Відкрите музичне заняття для старшої групи "Світ загадкових звуків"

Про матеріал
Завдання: Вчити дітей розпізнавати музичні твори за жанрами: пісня, танець, марш; Розрізняти і впізнавати музичні інструменти за їх назвою та звучанням; Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів;Удосконалювати співочі здібності дітей, уміння співати природним голосом без напруження;Закріпити музичні поняття «оркестр», «диригент», Розвивати тембровий та звуковисотний слух, почуття ритму та динаміки.
Перегляд файлу

Іванівський ясла-садок «Світлячок»

 

 

 

 

Відкрите музичне заняття

Похожее изображение(Старша група)

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

 

Мета:

  • Вчити дітей розпізнавати музичні твори за жанрами: пісня, танець, марш;
  •    Розрізняти і впізнавати музичні інструменти за їх назвою та звучанням;
  • Закріпити вміння виконувати рухи відповідно до музики, виразно передавати характерні особливості різних образів;
  • Удосконалювати співочі здібності дітей, уміння співати природним голосом без напруження;
  • Закріпити музичні поняття «оркестр», «диригент»,
  •  Розвивати тембровий та звуковисотний слух, почуття ритму та динаміки, вміння характеризувати почуту музику;
  • Виховувати бажання слухати музику, співати, передавати позитивні емоції оточуючим.

Матеріал: наочні матеріали до посібників «Три кити», аудіоматеріали: «Гопак», укр. нар. танок, «Повішу я колисочку», укр. нар. пісня, «Козацький марш», муз. Є. Адамцевича; відеоматеріали: «Колобок». 

  

Перебіг заняття

  1. Вступна частина
    Під музику діти заходять один за одним до зали.

Музичне вітання «Добрий ранок».
Музичний керівник: Як гарно ви привіталися, малята! Погляньте, у нас сьогодні в дитсадочку гості! Давайте пошлемо музичне привітання для них і подаруємо їм свої посмішки! 
 Діти: Рано-раненько сонечко встало,

           Доброго ранку всім побажало. 
Музичний керівник: Я дуже рада зустрічі з вами. В мене сьогодні гарний настрій і дуже хочеться поділитися ним з вами. Це чудово, коли день розпочинається з гарного настрою.

  1. Основна частина
    Музичний керівник: Сьогодні, мої любі діти, я хочу всіх вас запросити у Царство Музики величне, чарівно гарне й фантастичне. Ви згодні?

Діти: Так! 
Музичний керівник: Але, щоб потрапити до Царства Музики, давайте згадаємо про світ звуків. Всі ви знаєте, що звуки бувають мовні та не мовні. Та серед безлічі звуків, що ми чуємо кожного дня, є також і музичні звуки. Коли ми з ними зустрічаємось? (Орієнтовні відповіді: Коли співаємо пісні, танцюємо під музику, слухаємо музичні твори.) 
Музичний керівник: Відомий композитор Д. Кабалевський говорив, що музика – бурхливий океан звуків, що тримаються на трьох китах:

жовтий – це пісня, синій – це танець, а червоний – марш. Кожен кит має маленьких китенят. А от маленькі китенята заблукали у морі музики. Й великі кити не можуть їх відшукати. Тож допоможемо їм. Пам'ятайте: червоний кит кличе своїх китенят маршем, синій – танцем, а жовтий – піснею. 

https://1.bp.blogspot.com/-QIL1Zp1j3VM/VoZb1Cb4jKI/AAAAAAAAAK8/Kx2V64xtPKM/s400/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B41.JPG


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музично-дидактична гра «Пісня, танець, марш».

Музичний керівник: Уважно слухаймо мелодійні звуки, щоб потім визначити, який настрій вони передають.

1.       Звучить в запису «Гопак», укр. нар. танок 
(Прошу дітей визначити який твір було виконано, визначається характер музики. Діти визначають жанр п'єси – танок й піднімають відповідну за кольором фішку, кажуть, що під цю музику можна танцювати. Запрошую всіх дітей стати в коло і виконати під музичний супровід танцювальні рухи.) 

2. «Повішу я колисочку», українська народна пісня. 
(Визначаємо жанр, знаходимо відповідну за кольором фішку, яка відповідає жанру прослуханої музики. Запрошую всіх дітей заспівати пісню за вибором.) 


3.«Козацький Марш» муз. Є. Адамцевича (Діти визначають жанр п'єси – марш і піднімають фішку з відповідним кольором. Діти крокують під марш).

 

 Музичний керівник: Молодці, діти! Допомогли зібрати китенят у музичному морі.

Діти, а ви знаєте, що музичні звуки бувають високі і низькі. Щоб навчитися розрізняти звуки різної висоти запрошую вас погратися в музичну дидактичну гру «Ведмідь і сопілочка». Пояснюю дітям правила гри.

Музично-дидактична гра «Ведмідь і сопілочка».

Хід гри: Діти утворюють коло, уважно слухають музику. Коли звучать високі звуки – виконують біг по колу з підскоком,  низькі звуки – згинаються і йдуть у напівприсяді.

Музичний керівник: Молодці, діти, впорались із завданням. А загадки ви відгадувати вмієте?

Відповідь дітей.

Музичний керівник: Та це буде не проста загадка, а музична. Я вам її проспіваю, а ви повинні її відгадати і доспівати відгадку. Тож слухайте уважно. 
Музична загадка «Колобок».

Не злякався вовка він.

Хоч пішов у ліс один.

А лисиці на зубок.

Все ж потрапив …(КОЛОБОК)

 А ось і він…
 Відео «Колобок». 


Музичний керівник: Діти, а давайте пригадаємо всіх звірів, яких зустрів Колобок по дорозі за музичними фрагментами, які характеризують героїв казки. Пам’ятайте, музичні звуки мають різну висоту, яка характеризує певного персонажа казки.

Музично-дидактична гра «Кого зустрів Колобок».

(Звучать по черзі чотири п'єси, кожна з яких змальовує образ одного з персонажів казки.) 
П'єси звучать в різних регістрах: «Заєць» – високий, «Лисиця» – середній, «Вовк» – низький, «Ведмідь» – дуже низький. Після виконання кожної п'єси діти визначають, який персонаж змальований музикою,та імітують рухи цієї тварини. 

Під звучання веселої музики на ширмі з'являється лялька, вітається. 

 

Оленка:    Я дівчинка маленька, зовуть мене Оленка
                   Я пісень багато знаю, з друзями в танку кружляю. 
                   Хай лиш музику почую, то співаю і танцюю. 
Дітки, у мене з'явилася цікава думка: давайте створимо музичний оркестр – дитячий. Ви будете грати, а я – танцювати. Згодні? Діти, а ви знаєте, що таке оркестр?

Відповіді дітей. 
Вхід Ведмедика. 
Ведмедик: Нарешті я тебе знайшов, Оленка! Не знаю, що мені робити – всі музичні інструменти кудись поховались. І я ніяк не можу їх знайти. А замість себе вони залишили ось цього листа. Тримай його (віддає Оленці). 
Оленка: Ну, ведмедику, хутенько витри сльози. Зараз ми прочитаємо цього листа. (Читає):
«Любі друзі! Нам дуже хочеться пограти з вами, але ми з'явимось лише тоді, коли ви впізнаєте нас на слух.» 
Ведмедик (плаче): Я дуже хвилююся і боюся, що не впізнаю якийсь музичний інструмент. 
Оленка: Не хвилюйся, ведмедику, я гадаю, дітки допоможуть нам відгадати всі музичні інструменти, адже діти так люблять грати на них. Правда, діти?

Відповіді дітей.
Музично-дидактична гра «Відгадай, який інструмент звучить».

Оленка: Слухайте уважно, малята, який музичний інструмент подає зараз свій голос?

За ширмою звучить трикутник.

Трикутник:  (над ширмою)

Я високий голос маю,
Ніжно й лагідно співаю. 
В руки ти мене візьми,

Всіх малят розвесели. 
Ведмедик: Молодці, відгадали!

Трикутник повернувся до нашого оркестру. 
За ширмою стукотять дерев'яні ложки. 
Ведмедик: А який це музичний інструмент озивається? О! Я його добре знаю. Ним чудово мед їсти. 
Оленка: Зачекай, ведмедику, нехай діти впізнають його. Малята, ви впізнали цей музичний інструмент? 
Деревяні ложки : (над ширмою). 
Ми веселі, всіма знані,

Диво-ложки мальовані. 
В такт ударимо гучніше –

 Буде музика чіткіша.

Оленка: Такими веселими ложками ми й кашу мішатимемо й музику заграємо.

(За ширмою звучить металофон.)
Ведмедик:  Який дзвінкий голос має цей музичний інструмент. Ви його впізнали, діти? Так. Це металофон. 
За ширмою звучить барабан, діти відгадують назву музичного інструмента. 
Барабан: (над ширмою). Бум-бум-бум, трам-там-там,

Всі впізнали барабан? 
Оленка: Ось і барабан пристав до нашого оркестру. Якого ж ще інструменту не вистачає? (За ширмою дзвенить бубон, діти впізнають його.) 
Бубон:  (над ширмою).

Можу голосно і тихо

Я заграти для малят. 
Ти трусни мене легенько,

Бубонці враз задзвенять. 
А захочеш грім почути,

То сильніше в мене гупай. 
Оленка:  Як гарно, що всі наші музичні інструменти повернулися в садок! 

 

Ведмедик: Оленко, давай попросимо дітей заграти в оркестрі відразу на всіх музичних інструментах. Я буду слухачем. А ти – диригентом. Друзі, ви знаєте, хто такий диригент?

Відповіді дітей  (Людина, яка керує оркестром.) 
 Пісня-оркестр «Жити і дружити». 

 

  1. Заключна частина

Підсумок
Музичний керівник: Діти, вам було весело на занятті?

Відповіді дітей

 Що більше всього вам сподобалось?

Відповіді дітей.

 От і настав нам час прощатись.

Музичне прощання «До побачення».

Весело усі ми грались,

А тепер пора прощатись,

До побачення! До побачення!

Музичний керівник: Бажаю зберегти гарний настрій на весь день. На згадку про наше заняття вам залишаються ось ці сонечка гарного настрою (дарую). А щоб гарний настрій був і в наших гостей, давайте подаруємо і їм сонечка гарного настрою, як символ миру. А вам час повертатися до групи. До побачення! Діти в супроводі маршу виходять із зали.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кудрявська Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
11349
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку