В розробці даного уроку використані різноманітні інтерактивні методи і прийоми. Також разом з учнями було створено тематичну папку "Лепбук" - Весна. Яка містить багато інформації про Весну і легка у використанні.
Відкритий урок з природознавства
для 2 класу
Підготувала вчитель початкових класів
Григораш Олена Вікторівна
Тема. Ранньоквітучі трав’янисті рослини
Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами, з рослинами, які занесені до Червоної книги України, вчити розпізнавати їх; закріплювати знання учнів про взаємозв’язок між живою й неживою природою; розвивати емоційність дітей, мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати естетичні почуття та дбайливе ставлення до природи.
Обладнання та матеріали: предметні малюнки з рослинами, казкова герої до легенди про пролісок, презентація, таблички
Тип уроку: інтегрований
Хід уроку
1.Організаційний момент
Очікавання (Що я очікую від сьогоднішнього уроку?)
2.Актуалізація опорних знань
Йде весна-королева по світу
І співає на всі голоси,
Та заквітчує землю прогріту,
Творить дивні картини краси.
Діти, а з чим у вас асо ціюється слово «ВЕСНА»
«Асоціативний кущ»
Робота в парах
Постійний сніговий покрив
Опадає листя
Відтавання ґрунту
Снігопади
Льодохід
Повінь
Розпустилися бруньки
Відлига
(Презентація виконаної роботи)
Росте, дихає, живиться, а ходити не може (Рослина)
— На які три групи поділяють рослини? (Дерева, кущі, трави.)
— Яка між ними відмінність? (Дерево має один міцний великий дерев’яний стовбур, а кущ – декілька, а трава має стебла.)
— За допомогою якого органу рослини живляться? (Корінь.)
- Правильно. У куща від кореня росте кілька стебел. Вони теж дерев’янисті, але тонші й менші, ніж стебло дерев. Наприклад: ліщина, шипшина, калина. Рослини з м’якими соковитими стеблами називаються травами або трав’янистими рослинами. До них належать також і квіти.
3.Мотивація навчальної діяльності
- І от ми з вами сьогодні познайомимося з ранньоквітучими рослинами.
4. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Розповідь учителя про першоцвіти
-Рослини починають тягнутися вгору, намагаючись одержати якнайбільше сонячного світла.
Рослини, що зацвітають першими, називають ранньоквітучими.
Проліска — найперша квітка, що зацвітає навесні.
У природі є квіти, які «заявляють про себе» спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю. До таких рослин належить мати-й-мачуха.
Ще не зійшов сніг, а рослинка пробивається до сонечка. За квіткою з’являється листя, зверху гладеньке, лискуче, жорстке, немов «мачуха», а знизу — пухнасте, м’якеньке, немов «мати». Звідси і назва цієї квітки.
Коли ще на землі лежить сніг, пробивається підсніжник
і милує людське око. Він біленький, як сніг і дуже ніжний.
А ось первоцвіт. Звичайний первоцвіт жовтенький. А ще буває первоцвіт дрібний - фіолетового кольору. Крокус або шафран не бояться холоду. Навіть з- під снігу він тягне свої квіти до сонечка. Вони бувають і білими, і фіолетовими, і жовтими, і, навіть, у смужку. Також ранньою весною зацвітають фіалка, медунка, гусяча цибулька, анемона, сон- трава, нарцис, тюльпан. Радує око людини навесні ряст своїми різнобарвними квітами.
Також навесні радує наше око пшінка весняна. Пізніше навесні з’являються кульбаба, конвалія
Трав’янисті рослини, що квітують до розпускання листків на березі і черемсі, належать до ранньоквітучих. Наукова назва- ефемероїди, а народна першоцвіти.
Ласують нектаром квітів бджоли, джмелі, метелики;
Лікують людей і тварин своїми цілющими якостями;
Впливають на позитивний емоційний стан людей;
Спонукають їх до творчості.
4.2. Квіткова розфарбовка
- Пригадай, як виглядають квіти-первоцвіти, і розфарбуй їх в орнаменті
4.3.Робота в групах
4.4.
Робота з лепбуком створення Червоної книги
5.Підсумок уроку