Збірка математичних завдань "Пізнай себе"

Про матеріал

Нині вже в початкових класах змінюються пріорітети цілей навчання: на перший план висувається його розвиваюча функція, культ самостійності і нестандартності думок, який забезпечує здоровий клімат у класі.

Розглядаючи різні види нестандартних завдань, дійшла висновку, що найбільший вплив на розвиток математичних здібностей школярів мають вправи: логічного змісту, комбінаторні, на кмітливість, з елементами дослідження.

Тому даний збірник містить геометричні цікаві логічні задачі, а також завдання на розшифровку назв оповідань і казок В.О.Сухомлинського.

Мета посібника – сприяти поглибленню та закріпленню найважливіших програмових питань, розвитку психіки дітей, їхніх пізнавальних здібностей, вмінню аналізувати, порівнювати, узагальнювати, доводити свої думки, а також виявляти кмітливість і винахідливість.

Усі завдання доступні дітям і не вимагають від них додаткової підготовки. Час використання завдань, послідовність виконання визначає сам учитель залежно від індивідуальних особливостей кожного учня.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Збірка

математичних завдань

 «Пізнай себе»

(2 клас)

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

 початкових класів

закладу загальної

середньої освіти

І-ІІІ ступенів №3

Тростянецької

міської ради

Подоляк Ю. С.

З М І С Т

 

  1. Вступ
  2. Картки математичних завдань з розшифровкою назв оповідань та казок В.О.Сухомлинського.
  3. Відповіді до математичних завдань № 4.


В С Т У П

 

Розбудова національної школи, що іде в напрямку її гуманізації, спрямована передусім на всебічний та посильний для школяра розвиток його задатків і здібностей. Одним із методичних напрямків реалізації особистісно-орієнтованої моделі навчання є створення сприятливих для кожного учня умов по формуванню умінь логічно, правильно, чітко, лаконічно й аргументовано міркувати.

Нині вже в початкових класах змінюються пріорітети цілей навчання: на перший план висувається його розвиваюча функція, культ самостійності і нестандартності думок, який забезпечує здоровий клімат у класі.

Розглядаючи різні види нестандартних завдань, дійшла висновку, що найбільший вплив на розвиток математичних здібностей школярів мають вправи: логічного змісту, комбінаторні, на кмітливість, з елементами дослідження.

Тому даний збірник містить геометричні цікаві логічні задачі, а також завдання на розшифровку назв оповідань і казок В.О.Сухомлинського.

Посібник містить задачі, які допоможуть учителеві сформувати в учнів початкових класів міцні обчислювальні навички, вміння розв'язування задач на додавання, віднімання, множення і ділення. Дібраний матеріал можна використовувати при вивченні «+» і «-» у межах 10, 20, 100, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, для закріплення табличного та позатабличного множення і ділення, складання та обчислення виразів, а також у позакласній роботі з математики.

Мета посібника – сприяти поглибленню та закріпленню найважливіших програмових питань, розвитку психіки дітей, їхніх пізнавальних здібностей, вмінню аналізувати, порівнювати, узагальнювати, доводити свої думки, а також виявляти кмітливість і винахідливість.

Усі завдання доступні дітям і не вимагають від них додаткової підготовки. Час використання завдань, послідовність виконання визначає сам учитель залежно від індивідуальних особливостей кожного учня.

Проведення уроків з використанням оповідань великого гуманіста В.О.Сухомлинського активізує пізнавальну активність школярів, сприяє досягненню високої результативності занять, виховує високоморальні якості.


КАРТКА  № 1

  1. Накресли відрізок, на 4 см довший від даного.

 

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

З трьох звірів один не колючий, другий не їсть меду, а третій не хитрий і не боїться бджіл. Назви кожного із звірів.

 

  1. Розв'яжи задачу.

У старого гнома було 8 чарівних паличок, а в молодого – на 2 палички більше. Скільки чарівних паличок мав молодий гном?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву казки В.О.Сухомлинського.

 

4 + 4 =  (Т)    9 – 6 =  (Р)

6 + 3 =   (К)    4 + 1 =   (Ч)

7 – 0 =   (О)    8 – 7 =   (К)

5 + 1 =  (У)    6 – 4 =  (А)

 

9

6

3

5

2

8

9

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА  № 2

  1. З скількох відрізків складається ламана лінія? Запиши довжину найбільшого відрізка.

 

 

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

У бабусі Олі є внучка Катя, кіт Мурчик, песик Тимко. Скільки внуків у бабусі?

 

  1. Розв'яжи задачу.

У феї модниці було 6 червоних шапочок та 5 зелених. Скільки всього шапочок було у феї?

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

 

5 + 5 =  (Е)  10 – 7 =    (О)  10 + 2 =  (Ш)  

6 + 2 =  (А)  9 – 8 =  (Д)  

7 + 2 = (П)  14 – 10 =   (А)

0 + 2 =  (Л)  10 – 5 =   (Ч)

3 – 3 =  (К)   10 – 4 =  (У)

10 + 1 = (Д)  4 + 3 =  (А)

 

2

10

1

8

5

7

 

9

3

11

6

12

0

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА  № 3

 

  1. Домалюй малюнок так, щоб одержати знайомі фігури.

 

 

 

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

У трьох сестер по одному брату. Скільки всього дітей у сім’ї?

 

  1. Розв'яжи задачу.

У книжці 80 казок. Івасик прочитав 40 казок, Дюймовочка – 30, а решту казок прочитав Буратіно. Скільки казок прочитав Буратіно?

 

  1. Безимени-22Розв'яжи приклади і розшифруй назву казки В.О.Сухомлинського.

 

20 + 20 =  (А)   80 – 10 =  (І)

30 + 5 =  (К)   50 + 9 = (Н)

49 + 1 = (Ь)   50 – 1 = (М)

 

 

35

40

49

70

59

50

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 4

 

  1. Знайди периметр прямокутника.

 

 

 

 

  1. Розв’яжи цікаву задачу.

Який день тижня буде завтра, якщо день після нього – понеділок?

 

  1. Розв’яжи задачу.

Корова Мурка дає в день 14 л молока. Матроскін випиває 5 л. Скільки літрів молока залишається Шарику і дяді Федору?

 

  1. Розв’яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

7 + 2 =   (С)   8 – 5 =   (О)

8 + 2 =   (Л)   9 – 4 =   (К)

10 – 3 =  (Т)   6 – 5 =   (О)

8 – 4 =   (О)   9 – 7 =  (Ж)

6 – 2 =  (Ч)   4 + 4 =  (И)

7 + 4 =  (М)   13 – 1 =  (Е)

 

11

6

10

3

5

1

 

2

 

4

8

9

7

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 5

 

  1. Які з даних фігур не є многокутниками?

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

Рік тому Іринці виповнилось 5 років. Якого віку вона буде через 5 років?

 

  1. Розв'яжи задачу.

Перша донька посадила 4 дерева, друга – 5, третя – на 2 дерева більше, ніж друга донька. Скільки всього дерев посадили сестри?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву казки В.О.Сухомлинського.

 

12 – (6 + 6) =   (Д)   9 – 3 – 3 =   (О)

14 + (9 – 8) =   (Ч)   (12 – 3) – 5 =  (М)

7 + (5 – 2) =  (А)   10 – (4 + 1) =  (А)

8 + 8 =   (К)   7 + 7 =   (О)

11 – 10 =   (С)   10 – 8 =    (Ь)

 

1

2

3

4

5

 

0

14

15

16

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 6

 

  1. Накресли квадрат зі стороною 3 см. Знайди його периметр.

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

У одній квартирі живуть дві матері, дві дочки і бабуся з онучкою, а всього їх троє. Як це може бути?

 

  1. Розв'яжи задачу.

Надійка намалювала 11 метеликів, Сергій – 8. На скільки метеликів менше намалював Сергій?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву казки В.О.Сухомлинського.

 

10 – 3 – 2 =  (Е)   10 + 1 – 5 =  (Т) 

6 + 3 – 2 =  (Е)   8 – 1 + 3 =  (К)

5 + 2 + 2 = (И)   9 + 1 – 2 =  (Л)

9 – 3 – 2 =  (В)   9 – 7 + 1 =  (А)

7 + 3 – 8 =  (М)   8 + 2 – 9 =  (Д)

1

4

3

 

2

5

6

7

8

9

10

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безимени-26
КАРТКА  № 7

 

  1. Накресли відрізок 1 дм. 2 см.

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

Три хлопчики – Андрій, Володя і Сергій пішли в похід. Андрій ішов не першим, Сергій ішов теж не першим, але і не останнім. У якому порядку йшли хлопчики?

 

  1. Розв'яжи задачу.

Для шкільного інтернату рибалка впіймав 46 рибин, з них 22 щуки, 12 карасів, решта – в'юни. Скільки в'юнів упіймав рибалка?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

 

5 + 10 =  (С)

5 + 5 + 8 =  (У)  17 – 10 =  (В)  9 – 4 =  (Е)

8 + 2 + 2 =  (Т)  2 + 8 + 4 = (І)

1 + 8 =  (А)  7 + 3 =  (Ч)

10 + 3 =  (Т)  10 – 7

 

13

9

12

18

15

5

7

14

 

16

10

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 8

 

  1. Знайди периметр трикутника.

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

Як можна розфарбувати три трикутники так, щоб два із них були одного кольору, а два різного?

 

  1. Розв'яжи задачу.

П'єро намалював 12 зелених трикутників, 6 червоних, а синіх стільки, скільки червоних. Скільки всього трикутників намалював П'єро?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

 

75 – 54 =  (Ч)  53 – 8 =   (Н)  10 : 2 = (К)

84 – 42 =  (У)  20 – 7 =  (І)

80 – 47 =  (И)  20 + 7 =  (Р)

70 – 26 =  (О)  84 – 29 =  (Р)

 

21

44

27

45

13

 

55

42

5

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 9

 

  1. Запиши довжини відрізків у дециметрах і сантиметрах.

 

 

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

Який день тижня сьогодні, якщо позавчора був сьомий день тижня?

 

  1. Розв'яжи задачу.

Дідусь впіймав 46 рибин, з них 22 щуки, 12 карасів, решта – в'юни. Скільки в'юнів упіймав рибалка?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

 

24 + 12 =  (Е)  20 + 20 =  (Д) 8 + 7 = (Ж)

42 + 24 =  (В)  60 – 30 =  (І) 19 + 1 = (А)

36 + 21 =  (А)  59 + 1 =  (Д) 44 + 4 = (К)

82 + 14 =  (Л)  40 – 1 =  (У)

54 + 21 =  (О)  54 + 5 =  (С)

 

40

30

60

39

59

36

66

57

 

96

75

15

48

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КАРТКА  № 10

 

  1. Намалюй 3 многокутника.

 

  1. Розв'яжи цікаву задачу.

Через 3 роки Оленка буде старшою за Ігоря на 4 роки. На скільки років Оленка старша за Ігоря?

 

  1. Розв'яжи задачу.

На грядці у гнома достигли полуниці, 14 ягід він з’їв сам, а решту – 12 ягід віддав друзям. Скільки ягід достигло на грядці?

 

  1. Розв'яжи приклади і розшифруй назву оповідання В.О.Сухомлинського.

 

12 + 4 =   (Б)   18 – 8 =   (З)

15 + 5 =   (А)   45 – 32 =  (А)

23 + 4 =  (О)   76 – 21 =  (Р)

27

16

55

20

10

13

 

 

 

 

 

 

 

Безимени-23

Відповіді до математичних завдань

 

  1. Курчатко
  2. Ледача подушка
  3. Камінь
  4. Молоко ж чисте
  5. Сьома дочка
  6. Два метелики
  7. Татусеві очі
  8. Чорні руки
  9. Дідусева ложка
  10. Образа


Література

 

  1. М.Богданович. Математика райдуга. – Київ, 1994.
  2. Т.Лісневич. Задачі на уроках математики  у молодших класах. – Тернопіль, 1997.
  3. Т.О.Фадєєв. Цікаві задачі логічного характеру. –  Донецьк, 1998.
  4. Т.Лісневич. Цікаві задачі. Посібник для учнів початкових класів. – Тернопіль: Мандрівець, 1997.
  5. В.О.Сухомлинський. Гаряча квітка. Оповідання та казки. – Київ: Веселка, 1978.

 

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку