Нині вже в початкових класах змінюються пріорітети цілей навчання: на перший план висувається його розвиваюча функція, культ самостійності і нестандартності думок, який забезпечує здоровий клімат у класі.
Розглядаючи різні види нестандартних завдань, дійшла висновку, що найбільший вплив на розвиток математичних здібностей школярів мають вправи: логічного змісту, комбінаторні, на кмітливість, з елементами дослідження.
Тому даний збірник містить геометричні цікаві логічні задачі, а також завдання на розшифровку назв оповідань і казок В.О.Сухомлинського.
Мета посібника – сприяти поглибленню та закріпленню найважливіших програмових питань, розвитку психіки дітей, їхніх пізнавальних здібностей, вмінню аналізувати, порівнювати, узагальнювати, доводити свої думки, а також виявляти кмітливість і винахідливість.
Усі завдання доступні дітям і не вимагають від них додаткової підготовки. Час використання завдань, послідовність виконання визначає сам учитель залежно від індивідуальних особливостей кожного учня.
Збірка
математичних завдань
«Пізнай себе»
(2 клас)
Підготувала учитель
початкових класів
закладу загальної
середньої освіти
І-ІІІ ступенів №3
Тростянецької
міської ради
Подоляк Ю. С.
З М І С Т
В С Т У П
Розбудова національної школи, що іде в напрямку її гуманізації, спрямована передусім на всебічний та посильний для школяра розвиток його задатків і здібностей. Одним із методичних напрямків реалізації особистісно-орієнтованої моделі навчання є створення сприятливих для кожного учня умов по формуванню умінь логічно, правильно, чітко, лаконічно й аргументовано міркувати.
Нині вже в початкових класах змінюються пріорітети цілей навчання: на перший план висувається його розвиваюча функція, культ самостійності і нестандартності думок, який забезпечує здоровий клімат у класі.
Розглядаючи різні види нестандартних завдань, дійшла висновку, що найбільший вплив на розвиток математичних здібностей школярів мають вправи: логічного змісту, комбінаторні, на кмітливість, з елементами дослідження.
Тому даний збірник містить геометричні цікаві логічні задачі, а також завдання на розшифровку назв оповідань і казок В.О.Сухомлинського.
Посібник містить задачі, які допоможуть учителеві сформувати в учнів початкових класів міцні обчислювальні навички, вміння розв'язування задач на додавання, віднімання, множення і ділення. Дібраний матеріал можна використовувати при вивченні «+» і «-» у межах 10, 20, 100, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, для закріплення табличного та позатабличного множення і ділення, складання та обчислення виразів, а також у позакласній роботі з математики.
Мета посібника – сприяти поглибленню та закріпленню найважливіших програмових питань, розвитку психіки дітей, їхніх пізнавальних здібностей, вмінню аналізувати, порівнювати, узагальнювати, доводити свої думки, а також виявляти кмітливість і винахідливість.
Усі завдання доступні дітям і не вимагають від них додаткової підготовки. Час використання завдань, послідовність виконання визначає сам учитель залежно від індивідуальних особливостей кожного учня.
Проведення уроків з використанням оповідань великого гуманіста В.О.Сухомлинського активізує пізнавальну активність школярів, сприяє досягненню високої результативності занять, виховує високоморальні якості.
КАРТКА № 1
З трьох звірів один не колючий, другий не їсть меду, а третій не хитрий і не боїться бджіл. Назви кожного із звірів.
У старого гнома було 8 чарівних паличок, а в молодого – на 2 палички більше. Скільки чарівних паличок мав молодий гном?
4 + 4 = (Т) 9 – 6 = (Р)
6 + 3 = (К) 4 + 1 = (Ч)
7 – 0 = (О) 8 – 7 = (К)
5 + 1 = (У) 6 – 4 = (А)
9 |
6 |
3 |
5 |
2 |
8 |
9 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 2
У бабусі Олі є внучка Катя, кіт Мурчик, песик Тимко. Скільки внуків у бабусі?
У феї модниці було 6 червоних шапочок та 5 зелених. Скільки всього шапочок було у феї?
5 + 5 = (Е) 10 – 7 = (О) 10 + 2 = (Ш)
6 + 2 = (А) 9 – 8 = (Д)
7 + 2 = (П) 14 – 10 = (А)
0 + 2 = (Л) 10 – 5 = (Ч)
3 – 3 = (К) 10 – 4 = (У)
10 + 1 = (Д) 4 + 3 = (А)
2 |
10 |
1 |
8 |
5 |
7 |
|
9 |
3 |
11 |
6 |
12 |
0 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 3
У трьох сестер по одному брату. Скільки всього дітей у сім’ї?
У книжці 80 казок. Івасик прочитав 40 казок, Дюймовочка – 30, а решту казок прочитав Буратіно. Скільки казок прочитав Буратіно?
20 + 20 = (А) 80 – 10 = (І)
30 + 5 = (К) 50 + 9 = (Н)
49 + 1 = (Ь) 50 – 1 = (М)
35 |
40 |
49 |
70 |
59 |
50 |
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 4
Який день тижня буде завтра, якщо день після нього – понеділок?
Корова Мурка дає в день 14 л молока. Матроскін випиває 5 л. Скільки літрів молока залишається Шарику і дяді Федору?
7 + 2 = (С) 8 – 5 = (О)
8 + 2 = (Л) 9 – 4 = (К)
10 – 3 = (Т) 6 – 5 = (О)
8 – 4 = (О) 9 – 7 = (Ж)
6 – 2 = (Ч) 4 + 4 = (И)
7 + 4 = (М) 13 – 1 = (Е)
11 |
6 |
10 |
3 |
5 |
1 |
|
2 |
|
4 |
8 |
9 |
7 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 5
Рік тому Іринці виповнилось 5 років. Якого віку вона буде через 5 років?
Перша донька посадила 4 дерева, друга – 5, третя – на 2 дерева більше, ніж друга донька. Скільки всього дерев посадили сестри?
12 – (6 + 6) = (Д) 9 – 3 – 3 = (О)
14 + (9 – 8) = (Ч) (12 – 3) – 5 = (М)
7 + (5 – 2) = (А) 10 – (4 + 1) = (А)
8 + 8 = (К) 7 + 7 = (О)
11 – 10 = (С) 10 – 8 = (Ь)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
0 |
14 |
15 |
16 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 6
У одній квартирі живуть дві матері, дві дочки і бабуся з онучкою, а всього їх троє. Як це може бути?
Надійка намалювала 11 метеликів, Сергій – 8. На скільки метеликів менше намалював Сергій?
10 – 3 – 2 = (Е) 10 + 1 – 5 = (Т)
6 + 3 – 2 = (Е) 8 – 1 + 3 = (К)
5 + 2 + 2 = (И) 9 + 1 – 2 = (Л)
9 – 3 – 2 = (В) 9 – 7 + 1 = (А)
7 + 3 – 8 = (М) 8 + 2 – 9 = (Д)
1 |
4 |
3 |
|
2 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 7
Три хлопчики – Андрій, Володя і Сергій пішли в похід. Андрій ішов не першим, Сергій ішов теж не першим, але і не останнім. У якому порядку йшли хлопчики?
Для шкільного інтернату рибалка впіймав 46 рибин, з них 22 щуки, 12 карасів, решта – в'юни. Скільки в'юнів упіймав рибалка?
5 + 10 = (С)
5 + 5 + 8 = (У) 17 – 10 = (В) 9 – 4 = (Е)
8 + 2 + 2 = (Т) 2 + 8 + 4 = (І)
1 + 8 = (А) 7 + 3 = (Ч)
10 + 3 = (Т) 10 – 7
13 |
9 |
12 |
18 |
15 |
5 |
7 |
14 |
|
16 |
10 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 8
Як можна розфарбувати три трикутники так, щоб два із них були одного кольору, а два різного?
П'єро намалював 12 зелених трикутників, 6 червоних, а синіх стільки, скільки червоних. Скільки всього трикутників намалював П'єро?
75 – 54 = (Ч) 53 – 8 = (Н) 10 : 2 = (К)
84 – 42 = (У) 20 – 7 = (І)
80 – 47 = (И) 20 + 7 = (Р)
70 – 26 = (О) 84 – 29 = (Р)
21 |
44 |
27 |
45 |
13 |
|
55 |
42 |
5 |
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 9
Який день тижня сьогодні, якщо позавчора був сьомий день тижня?
Дідусь впіймав 46 рибин, з них 22 щуки, 12 карасів, решта – в'юни. Скільки в'юнів упіймав рибалка?
24 + 12 = (Е) 20 + 20 = (Д) 8 + 7 = (Ж)
42 + 24 = (В) 60 – 30 = (І) 19 + 1 = (А)
36 + 21 = (А) 59 + 1 = (Д) 44 + 4 = (К)
82 + 14 = (Л) 40 – 1 = (У)
54 + 21 = (О) 54 + 5 = (С)
40 |
30 |
60 |
39 |
59 |
36 |
66 |
57 |
|
96 |
75 |
15 |
48 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КАРТКА № 10
Через 3 роки Оленка буде старшою за Ігоря на 4 роки. На скільки років Оленка старша за Ігоря?
На грядці у гнома достигли полуниці, 14 ягід він з’їв сам, а решту – 12 ягід віддав друзям. Скільки ягід достигло на грядці?
12 + 4 = (Б) 18 – 8 = (З)
15 + 5 = (А) 45 – 32 = (А)
23 + 4 = (О) 76 – 21 = (Р)
27 |
16 |
55 |
20 |
10 |
13 |
|
|
|
|
|
|
Відповіді до математичних завдань
Література