Конспект уроку " Поєдную числівники з іменниками"

Про матеріал
Метою уроку є поглиблення знань про числівник, визначення його серед інших частин мови, вміння поєднувати з іменником. Для цього стараюсь підібрати цікаві та практичні завдання
Перегляд файлу

Тема: Поєдную числівники з іменниками. Складання розповіді про клас за поданими запитаннями.

Мета: Закріпити вивчений матеріал про числівник. Вчити правильно  поєднувати числівники з  іменником, ставити запитання, визначати у реченні, тексті, грамотно записувати.

Розвивати увагу, словник, творче мислення.

Виховувати  товариськість.

Хід уроку

І. Організація дітей.

ІІ Актуалізація опорних знань.

1.Словниковий диктант:

Сто, тисяча, дев’ять, одинадцять, сімнадцять, п’ятдесят, вісім, п’ять, дванадцять, одинадцять, дев’яносто,  сім.

2. Вибірковий диктант

( Виписати із запропонованого тексту числівники)

Щука – найвідоміший хижак серед прісноводних риб. Довжина тіла цієї риби може сягати від метра до півтора. Маса -  до  тридцяти кілограмів. Живе понад двадцять років.

ІІІ. Тема уроку, мотивація навчальної діяльності.

ІV. Сприймання матеріалу.

1.Щебетунчик повідомив, що в школу завезли спортивний інвентар. Давайте визначимо, скільки чого привезли.

-П’ять обручів,

-дев’ять скакалок,

- вісім м’ячів,

- десять ракеток.

Що називають слова, які стоять біля числівників? (предмет)

Отже, числівники вживаються або поєднуються з іменниками.

2. Виконання вправи 4 (С.104)

- Читання тексту

-Виписування сполучень числівників із іменниками:

Два рюкзаки, чотири пляшки, три батони, десять яєць, п’ять огірків,шість яблук, дві ракетки, один м’яч.

V. Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волі не даєм,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Птахи наші прилетіли,

Ми за парти тихо сіли.

VІ. Усвідомлення матеріалу.

1.Робота з підручником.

Записати сполучення, запропоновані Родзинкою:

11 (футболіст)- одинадцять футболістів,

14(хокеїст)- чотирнадцять хокеїстів,

5 ( гол) – п’ять голів,

9 (шайба) дев’ять шайб,

3 ( свисток) – три свистки.

2 ( тренер) – два тренери.

2.  Складання і записування речень про свій клас  ( За запитаннями вправи 6)

У моєму класі … учнів.

Дівчаток …  .

А хлопчиків … .

3. Усні тренувальні вправи на визначення числівників.

Навести приклади  лічилок,щоб у них зустрічались числівники.

Раз, два – дерева,

Три, чотири – вийщли звірі,

П’ять, шість – падолист,

Сім, вісім – птахи в лісі,

Дев’ять, десять – це сунички

Підвели червоні личка.

 

Із лісу вибігла Лисичка

Перший номер – одиничка.

А за нею мчить Сова

Гляньте – в неї номер два.

Найметкіша з усіх звірів –

Білка з номером чотири.

Прудконогий – не спіймать

Хто це? Зайчик – номер п’ять.

Залюбки медок він їсть –

Наш Ведмедик – номер шість.

Називає нірку дім –

Кріт сліпенький – номер сім.

 Жабка забрела до лісу.

Жабка має номер вісім.

Кіт розчісує хвоста.

Номер дев’ять у Кота.

Задрімав на сонці Песик.

А у нього номер десять.

Тут лічилочці кінець.

А хто слухав – Молодець!

-У яких прислів’ях зустрічали Ви числівники?

Семеро одного не ждуть.

Сім п’ятниць на тиждень.

Два чоботи – пара.

Двічі літа не буває.

За двома зайцями поженешся – ні одного не впіймаєш.

Одне «сьогодні» краще двох « завтра»

Всі за одного- один за всіх

До першого грому земля не розмерзається.

Мама однією рукою б’є, а другою гладить.

А чи зустрічалися загадки із числівниками?

Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто її роздягає, сльози проливає. (Цибуля)

 

У нього два колеса і сідло на рамі,

Дві педалі внизу,

Крутять їх ногами.                    ( Велосипед)

 

Чотири брати під одним дахом стоять.    ( Стіл або табуретка)

 

Шість дірочок має, пісні співає, колишня гілка.

Тепер ….                                          ( Сопілка)

 

 

Кільця в ножицях стулилися

Яка цифра утворилася               ( Вісім)

 

 

Тисяча братів одним поясом підв’язані.          ( Сніп)

-Чи можемо запропонувати нашим меншим братикам або сестричкам скоромовки із числівниками?

-Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок сорок морок.

Шість мишенят о очереті шарудять.

У дворі чотири Сашки на траві грали у шашки.

VІІ Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
1847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку