Урок із зарубіжної літератури у 5 класі. Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра" Світ дорослих і світ дітей у повісті.

Про матеріал
Початок вивчення творчості американського письменника Марка Твена, початкові поняття про повість.
Перегляд файлу

                                  Урок із зарубіжної літератури у 5 класі

                                Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра»

                                  Світ дорослих і світ дітей у повісті

Мета:

  • навчальна:  розпочати вивчення творчості американського письменника Марка Твена,

       дати початкові поняття про повість;

  • розвивальна:  розвивати навики виразного читання, критичного мислення;
  • виховна:  виховувати повагу до виявів чужих почуттів.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь та навичок .

Обладнання: портрет М.Твена; повість «Пригоди Тома Сойєра»; мультимедійні матеріали; мікрофан.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

 Бесіда.

  • Що ви можете сказати про творчість Марка Твена ?
  • Про кого або про що розповідають його герої?

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ви познайомитесь з Марком Твеном і дізнаєтесь про нього дуже багато цікавого. «Пригоди Тома Сойєра» - один з найкращих творів світової літератури.

 

 

IV. Робота над темою уроку

  1. Слово вчителя

Ми відправляємось до Америки. Саме там 30 листопада 1835р. в м. Флорида народився Семюел Ленгхорн Клеменс,  в майбутньому Марк Твен.  Коли йому виповнилося 4 роки,  родина переїхала до маленького містечка Ганнібал, що на березі Міссісіпі . Там  пройшло  дитинство майбутнього письменника. Він ріс дуже активним хлопчиком, схожим на Тома Сойєра . Школу не любив, але навчатись йому довелось не довго.

Коли виповнилося 12 років, помер батько. 

Хлопець пішов працювати помічником на складі у місцевій друкарні.

Потім довелося бути і лоцманом, і солдатом, і репортером.

  1. Мультимедійна презентація.

«Подорож Марка Твена до України».

3. Робота в групах.

Кожна група отримує зазделегідь підготовлені вчителем картки з необхідною інформацією, опрацьовує  і розповідає про кращі твори автора.

1 група – «Знаменита стрибуча жаба з Калавераса».

Невеличке оповідання, яке принесло Марку Твену перший літературний успіх.

2 група – «Пригоди Гекльберрі Фінна».

Цей твір був задуманий як продовження «Пригод Тома Сойєра», але вийшов набагато складнішим.

3 група – «Пригоди Тома Сойєра».

Спогади  Марка Твена про своє дитинство в місті Ганнібалі.

  1. Словникова робота

Повість – це прозовий твір, який має більший, ніж оповідання, обсяг. У повісті зазвичай змальовано  низку подій із життя головного героя й детально зображено  пов’язаних з ним  другорядних персонажів.

 

  1. Виразне читання

Учні працюють над  I розділом твору

4. Бесіда

- Чи сподобався вам Том Сойєр ?

- Ви хотіли би з ним товаришувати ? Так чи ні ?

- На вашу думку, це позитивний чи негативний персонаж ?

(Доведіть прикладами з твору).

 IV. Підсумок уроку

«Мікрофон»

Продовжити речення:

- Сьогодні на уроці я дізнався, що…

- Мене найбільше вразив світ дітей (дорослих), тому що…

V. Домашнє завдання

1. Прочитати II і III розділи твору «Пригоди Тома Сойєра».

2. Скласти кросворди за життям та творчістю Марка Твена.

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку