Тема. Дециметр як одиниця довжини. Побудова відрізків. Порівняння довжин відрізків. Розв'язування задач.
Мета: ознайомити дітей з одиницею вимірювання довжини — дециметром і скороченим позначенням дециметра; навчити будувати відрізки заданої довжини; сформувати вміння розв'язувати задачі, які містять одиниці довжини; закріплювати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння, на зменшення числа на кілька одиниць; розвивати мислення школярів; виховувати толерантне ставлення до друзів.
Учні з ООП: ознайомити дітей з одиницею вимірювання довжини — дециметром і скороченим позначенням дециметра; навчити будувати відрізки заданої довжини; розвивати мислення школярів; виховувати толерантне ставлення до друзів.
Хід уроку
І. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «Допоможемо Співунчику» .
Прийшли до нас гості. Стрічайте, будь ласка. Купа завдань у малих бородатиків.
— Невже і в казках є предмет математика?
Співунчик обчислив вирази на додавання та віднімання. Та, як завжди, співав нову пісню, Веселунчик, теж хотів пожартувати та порозкидав усі відповіді. Давайте допоможемо Співунчику навести лад із виразами.
(На магнітній дошці прикріплені картки з виразами та (окремі переплутані картки з їхніми відповідями.)
Учитель (разом із Співунчиком) читає по черзі вирази. Діти аналізують правильну відповідь, один з учнів знаходить на дошці потрібну картку та кріпить її біля виразу.
2. Робота з підручником.
►► 3авдання 1 (с. 52)
Робота виконується самостійно за завданнями підручника.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з підручником.
►► Робота з довідничком (с. 52)
(3вернути увагу дітей на те, що після скорочень см, дм крапка не ставиться.)
3авдання 2 (с. 52)
Пригадайте правило креслення відрізків.
(Націлити дітей на те, щоб початок другого відрізка вони розташували чітко під початком першого. Тоді легше буде порівняти довжини відрізків.)
(3вернути увагу дітей на те, що 1 см — це не тільки відстань від 11 до 1. Можна показати відстань між 1 і 2, 6 і 7, 9 і 10 тощо.)
2. Фізкультхвилинка (за вибором учителя).
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Робота з підручником.
Сформулюйте розв'язання задачі. (10 — 6= 4 (см)) Сформулюйте повну відповідь.
Завдання 5 (с. 53)
Прочитайте задачу 5. Про що в ній ідеться?
►► 3авдання 6 (с. б)
2.Динамічна пауза (за вибором учителя).
►► 3авдання 1 на с. 30
►► 3авдання 2 на с. 30
Письмо з коментуванням.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Бесіда.
(Про яку одиницю вимірювання довжини довідалися на ypоці? Скільки сантиметрів міститься в 1 дм? Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге? Як від 1 дм відняти 3 см?