Ознайомити дітей з містами нашої країни та столицею України – Києвом. Розширити уявлення дітей про велич і красу рідної держави. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з побаченого, почутого. Розвивати національну свідомість школярів, творчі здібності, вміння будувати висловлювання, збагачувати словниковий запас. Пробуджувати у дітей естетичні почуття, розвивати їхні пізнавальні інтереси. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу, а також почуття патріотизму, гордості за рідну Вітчизну.
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 79
Підготувала вчитель початкових класів
Прищепа Ганна Михайлівна
Клас. 2
Предмет. Природознавство
Тема. Київ – столиця України. Міста України.
Мета . Ознайомити дітей з містами нашої країни та столицею України – Києвом. Розширити уявлення дітей про велич і красу рідної держави. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з побаченого, почутого. Розвивати національну свідомість школярів, творчі здібності, вміння будувати висловлювання, збагачувати словниковий запас. Пробуджувати у дітей естетичні почуття, розвивати їхні пізнавальні інтереси. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу, а також почуття патріотизму, гордості за рідну Вітчизну.
Тип уроку Урок –подорож з елементами тренінгу.
Обладнання: Ілюстративний матеріал із серії «Моя Україна», відео «Мій Київ», «Міста України», Державні символи України, гімн України,олівці, аркуші паперу, іграшки
Хід уроку
І Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше в клас –
Біля парти станем чемно –
Хай мине час не даремно.
Будемо уважні і старанні всі –
Сядем рівненько на місця свої.
ІІ Актуалізація опорних знань
Вчитель
- Сьогодні в нас урок незвичайний
Урок кличе нас мандрувати
Тому треба нам негайно
Гарний настрій всім придбати
1. Самооцінка настрою.
Покажіть будь ласка ,який у вас зараз настрій , перед мандрівкою? (У дітей на партах лежить сонечко і хмаринка. Вони піднімають і показують вчителеві та однокласникам , який у них настрій).
2. Гра «Скажи другові гарні слова» ( Діти передають м’яку іграшку один одному по колу, говорячи гарні слова сусіду.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вчитель
- В мандрівку готові, діти? А щоб мандрівку нам почати , потрібно квитки придбати.
Хвилинка спостереження за природою
2. Який місяць?
3. А день тижня?
4. Яка сьогодні пора року?
5. Яка сьогодні погода?
6. Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?
Ось ми й придбали квитки на 16 лютого . (Роздає вчитель квитки)
Девіз мандрівки «Добре того вчити, хто хоче все знати»
1.Зупинка «Київ»
Вчитель. Під час подорожі нас будуть супроводжувати краєзнавчики. Вони розповідатимуть про міста в яких ми будемо гостювати.
В якій країні ми будемо подорожувати? (Учень розповідає вірш про Україну)
- Діти, так в якій країні ми будемо подорожувати?
- Вирушаємо на потязі ( Діти промовляють: Ми їдем, їдем, їдем, знання збираємо собі)
Перша наша зупинка – це місто Київ – столиця України.
Відео «Місто Київ» ( Додаток 1)
(супроводжується розповіддю учня-краєзнавчика)
-Діти, до якого міста ми завітали? Що цікавого ви там побачили та почули?
2. Фізхвилинка
-А щоб подорожувати далі, потрібно сили нам набирати.
- Вирушаємо далі.
3.Зупинка «Харків»
-Наступне наше місто – Харків.
Відео «Місто Харків» ( Додаток 2 )
(супроводжується розповіддю учня-краєзнавчика)
4.Зупинка «Ялта»
Слідуюче місто – Ялта. Це місто дуже любить приймати гостей.
А ви всі знаєте, коли йдете в гості потрібно дарувати подарунок. Ось ми зараз підготуємо подарунки для міста Ялти.
4.1.Робота в групах.
1 група . Завдання. Виготовлення українського віночка.
2 група. Завдання. Аплікація «Калина».
3 група. Завдання. Складання розповіді «Батьківщина моя – це…»
4 група. Завдання. Розфарбовування прапора та герба Україні. Розповісти гімн України. (Завдання виконують 5 хв.)
(А ось наш прапор. Національний прапор України синьо-жовтого кольору. Він теж має досить давнє походження. Давайте поміркуємо, чому саме ці два кольори вибрано для нашого прапора.
Отже, жовтий-колір хліба, життя, а блакитний – це колір неба, миру, джерельної води.
Третім національним символом України є гімн. Це урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Національним гімном України стала пісня «Ще не вмерла України…», текст до якої написав український поет і вчений Павло Чубинський, музику склав композитор, священик Михайло Вербицький.
Музичний файл «Гімн України» ( Додаток 4 )3
Гімн звучить на ознаменування сили, слави, і могутності держави. Слухати гімн треба стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.)
Подарунки прикріплюємо на дошці.
Відео «Місто Ялта» ( Додаток 4 )
(супроводжується розповіддю учня-краєзнавчика)
5. Фізхвилинка
-Щоб гарно відпочити в місті Ялті потрібно вміти плавати. Зараз я побачу хто з вас вміє плавати.
- Вирушаємо далі.
6.Зупинка «Кривий Ріг»
- Подорож завершується і ми повертаємось додому, у своє рідне місто. А яке воно наше рідне місто?
Відео «Місто Кривий Ріг» ( Додаток 5 )
(супроводжується розповіддю учня-краєзнавчика)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в групах.
Завдання. Зібрати із пазлів містаУкраїни та розповісти про них, що вони дізналися. Діти розповідають вірші про міста.
2. Робота в зошитах. ( Намалювати соє улюблене місто)
V. Підсумок уроку
1. Самооцінка настрою.
Покажіть будь ласка ,який у вас настрій після мандрівки? (У дітей на партах лежить сонечко і хмаринка. Вони піднімають і показують вчителеві та однокласникам , який у них настрій).
Вчитель також показує, який у неї настрій також.
Вчитель
Пісня землі
Батьківщини рідної сади
Нахилились цвітом до води.
Кожна квітка в сонці, у теплі
Щедро пахне соками землі.
Батьківщини рідної поля
Нас чарують зблизька і здаля.
Кожна стежка кличе в дивосвіт,
Де на росах наш дитячий світ.
Батьківщини рідної гаї
Кличуть нас у затишки свої,
Зупинись і слухай солов’я,
І відчуй, що це земля твоя.
1