Тема уроку: Площі трикутників і чотирикутників. Розв’язування задач із життєвим навантаженням.
Мета уроку: сформувати практичні навички застосування формул обчислення площ трикутників і чотирикутників при розв’язуванні завдань з життєвим навантаженням; підвищити мотивацію до вивчення теми “Площі фігур”; усвідомити цінність знань для життя.
Тип уроку: Кейс - ситуація
Етапи роботи |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
До уроку |
Підбирає кейс. Визначає основні і допоміжні матеріали для підготовки учнів. Поділяє клас на групи. Розробляє сценарій заняття. |
Визначається, до якої групи належить. Одержує кейс і список рекомендованої літератури, інформаційних джерел . Індивідуально готується до заняття. |
Під час уроку |
Організовує попереднє обговорення кейса. Допомагає (за потребою) учням розв’язати завдання кейсу . |
Спільно з членами своєї групи: ставить запитання, що поглиблюють розуміння кейса і проблеми, розробляє варіанти рішень, бере участь у прийнятті рішень. |
Після уроку |
Оцінює роботу учнів. Оцінює прийняті рішення і поставлені запитання. |
Спільно з членами своєї групи: складає письмовий звіт про результати роботи. |
Епіграф до уроку:
«Я особливо ціную в методі роботи з “кейсами” незалежність мислення. В реальному бізнесі є п’ять або шість способів розв’язати проблему. І хоча для кожної ситуації існує класичне рішення, це зовсім не означає, що дійсно воно буде оптимальним. Можна прийняти добре рішення, а його результати приведуть до поганих наслідків. Можна прийняти рішення, яке всі вважають невдалим, але дійсно воно приведе нас до потрібних результатів» П. Екман
Початок уроку:
Учитель. Сьогодні на уроці ми застосуємо відомий у світі, але ще не зовсім досліджений у вітчизняній педагогіці «кейс – метод». Сьогодні ви будете працювати з практичним кейсом. Напередодні уроку кожна група отримала завдання ознайомитися з певним набором інформації, зокрема, теоретичної, що входить до складу окремо узятого деякого «кейсу». І сьогодні використовуючи цю інформацію та знання, які ви отримали на попередніх уроках теми «Площі трикутників і чотирикутників» вам необхідно буде виконати завдання з метою розв’язання конкретної життєвої ситуації.
Ситуація: Ви – працівники інтернет – магазину. До вас звернувся покупець, який хоче оздобити стіни кімнати у своїй квартирі рідкими шпалерами із використанням дизайнерського оформлення стін геометричними фігурами.
Розміри кімнати : 6 х 10 х 2,8 м.
Кімната має 3 вікна розміром 1,8 х 0,75 м та 1 двері розміром 1 х 2 м.
Побажання покупця: стіни кімнати оздобити рідкими шпалерами світло-лимонного кольору, а найбільшу стіну в кімнаті, що не має вікон, оздобити геометричними фігурами відповідного кольору.
Фігура |
Колір |
Розміри |
Кількість фігур |
Рівносторонній трикутник |
Бордовий
Помаранчевий |
0,5 м
|
4
4 |
Ромб |
Блакитний |
0,5 м α=300 |
4 |
Паралелограм |
Світло-зелений
|
0,4м; 0,6м, α=300 |
2 |
Трикутник |
Темно - синій |
0,6м, 0,8м, α=300 |
6 |
Результат роботи над кейсом: Скласти кошторис витрат на придбання рідких шпалер для проведення оздоблювальних робіт в кімнаті.
Завдання кейсу:
Таблиця 1.
Фігура |
Колір |
Розміри |
Кількість фігур |
Площа 1 фігури |
Загальна площа |
Рівносторонній трикутник |
Бордовий
Помаранчевий |
0,5 м
|
4
4 |
|
|
Ромб |
Блакитний |
0,5 м α=300 |
4 |
|
|
Паралелограм |
Світло-зелений
|
0,4м; 0,6м, α=300 |
2 |
|
|
Трикутник |
Темно - синій |
0,6м, 0,8м, α=300 |
6 |
|
|
Таблиця 2.
Кошторис витрат на придбання рідких шпалер для проведення оздоблювальних робіт у кімнаті
Колір |
Вид шпалер |
Витрати упаковки (на м2) |
Вага упаковки (кг) |
Ціна упаковки (грн) |
Всього (м2) |
Всього (грн.) |
Бордовий
|
|
|
|
|
|
|
Блакитний
|
|
|
|
|
|
|
Світло-зелений |
|
|
|
|
|
|
Темно-синій
|
|
|
|
|
|
|
Помаранчевий
|
|
|
|
|
|
|
Світло - лимонний |
|
|
|
|
|
|
Разом: |
|
|
Підсумок уроку:
Звіт кожної групи про пророблену роботу.
Висновок: Послугами якого інтернет – магазину краще скористатися?
Оцінювання результатів роботи.
Учитель Дякую всім за роботу на уроці. Я прошу лідерів груп визначитись і оцінити участь кожного в розв’язуванні кейсів, а кожного - оцінити роботу лідера з керівництва групою.
Дорогі діти! Коли на початку уроку ви визначались з метою, то більшість з вас пов’язали її з отриманням корисної інформації, яка знадобиться у житті. Чи досягли ви визначеної мети ? На мій погляд – так! Я вдячна керівникам груп, доповідачам, всім, хто приймав участь у обговоренні кейсів. Можливо, де - хто сьогодні почував себе не дуже впевнено ? Але не біда. Хочу звернути вашу увагу на вислови відомих математиків (на дошці).
«Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети.»
(О.Маркушевич)
«Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ідіть у воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх.» (Д.Пойя)
Отже, ваш успіх попереду ! Важливо не втрачати шлях до нього!
Учитель. Залишилось ще зробити такий висновок:
Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.
(М.Лобачевський).
Учитель. Я сподіваюсь, що розвіяні всі сумніви, не залишилося жодного питання з приводу того, у якій мірі отримані в школі знання можуть і будуть необхідні у подальшому житті, наскільки виправдані як витрати часу, так і здоров’я на вивчення складного предмету.
Вміст кейсу для кожної групи:
Додатки:
Рекламний матеріал
Рідкі шпалери – це сучасний вид настінного і стельового покриття.
Рідкі шпалери – відносно новий, але вже отримав популярність матеріал для обробки стін.
Техніка нанесення таких шпалер відрізняється від наклеювання звичних паперових. Матеріал продається у формі порошку, поставляється в картонних коробках. Використовують рідкі шпалери в інтер'єрі усіх приміщень квартири.
До складу рідких шпалер входять:
Деякі види рідких шпалер можуть містити й інші компоненти (подрібнену слюду, деревну крихту, висушені водорості та інше).
Характеризуючись рядом переваг, вони міцно завоювали собі нішу на ринку облицювальних матеріалів.
Якщо ви хочете зробити свою квартиру затишною і красивою, то відмінною пропозицією стануть рідкі шпалери, які дуже популярні в останні роки серед споживачів. Любителі авангардних і креативних рішень можуть створювати оригінальні і незвичайні малюнки рідкими шпалерами, завдяки яким житло знайде неповторну привабливість і самобутність.
Творчий підхід до облаштування стін рідкими шпалерами допоможе створити власний оригінальний дизайн. Одним з варіантів такого оформлення є нанесення простого малюнка рідкими шпалерами, що відрізняється нескладною технологією.
Змініть свою квартиру, і зробіть її красивою і неповторною за допомогою сучасного оздоблювального матеріалу - нанесення малюнка або навіть картини рідкими шпалерами! Таке дизайнерське оформлення стін вашого будинку принесе справжнє задоволення вам і тиху заздрість вашим знайомим і друзям.
Звертаючись до нас, Ви можете бути впевнені в професійній і найбільш докладної консультації наших фахівців, які допоможуть Вам зробити правильний вибір і підібрати найбільш підходящий варіант.
Відгук 1. Ми з дружиною живемо в котеджному селищі. Будинок у нас великий, двоповерховий. Ремонт робили кілька років тому. Тоді про рідкі шпалери нічого не чули, ніяких фото не бачили і відгуків не читали. Тому вибирали з того, що знаємо – на кухні зробили красиву керамічну плитку, коридор оформили венеціанською штукатуркою. Її ж використовували в спальні і в вітальні – у вигляді великих панно, плюс бамбукові шпалери.Через якийсь час потрапили в гості до наших знайомих і побачили оформлення рідкими шпалерами. Це щось! Вирішили повністю змінити коридор і кухню. У коридорі заодно і стелю ними ж оформили. Обійшлися без панно, зате зробили просто шикарні малюнки пастельних тонів.
Відгук 2. Давно не робили ремонт в квартирі. Нарешті зважилися, але ніяк не могли визначитися з типом покриття для стін і стелі. Наш друг – будівельник-ремонтник – запропонував всюди зробити рідкі шпалери, познайомив з відгуками інших своїх клієнтів. За ціною вийшло досить терпимо. Тепер наша квартира – зразок унікальності і стилю. Особливо чоловікові подобається кухня, навіть сам став там дещо готувати.
Кошторис витрат на придбання рідких шпалер для проведення оздоблювальних робіт у кімнаті
(Інтернет - магазин «Буд Бум»)
Офіційний сайт: http://ukr.bydbym.com.ua/
Таблиця 1
Колір |
Вид шпалер |
Витрати упаковки (м2) |
Вага упаковки (кг) |
Ціна упаковки (грн) |
Всього (м2) |
Всього (грн.) |
Бордовий
|
|
|
|
|
|
|
Блакитний
|
|
|
|
|
|
|
Світло-зелений |
|
|
|
|
|
|
Темно-синій
|
|
|
|
|
|
|
Помаранчевий
|
|
|
|
|
|
|
Світло - бежевий |
|
|
|
|
|
|
Разом: |
|
|
Кошторис витрат на придбання рідких шпалер для проведення оздоблювальних робіт у кімнаті
(Інтернет - магазин «Стиль» )
Офіційний сайт: http://gidkie-oboi.org.ua/ua/
Таблиця 1
Колір |
Вид шпалер |
Витрати упаковки (м2) |
Вага упаковки (кг) |
Ціна упаковки (грн) |
Всього (м2) |
Всього (грн.) |
Бордовий
|
|
|
|
|
|
|
Блакитний
|
|
|
|
|
|
|
Світло-зелений |
|
|
|
|
|
|
Темно-синій
|
|
|
|
|
|
|
Помаранчевий
|
|
|
|
|
|
|
Світло - бежевий |
|
|
|
|
|
|
Разом: |
|
|
Кошторис витрат на придбання рідких шпалер для проведення оздоблювальних робіт у кімнаті
(Інтернет - магазин «Іbud»)
Офіційний сайт: https://ibud.ua/ua/r56-vinnitsa/c528-zhidkie-oboi
Таблиця 1
Колір |
Вид шпалер |
Витрати упаковки (м2) |
Вага упаковки (кг) |
Ціна упаковки (грн) |
Всього (м2) |
Всього (грн.) |
Бордовий
|
|
|
|
|
|
|
Блакитний
|
|
|
|
|
|
|
Світло-зелений |
|
|
|
|
|
|
Темно-синій
|
|
|
|
|
|
|
Помаранчевий
|
|
|
|
|
|
|
Світло - бежевий |
|
|
|
|
|
|
Разом: |
|
|