Тема: Сприйняття людиною повідомлень
Мета: Закріпити поняття інформації, повідомлення. Формувати усвідомлення того, як людина сприймає інформацію.
Розвивати пам‘ять, увагу, мовлення, логічне мислення.
Виховувати відповідальність, самостійність.
Тип року: Урок – подорож.
Обладнання: Мультимедійна дошка, комп‘ютери.
Програмне забезпечення: GCompris
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
2. Смайлики.
3. Лист від Незнайка. Цікава пригода. Обговорення.
4. Лист від Знайка. Обговорення.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Робота над темою уроку.
поговоримо про інформацію, про те як людина сприймає повідомлення.
Інформація – це те ж саме повідомлення. На уроках ви отримуєте нові знання; в газеті читаєте про різні події; книги знайомлять вас з різними цікавинками; по телевізору ви дивитесь рекламу, прогноз погоди – все це є інформація. Навіть світлофор на вулиці повідомляє пішоходу приготуватися до руху, стояти або переходити вулицю.
Так, усними і письмовими; у вигляді малюнків, умовних позначень. Цікавим повідомленням може бути ребус. (слайд).
3.Місто Відчуттів.(слайд).
Розплющте очі. Який чудовий наш світ!
ми сприймаємо зорову інформацію.
За допомогою чого ми розрізняємо голос мами чи тата, спів солов‘я чи гавкання собаки. Ви, напевне, здогадались, що це вуха. Вуха – це орган слуху, яким людина сприймає звукову інформацію.
Який орган чуття дає нам можливість відрізнити запах троянди від запаху лимона, запах звареного борщу від запаху свіжоскошеної трави? Це ніс. Саме він є органом нюху.
Для чого людині язик? Це орган смаку, яким людина сприймає інформацію про смак предмета – солодкий, кислий, солоний, гіркий.
Пальці – це орган дотику. На дотик можна отримати інформацію про температуру предметів, про їх якість, поверхню (слайд).
Отже, очі, вуха, ніс, язик, пальці – це органи чуттів, за допомогою яких людина сприймає інформацію про навколишній світ.
Знову кладемо скарб у скриню. (слайд).
а) робота з підручником. (слайд)
б) розшифруй повідомлення (слайд).
Знову ми здобули скарб (слайд).
Фізкультхвилинка (слайд)
а)Відгадайте загадки
б) покажіть орган чуття (слайд)
Кіт – пухнастий; ялинка – яскрава; зайчик – сірий;
Диня – соковита; квіти – запашні; музика – голосна.
Ми здобули ще частину скарбів.
а) повторення техніки безпеки (слайд).
б) робота з тренажером 1 група
в) робота в зошиті 2 група
фізкультхвилинка для очей
Групи міняють види роботи.
Фізкультхвилинка для очей
Кладемо скарби у скриню (слайд).
IV. Підсумок уроку.
а) індивідуальне завдання. Намалювати в кружечках предмет, який може бути розпізнаний відповідним органом чуття.
б) знайти відмінності в малюнках (слайд).
2. «Мікрофон».
На протязі уроку ми збирали монети. У нас вийшов скарб ЗНАННЯ.
Молодці! Дякую за увагу! (слайд).