Урок української літератури для 7 класу
Учитель-методист:Діденко Н.І
Тема: Іван Сила (Іван Фірцак) − утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
Мета: Продовжити роботу над повістю. Обговорити сюжет та композицію твору. Визначити морально-етичні проблеми. Розвивати зв’язне мовлення, уміння висловлювати думки. Виховувати найкращі людські моральні якості.
Мультимедійний супровід уроку: Фільм «І.Сила» (режисер Віктор Андрієнко), буктрейлер, презентація-подорож І.Сили
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перегляд буктрейлерів на книгу Олександра Гавроша "Неймоврні пригоди Івана Сили "
Самостійна робота. Створенння паспорта твору:
Назва твору |
«Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу» |
Автор |
Олександр Гаврош |
Публікація |
2007 |
Жанр |
Повість |
Тема |
Пригоди українського силача |
Ідея |
Показати на прикладі життя Івана Сили: як ставити мету та як її досягати |
Герої |
Іван Сила, Міха Голий, агент Фікса, карлик Піні, мадам Бухенбах, Фандіго, міс Крокі, Пацака Макурі, Мілка, Піцікато, Пандорський |
Країни, у яких відбуваються події |
Чехословаччина, Англія, Німеччина, Америка, Японія |
− Сформулюйте тему, ідею та головні проблеми, порушені в повісті.
Проблемне запитання:
- Чи всі проблеми можна вирішити силою?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«Хвилинка мудрості» учні згадують прислів’я про здоров’я
Було б здоров'я все інше наживемо.
Бережи одяг, доки новий, а здоров'я доки молодий.
Без здоров'я нема щастя.
Весела думка половина здоров'я.
Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.
В здоровому тілі здоровий дух.
Гнила дошка цвяха не приймає.
Гіркий тому вік, кому треба лік.
Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді не будеш хворіти,
ВІДОМІ ЦИРКОВІ НОМЕРИ
*«Груди замість ковадла» — брилу трощили молотом на його грудях;
*«Зуби мамонта» — Фірцак прибивав долонею дубову дошку до столу, використовуючи 20-сантиметрові цвяхи; після того, як кілька осіб не могли її відірвати, він прикладав хусточку до голівок цвяхів і витягав їх зубами;
*«Залізне серце» — триметрову рейку клав собі на плече, четверо асистентів звішувалися на неї, пробуючи її зігнути. Коли їм цього не вдавалося, він руками вигинав із неї серце.
*У Відні цупив зубами платформу з меблями, а в Женеві загальмував руками дві машини.
*Перед президентом Чехословаччини Фірцак показав номер «Шия під штрекою» — десятеро чоловіків згинали на карку Івана залізничну рейку, коли той лежав на столі.
ЦІКАВІ ФАКТИ * В Іспанії на кориді Кротон голіруч переміг бика, звалив його на плечі та відніс до найближчого ресторану.
*Міг спокійно тримати на витягнутих руках 30-літрові чавунні бідони з молоком.
*Міг зрушити з місця дерев'яну хату.
*Дід Кротона — Іван Вільхович — у лісі вбив ведмедя поліном, за що в селі його прозвали Силою.
* Підлітком Кротон пошкодував корову і, впрягшись до плуга, сам зорав поле. Коли телиця пошкодила ногу, Іван приніс її додому на плечах. Здійснив втечу із в'язниці, вирвавши ґрати.
*Виграв бій із японським борцем Токедзо, на 20 кг важчим.
Гра «Ланцюжок» (учні дають запитання один одному і відповідають),
Конкурс «Художник – ілюстратор»
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу
Твір складається з двох частин. І частина вміщує 21 розділ; ІІ частина-22 розділи. У кінці твору - післямова, яку необхідно прочитати.
Фізкультхвилинка
Укладіть «соціометричну» схему оточення Івана Сили. На її основі визначте причини конфлікту в творі. Згрупуйте персонажів відносно конфлікту.
І.Сила – друзі – хто використовує – заздрість – вороги – великі люди усього світу
V. Підсумок уроку
Метод «Незакінчене речення»
VІ. Домашнє завдання