Урок із зарубіжної літератури у 5 класі на тему "Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ЇЇ вплив на життя міста"

Про матеріал

Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ЇЇ вплив на життя міста

Мета: Предметні компетентності:

навчити учнів аналізувати художній твір; визначати риси характеру героїні; пояснювати роль портрета в літературі та характеристиці персонажа.

Ключові компетентності:

усвідомлювати переваг позитивного мислення для збереження здоров'я (НЛ-

Обладнання: мультимедійний комплекс, комп'ютери.

Тип уроку: урок аналізу літературного твору.

Епіграф:

Не треба гудити людей за ї

Перегляд файлу

Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ЇЇ вплив на життя міста

Мета: Предметні компетентності:

навчити учнів аналізувати художній твір; визначати риси характеру героїні; пояснювати роль портрета в літературі та характеристиці персонажа.

Ключові компетентності:

усвідомлювати переваг позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-

Обладнання:

Тип уроку: урок аналізу літературного твору.

 Епіграф:

                                                             Не треба гудити людей за їхні вади –

радше вкажіть їм на їхні чесноти   

(Елеонор Портер)

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Від імені Елеонори Портер розказати про її життєвий та творчий шлях.

Фронтальна перевірка письмової роботи.

  1. Літературний диктант.

Популярна книжка, яка потрапила до списку тих, які найбільше продаються (бестселер).

Великий епічний твір, у якому зображується всебічна картина великої кількості людей у певний період часу або цілого людського життя (роман).

Ім’я та прізвище головної героїні твору Елеонор Портер, який ми вивчаємо (Полліанна Вітьєр).

Маму головної героїні звати …(Дженні), батька (Джон).

Ім’я та прізвище тітоньки, яка опікується своєю племінницею (Полі Гаррінгтон).

Жінка, яка не могла ходити (Міс Сноу).

Мовчазний багатий чоловік (Пендлтон)

Хлопчик, друг Поліанни (Джиммі Бін)

Ім’я лікаря, якого Поліанна назвала своїм. (Чілтон)

Взаємоперевірка.

ІІІ. Подача нового матеріалу.

  Бесіда

  Звідки  у дівчини  таке милозвучне ім′я?

  1. Скільки  Полліанні  років?
  2. Чому небога і племінниця познайомились  тільки зараз ?  
  3.  Яке відкриття зробила Полліанна  Ненсі,  а потім всім, з ким спілкувалась? Чи завжди  дівчинці  було легко грати в цю гру?
  4.  Що поєднало усіх жителів містечка?

Робота з підручником.

Виразне читання уривків розділу 5 «Гра»

2. Словникова робота

Перейматися — хвилюватися. Дух забило — затрималося дихання від хвилювання, інших емоцій. Перепаде — дістанеться. Тендітним — ніжним, тонким. Сутінки — потемніння, настання вечора. Милиці — пристрій для хо­діння при пошкоджених кістках ніг, рос. костьіли. Жіноча допомога — благо­дійна організація при церкві. Ластовиння — веснянки, коричневі цяточки на обличчі, рос. веснушки. Люстерко — дзеркало.

  1. Робота з текстом розділу 5.
  • Про що зізналася Полліанна служниці Ненсі?
  • Чому Ненсі порадила їй не розповідати про цей випадок тітці?
  • Розкажіть історію виникнення гри в радість, про яку розповіла Полліанна.
  • Чому Ненсі назвала Полліанну «дивною дитиною»?
  • Чи сподобалась вам гра Полліанни? Чому?
  • Чи змінила Полліанна жителів містечка?

 Робота в групах.

Скласти і записати в зошити

  1. Грона до слів:

І група – щирість, ІІ група – мужність, ІІІ група – оптимізм.

Щирість - чесність, справжність, відвертість, порядність, правдивість, відкритість, безпосередність, щиросердечність, простосердечність.

Мужність - сміливість, безстрашність,   доблесність,  рішучість,    лицарство, неприборканість, наполегливість. хоробрість,      відважність, відчайдушність.   

Оптимізм - життєлюбство, життєрадісність, життєствердження, світовідчуття.

  • Як у народі кажуть, коли бажають один одному бути оптимістом?

е падати (не занепадати) духом; бити (кидати, ударити) лихом об землю; хвіст (хвоста) бубликом; тримати хвіст трубою).
        2. Запишіть, про  кого з геоїв можна сказати, що він І група – щирий, ІІ група – мужній, ІІІ група – оптиміст.

Бесіда.

  • Чи можна стверджувати, що жителі містечка при першому   знайомству з ними були щирі, мужні та оптимістично налаштовані? (Ні)
  • Хто їх змінив? (Полліанна)
  • Хто змінив Полліанну? (Батько )
  • Звідки батько Полліанни дізнався про те, що Бог велів нам радіти?

(Одного разу, коли йому було погано, він підрахував всі «радісні» тексти в Біблії. Це такі тексти, які починаються словами: «Радію, Боже» або «Радіймо ...» тощо. Їх виявилося вісімсот! Тоді він вирішив, що якщо Сам Господь вісімсот раз закликав нас радіти, значить Йому було завгодно, щоб люди хоча б зрідка це робили. Саме ті «радісні тексти» і наштовхнули його на думку про гру в радість).

 

 ІV. Закріплення вивченого матеріалу.  

  1. Пригадайте зміст роману і знайдіть пару до висловлювання.

( На екрані медіадошки  «розкидані»  фрази. Треба їх поєднати)  

  • Поселили на горищі? - Можна порадіти з прекрасного виду з вікна!
  • Немає  дзеркала? - Значить, не треба кожен раз засмучуватися через свої веснянки!
  • Не купили морозиво? - Можна порадіти, що тепер не заболить живіт або горло.
  • Скупий сусід -  Ні. Він просто економний!

 

2.  Знайдіть позитив у таких ситуаціях: 

  • Весь тиждень йде дощ ...
  • Мені не купили шоколадку (улюблену іграшку) ...
  • Краща подруга (друг) поїхала в гості на тиждень ...
  • Хочу зайнятися власними справами, але потрібно прибрати в кімнаті ...
  • Не працює Інтернет ...

 

V. Підсумок уроку.

- Чи був для вас корисним даний урок?

- Чому ви сьогодні навчилися?

- Як ви розумієте слова Елеонор Портер, котрі стали епіграфом до нашого уроку?

VІ. Домашнє завдання.

Від імені Полліанни розповідати про знайомство з мешканцями містечка Белдінгсвіль.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Dominik Tatiana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
4342
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку