Урок розроблено у нестандартній формі. Мета: навчити орієнтується в середовищі графічного редактора; обирати і використовувати потрібні інструменти середовища графічного редактора для створення зображення за зразком та за власним задумом;
Тема: Середовище графічного редактора. Панель інструментів. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону.
Мета:
Тип уроку: урок – казка: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
— Яка казка є вашою улюбленою? Чому?
— Сьогоднi ми також потрапимо у вiдому вам казку «Про золоту рибку», але будемо її не просто слухати.
Розпочнемо казку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Жили собі дід та баба й жили дуже бідно. Пішов от якось дід на річку, щоб рибки впіймати. Кинув сітку раз — пуста, другий раз — пуста, а на третій витяг рибку, не простую, а золотую. Та каже людським голосом:
— Відпусти мене, дідусю, що хочеш для тебе зроблю.
Пішов дід додому та й хвалиться:
— Впіймав я сьогодні в сітку золотую рибку. А вона казала, що бажання виконає. Та не треба мені нічого. Я її пожалів та й випустив.
— Та нащо ти її пустив? Краще б корито попросив.
Зажурився дід, пішов до річки і гукає:
— Рибко, золотая рибко! Розказав я про тебе бабі, а вона сказала, щоб корито у тебе попросив.
— Дiти, допоможемо дiдусеві виконати завдання?
Розгадай ребуси:
|
|
Відповідь:Графіка |
Відповідь:Редактор |
Молодці. Отримав дід корито.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пішов радісний додому, а баба й каже:
— Нащо мені твоє корито. Йди хату попроси.
Пішов дід знову до річки. Розказав усе рибці. А та йому:
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Paint - це графічний редактор, що створює зображення у вигляді набору пікселів. Інструментами редактора можна створювати контури і виконувати заливання кольором, малювати прямі і криві лінії, імітувати малювання олівцем і пензлем, вирізати, копіювати і вставляти різні фрагменти зображення тощо. Про всі можливості Paint ви дізнаєтеся в цьому і наступних двох параграфах.
1. Середовище графічного редактора
Запуск програми Paint здійснюється натисканням на кнопку Пуск на панелі задач і вибором команди Пуск →Програми → Стандартні → Paint. Після запуску відкривається вікно, зображене на мал.
Вікно редактора Paint містить елементи, звичайні для вікон Windows-додатків: заголовок, кнопки керування вікном, рядок меню, робочу ділянку, смуги прокручування, рядок статусу й обрамлення. Крім цього, у вікні Paint розміщені елементи, властиві саме графічним редакторам. - панель інструментів і палітра.
Панель інструментів у лівій частині вікна містить 16 кнопок-піктограм. Призначення кожної кнопки ви можете прочитати на спливаючій підказці, що з'являється при наведенні на неї покажчика миші. Серед інструментів панелі є Олівець, Кисть, Ластик. Заливка, Вибір кольору тощо.
Інший характерний елемент вікна Paint - палітра - розміщений у нижній частині екрана. Зліва на панелі палітри є два квадрати, що перекриваються, з яких верхній пофарбований в основний колір, а нижній - у фоновий колір. Основний колір використовується для зафарбовування ліній, меж об'єктів і тексту. Фоновий колір застосовується при заливанні об'єктів із замкнутими межами і фону напису.
Основний колір обирається клацанням лівої кнопки миші по одному з квадратів колірної палітри, а колір фону - клацанням правої кнопки.
Графічний редактор Paint може бути використаний для роботи з точковими малюнками, що збережені як файли з розширеннями jpg, gif або bmp. За допомогою Paint можна, наприклад, переглянути зображення з компакт-диска, сканований малюнок, малюнок, отриманий з Інтернету.
Щоб завантажити графічний файл у редактор, виконайте команду Файл - Відкрити. У наступному діалоговому вікні перейдіть на потрібний диск і відкрийте папку з файлом. Виділіть файл і натисніть кнопку Відкрити.
Отримав дід хату і пішов додому, а клятій бабі знову невгодно.
— Хочу бути дворянкою, — каже.
V. Засвоєння нових знань.
Щоб виконати це бажання, вам потрібно вийти з-за парт і зробити зарядку
Ми по вулиці ідем, гарно всі себе ведем.
Ось і «зебра», зупинись. Вліво, вправо подивись.
Вільно скрізь, машин нема. Йду по «зебрі» прямо я.
До театру ми прийшли, тихо в зал усі зайшли,
Сіли на свої місця. Почалась вистава ця.
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Рибка і цю просьбу виконала. От запряг дід коней та й їдуть вони з бабою на ярмарок. Везе він її, коли тут їде король з королевою. Проїхали, а після них пиляка. Баба чхнула, ударила діда і каже:
— Надоїло мені бути дворянкою, хочу бути царицею.
Пішов дід знову до рибки, а та йому:
3. Гра «Закінчи речення» (повторення правил техніки безпеки)
1. Заходити до комп'ютерного кабінету потрібно... (спокійно, не поспішаючи).
2. Від монітора треба сидіти на відстані... (не менше ніж 50 см).
3. На клавіші потрібно натискати... (плавно, без різких ударів).
4. Суворо заборонено торкатися... (роз'емів, проводів, кабелів).
5. Суворо заборонено вмикати і вимикати апаратуру без... (дозволу вчителя).
— Виконала рибка просьбу. Повертається дід додому, а бабі знову невгодно.
— Хочу бути царицею і на суші і на воді.
Пішов дід знову до рибки. Вислухала вона його і промовила:
Вправи для очей.
Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!
VІ. Підбиття підсумків уроку.
— Я тепер знаю, що…
— Я тепер умію…
— Я ціную…
От і казочці кінець, а хто слухав —молодець.
Тема: Створення та змінення простих зображень.
Мета:
Тип уроку: урок-казка: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники,навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Учитель.
— Діти, ви любите казки?
— Відгадайте, з якої це казки?
«Йшов дід лісом, а за ним бігла собачка. І загубив дід (що?)…?
— Правильно — це казка «Рукавичка». І на сьогоднішньому уроці ми з вами згадаємо цю казочку. Ви готові вирушити в подорож до казки?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
— Загубив дід рукавичку та й пішов її шукати.
(Виставити малюнок рукавички).
— Першою знайшла рукавичку Мишка.
( Виставити малюнок Мишки).
— Тут я буду жити! – говорить Мишка.
— Рукавичка відповідає людським голосом: «Спочатку учні 3 класу повинні відповісти на запитання. Якщо всі відповіді будуть правильними, то, будь ласка, живи».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Рукавичка їй відповідає людським голосом: «Спочатку учні розшифрують ребус, ось тоді ти будеш жити у рукавичці».
Дітки, хто зміг прочитати зашифроване слово?
— Діти, ви молодці, допомогли Жабці!
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
— Та ось до рукавички прибіг Зайчик.
(Вивісити малюнок Зайчика)
— Яке завдання ставить перед вами рукавичка?
— Добре, що ви допомогли Зайчику потрапити до рукавички.
V. Вивчення нового матеріалу.
— А ось уже і лисичка підходить до рукавички.
(Вивісити малюнок Лисички).
— Хто, хто мене візьме жити?
— А рукавичка і говорить людським голосом: «Візьму тебе жити, якщо дітки уважно послухають вчителя».
Якщо уважно розглядати будь-який малюнок, то можна сказати, що він складається з окремих об’єктів.
Усі об’єкти, зображені на малюнках, називаються графічними об’єктами. За допомогою редактора Paint ти навчишся малювати прості графічні об’єкти.
Графічні об’єкти створюються за допомогою спеціальних інструментів, які можна вибрати на Панелі інструментів. Це олівець, пензель, лінії тощо.
Лінії мають такі властивості, як товщина і колір. На Панелі налаштування інструментів можна вибрати товщину лінії, а на Палітрі — колір лінії.
Малювати окремий об’єкт потрібно з натиснутою лівою клавішею миші. Якщо ти відпустиш клавішу миші, інструмент припинить малювання.
Щоб намалювати лінію необхідно:
Щоб стерти частину зображення та замінити його кольором тла використовують інструмент Гумка.
— Діти, Лисичка вдячна вам, що ви їй теж допомогли потрапити до рукавички.
VІ.Фізкультхвилинка.
Хтось там бачу притомився
і на парту похилився.
Треба всім нам дружно встати,
Фізкультпаузу почати.
— Аж ось і Вовчик підходить до рукавички: «заходь, тільки спочатку хай учні повторять правила безпечної роботиза комп’ютером».
(Вивісити малюнок Вовка).
VІІ. Працюємо за комп'ютером.
— Діти, вовчик також, вам подякував за допомогу.
— А тут і Ведмедик проситься до рукавички.
(вивісити малюнок Ведмедика.)
Промалювати цифри 5 і 8, прокліпати.
— Діти, Ведмедик теж гріється вже в рукавичці. І хоч як тут вже тісно, та ось Кабан-іклан натрапив на рукавичку і проситься погрітись. Знов озвалась рукавичка: «Погрієшся, та тільки учні виконають завдання».
VІІI. Узагальнення і систематизація знань.
Прономеруй команди написання нового листа:
___ Відкрий поштову скриньку.
___ У поле Кому введи адресу електронної пошти отримувача.
___У поле Тема введи одне або кілька слів, що коротко пояснюють зміст листа.
___Вибири посилання Написати листа у лівій частині вікна.
___У поле для введення тексту введи текст листа.
___Вибери кнопку Надіслати.
— Молодці, діти, Кабан-іклан дякує вам за допомогу.
IХ. Підсумок уроку.
— Ось, дітки, дідусь побачив рукавичку. Він хоче її забрати. Та звірі не хочуть віддавати. Давайте допоможемо дідусеві.
Гра-конкурс "Хто більше?"
— Я дуже задоволена вашою роботою на нашому казковому уроці!
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань
VІ. Фізкультхвилинка
Я малюю зайчика для вас — раз!
(Колові рухи руками над головою.)
Це у нього голова — два!
(Руки покласти на голову.)
Це у нього вуха догори — три!
(Підняти руки вгору.)
Це стирчить у нього хвостик сірий — чотири!
(Повертати тулуб вправо, вліво.)
Це очиці весело горять — п’ять!
(Руки до очей біноклем.)
1, 2, 3, 4, 5 — нам потрібно спочивать!
Тож піднімемо руки вгору
Та подивимось на зорі.
А тепер всі руки в боки —
Як зайчики — скоки, скоки.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Гра «Мікрофон»
Закінчіть висловлення.
— Я тепер знаю, що…
— Я тепер умію…
— Я ціную…
Настав час відпочинку. Заплющуємо очі. Уявіть собі, ніби ви потрапили до лісу. Все навкруги біле, вкрите пухнастим м'яким снігом. На гілках дерев, особливо на широких лапах ялинок, лежать купи снігу, схожі на шапки. Небо чисте, блакитне. На сонці сніг блищить, переливається і грає всіма барвами веселки, навіть дивитися боляче на цю розкіш. Сніг вискрипує і хрумає під ногами. Якщо взяти в руки трохи снігу і уважно роздивитися, то кожна сніжинка — як витвір мистецтва, ніби якийсь казковий майстер-ювелір зробив ці крихітні ажурні зірочки. Сонце взимку сідає рано, тому виходимо з лісу. Розплющуємо очі.
1