2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок "Історії, які розповідає музика"

Про матеріал
Урок спрямований на актуалізацію знань про виражальні та зображальні можливості музики, а також дає можливість розвивати творчі здібності учнів
Перегляд файлу

 

Історії, які розповідає музика.

Мета:

  • збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи виражальні та зображальні особливості музики;
  • розвивати творчі здібності дітей, почуття ритму;
  • виховувати в учнів інтерес до музичного мистецтва.

 

Музичний матеріал:

  • Д. Кабалевський «Три кити», «Три подружки»
  • Я. Дубравін «Крапельки»
  • Звуки зими
  • А. Мігай «Гномик»
  • Пісня «Сніжинки - пушинки».

 

Наочні посібники: малюнки зими, зображення китів, гномів, фото дівчат у різних настроях, смайлики.

 

Обладнання: музичний центр, піаніно

 

Тип уроку: урок введення в тему.

 

ХІД УРОКУ.

Учні входять до класу під музичний супровід (Д. Кабалевський «Три кити»)

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Музичне привітання.

Розспівування.

  • Дітки, а з яким настроєм ви прийшли на урок? Давайте дізнаємося.

Гра «Проспівай свій настрій». Вчитель оголошує речення, яке треба проспівати: «Я прийшов(прийшла) до школи», показує, як це буде виглядати, тим самим демонструючи свій настрій. Співають всі бажаючі.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

  • Я бачу, кожен із вас має різний настрій і це зовсім мене не дивує. Досить поглянути довкола : поруч із вами – ваші друзі, вчителі; вдома на вас чекають батьки, улюблені іграшки, а надворі вас зустрічають то ласкаве сонечко і шепотіння листочків, то шум дощу або зимова завірюха. Все це ваша історія і ваше життя, і все це впливає на ваш настрій.
  • Поміркуйте, чи може музика нам розповідати різні історії?

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  • Одного разу я почула музику, що розповіла мені про трьох китів.
  • Чи відома вам така музика?
  • Хто її створив?
  • Давайте покличемо наших Китів.

 

ВИКОНАННЯ ПІСНІ – ГРИ Д. Кабалевський «Три кити».

 

ІV. Основна частина.

  • Кити прийшли не самі, вони запросили своїх друзів.
  •  А хто це? Треба відгадати…
  • Маленькі, бородаті, у ковпаку і з лопатою?
  • Жили з Білосніжкою звірі, птахи і……(ГНОМИ)

 

  • Ось вони з’явилися перед нами на дошці, кожен із своєю історією, своїм настроєм.
  • А давайте перевіримо, чи є у нас у класі діти, які ще досі сумні, як наш перший гном?
  • А налякані є?
  • А здивовані, сердиті….і т.д.
  • Зараз про одного з них нам розповість музика. Будьте уважні і визначте, про кого саме буде пісня.
  • СЛУХАННЯ А. МІГАЙ «ГНОМИК».

 

  • Тож про якого гнома співалося у пісні? (ЗДИВОВАНИЙ).
  • Давайте і ми трішки про нього поспіваємо.

Вчимо слова:

Жив собі на світі гном

Дивував усіх кругом

Дивними дивами

Добрими ділами

Заглядав в усі двори

І на радість дітворі

Яблука в рум’янці

Малював уранці.

СПІВАЄМО.

 

V.  СЛУХАННЯ І ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРУ.

 

-  Композитор Д. Кабалевський був дуже спостережливою людиною. Одного разу, гуляючи парком, він побачив 3 – х подружок. Композитор спостерігав за їх грою, а потім розповів про дівчаток музикою, створивши твір під назвою «Три подружки». Вони були різними. Їх портрети ви бачите на дошці.

 

- Які ці дівчатка?

 - А тепер давайте спробуємо показати цих дівчат за допомогою музики.

 - Моїх помічниць визначать смайлики.

 

ДІВЧАТКА ВИКОНУЮТЬ РОЛІ, А ДІТИ ВГАДУЮТЬ ІМ’Я ДІВЧИНКИ.

  • Чи допомогла музика впізнати характер дівчаток?
  • Настрій якої дівчинки вам більше до вподоби.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

  • Сьогодні ми з вами переконалися, що музика може розповісти нам різні історіі і про людей, і про…(казкових героїв), і про …(китів). І щоб ви остаточно в цьому переконалися, ми з вами зараз дуже швиденько самі розкажемо невеличку історію про зиму. Згодні. Будете мені зараз допомагати, а музика буде все озвучувати.
  • Готові?

 

Історія про зиму.

(На дошці з’являються малюнки зими).

Наступила зима. Дуже ….(холодна, морозна). Було так холодно, що не хотілося виходити з …(дому). Але дітям треба було йти до….(школи), а дорослим…(на роботу). ЗВУК ЗИМИ.

Але з неба падали дуже  красиві легенькі…(сніжинки), як пушинки. Пісня «Сніжинки - пушинки».

Недовго лютувала зима. Невдовзі всі навкруги побачили, як бурульки перетворилися на маленькі… (крапельки). Пісня «Крапельки».

 

  • Молодці, гарна історія вийшла. На цьому наше заняття завершується.

Музичне прощання.

Вихід учнів під музичний супровід (Я. Дубравін «Крапельки»)

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку