28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок "Історичними стежками рідного краю"

Про матеріал
Закріпити знання учнів, набуті впродовж вивчення теми «Де відбувається історія»; розвивати і застосовувати набуті вміння й навички; довести яку роль в житті людини займає історія рідного краю, котра є невід’ємною складовою історії всієї України; спонукати учнів до подальшого поглиблення своїх знань з історії рідного краю..
Перегляд файлу

 

Історія України  (Вступ до історії)  5 клас

 

УРОК 9  Тема:Історичними стежками рідного краю.

 

Мета: закріпити знання учнів, набуті впродовж вивчення теми «Де відбувається історія»; розвивати і застосовувати набуті вміння й навички; довести яку роль в житті людини займає історія рідного краю, котра є невід’ємною складовою історії всієї України; спонукати учнів до подальшого поглиблення своїх знань з історії рідного краю..

Тип уроку:урок  вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.

Форма уроку: практичне заняття

Обладнання: Л.В Мороз І.В.Мороз Вступ до історії. К.: Видавництво »Педагогічна думка» К,2018 карти, дидактичні набори, пам’ятка «Як працювати з історико-географічною назвою», робочий лист.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:

  • отримати початкові навички із дослідження історії рідного краю;
  • наводити приклади історичних назв своєї місцевості, із яких можна довідатися про давні часи.

 

Хід уроку

 

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує учням тему практичного заняття, інформує про заплановані форми роботи.

Метод «Ланцюжок бажань»

Щоб налаштувати дітей на працю пропоную їм закінчити речення:

«Я сьогодні бажаю тобі… (цікавої роботи, успіхів, досягнень, творчого підходу ….)»

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

- Кожна людина по-своєму розуміє,що для неї означає рідний край..Для багатьох людей рідний край-це батьківський край,тобто земля,звідки пішов їхній рід,земля батьків,дідів і прадідів. Тому рідний край називають ще малою батьківщиною,Історія живе у спогадах,серцях людей,котрі народилися і виросли в цьому краї.

- Що означає рідний край для вас?

Кожен край, кожен населений пункт має свою історію, своїх видатних особистостей. На території кожного краю розгорталося чимало історичних подій,які є невід’ємною частиною історії українського народу.

Історію рідного краю досліджують та вивчають. Тому ми спробуємо подивитися на історію нашого краю очима дослідника і розпочнемо міні-проект »Історичними стежками рідного краю» . Виконувати завдання будемо покроково під час вивчення цієї та наступних тем. Під час виконання завдань варто використовувати інформацію з різних джерел,книг,публікацій в періодичних виданнях,спогади учасників та очевидців історичних подій,експонати музеїв

Пам’ятки рідного краю будемо досліджувати вивчаючи тему  ’Історія України в пам’ятках»,а господарство,заняття та умови життя населення – вивчаючи тему «Усе має минуле»

Важливим є оформлення та представлення результатів дослідження. Це може бути слайд-презентація,фотовиставка,невелика стаття до газети чи навіть фільм про історію рідного краю

Учитель

- давайте спробуємо згадати, що ми дізналися вивчаючи попередній розділ.  Пропоную гру «Історична абетка». Для проведення гри на дошці великими літерами прикріплено друковану українську абетку. Обираємо ведучого, який із заплющеними очима вказує на літеру, з якою будуть гратися. Коли літеру «визначено» діти впродовж трьох хвилин записують слова, що стосуються назв пов’язаних з нашим краєм. . Виграє той, хто запише найбільше слів. Якщо випаде літера, на яку небагато слів або взагалі немає, ведучий вибирає іншу.

Учитель 

Дякую, ваші відповіді будуть враховані при оцінюванні в кінці уроку.

 

 

 

Вивчення нового матеріалу

Учитель     

А зараз  ми попрацюємо у групах і спробуємо з’ясувати походження історико-географічних назв рідного краю. Користуючись інформаційними картками та пам’яткою ви зможете дослідити їх походження.

Школярі об’єднавшись у групи, готують розповідь про назви рідного краю

Група 1 «Про що розповідають назви  Станіслав»

Група 2«Про що розповідає назви  Заболоття »

Група 3«Про що розповідає назва Івано-Франківськ »

Група 4  «Про що розповідають назви  Княгинин» 

Як підсумок роботи груп пропоную спільно скласти словник назв історико-географічних об’єктів.

Розв’язування хронологічних задач

Обчисліть скільки років минуло:

Група 1  від заснуванняСтаніслава, яке  це століття?

Група 2 від переіменування міста на Івано-Франківськ, яке це століття?

Група 3 скільки років відділяє від заснування Станіслава до назви    Івано-Франківськ ?

Група 4  від заснування села Заболоття до початку Станіслава  Яке це століття?

Практична робота «Мій край в історичному просторі та часі»

Група 1 Мій край в історичному просторі

Знайдіть місто на карті України та позначте його на контурній карті

Група 2 Мій край в історичному часі

Які історичні події пов’язані з містом

Група 3 Історія мого краю в особах

Які відомі люди є нашими земляками?

Група 4 Історія мого краю в назвах

Які назви географічних об’єктів пов’язані  з минулими подіями?

Закріплення знань учнів.

Метод «Мозковий штурм»

  Пропоную учням відповісти на запитання: у чому полягає важливість знань про історію рідного краю?

Виберіть 2 - 3 вислови і завершіть їх

«Сьогодні мені було цікаво...»

«Сьогодні мені було легко...»

«На цьому році я дізнався (дізналася)…»

«На цьому уроці я навчився (навчилася)…»

 

Домашнє завдання 

  1. Опрацювати § 9
  2. Творче завдання. Напишіть твір на тему «Мій край — моя гордість».

 

 

ДОДАТКИ

 ПАМ'ЯТКА «Як працювати з історико-географічною назвою — історичним джерелом

  • Знайдіть на карті України ваше місто, село чи селище.
  • Дослідіть  з  допомогою  дорослих  чи/та  додаткової літератури  походження та історію назви вашого населеного пункту:
  • дізнайтеся про час його заснування;
  • установіть,  від якого слова походить назва;
  • визначте,  з  чим  саме  пов’язана  назва:  способом  життя  і  заняттями людей, певними історичним подіями чи історичними особами.
  • З’ясуйте, чи змінювалась у минулому назва вашого населеного пункту й у з в’язку із чим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичні матеріали 

docx
Додав(-ла)
Tokaruk Svitlana Ivanivna
Додано
14 липня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку