Урок інформатики "Сприйняття людиною повідомлень"

Про матеріал
Дати уявлення про повідомлення та інформацію, її властивості, види за способом сприймання; розвивати увагу та пам'ять, логічне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях.
Перегляд файлу

Тема: Сприйняття людиною повідомлень

Мета: Закріпити поняття інформації, повідомлення. Формувати   усвідомлення того, як людина сприймає інформацію.

Розвивати пам‘ять, увагу, мовлення, логічне мислення.

Виховувати відповідальність, самостійність.

Тип року: Урок – подорож.

Обладнання: Мультимедійна дошка, комп‘ютери.

Програмне забезпечення: GCompris

                                          Хід уроку  

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

          2. Смайлики.

          3. Лист від Незнайка. Цікава пригода. Обговорення.

          4. Лист від Знайка. Обговорення.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка календаря. (слайд)
  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • Які зміни відбулися в природі?
  • Чи відчуваємо надворі запах квітів, чуємо спів солов‘я,чи бачимо листочки на деревах?
  • Бачите, які ви спостережливі, скільки цікавої інформації ви розповіли. Чи знайоме вам слово інформація.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Оголошення теми уроку (слайд)
  • Сьогодні, ми здійснимо подорож  у Країну Інформації, де  

 

поговоримо про інформацію, про те як людина сприймає повідомлення.

  1. Місто Всезнайки (слайд)
  • Ви часто у своєму житті зустрічаєте слово інформація.

Інформація – це те ж саме повідомлення. На уроках ви отримуєте нові знання; в газеті читаєте про різні події; книги знайомлять вас з різними цікавинками; по телевізору ви дивитесь рекламу, прогноз погоди – все це є інформація. Навіть світлофор на вулиці повідомляє пішоходу приготуватися до руху, стояти або переходити вулицю.

  • Як ви думаєте, які можуть бути повідомлення?

Так, усними і письмовими; у вигляді малюнків, умовних позначень. Цікавим повідомленням може бути ребус. (слайд).

  • Ми здобули скарби. (слайд)

 3.Місто Відчуттів.(слайд).

  • Заплющте очі. Що ви бачите? Правда, нічого!?

Розплющте очі. Який чудовий наш світ!

  • Як людина бачить світ навколо себе? Так, очима

ми сприймаємо зорову інформацію.

         За допомогою чого ми розрізняємо голос мами чи тата, спів солов‘я чи гавкання собаки. Ви, напевне, здогадались, що це вуха. Вуха – це орган слуху, яким людина сприймає звукову інформацію.

        Який орган чуття дає нам можливість відрізнити запах троянди від запаху лимона, запах звареного борщу від запаху свіжоскошеної трави? Це ніс. Саме він є органом нюху.

Для чого людині язик? Це орган смаку, яким людина сприймає інформацію про смак предмета – солодкий, кислий, солоний, гіркий.

Пальці – це орган дотику. На дотик можна отримати інформацію про температуру предметів, про їх якість, поверхню (слайд).

        Отже, очі, вуха, ніс, язик, пальці – це органи чуттів, за допомогою яких людина сприймає інформацію про навколишній світ.

Знову кладемо скарб у скриню. (слайд).

  1. Місто порадників. 

а) робота з підручником. (слайд)

б) розшифруй повідомлення (слайд).

  Знову ми здобули скарб (слайд).

                             Фізкультхвилинка (слайд)

  1. Місто Загадок

          а)Відгадайте загадки

  •  Маленькі озерця, а весь світ бачать (очі).
  • То мовчить, то говорить. Між зубів ходить, їжу смакує та зубам дарує (язик).
  • Є в людини і у звіра, захищає тіло (шкіра).
  • Вони тільки слухають, одне на одного схожі, але одне одного не бачать (вуха).
  • Розділяє два озерця і два поля (ніс).

         б) покажіть орган чуття (слайд)

Кіт – пухнастий; ялинка – яскрава; зайчик – сірий;

Диня – соковита; квіти – запашні; музика – голосна.

Ми здобули ще частину скарбів.

  1. Місто Комп‘ютерних геніїв.

а) повторення техніки безпеки (слайд).

б) робота з тренажером                                      1 група

в) робота в зошиті                                                 2 група

фізкультхвилинка для очей

Групи міняють види роботи.

                                       Фізкультхвилинка для очей 

Кладемо скарби у скриню (слайд).

IV. Підсумок уроку.

  1. Місто Розумників

а) індивідуальне завдання. Намалювати в кружечках предмет, який може бути розпізнаний відповідним органом чуття.

б) знайти відмінності в малюнках (слайд).

     2. «Мікрофон».

  • Про що ми говорили на уроці?
  • Звідки беремо інформацію?
  • Якими органами чуття ми її сприймаємо?
  • Що сподобалося на уроці?
  • Що видалося важким?

На протязі уроку ми збирали монети. У нас вийшов скарб ЗНАННЯ.

  • Покажіть ваш настрій на кінець уроку (смайлики).

Молодці! Дякую за увагу! (слайд).

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку