Урок "Казкова подорож в країні Знань і Мрій" (Конспект уроку для 1 класу)

Про матеріал

Розробка даного уроку допоможе класному керівнику 1 класу в ігровій формі познайомитись з дітьми.

Мета уроку:

1. сформувати уявлення учнів про школу як країну знань;

2. розкрити учням поняття слів «школа», «школяр»;

3. розширити пізнавальну діяльність дітей;

4. формувати інтерес до навколишнього світу;

5. розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення;

6. виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатись щось нове, товариськість.

Перегляд файлу

«Казкова подорож в країні Знань і Мрій»

 

Мета: 

1. сформувати уявлення учнів про школу як країну знань;

2. розкрити учням поняття слів «школа», «школяр»;

3. розширити пізнавальну діяльність дітей;

 4. формувати інтерес до навколишнього світу;

5. розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення;

6. виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатись щось нове, товариськість.

 

Обладнання: віночок із різнокольорових паперових  квітів, хмаринки, сонечко, зірочки, сердечка, промінчики, імпровізована квітка-семицвітка, макет дерева, паперові листочки, картки із завданнями.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

Привітання

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

 

- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?

Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.

- Чим сьогоднішній день особливий?(Сьогодні  свято - День Знань). Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!

- Наш перший урок буде проходити під назвою «Казкова подорож в країні знань і мрій»

 

 

Вчитель: Першокласники, мої любідіти!

               Ви прийшли нині в перший клас.

               Вчитись будете і радіти,

               І рости кожен день і час.

 

Школа двері для вас відчинила

І запрошує вчитись вас.

Бо знання – це велика сила!

Тож навчайтеся! В добрий час!

 

- Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарнід іти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дужеприємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

- Я вітаю вас із цією визначною подією і хочу вручити дітям символічні осінні листочки, на пам'ять  про сьогоднішній перший осінній святковий день.

 

ІІ. Знайомство.

 

- А зараз ми з вами познайомимось. Любі діти, зверніть увагу на дошку, у  нас є коло, ми  повинні його прикрасити квітами, але це будуть незвичайні квіти, а іменні. Кожен прикріпить свою квітку, але для цього ви повинні будете назвали своє імя та прізвище. Дозвольте першою розпочати мені. Дозволяєте?

- Мене звуть Ірина Анатоліївна, я ваша перша вчителька, буду вас навчати 4 роки. (вивішую квітку на віночок).

- А тепер ваша черга.

- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своєім’я голосно і чітко.

- Вийдіть до мене, жовті квіточки (дівчатка), назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.

(За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, за здалегідь оформлену у вигляді віночка.)

 

- Тепер вийдіть сині квіточки…

- Ось до нас виходять сині дзвіночки…

 

 

 

ІІІ. Народження нової родини.

 

- Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?

- Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала  наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого  класу. Відсьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо умирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас. Доречі, спільна вага всіх наших дітей -      кг , а спільнтий зріст -       м.

У нас немає ТИ.

У нас немає Я.

Ми – єдиний клас.

Ми - одна сім'я.

 

  • А без чого не буває дня народження?
  • Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель дістає торт).
  •  Кожен з вас має взятии свічечку і поставити  в торт. (Вчитель запалює свічки  і всі разом співають)

 

1  вересня — день народження нашого 1-го класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина.
 У кожної дитини є с щаслива    зірка.    Я    пропоную батькам взятии зірочки і записати побажання для своєї дитини. Вони  повинніобов'язковоздійснитисятись!
(Батьки записують побажання на зворотному боці зірочки з іменем власної дитини і вивішують на макеті неба, хмаринок).

 

Пісня про школу

(діти дарують матусям квіти)

ІV. Ігровий момент (з квіткою – семицвіткою)

 

  • Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати школярами? Нам допомагати буде квітка – семицвітка. На кожному пелюстку написане завдання, яке треба виконати.
  1. Відгадайте загадку
  • Я зараз загадаю вам загадку, а ви дайте відповідь, але не викрикуйте, а тільки підніміть руку. За правильну відповідь ви отримає подарунок – маленьку квіточку.

                      Новий дім несу на спині.

                      Що за дім, хто скаже нині?

                      А живуть у домі тому

                      Книги, ручки та альбоми. 

    - Діти: Портфель (ранець, рюкзак).

  •  А хтознає,що школяр складає упортфель? Зараз перевіримо

 

Є чарівник у школі в нас,

Дітейзапрошуєвін в клас.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає ... (дзвінок).

·        Буквивсівід А до Я живуть на сторінках…Букваря.

·        Для письма, сказати прошу, щопотрібновзяти?...Зошит!

·        Малювать в альбомівсімдопоможуть…олівці!

·        Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… упеналі.

·        В сумцізошит і буквар. Хто до школийде?...школяр!

 

  1. Гра «Склади портфель»
  • Чиможнабрати в школу зайвіречі? Якщоні, то чому? Ну, дійсно, портфель ви  вмієте складати.

 

  • А як школяріготувались до свята?

 

  1. Гра «Я – не я»

      А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

 

  • Рано – вранці хто піднявся?

 

  • А хто сонечку посміхався?
  • Не хотів хто одягаться?

 

  • А зарядку хторобив?

 

  • Свої ручки хто не мив?

 

  • Добре зранку готувався. Хто?

 

  • А ще досі не вмивався хто?

 

  • Хто здоровим хоче стати?

 

  • А знанняхтохочемати?

 

  •  Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати!

 

  1. «Правила для учнів»


Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.
- Заходить вчитель  треба встати. (Встають.)
-  Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)

- Спитатихочеш  не гукай (сваряться пальчиком),
-А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
-У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)
-І напарті не лежи. (Схиляються на парти.)
-Щоб урок минув не марно,
- Треба сістирівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки напарту.)
- Не стрекочи на уроках (зображають руками теленькання язи­ком),
- Як папуга чи сорока. (Махаютьруками, нібикрилами птахи.)
 

5. Гра «З якої казки?»

  • Хто любить казки? А кому мама ввечері читає казочки?

Вгадайте з якої казки я зачитую уривки.

 

  1. «...А Півник тим часом замісив тісто, приніс дро­ва, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри граються...» (Колосок.)
  2. «...Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.)
  3. «...Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю...» (Ко­лобок.)
  4. «...От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому...» (Котик і Півник.)
  5. «...Хто, хто тут живе?  Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик!

           А ти хто така?» (Рукавичка.)

  • Молодці! Правильно назвали всі казки.

 

 

  1. Математична зупинка
  • Ми з вами повинні скласти іспит з математики. Дайте мені відповіді на запитання:
  • Скільки сонечок у небі?
  • Скільки очей у пташки?
  • Скільки вогників на світлофорі?
  • Скільки коліс у машини?
  • Скільки пальців на одній руці?
  • Порахуйте, скільки хлопчиків у класі, а скільки дівчаток?
  • Молодці! Ви добре склали іспит.

 

  • Хто любить казки? А кому мама ввечері читає казочки?

Вгадайте з якої казки я зачитую уривки.

 

  1. Клятви.

Зараз настав час дати нам всім один одному клятви.

 

Клятва учителя

         Клянусь, не шкодуючи часу і сил, вести учнів по нелегкому, але цікавому шляху знань.

         Клянусь зробити все, що у моїхс илах для того, щоб цей шлях був сповнений дивовижних відкриттів і радісних перемог.

         Клянусь відразу приходити на допомогу кожному, хто її буде потребувати.

         Клянусь, що жодний день, який проведуть діти у школі, не пройде марно.

 

 

 

 

Клятва учнів

         Текст читає одна особа (наприклад учитель), діти вкінці фрази хором говорять: «Клянемось!».

 Завжди приходити в клас на урок

 До того, як прокинеться вшколі дзвінок –

                                                                      Клянетесь?

 Під час уроку дружно й активно 

 Працювати. Учити усе, що потрібно –

                                                                       Клянетесь?

 Речі удома не забувати.

 Старанно учитись читати й писати –                                 

                                                                       Клянетесь?

 Друзями добрими, вірними стати,

 Товаришам завжди допомагати – 

                                                                       Клянетесь?

 А лінь, неохайність, підказки, брехню

 Не пустите в класніз а яку ціну –

                                                                       Клянетесь?

 

Клятва батьків

         (На місці крапок робити довгу паузу).

 Ніколи не заходитиу школу…

                                                    Більше десяти разів на тиждень.

 Ніколи не дивитися щоденники своїх дітей…

                                                    У поганому настрої.

 Ніколи не ходити на батьківські збори…

                                                     Без привітної посмішки.

 Сварити своїх дітей…

                                     Тільки у крайніх випадках.

 Виконувати за дітей домашнє завдання…

                                                      Не будемо!

 

 Від сьогодні наш клас, як одна сім'я.

Ми усі – одна сім’я,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і миріжити.

Божиття – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

Ми велика шкільна родина,

Мова і пісня у нас - солов'їна,

Квітне всюди червона калина,

Рідна земля для всіх нас - Україна!

        

  • Тож  як   називається  наша  держава,  наша  Батьківщина? 

 (Україна)

    -    А хто ми з вами є?  (Українці)

 

  • Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до  Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, сильною і багатою.

 

Ми є діти українські –

Хлопці і дівчата,

Рідний край наш – Україна

Велика й багата.

 

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися зі всіма завданнями.  Тому ви отримуєте першу нагороду в 1 класі.Посвідчення першокласника вручається за правильно виконані завдання, за активність  на уроці  «Казкова подорож в країні знань і мрій».
  • Добіг до кінця наш перший урок. Ви  зробили перший крок на шляху до знань -  стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. Нехай наша школа  стане для вас другою домівкою.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаварська Лариса Віталіївна
    Дякую!Дуже цікаво.Співпрацюють діти,вчитель і батьки!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
4696
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку