Конспект уроку розвитку зв'язного мовлення "Складання висловлювання про прочитаний твір"

Про матеріал
Розробка уроку розвитку зв'язного мовлення на гендерну тематику. Допоможе навчити учнів складати власні висловлювання на основі прочитаного, використовуючи мовні засоби, розвивати мовлення, збагачувати активний словник учнів, виховувати почуття дружби та гендерної культури та рівності.
Перегляд файлу

Тема: Складання висловлювання про прочитаний твір.

Мета: вчити учнів складати власні висловлювання на

основі прочитаного, використовуючи мовні засоби;

розвивати мовлення, збагачувати активний словник учнів;

виховувати почуття дружби та гендерної культури та   рівності.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

І.Організаційний момент

1. Вправа «Привітання»(в колі )

- Любі діти, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.

З гарним настроєм хто прийшов –рукою махніть,

Хто чує мене, головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто веселий –  усміхніться,

Хто ввічливий – сусідці/сусідові злегка вклоніться.

Хто вміє дружити?

Плесніть її  чи його по плечу ,

Всього, що я знаю, сьогодні і вас навчу.

2.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Відгадайте.

– Щодорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

Відгадати загадку допоможе вам шифрограма.

 

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

2.Гра « Розсипанка »

- Щобдізнатись, щоозначає слово «ДРУЖИТИ» давайте пограємов

групах  у гру «Розсипанка».З розрізанихлітерскласти слово.

 ДРУЖИТИ – це … (на дошці)

піклуватисяспівчуватидопомагати

прощатитурбуватисягратися

ділитисяпідтримуватирадіти.

- Так, діти. Друг/подруга завждивислухає,допоможевиконати роботу, скаже проте, чого ми самі за собою не помічаємо, підтримає.

3.  Вправа «Серветка».

Мета: усвідомлення своєї неповторності.

Хід вправи: «Наші серветки складені квадратом. З ліва на право складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розгорніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні… ».

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

3.1.Сьогодні на уроці ви вчитиметеся створювати висловлення,розповідь на основі вражень від прочитаного твору.Таку розповідь ще називають відгуком.

 

2.Читання  твору  вчителем.

- Отже,уважно послухайте казку та подумайте яка риса характеру стала загрозою для дружби між героями ?

                                Казка  про дружбу

Жили собі на шкільному столі  у широкій склянці олівці: маленькі і великі,прості та кольорові,нові і такі,що вже не один рік послужили своїй господині.Жили вони дружно.Вдень олівці по черзі опинялись у ручці маленької дівчинки,що старанно працювала над малюнком.Увечері,коли дівчинка засинала,олівці ще довго перешіптувались. Вони один наперед одного  розповідали яку лінію намалювали,якого відтінку,якого кольору надали малюнку.Так повторювалось щодня.

Якось простий олівець з гордістю сказав: «І все-таки я найважливіший.Без мене не було б жодного малюнку.Мене господиня використовує найчастіше». Притихли кольорові олівці.Дійсно,деякі з них стоять без роботи декілька днів. Та найрішучіший червоний  олівець не здавався.Давайте ми,кольорові олівці,сховаємось. Тоді й побачимо,що буде.Зранку кольорові олівці поховались хто куди і коли дівчинка знову взялася за склянку в ній ГОРДО перестукувались лише прості олівці.

  • «Ой,а де решта»- засмутилась дівчинка.
  • «Не журись,ми будемо малювати з тобою цілий день,все що забажаєш. Нам все вдасться,ОТ ПОБАБЧИШ» -зацокотіли прості олівці. Дівчинка сіла малювати. Їй дійсно все вдавалося,але вона подивилась на свій малюнок і сказала: «Добре вийшло,тільки ось тут здавалося б теплих жовтих кольорів не вистачає,а тут розмалювати б холодним синім чи голубим. Як же мені вас бракує,мої кольорові промінчики. Де ж ви пропали?Червоний, жовтий,синій,зелений…»

 І ось вона побачила,як із різних закутків кімнати до неї йдуть пастельні і темні,світлі і яскраві кольорові олівці. Дівчинка засяяла від радості.Вона хутко розмалювала свій малюнок. Він заграв різноманітними барвами, став яскравим, ожив. Дівчинка задоволена своєю працею повісила малюнок на стіну.

А що ж олівці! Усі вони між собою помирилися і знову потрапили у широку склянку. І більше ніколи не сперечались хто з них важливіший.

 

4.Змістовий аналіз тексту.

— Як ви вважаєте,це оповідання чи казка?

— Хто є головними  персонажами казки?

— Яка риса характеру стала загрозою для дружби між олівцями?(гординя та самовпевненість)

-Як кольорові олівці вирішили провчити своїх друзів?

  • Чи вдалося простим олівцям замінити кольорові?
  • Що зрозуміли олівці ,коли побачили гарний,яскравий малюнок.(тільки разом вони велика сила)
  • Яке з прислів’їв найбільше підходить до прочитаної казки?
  • У лиху годину пізнаєшвірнулюдину.
  • Друга за гроші не купиш.
  • Дружно працювати – горя не знати.
  • Дружба – великасила.
  • Дружбунайкращескріплюєвірність.
  • Людина без друзів, як птах без крил
  • Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

«Привіт,привіт»

5.Самостійне читання тексту учнями.

6.Мовний аналіз тексту.

- Чи є у тексті слова ,значення яких вам незрозуміле?

- Знайдіть у тексті слова антоніми (теплих-холодних,темні-світлі,сперечатися-миритися)

- Доберіть синонім до слова зацокотіли

 

7.Робота в парах  (схема на парті)

- Попрацюйте в парах, поділіться думками щодо прочитаної казки користуючись схемою.

- Про що говориться у казці?

- Хто головні герої?

- Чи сподобалися тобі їхні характери, вчинки. Чому?

- Чи сподобалася тобі ця казка? Чому?

- Чи радиш ти прочитати цю казку  іншим читачам?

- Які враження викликала у тебе казка?

 

8.Письмовий виклад роздумів.

Коротко 1-2 реченнями запишіть свої думки щодо казки.

 

9.Зачитування письмових творів.(за бажанням)

ІV. Підсумок уроку

  • Чи  не нагадують вам олівці –людей?
  • -Чи переконалися ви,що існує багато справ,які можна,необхідно і цікаво робити разом?
  • Адже разом і дівчатка і хлопчики можуть стати сильною командою девізом якої буде «Я-хлопчик,я-дівчинка,ми- рівні»

Я певна, що в кожному та кожній  з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Топольницкая Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
2774
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку