Урок із правил дорожнього руху "Уроки інспектора ДАІ"

Про матеріал

Урок складається із двох частин: бесіда та ігри на закріплення матеріалу. Можна проводити і на подвірї школи, особливо, якщо є спецальна навчальна ділянка.


Перегляд файлу

Уроки інспектора ДАІ

 

І. Бесіда «Ти - пішохід»

Мета: ознайомити дітей із правилами дорожнього руху на вулицях міста (села) та за містом; пояснювати правила їзди на велосипеді; навчити орієнтуватися у дорожніх знаках і розпізнавати та пояснювати, що вони позначають; розвивати увагу, пам’ять, стриманість, обережність; виховувати безпечну поведінку, взаємоповагу і ввічливість у відносинах між учасниками дорожнього руху.

 

Щоб рух на дорогах і вулицях був безпечним, потрібно, щоб шляхи пішоходів й автомобілістів перетиналися якомога менше. З цією метою було розроблено правила дорожнього руху.

Правила дорожнього руху – основні закони поведінки на вулицях і дорогах.

А які з них вам уже відомі? (Відповіді дітей.) Далі вихователь розповідає про ті правила, які не були названі, уточнює сказане дітьми. Можна пропонувати рисунки з різними ситуаціями на дорозі, аналізуючи які, учні самостійно роблять висновки.

  1.       Переходити вулицю можна там, де позначено пішохідний перехід. Лінія з білих смужок – «зебра» - позначає місце, де можна переходити дорогу. А по обидва боки дороги на стовпах висять знаки з намальованими на синьому фоні, крокуючими чоловічками.

 

  1.       Готуючись переходити дорогу, треба обов’язково подивитися вліво, щоб упевнитися у відсутності машин на дорозі. Дійшовши до середини, - подивитися вправо, якщо дорога вільна, можна іти далі.
  2.       Переходячи вулицю, обов’язково слідкувати за сигналами світлофора:
  •    «Стій! Зупинись!» - червоний.
  •    «Увага! Приготуйтеся!» - жовтий.
  •    «Дорога вільна! Йдіть!» - зелений. (Додаток 4)
  1.       Білими лініями обведена діляночка дороги – «острівець безпеки». Тут можна зачекати, поки знову загориться зелене світло світлофора. Якщо такого острівця нема, чекати слід на осьовій лінії.

  1.       У трамвай, тролейбус чи автобус слід заходити через середні та задні двері. Через передні заходять лише старенькі  люди та пасажири з дітьми. Виходити можна лише на спеціальних зупинках. У транспорті слід поступатися місцем і триматися міцно за поручні.

Зупинки тролейбуса і автобуса знаходяться поза перехрестям чи пішохідним переходом. Тому автобус і тролейбус треба обходити ззаду. Зупинка трамвая перед пішохідним переходом, тому його обходять тільки спереду.

  1.      Якщо при переході дороги їде машина із ввімкнутою сиреною (швидка домомога, міліція, пожежна безпека), то необхідно її пропустити. На цьому етапі доцільно пригадати з учнями головні телефони, за якими слід телефонувати у разі непередбачуваних обставин (Додаток 2):

101 – пожежна служба,

102 – міліція,

103 – швидка медична допомога,

104 – газова служба.

При цьому слід пригадати з дітьми їх адресу, яку вони, при необхідності, повинні повідомити під час телефонної розмови зі згаданими службами.

  1.      Ходити треба по тротуару, дотримуючись правої сторони, щоб не заважати пішоходам, що йдуть на зустріч.
  2.      Знак з крокуючим вниз по східцям чоловічком – підземний перехід.

  1.     Гратися на тротуарах і біля проїзної частини не можна.

     Переходячи дорогу, не слід затримуватися навіть на пішохідному переході. Але не можна і квапитися. Треба йти спокійно, не бігти. Бо можна послизнутися і впасти.

  1.     Тим, кому не виповнилося 14 років,  їздити по проїзній частині на велосипеді забороняється. На велосипедах  не можна їздити по доріжках скверів,  парків, тротуарів. У таких місцях дозволяється їздити тільки на дитячих велосипедах. Велосипедист має дотримуватися усіх правил дорожнього руху.

     Знак у синьому кружечку з велосипедом позначає велосипедну доріжку. В’їзд на таку доріжку машинам заборонений.

А чорний велосипед у червоному колі забороняє їздити велосипеду.

  1.                        Коли є знак заборони їздити на велосипеді, треба іти пішки і вести велосипед в руках.

     Якщо немає велосипедної доріжки, треба їхати на відстані не більше 1 м від правого боку проїздної частини.

  1.                    Правила дорожнього руху забороняють перевозити на передньому сидінні легкового автомобіля дітей, зріст яких менше 145 см, і тих, що не досягли 12-річного віку.
  2.                    Забороняється випускати з рук кермо велосипеда та інших транспортних засобів під час руху.
  3.                    За містом треба йти по узбіччю, на зустріч транспорту.
  4.                    Як на узбіччях, так і на тротуарах треба бути уважними, бо транспорт може з’явитися з під’їзду чи поля, які розташовані поруч.

 

Треба звернути увагу дітей, що:

У знаків дорожніх особлива мова,

Потрібно, щоб кожен читать її зміг.

І з першого погляду знову і знову,

зумів би збагнуть,

яке попередження вона затаїть.

  •    у червоних кружечках – нехай твердо усі знають - знаки, які забороняють (забороняючі знаки);

  •    коли знак трикутний, уважним будь – нагадує такий, чим загрожує путь (попереджувальні знаки);

     

  •    у синьому кружечку, що дивиться з гори, підкаже знак упевнено: що маєш зробить ти (наказові знаки);

           

  •    прямокутник з синім фоном вам розкаже, де іти, а де стоять; де трамвай, а де автобус, вам безпечно зачекать чи підкаже усім строго: тут для транспорта дорога. Пам’ятай же пішоход – є підземний переход  (інформаційно-попереджувальні знаки);

 

ІІ. Гра «Кольорові світлофори»

Мета: закріпити почуті відомості про світлофори для пішоходів та транспортних засобів; про деякі дорожні знаки призначені для велосипедистів та пішоходів; виховувати ввічливі стосунки у школярів,  як в учасників дорожнього руху. Розвивати увагу, стриманість, пам’ять.

Правила гри: дітей  ділять на три групи:

  1.  діти-пішоходи;
  2.  діти-водії, яким видають права та кермо від транспортного засобу (автомобіля, автобуса, трамвая, тролейбуса);
  3.  діти, які тримають знаки для велосипедистів та світлофори для пішоходів і транспортних засобів.

Окремо вибирають міліціонера, який слідкує за порядком.

Роль велосипедної доріжки вздовж проїзної частини може виконуватиряд колес, призначених для стрибків. Це ж може бути і дорога з одностороннім рухом. (Додаток 3)

 

ІІІ. Відгадай загадку

  1. ЇЇ топчуть, приминають, що є сили притискають,

Всяк по ній кудись спішить, а вона лягла й лежить! (Дорога)

  1. Перше біжить, друге доганяє,

На собі вершника тримає. (Велосипед)

  1. Має хто три різних ока,

Та ще й дивиться звисока.

Ними він весь час моргає,

Що за звір, хто відгадає? (Світлофор)

  1. Прив’язаний за вусики знайомий жук повзе.

А в череві великому той жук людей везе. (Тролейбус)

  1. По вулицях хатинки малесенькі біжать,

Щоднини пасажири у тих хатках сидять. (Автомобілі)

ІV. Гра «Алло, у нас небезпечна ситуація...»

Мета: допомогти дітям запам’ятати номери рятувальних служб.

Діти вчаться набирати номери рятувальних служб та повідомляти коротко про ситуацію, що сталася, а також відомості про себе по іграшковому телефону.

 

V. Гра «Знайди безпечний шлях»

Мета: закріпити знання про правила руху велосипедиста по проїзній частині, орієнтуючись по знаках та кольорах світлофора; виховувати безпечну поведінку руху велосипедистів.

На аркуші паперу показано лабіринт, по якому хлопчик Тарасик має проїхати до дівчинки Оксанки. Учні прокладають йому безпечний шлях. (Додаток 1)

 

VІ. Підсумок бесіди

Діти відповідають на запитаня:

  •    Чи можна перебігати вулицю?
  •    Як  треба переходити дорогу після виходу з автобуса? Тролейбуса? Трамвая?
  •    Якого боку повинні дотримуватися пішоходи під час руху по тротуарах та пішоходних переходах?
  •    Які знаки ми сьогодні вивчили?
  •    Які нові правила ви сьогодні дізналися?

 

Обговорюють ситуацію:

Дівчинка, йдучи до школи, побачила подругу на протилежній стороні вулиці. Хоче поговорити з нею. Чи може вона йти до неї через дорогу з місця, де стоїть?

 

Домашнє завдання:

По дорозі додому звернути увагу на знаки та розмітку на вулицях рідного міста (села).

Розповісти (або намалювати за допомогою батьків) найкоротший і безпечний шлях дороги від дому до школи, вказавши всі головні вулиці (або визначні місця) та безпечні переходи на них (біля них).

 

Заключне слово:

Ми живемо в суспільстві людському.

Так багато є правил у ньому.

Знати правила ці треба, друже,

Та виконувать добре їх дуже.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Додаток 2

 

Хай добре знає донька й син пожежний номер 101.

102 – міліція спішить, щоб вас швиденько захистить.

Набрав 103 і на підмогу примчить медична допомога.

Натисни 104 відразу, коли почуєш запах газу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Їдь тихо – обминеш лихо

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожен знає перехожий:

Перехід на зебру схожий.

 

Й  попереджувальний знак

Перехід покаже, так?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хоч і знаків там багато,

Знає вже дитина кожна,

Як пройти безпечно можна.

 

1

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку