Історії, які розповідає музика.
Мета:
Музичний матеріал:
Наочні посібники: малюнки зими, зображення китів, гномів, фото дівчат у різних настроях, смайлики.
Обладнання: музичний центр, піаніно
Тип уроку: урок введення в тему.
ХІД УРОКУ.
Учні входять до класу під музичний супровід (Д. Кабалевський «Три кити»)
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Музичне привітання.
Розспівування.
Гра «Проспівай свій настрій». Вчитель оголошує речення, яке треба проспівати: «Я прийшов(прийшла) до школи», показує, як це буде виглядати, тим самим демонструючи свій настрій. Співають всі бажаючі.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
ВИКОНАННЯ ПІСНІ – ГРИ Д. Кабалевський «Три кити».
ІV. Основна частина.
Вчимо слова:
Жив собі на світі гном
Дивував усіх кругом
Дивними дивами
Добрими ділами
Заглядав в усі двори
І на радість дітворі
Яблука в рум’янці
Малював уранці.
СПІВАЄМО.
V. СЛУХАННЯ І ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРУ.
- Композитор Д. Кабалевський був дуже спостережливою людиною. Одного разу, гуляючи парком, він побачив 3 – х подружок. Композитор спостерігав за їх грою, а потім розповів про дівчаток музикою, створивши твір під назвою «Три подружки». Вони були різними. Їх портрети ви бачите на дошці.
- Які ці дівчатка?
- А тепер давайте спробуємо показати цих дівчат за допомогою музики.
- Моїх помічниць визначать смайлики.
ДІВЧАТКА ВИКОНУЮТЬ РОЛІ, А ДІТИ ВГАДУЮТЬ ІМ’Я ДІВЧИНКИ.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Історія про зиму.
(На дошці з’являються малюнки зими).
Наступила зима. Дуже ….(холодна, морозна). Було так холодно, що не хотілося виходити з …(дому). Але дітям треба було йти до….(школи), а дорослим…(на роботу). ЗВУК ЗИМИ.
Але з неба падали дуже красиві легенькі…(сніжинки), як пушинки. Пісня «Сніжинки - пушинки».
Недовго лютувала зима. Невдовзі всі навкруги побачили, як бурульки перетворилися на маленькі… (крапельки). Пісня «Крапельки».
Музичне прощання.
Вихід учнів під музичний супровід (Я. Дубравін «Крапельки»)