкою лишається,

                                   А в банці порожній

                                   лише ложка залишається. (Варення)

 

 -Переглянемо уривок з мультфільму «Маша і ведмідь» ( пісня «Варення»-гіперсилка).

- Ви повинні поміркувати, чи правильно варила варення Маша і скласти істинне висловлювання:

  • Варення варять…

 

 

в) Робота в групах

- Істинне чи хибне це висловлювання. Доведіть свою думку.

(Слайд 9)

 

                                               

                                           

 

 

  • Коли йде дощ, дахи будинків мокрі.
  • Дахи будинків мокрі, значить іде дощ.

 

(Висловлювання хибне, тому що дахи будинків бувають мокрі не тільки від дощу)

 

IV. Пояснення домашнього завдання

  • Зошит ст.41 (з. 1-2). До намальованих вами геометричних фігур доберете 2 істинних і 2 хибних висловлювання.
  • Підібрати задачу на логіку для своїх товаришів.
  • Намалювати в Paint малюнок до уроку (проілюструвати,що сподобалося на уроці) – по бажанню.

 

VI. Робота з комп`ютерною програмою, зупинка «Логіка» («Істинні і хибні висловлювання»)

  • Яке завдання будемо виконувати?
  • Ви сьогодні повинні бути уважними і пройти тест про геометричні фігури, відповідаючи на питання - так чи ні. Успіху!

 

VII. Підсумок уроку

 

  • Які є висловлювання? Наведіть приклад істинного чи хибного

      висловлювання.

 

VIII. Рефлексія

  • Що найбільше запам`яталося на уроці? Чи були труднощі? Всі учні активно працювали, доклали багато зусиль і тому вам плещуть у долоні казкові герої, які спостерігали за вашою роботою. Молодці! ( Слайд 10)

 

 

                               

                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

1. Інформатика. 3 клас: Зошит – конспект.- 2-е вид.доп. та перероб. – Харків:

ФОП Співак Т.К., 2009. – 64 с. – С.39 – 41

2. Інформатика. 2 - 4 класи: Навчально – методичний посібник. - 2-е вид.доп. та перероб. – Харків: ФОП Співак Т.К., 2010. -368 с. – С.194 -196

3. Програма з інформатики : «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів»

4. В. Бутрім «Веселі задачі у віршах». 1-4 класи. Київ. Видавничий дім «Шкільний світ», 2006 р.

 

«Зимова фізкультхвилинка» - авторська.

 

Ресурси інтернету:

fotki.yandex.ru

анімашки.ru

giiif.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку