Урок із застосуванням технологій критичного мислення на уроках математики у 6 класі Тема: Найменше спільне кратне.

Про матеріал

Урок із застосуванням технологій критичного мислення на уроках математики у 6 класі

Тема: Найменше спільне кратне.

Мета: сформувати поняття спільного кратного кількох чисел, найменшого спільного кратного; домогтися засвоєння схеми знаходження найменшого спільного кратного (НСК); сформувати вміння розв'язувати вправи на знаходження НСК кількох чисел; розвивати творчу активність, обчислювальні навички, вміння аналізувати, робити висновки; сприяти вихованню культури праці, вміння працювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Форма проведення: комбінований урок з використанням ігрових ситуацій.

Перегляд файлу

Урок із застосуванням технологій критичного мислення на уроках математики у 6 класі

Тема: Найменше спільне кратне.

 Мета: сформувати поняття спільного кратного кількох чисел, найменшого спільного кратного; домогтися засвоєння схеми знаходження найменшого спільного кратного (НСК); сформувати вміння розв'язувати вправи на знаходження НСК кількох чисел; розвивати творчу активність, обчислювальні навички, вміння аналізувати, робити висновки; сприяти вихованню культури праці, вміння працювати в колективі.

     Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

     Форма проведення: комбінований урок з використанням ігрових ситуацій.

 

Хід уроку

Математика наука молодих.

А. Вінер

 

І. Виклик

Перевірка готовності учнів до заняття.

У вигляді гри «Знайди помилку». (Учи­тель заздалегідь записує на дошці розв'язання вправ домашньої ро­боти, припустившись кількох типових помилок. Учні, перевіряючи написане, повинні знайти помилку; можна організувати змагання: хто знайде більшу кількість помилок і зуміє їх пояснити.)

Під час уроку я хочу стежити за емоційним станом класу. Для цього учні мають спеціальні «піктограми настрою».

(гарний настрій; нормальний настрій; поганий настрій).

Покажіть, який у вас зараз настрій. Сподіваюсь, що і в кінці уроку ваш емоційний стан буде добрий.

Піктограми настрою

 

 

 

А ще у вас на партах картки самоконтролю , у яких будете виставляти собі одержані бали за кожен вид роботи.

Поверніться до свого товариша по парті, посміхніться. Побажаймо один одному успіху.

ІІ. Формулювання  теми, визначення мети, завдань уроку

Учитель називає тему уроку. Учні записують у зошити дату, тему уроку, продумуючи завдання, які могли б поставити перед собою.

Учитель. Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета.

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

 

 «Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива».

 Рене Декарт

V. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

  1. Як знайти НСД двох натуральних чисел?
  2. Знайти НСД чисел:

а) НСД(68;72)=2·2=4

68=2·2·17;  72=2·2·2·3·3

б) НСД(75;105)=3·5=15

75=3·5·5;  105=3·5·7

в) НСД(54;126)=2·3·3=18

54=2·3·3·3;  126=2·3·3·7

 

VI. Мотивація

1. Постановка проблеми

Задача. До кіоску завезли зошити. Якщо розкласти по 15 зошитів або по 20 зошитів в пачку, то в обох випадках зайвих зошитів не залишиться. Яку (найменшу) кількість зошитів могли завезти до кіоску? Яка наймен­ша кількість зошитів могла бути завезена?

 

Аналіз умови приводить до висновку, що під час розв'язування за­дачі треба знайти числа, які діляться (кратні) на 15 і на 20.

2. Розв'язання проблеми

Учні знайомляться з поняттями:

·    спільне кратне кількох натуральних чисел, найменше спільне кратне (НСК);

·    алгоритм знаходження НСК кількох чисел.

Короткі нотатки можна оформити у вигляді такого конспекту:

 

Конспект 5

НСК

1. Числа, кратні 15: 15; 30; 45; 60; 75; 90; 105; 120;...

Числа, кратні 20: 20; 40; 60; 80; 100; 120;...

 

а)

 

б)15 = 3 · 5, 20 = 22 · 5;

 

в) НСК(15; 20) = 22 · 3 · 5 = 60.

      Зауваження. Спільні кратні  і  — це числа виду , де п — нату­ральне число

 

Розв'язок задачі: НСК(15; 20) = 60, отже, найменша кількість зоши­тів 60; можливі варіанти 120, 180, 60п зошитів.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІІ. Осмислення

І рівень

Усні вправи

  1. Яке число називають спільним кратним а і b?
  2. Яке число називають НСК чисел а і b?
  3. Знайдіть НСК(а; b), якщо:

а) а = 3·5; b = 1; б) а = 3·5; b = 5·7; в) а = 32·5; b = 3·5.

II рівень

Письмові вправи

Робота парами.

1.      Знайдіть найменше спільне кратне чисел а і b, якщо:
a) a = 22·3·52; b = 2·33·5;          б) а = 32·72; b = 2·3·3·5·7·7;
в) а = 2·2·5·5·11; b = 2·2·3·5·11.

«Логічний ланцюжок»

Діти складають картки-памятки для знаходження НСК і за цими картками виконують завдання.

2.      Знайдіть найменше спільне кратне чисел:
а) 6 і 8; б) 72 і 99; в) 396 і 180; г) 34; 51 і 68.

3.      У портовому місті починаються три туристичних рейси, перший з яких триває 15 діб, другий — 20, третій — 12 діб. Повернувшись до порту, теплоходи того ж дня вирушають у новий рейс. Сьогодні з пор­ту вийшли теплоходи за всіма трьома маршрутами. Через скільки діб вони знову разом вийдуть у плавання?

4.      Число m кратне 12. Доведіть, що m ділиться на 4.

5.      Знайдіть найбільше двоцифрове число, кратне числам 2 і 7.

6.      Знайдіть НСД чисел: а) 12 і 24; б) 75 і 45; в) 81 і 243. Чи є серед них
взаємно прості?

7.      Виконайте дії: (1,87 + 1, 955) : 0,85 – (2 · 1,75 – 3,5) · 4,62.

VІІІ. Підсумок уроку

Повторити алгоритм знаходження НСК двох натуральних чисел:

1)      Розкласти числа на прості множники

2)      Підкреслити всі множники в розкладі першого числа

3)      В розкладі другого числа підкреслити тільки ті множники, яких немає в першому

4)      Знайти добуток всіх підкреслених  множників

 

 

ІХ. Домашнє завдання

1.      Знайдіть найменше спільне кратне чисел: а) 50 і 75; б) 120 і 180; в) 370 і 740.

2.      На скільки НСК (80, 100) менше за НСК (7, 100)?

3.      Яке найменше трицифрове число кратне числам 5 і 13?

4.      Дано числа а = 23 · 52, b = 32 · 5 i c = 2 · 32. Обчисліть:
а) НСК (a, b); б) НСК (а, с);  в) НСК (а, b, с).

5. Дріт завдовжки 43 м розрізали на дві частини так, що одна з них виявилась у 3 рази довшою за другу. Знайдіть довжину довшої частини

 

Х. Рефлексія

 

Чи з’явилося почуття самоповаги від твоєї роботи на уроці? Похвали себе. Оцініть який у вас настрій і виставте бали за оцінки.

Технологія « Рюкзак»

Діти записують на папері,  що запам’ятали з уроку та які вміння беруть із собою. Складають усе в рюкзак, деякі відповіді зачитують.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kovalenko Liudmyla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
1070
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку