Вправляти учнів у знаходженні значень виразів, які включають ділення на 5,формувати вміння розв'язувати складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми у декілька разів, Вдосконалювати швидкі обчислювальні навички. На основі взаємозв'язку дії множення і ділення складати рівності на ділення.
Розвивальна: Розвивати уміння порівнювати, аналізувати, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Виховна: Виховувати організованість, самостійність, старанність, активність в роботі, доброзичливість, бажання допомагати іншому , бажання та інтерес до вивчення математики, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Тип уроку. Урок казка. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
Навчально-методичне обладнання : сюжетні малюнки до «Казки весняного лісу», скорочений запис задачі, картки для самостійної роботи, комп'ютерна презентація.
Розв’язування вправ і задач
на засвоєння таблиці ділення на 5
Мета уроку:
Навчальна: вправляти учнів у знаходженні значень виразів, які включають ділення на 5,формувати вміння розв’язувати складені задачі, які включають збільшення або зменшення суми у декілька разів, Вдосконалювати швидкі обчислювальні навички. На основі взаємозв’язку дії множення і ділення складати рівності на ділення.
Розвивальна: Розвивати уміння порівнювати, аналізувати, пам'ять, мислення, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Виховна: Виховувати організованість, самостійність, старанність, активність в роботі, доброзичливість, бажання допомагати іншому , бажання та інтерес до вивчення математики, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Тип уроку. Урок казка. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
Навчально-методичне обладнання : сюжетні малюнки до «Казки весняного лісу», скорочений запис задачі, картки для самостійної роботи, комп’ютерна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернімось до гостей
І скажімо добрий день.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.План уроку.
2.Перевірка домашнього завдання.
а)Який з виразів, записаних на дошці, відповідає розв’язанню задачі №682?
1)8:2+2; 2)(2+2)∙8; 3)2∙8+2.
2)Із завдання №683 зачитати результати зменшення чисел у 5 разів.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Це куди подівся сніг з гірки біля дому?
Він струмочками побіг, не догнать нікому
Наша баба снігова сумувала, звісно. Обернулася струмком і втекла до лісу Чому розтанула баба снігова?(Прийшла весна).
Так, діти, прийшла весна.
Принесла вона нам ясне сонечко, легкі хмаринки, а теплий вітерець прислав нам човники.
Пустим човники в струмок,
Понесе він їх в лісок.
1.Розгадуємо номери човників в порядку зростання.
Човники швидко будуть пливти,
Як напишем гарно числа:
10,15,20,23,25,30,35,40,45,50.
Підкреслити зайве число.
2. Самі станемо рядком
Та й підемо за струмком.
Швидко він біжить, гуде,
Нас до лісу доведе.
От і опинились ми на узліссі. Про що треба пам’ятати, коли гуляєш по лісу?(Ліс треба берегти. По лісу ходи-під ноги гляди.) Що ж в ньому цікавого?(Перші квіти, птахи повернулись, комахи прокинулись від зимового сну).
Ой, діти, подивіться, хто від ляку так тремтить і на нас швиденько мчить?(Зайчик).
Чого він такий переляканий? Від кого тікає?(Мабуть, від лисички або від вовка).
Спитаємо у вербички.
Вербичка.
Я росту у верболозі,
Дні і ночі роню сльози.
Ви сльозинки позбирайте
І загадку відгадайте.
Зберемо краплинки-сльозинки і дізнаємось, кого злякався зайчик.
5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
:5
1 2 … … … … … … … 10
4 5 8 7 6 3 9
Вірно, діти, зайчик злякався бджілки. А чому бджілки з'явились у лісі?(з'явились квіточки).
Відгадайте, які перші квіти розцвіли на лісових галявинах?
1. Я найпершим зацвітаю синім
цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку?(Пролісок).
2.Ніби сонечка маленькі посідали
на землі.(кульбабки).
1.Скласти задачу, щоб розв’язувалась дією додавання.
2. Скласти задачу, щоб розв’язувалась дією віднімання.
3.На лісовій галявині розцвіло 5 пролісків, а кульбабок у 2 рази більше. Скільки кульбабок розцвіло на галявині?.
4.Скласти обернену задачу.
Діти, чи сподобалась вам ця лісова галявина?
(так, вона дуже гарна). Як треба ставитись до рослин лісу, щоб краса його не зникла?(Не треба рвати квіток, ламати гілок).
Цвіту не рви за даром,
Гілок не ламай для забави.
Отож і ми збирати весняних букетів не будемо.
До краси можна доторкнутися тільки серцем, а не руками.
Але весна подарувала кожному з вас чарівні квіточки-парасольки. Вони нам скоро знадобляться.
Поки квіточки ми лічили,
Хмарки небо все закрили.
Дощик теплий почав накрапати.
Час вже приклади нам розв'язати.
3.Самостійна робота.
Подивіться на свої квіточки-парасольки. Розв’яжіть приклади.
(25+20):5=□ (9-5)∙5=□
20:5+1=□ 3∙5+25=□
(5+7):4=□ 40:5+17=□
IV. Узагальнення і систематизація знань.
Тільки дощик прошумів
Над лужком, над лісом.
Хтось у небі рушничок
Вишитий розвісив
Що за рушничок з’явився у небі?(Веселка).
Так, це веселка. Хто ж розвісив рушничок?(Сонечко)
Полічіть, скільки смужечок у веселки?(Сім).
Давайте їх розглянемо.
Не встигли!(Веселка розсипалась).
Розсміялася хмаринка,
На веселку наскочила,
Розкидала на частинки.
Сама далі полетіла.
Допоможемо сонечку зібрати веселку.
1.Червону смужечку підібрав їжачок.
Гра «Вибери вираз».
25 |
4∙7 |
5∙5 |
3∙8 |
4 |
20:5 |
10:2 |
3∙3 |
9 |
32:4 |
25:5 |
45:5 |
15 |
3∙5 |
2∙7 |
12:3 |
6 |
3∙3 |
14:2 |
30:5 |
40 |
5∙8 |
4∙9 |
5∙9 |
2.Фізкультхвилинка.
А на дубі смужка синя,
Хто нам звідти її скине?
Ведмежатко може зняти,
З ним нам треба танцювати.
3.Зелена смужечка зависла на ялинці. Смужку білка нам дістане,якщо ми зберемо їй горішки і гриби.
Білченята-пустунці по гілках стрибали
І горішки, і грибки швидко позбивали.
Треба всі нам їх зібрати
І на місце поскладати.
10□5 □4= 8 4□6□3=8
9 □3□ 5=15 4 □5□ 5=4
3□ 4 □ 2=6 8□ 2 □ 5=20
4.На лісовій стежинці з жовтою смужечкою нас зустрічає зайчик.
Задача №686.
_____ 1 л
_____3л ?
____?,у 5 разів більше.
_Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?
_Про що дізнаємося спочатку?
_Якою дією? Чому?
_Про що дізнаємось у другій дії?
_Яку дамо відповідь на запитання задачі?
_Яке ще запитання можна поставити до даної задачі?
5.30 дятлів,5 синиць
Сидять на берізці.
Кого менше, порівняйте
І скажіть у скільки разів?
Як порівняти ?
Яке число отримали?
Блакитна смужечка наша.
6.Наступна смужка у лисички, а з нею трапилась біда. Ось від неї записка на пеньочку.
Я-лисиця, так крутилась.
На шматочки розлетілась.
Ви мені допоможіть,
Із шматків мене складіть.
З яких фігур ми повинні скласти лисичку?(З трикутників, квадрата, та ромба.)До роботи, діти !
Хто швидше в парах це зробить?
От і зібрали ми всі смужечки веселки.
V. Домашнє завдання.
№ 698,699,697*
VI. Підсумок уроку.
Що ж цікавого ми знайшли у лісі?
Чого навчилися під час нашої прогулянки?
Які види роботи запам’яталися?
Давайте покличемо сонечко, заспіваємо пісню «Вийди, вийди сонечко». Сонечко виглянуло з-за хмари.
Останню смужку приніс нам голуб.
Список використаної літератури:
1.Алексюк А.М. Взаємодія форм організації і методів навчання // Рад. школа. – 1983. – № 7. – С. 8-15.
2.Алексюк А.М., Катушонок Т.А. Єдність змісту і методів навчання // Педагогіка. – К., 1986. – Вип. 25. – С. 13-16.
3.Міщенко О.В. Дидактичні ігри в навчальному процесі молодших школярів // Сучасні проблеми розвитку теорії та методики ігор: Тези наук.-практ. конф. – Льв., 1997. – С. 65-66.
4.Друзь Б.Г. Додаткові творчі вправи з математики // Поч. шк. – 1976. - № 5. – С. 43 – 47.
5.Друзь Б.Г. Виховання пізнавальних інтересів молодших школярів у процесі навчання. – К.: Рад. школа, 1978. – 126 с.
6.Друзь Б.Г. Творчі вправи з математики для початкових класів. – К.: Рад. школа, 1988. – 144 с.
7.Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. – К.: Рад. Школа, 1989. – 386с.
8.Кочина Л., Листопад Н. Математика: навчальні програми для чотирирічної початкової школи // Поч. школа. – 2001. – №7. – С. 17-20.