Від учнів ми часто чуємо слова «цікаво» і «нецікаво» У.Герберт визначає «інтерес», як синонім до навчальної мотивації. Подивіться: «хочу», отже - «можу», а «можу», отже - «виконую з інтересом», а це означає особистісно, а особистісно, значить значимо кожному! Вийшла цікава ланцюжок навчання, де інтерес стоїть у центрі. Як же сформувати у дитини? Як мотивувати учня на «ХОЧУ»? Практика показує, що всі етапи уроку, весь процес навчальної діяльності на уроці, повинен нести в собі мотивацію.
Мотивувати учнів я починаю з першої секунди уроку. Урок завжди починаю з емоційного настрою. Використовую настрої різних видів:
Чотиривірші:
Всі ми зуміли зібратися,
За роботу дружно взятися.
Будемо думати, міркувати,
Ми можемо почати урок.
- Давайте посміхнемося один одному!
Здрастуй, сонце золоте!
Здрастуй, небо блакитне!
Здравствуйте, мої друзі!
Всіх вас я рада бачити
Промова до уроку «Годинник»
Я хочу запропонувати мотиваційну частину до уроку «Годинник».
Мета даного уроку ознайомити учнів з годинником та його видами, навчити визначати час за годинником, а також перетворювати одні одиниці часу в інші. Розвивати творче мислення, увагу, спостережливість. Виховувати цінне ставлення до часу, берегти кожну хвилину життя.
Обладнання: макети годинників, вислови і приказки про час, загадки, індивідуальні і групові картки, мультимедійна презентація.
У мотиваційній частині я перенесла учнів до казкової країни, де головними героями були Білосніжка, Попелюшка, Червона Шапочка та Вчений кіт (мультимедійна презентація). Пан суддя (мультимедійна презентація) просить допомоги у моїх учнів у вирішенні такої проблеми. Білосніжка, Попелюшка і Червона Шапочка домовилися піти разом у торгівельний центр (мультимедійна презентація) придбати собі нові плаття. Зустріч повинна була відбутися 8 січня зранку біля старого чарівного дуба (мультимедійна презентація), який охороняє Вчений кіт (мультимедійна презентація). Але дівчата так і не зустрілися разом, хоча Білосніжка, Попелюшка і Червона Шапочка кажуть, що прийшли на зазначене місто саме вранці. Вчений кіт підтверджує, що дівчата були на зазначеному раніше місці.
Потім я задаю питання учням:
Як це могло статися?(діти роблять припущення з приводу даної ситуації)
Чому так сталося, що дівчата прийшли в різний час?(тому що дівчата не домовилися про конкретний час зустрічі)
Що їм допоможе орієнтуватися у часі? (відповіді учнів)
А які їм треба придбати годинники, адже існує безліч годинників? (мультимедійна презентація)
В ході уроку для ознайомлення дітей з годинником я використовую також казку «Про мишку-хитрунку», яка хоче навчити своїх діток-мишенят визначати час за допомогою годинника (для того щоб дізнатися, коли бабуся відпочиває, а її унука Тетянка дивиться мультики).
Примітка: Бабуся йде відпочивати в один і той же час, а онука після школи в один і той же час дивиться мультики. Ось тоді мишці і її мишенятам буде легше без побоювання стягнути щось смачненьке з кухні.
У казці тато нашої героїні Тетянки знайомить її з циферблатом, з годинною і хвилинною стрілками. Потім тато задає питання дівчинці на визначення часу. Учні теж опрацьовують ці завдання (мультимедійна презентація).
Примітка: На дошці прикріплений плакат, який знаходиться там з початку уроку.
«Правильне використання часу робить його ще більше цінним.»
Жан-Жак Руссо
В кінці уроку ми обговорюємо вислів видатного філософа і письменника Жан-Жака Руссо. Діти роблять висновки.
Тема: Доба, година, хвилина, секунда. Визначення часу за годинником.
Мета: познайомити з годинником, вчити визначати час за годинником, вчити перетворювати одні одиниці часу в інші. Розвивати творче мислення, увагу, вміння визначати час. Виховувати цінне ставлення до часу, берегти кожну хвилину життя.
Обладнання: макети годинників, вислови і приказки про час, загадки, таблиці, індивідуальні картки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організація класу.
1. Перевірка готовності учнів до уроку.
2. Привітання:
- Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою щиро.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуємо щиро
На урок у третій клас!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Діти, давайте повторимо наш дивіз уроку!
(На дошці висить дивіз. Усі разом читаємо.)
«Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь.
Видумуй, пробуй і твори!
Розум, фантазію всю прояви!»
Урок сьогодні, діти, незвичайний,
Тому приступим до завдань негайно.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Давайте спробуймо відгадати загадку:
Що біжить без спочинку,
Не стає ні на хвилинку,
Не старіє, не вмирає,
А все нищить, забирає? (Час).
IV. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці
Цікаві, діти, гості.
Чогось цікавого вони з собою принесли
Та зачаровані лиш знайте ви.
Щоб їх розчаклувати,
Потрібно дещо відгадати.
(На дошці малюнок мишки)
Скільки лапок у 6 мишок? (24)
Що ж цікавого принесла нам мишка? Ось послухайте. (Вчитель читає задачі Мишки).
« 1. Буратіно і Мальвіна почали робити домашнє завдання з математики одночасно, відразу по обіді. Буратіно закінчив раніше, ніж Мальвіна, хоч зробив більше помилок. Хто з них менше часу на домашнє завдання?
2. П’єро теж виконав домашнє завдання, але тільки після вечері.Чи можеш ти визначити, хто витратив менше часу, тобто швидше впорався з уроками, - Буратіно чи П’єро?»
Повідомлення теми та мети уроку.
Молодці! Отже, ми сьогодні поговоримо про такі математичні поняття,
як доба, година, хвилина і секунда. Також будемо вчитися визначати час за годинником. (Презентація).
Час, діти, вимірюється ще в годинах, хвилинах і секундах.
1 доба = 24 години
1 година = 60 хвилин
1 хвилина = 60 секунд
(на дошці таблиця вимірювання часу).
Запам’ятайте, любі друзі, це у голові
І знайте, знадобиться це вам у житті.
А чи вмієте ви користуватись годинником?
Ознайомлення учнів з годинником.
(На дошці – малюнок павука)
Давайте розчаклуємо Павука! І ось завдання:
Скільки лапок у 5 павуків? (40).
Що ж повідає він нам? (вчитель читає лист).
«Як ви знаєте, час визначають за годинником. Ось вам по одному макету годинника роздасть вчитель ваш. (Вчитель роздає макети годинників). Розглянемо його. Коротка стрілка називається годинною.
Скільки годин пройде, якщо вона зробить повний оберт? (12 год.)
А якщо вона зробить два повних оберти? (24 год. – доба)
Велика стрілка називається хвилинною. Є ще секундна стрілка. Повний оберт вона робить за 1 хвилину.»
Бувають годинники різноманітні: зі стрілками, з цифрами, що змінюють.
( На столах у дітей роз даткові годинники. Діти переводять стрілки.)
Допоможіть Мальвіні скласти розпорядок дня Незнайки.
Розпорядок дня Незнайки
V Опрацювання матеріалу по підручнику.
VI Підсумок
VII Домашне завдання