Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ЇЇ вплив на життя міста
Мета: Предметні компетентності:
навчити учнів аналізувати художній твір; визначати риси характеру героїні; пояснювати роль портрета в літературі та характеристиці персонажа.
Ключові компетентності:
усвідомлювати переваг позитивного мислення для збереження здоров'я (НЛ-
Обладнання: мультимедійний комплекс, комп'ютери.
Тип уроку: урок аналізу літературного твору.
Епіграф:
Не треба гудити людей за ї
Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. ЇЇ вплив на життя міста
Мета: Предметні компетентності:
навчити учнів аналізувати художній твір; визначати риси характеру героїні; пояснювати роль портрета в літературі та характеристиці персонажа.
Ключові компетентності:
усвідомлювати переваг позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-
Обладнання:
Тип уроку: урок аналізу літературного твору.
Епіграф:
Не треба гудити людей за їхні вади –
радше вкажіть їм на їхні чесноти
(Елеонор Портер)
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Фронтальна перевірка письмової роботи.
Популярна книжка, яка потрапила до списку тих, які найбільше продаються (бестселер).
Великий епічний твір, у якому зображується всебічна картина великої кількості людей у певний період часу або цілого людського життя (роман).
Ім’я та прізвище головної героїні твору Елеонор Портер, який ми вивчаємо (Полліанна Вітьєр).
Маму головної героїні звати …(Дженні), батька (Джон).
Ім’я та прізвище тітоньки, яка опікується своєю племінницею (Полі Гаррінгтон).
Жінка, яка не могла ходити (Міс Сноу).
Мовчазний багатий чоловік (Пендлтон)
Хлопчик, друг Поліанни (Джиммі Бін)
Ім’я лікаря, якого Поліанна назвала своїм. (Чілтон)
Взаємоперевірка.
ІІІ. Подача нового матеріалу.
Бесіда
Звідки у дівчини таке милозвучне ім′я?
Робота з підручником.
Виразне читання уривків розділу 5 «Гра»
2. Словникова робота
Перейматися — хвилюватися. Дух забило — затрималося дихання від хвилювання, інших емоцій. Перепаде — дістанеться. Тендітним — ніжним, тонким. Сутінки — потемніння, настання вечора. Милиці — пристрій для ходіння при пошкоджених кістках ніг, рос. костьіли. Жіноча допомога — благодійна організація при церкві. Ластовиння — веснянки, коричневі цяточки на обличчі, рос. веснушки. Люстерко — дзеркало.
Робота в групах.
Скласти і записати в зошити
І група – щирість, ІІ група – мужність, ІІІ група – оптимізм.
Щирість - чесність, справжність, відвертість, порядність, правдивість, відкритість, безпосередність, щиросердечність, простосердечність.
Мужність - сміливість, безстрашність, доблесність, рішучість, лицарство, неприборканість, наполегливість. хоробрість, відважність, відчайдушність.
Оптимізм - життєлюбство, життєрадісність, життєствердження, світовідчуття.
(Не падати (не занепадати) духом; бити (кидати, ударити) лихом об землю; хвіст (хвоста) бубликом; тримати хвіст трубою).
2. Запишіть, про кого з геоїв можна сказати, що він І група – щирий, ІІ група – мужній, ІІІ група – оптиміст.
Бесіда.
(Одного разу, коли йому було погано, він підрахував всі «радісні» тексти в Біблії. Це такі тексти, які починаються словами: «Радію, Боже» або «Радіймо ...» тощо. Їх виявилося вісімсот! Тоді він вирішив, що якщо Сам Господь вісімсот раз закликав нас радіти, значить Йому було завгодно, щоб люди хоча б зрідка це робили. Саме ті «радісні тексти» і наштовхнули його на думку про гру в радість).
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
( На екрані медіадошки «розкидані» фрази. Треба їх поєднати)
2. Знайдіть позитив у таких ситуаціях:
V. Підсумок уроку.
- Чи був для вас корисним даний урок?
- Чому ви сьогодні навчилися?
- Як ви розумієте слова Елеонор Портер, котрі стали епіграфом до нашого уроку?
VІ. Домашнє завдання.
Від імені Полліанни розповідати про знайомство з мешканцями містечка Белдінгсвіль.