Урок "Іван Сила (Іван Фірцак) − утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості".

Про матеріал
Розробка уроку допоможе залучити учнів до активної роботи над текстом: визначити сюжет та композицію твору, морально-етичні проблеми. Розвиватиме зв’язне мовлення, уміння висловлювати думки. Виховуватиме найкращі людські моральні якості.
Перегляд файлу

 

  Урок української літератури  для 7 класу

                                         Учитель-методист:Діденко Н.І

Тема: Іван Сила (Іван Фірцак) − утілення непереможного духу українського народу, його до­броти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

Мета: Продовжити роботу над повістю. Обговорити сюжет та композицію твору. Визначити морально-етичні проблеми. Розвивати зв’язне мовлення, уміння висловлювати думки. Виховувати найкращі людські моральні якості.

Мультимедійний супровід уроку: Фільм «І.Сила» (режисер Віктор Андрієнко), буктрейлер, презентація-подорож І.Сили

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перегляд буктрейлерів на книгу Олександра Гавроша "Неймоврні пригоди Івана Сили "

 

Самостійна робота. Створенння паспорта твору:

Назва твору

«Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу»

Автор

Олександр Гаврош

Публікація

2007

Жанр

Повість

Тема

Пригоди українського силача

Ідея

Показати на прикладі життя Івана Сили: як ставити мету та як її досягати

Герої

Іван Сила, Міха Голий, агент Фікса, карлик Піні, мадам Бухенбах, Фандіго, міс Крокі, Пацака Макурі, Мілка, Піцікато, Пандорський

Країни, у яких відбуваються події

Чехословаччина, Англія, Німеччина, Америка, Японія

− Сформулюйте тему, ідею та головні проблеми, порушені в повісті.

Проблемне запитання:

- Чи всі проблеми можна вирішити силою?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Хвилинка мудрості» учні згадують прислів’я про здоров’я

Було б здоров'я все інше наживемо.

 Бережи одяг, доки новий, а здоров'я доки молодий.

 Без здоров'я нема щастя.

 Весела думка половина здоров'я.

 Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

В здоровому тілі здоровий дух.

Гнила дошка цвяха не приймає.

Гіркий тому вік, кому треба лік.

 Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді не будеш хворіти,

ВІДОМІ ЦИРКОВІ НОМЕРИ 

*«Груди замість ковадла» — брилу трощили молотом на його грудях;

*«Зуби мамонта» — Фірцак прибивав долонею дубову дошку до столу, використовуючи 20-сантиметрові цвяхи; після того, як кілька осіб не могли її відірвати, він прикладав хусточку до голівок цвяхів і витягав їх зубами;

 *«Залізне серце» — триметрову рейку клав собі на плече, четверо асистентів звішувалися на неї, пробуючи її зігнути. Коли їм цього не вдавалося, він руками вигинав із неї серце.

*У Відні цупив зубами платформу з меблями, а в Женеві загальмував руками дві машини.

*Перед президентом Чехословаччини Фірцак показав номер «Шия під штрекою» — десятеро чоловіків згинали на карку Івана залізничну рейку, коли той лежав на столі.

ЦІКАВІ ФАКТИ * В Іспанії на кориді Кротон голіруч переміг бика, звалив його на плечі та відніс до найближчого ресторану.

*Міг спокійно тримати на витягнутих руках 30-літрові чавунні бідони з молоком.

*Міг зрушити з місця дерев'яну хату.

*Дід Кротона — Іван Вільхович — у лісі вбив ведмедя поліном, за що в селі його прозвали Силою.

* Підлітком Кротон пошкодував корову і, впрягшись до плуга, сам зорав поле. Коли телиця пошкодила ногу, Іван приніс її додому на плечах. Здійснив втечу із в'язниці, вирвавши ґрати.

*Виграв бій із японським борцем Токедзо, на 20 кг важчим.

Гра «Ланцюжок» (учні дають запитання один одному і відповідають),

Конкурс «Художник – ілюстратор»

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Обговорення сюжету твору.
  2. Композиція твору.

Твір складається з двох частин. І частина вміщує 21 розділ; ІІ частина-22 розділи. У кінці твору - післямова, яку необхідно прочитати.

  1. Обговорення ситуацій розділів 16 та 17

Фізкультхвилинка

  1. Робота з текстом
  • Читання розділів 21, 27, 30, 34
  • Переказ розділів 22-26, 28, 29, 31-33
  1. Визначення проблематики
  • Добро і зло
  • Дружба і любов
  • Чесність і підкупність
  1. Складання асоціативного куща

 

Укладіть «соціометричну» схему оточення Івана Сили. На її основі визначте причини конфлікту в творі. Згрупуйте персонажів відносно конфлікту.

І.Сила – друзі – хто використовує – заздрість – вороги – великі люди усього світу

V. Підсумок уроку

Метод «Незакінчене речення»

  • Я б хотів сказати герою …

VІ. Домашнє завдання

  • Напишіть невеликий твір (5-7 речень) на тему "Іван Сила  утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості".
doc
Додано
13 березня 2021
Переглядів
3733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку