Урок "Дециметр як одиниця довжини"

Про матеріал
Розробка уроку математики для 1 класу НУШ за програмою Р. Шияна (підручник Гісь, Філяк).
Перегляд файлу

Тема. Дециметр як одиниця довжини. Побудова відрізків. Порівняння довжин відрізків. Розв'язування задач.

Мета: ознайомити дітей з одиницею вимірювання довжини — дециметром і скороченим позначенням дециметра; навчити будувати відрізки заданої довжини; сформувати вміння розв'язувати задачі, які містять одиниці довжини; закріплювати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння, на зменшення числа на кілька одиниць; розвивати мислення школярів; виховувати толерантне ставлення до друзів.

Учні з ООП: ознайомити дітей з одиницею вимірювання довжини — дециметром і скороченим позначенням дециметра; навчити будувати відрізки заданої довжини; розвивати мислення школярів; виховувати толерантне ставлення до друзів.

 

Хід уроку

І. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Гра «Допоможемо Співунчику» .

Прийшли до нас гості. Стрічайте, будь ласка. Купа завдань у малих бородатиків.

— Невже і в казках є предмет математика?

Співунчик обчислив вирази на додавання та віднімання. Та, як завжди, співав нову пісню, Веселунчик, теж хотів пожартувати та порозкидав усі відповіді. Давайте допоможемо Співунчику навести лад із виразами.

(На магнітній дошці прикріплені картки з виразами та (окремі переплутані картки з їхніми відповідями.)

Учитель (разом із Співунчиком) читає по черзі вирази. Діти аналізують правильну відповідь, один з учнів знаходить на дошці потрібну картку та кріпить її біля виразу.

  •      Яка картка є зайвою? (0) Придумайте вирази, щоб у результаті отримати 0. (Наприклад, 7- 7, 4- 4, 0+ 0.)
  •      Розкажіть нашим героям, як різними способами можна прочитати вирази 4+ 3= 7, 8- 2= 6.

2. Робота з підручником.

►► 3авдання 1 (с. 52)

Робота виконується самостійно за завданнями підручника.

  •      Як довідатись, на скільки сантиметрів Співунчик вищий (Від більшого числа відняли менше: 8- 6= 2 (см), 10 - 7= 3(см).)

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

  •      Сьогодні ми ознайомимося з новою одиницею вимірю довжини - дециметром.

ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Робота з підручником.

►► Робота з довідничком (с. 52)

  •    Прочитаємо, що про дециметр сказано в довідничку
  •       Скільки сантиметрів уміщується в 1 дециметрі?
  •         Як скорочено записати «1 дециметр»?

(3вернути увагу дітей на те, що після скорочень см, дм крапка не ставиться.)

  •         То котрий із гномиків має зріст 1 дм?

3авдання 2 (с. 52)

Пригадайте правило креслення відрізків.

(Націлити дітей на те, щоб початок другого відрізка вони розташували чітко під початком першого. Тоді легше буде порівняти  довжини відрізків.)

  •         Який відрізок довший? Поясніть свою думку. (1 дм - l а 10 см > 9 см, отже, 1 дм > 9 см.)
  •       3авдання 3 (с. 53)
  •      Покажіть на лінійці 1 см, 5 см, 1 дм.

(3вернути увагу дітей на те, що 1 см — це не тільки відстань від 11 до 1. Можна показати відстань між 1 і 2, 6 і 7, 9 і 10 тощо.)

 2. Фізкультхвилинка (за вибором учителя).

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Робота з підручником.

  •       Завдання 4 (с. 53)
  •   Який відрізок накреслила Гава?
  •      Виміряйте довжину відрізка, який залишився. (6 см)
  •   Як дізнатися, скільки сантиметрів відрізка стерла сорока?
  •                    Як від 1 дм відняти 6 см? (Перетворимо 1 дм у сантиметри = 10 см.)

Сформулюйте розв'язання задачі. (10 6= 4 (см)) Сформулюйте повну відповідь.

Завдання 5 (с. 53)

Прочитайте задачу 5. Про що в ній ідеться?

 

►► 3авдання 6 (с. б)

  •   3айці теж відомі стрибуни. Наступна задача про них.
  •   Прочитайте задачу б. Про що в ній ідеться? Назвіть числові дані, шукане.
  •   Що означає вираз «стрибок другого зайця на 2 дм коротший»? 3апишіть розв'язання, (9 - 2= 7 (дм)) Сформулюйте повну відповідь.

2.Динамічна пауза (за вибором учителя).

  • 3. Робота в зошиті з друкованою основою.

►► 3авдання 1 на с. 30

  •   Яка довжина першого шнурка? Другого?
  •   Який шнурок довший?
  •      На скільки сантиметрів? (1 дм = 10 см, 10 - 7= 3(см))

►► 3авдання 2 на с. 30

Письмо з коментуванням.

  •      Чи можна ці вирази назвати круговими? (Так, тому иуо е повідь попереднього виразу е початком наступного.)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Бесіда.

  •   Поставте запитання Співунчику і Веселунчику, щоб дізнатися, що вони запам'ятали з нашого уроку.

(Про яку одиницю вимірювання довжини довідалися на ypоці? Скільки сантиметрів міститься в 1 дм? Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге? Як від 1 дм відняти 3 см?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 січня 2022
Переглядів
2402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку