Тема: Складання висловлювання про прочитаний твір.
Мета: вчити учнів складати власні висловлювання на
основі прочитаного, використовуючи мовні засоби;
розвивати мовлення, збагачувати активний словник учнів;
виховувати почуття дружби та гендерної культури та рівності.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1. Вправа «Привітання»(в колі )
- Любі діти, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.
З гарним настроєм хто прийшов –рукою махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто веселий – усміхніться,
Хто ввічливий – сусідці/сусідові злегка вклоніться.
Хто вміє дружити?
Плесніть її чи його по плечу ,
Всього, що я знаю, сьогодні і вас навчу.
2.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Відгадайте.
– Щодорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
Відгадати загадку допоможе вам шифрограма.
Ж |
А |
Р |
Д |
Б |
У |
4 |
6 |
2 |
1 |
5 |
3 |
2.Гра « Розсипанка »
- Щобдізнатись, щоозначає слово «ДРУЖИТИ» давайте пограємов
групах у гру «Розсипанка».З розрізанихлітерскласти слово.
ДРУЖИТИ – це … (на дошці)
піклуватисяспівчуватидопомагати
прощатитурбуватисягратися
ділитисяпідтримуватирадіти.
- Так, діти. Друг/подруга завждивислухає,допоможевиконати роботу, скаже проте, чого ми самі за собою не помічаємо, підтримає.
3. Вправа «Серветка».
Мета: усвідомлення своєї неповторності.
Хід вправи: «Наші серветки складені квадратом. З ліва на право складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розгорніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні… ».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
3.1.Сьогодні на уроці ви вчитиметеся створювати висловлення,розповідь на основі вражень від прочитаного твору.Таку розповідь ще називають відгуком.
2.Читання твору вчителем.
- Отже,уважно послухайте казку та подумайте яка риса характеру стала загрозою для дружби між героями ?
Казка про дружбу
Жили собі на шкільному столі у широкій склянці олівці: маленькі і великі,прості та кольорові,нові і такі,що вже не один рік послужили своїй господині.Жили вони дружно.Вдень олівці по черзі опинялись у ручці маленької дівчинки,що старанно працювала над малюнком.Увечері,коли дівчинка засинала,олівці ще довго перешіптувались. Вони один наперед одного розповідали яку лінію намалювали,якого відтінку,якого кольору надали малюнку.Так повторювалось щодня.
Якось простий олівець з гордістю сказав: «І все-таки я найважливіший.Без мене не було б жодного малюнку.Мене господиня використовує найчастіше». Притихли кольорові олівці.Дійсно,деякі з них стоять без роботи декілька днів. Та найрішучіший червоний олівець не здавався.Давайте ми,кольорові олівці,сховаємось. Тоді й побачимо,що буде.Зранку кольорові олівці поховались хто куди і коли дівчинка знову взялася за склянку в ній ГОРДО перестукувались лише прості олівці.
І ось вона побачила,як із різних закутків кімнати до неї йдуть пастельні і темні,світлі і яскраві кольорові олівці. Дівчинка засяяла від радості.Вона хутко розмалювала свій малюнок. Він заграв різноманітними барвами, став яскравим, ожив. Дівчинка задоволена своєю працею повісила малюнок на стіну.
А що ж олівці! Усі вони між собою помирилися і знову потрапили у широку склянку. І більше ніколи не сперечались хто з них важливіший.
4.Змістовий аналіз тексту.
— Як ви вважаєте,це оповідання чи казка?
— Хто є головними персонажами казки?
— Яка риса характеру стала загрозою для дружби між олівцями?(гординя та самовпевненість)
-Як кольорові олівці вирішили провчити своїх друзів?
«Привіт,привіт»
5.Самостійне читання тексту учнями.
6.Мовний аналіз тексту.
- Чи є у тексті слова ,значення яких вам незрозуміле?
- Знайдіть у тексті слова антоніми (теплих-холодних,темні-світлі,сперечатися-миритися)
- Доберіть синонім до слова зацокотіли
7.Робота в парах (схема на парті)
- Попрацюйте в парах, поділіться думками щодо прочитаної казки користуючись схемою.
- Про що говориться у казці?
- Хто головні герої?
- Чи сподобалися тобі їхні характери, вчинки. Чому?
- Чи сподобалася тобі ця казка? Чому?
- Чи радиш ти прочитати цю казку іншим читачам?
- Які враження викликала у тебе казка?
8.Письмовий виклад роздумів.
Коротко 1-2 реченнями запишіть свої думки щодо казки.
9.Зачитування письмових творів.(за бажанням)
ІV. Підсумок уроку
Я певна, що в кожному та кожній з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне.