Урок історії України у 9 класі
Тема: Узагальнення (боротьба за державність у 1917 – 1920 роках).
Мета: повторити, узагальнити, закріпити й оцінити знання, набуті учнями впродовж вивчення теми; формувати вміння використовувати набуті знання про історичні події України на початку XX ст.; продовжувати розвиток комунікативних умінь на основі збагачення словникового запасу, самостійного використання вивчених історичних понять, відповідей пояснюючого змісту; виховання любові до Батьківщини, усвідомлення єдності всього українського народу незалежно від території проживання.
Обладнання: підручник «Історія України», підручник для осіб з особливими освітніми потребами (F 70) 9 клас (авт. Косенко Ю. М.), контрольні тести.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, контроль знань.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці (привітання, перекличка)
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
Загадка. А що біжить без перестанку? (час)
ІІ. Основний етап
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Учитель оголошує учням тему, завдання уроку та інформує про заплановані форми роботи.
3. Узагальнення і систематизації знань.
Учитель стисло нагадує основний матеріал, що вивчався впродовж опрацювання теми.
Вступна бесіда
1) Яку назву має тема, вивчення якої ви завершили? Якими є її хронологічні межі?
2) У чому, на вашу думку, полягає важливість цього періоду для курсу історії України в цілому? Обґрунтуйте власну точку зору.
- Тестові завдання:
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Після повалення самодержавства в Києві було створено:
а) Верховну Раду;
б) Центральну Раду;
в) Народну Раду.
2. Українську Центральну Раду очолив:
а) Михайло Грушевський;
б) Павло Скоропадський;
в) Симон Петлюра.
3. Четвертий Універсал, у якому проголошувалася незалежність і самостійність Української Народної Республіки, було оприлюднено:
а) 4 березня 1917 року;
б) 7 листопада 1917 року;
в) 22 січня 1918 року.
ПЕРЕВІРТЕ СВОЇ ВМІННЯ
1. Назвіть історичних діячів:
а) Симон Петлюра;
б) Павло Скоропадський;
в) Михайло Грушевський.
2. Зіставте герби з назвами української держави:
а) Українська Народна Республіка;
б) Українська Соціалістична Радянська Республіка;
в) Західноукраїнська Народна Республіка.
3. Визначте, у якому столітті та його половині відбувався національно-визвольний рух українського народу в 1917–1920 роках.
ІІІ. Заключний етап
1.Підведення підсумків уроку та оцінювання самостійної роботи учнів.
2. Прибирання робочого місця.
3. Емоційна підготовка до відпочинку.
4. Організований вихід на перерву.