Тема 4. Енергія . “Енергія рухає світ”.
Найкращі друзі
Казка “Найкращі друзі” за публікацією в журналі “Колосок”. Складання речень з використанням фразеологізмів.
Обладнання і матеріали:
• підручник “Українська мова та читання” (автор Г. Остапенко),
с. 112–113;
• презентація “Чотири стихії”
• “Пісня про дружбу”.
Хід уроку
I. Підготовка до сприймання нового матеріалу .
Запитання до дітей
• Які природні джерела енергії ви знаєте?
• Які переваги й недоліки кожного?
Бесіда-налаштування “Чотири стихії”.
- Вправа
«НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ» Якби я був стихією,то я був би…
Продемонструйте дітям зображення чотирьох стихій і попросіть інтуїтивно обрати ту, яка найкраще передає їхню вдачу
……………………………………………………………..
Пояснити дітям, що символізує стихія.
Земля — діяльність, працелюбність, працездатність, терпіння.
Вогонь — активність, рух, творча енергія, внутрішня сила.
Повітря — легкість, товариськість, оптимізм.
Вода — чутливість, спокій, відповідальність, гармонія, завзятість.
II. РОБОТА З текстом
1. Читання казки “Найкращі друзі”
за публікацією в журналі “Колосок” (завдання 2 с. 112–113 підр.)
2.Словникова робота “конденсат”
3. Обговорення прочитаного
• Що в цій розповіді казкове, а що — реальне?
• Чому слова Сонце, Вода, Камінь, Вітер і Людина написані з великої літери?
• Придумай свої варіанти заголовка.
Читання в особах .
III Фізкультхвилинка. Пісня про дружбу рухи під неї .
IV. РОБОТА З МОВНОЮ ТЕМОЮ
1.Каліграфічна хвилинка .
М м мм, Миколай.
Написання слів з ненаголошеним -е в корені слова .
Презентація https://youtu.be/C8yYmful8as
Завдання No 4, с. 113
Завдання No 5, с. 113.
• Що треба зробити для перевірки сумнівного голосного?
• Як знайти відповідь якщо не можемо перевірити сумнівний голосний,
2. Робота з фразеологізмами .
Завдання No 6, с. 113..
• Чи знаєте ви, як говорять про вірних друзів?
3. Ось як можна ще сказати
Прочитайте варіанти від Чистомовика. Придумайте по одному власному варіанту.
4. Завдання No 9, с. 113.
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ
Вправа «Сенкан»
1. Завдання No 7, с. 113.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Виконати завдання No 8 на с. 113 підручника
РЕФЛЕКСІЯ