Відкритий урок з природознавства на тему"Ранньоквітучі трав'янисті рослини"

Про матеріал

В розробці даного уроку використані різноманітні інтерактивні методи і прийоми. Також разом з учнями було створено тематичну папку "Лепбук" - Весна. Яка містить багато інформації про Весну і легка у використанні.

Перегляд файлу

                 

     Відкритий урок з природознавства

                       для 2 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Підготувала вчитель початкових класів

                  Григораш Олена Вікторівна

Тема. Ранньоквітучі трав’янисті рослини

Мета: формувати уявлення про зміни в природі навесні; ознайомити з ранньоквітучими трав’янистими рослинами, з рослинами, які занесені до Червоної книги України, вчити розпізнавати їх;  закріплювати знання учнів про взаємозв’язок між живою й неживою природою; розвивати емоційність дітей, мислення, вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати естетичні почуття та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання та матеріали: предметні малюнки з рослинами, казкова герої до легенди про пролісок, презентація, таблички

Тип уроку: інтегрований

                            Хід уроку

1.Організаційний момент

   Очікавання (Що я очікую від сьогоднішнього уроку?)

2.Актуалізація опорних знань

  • Хвилинка спостережень (Запис погоди у  календар спостережень)
  • Поетична хвилинка

    Йде весна-королева по світу

І співає на всі голоси,

Та заквітчує землю прогріту,

Творить дивні картини краси.

Діти, а з чим у вас асо ціюється слово «ВЕСНА»

   «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які зміни відбуваються весною в неживій природі?
  • А в живій?  (Робота з Лепбуком)

Робота в парах

  • Підкресліть весняні явища

 

Постійний сніговий покрив

Опадає листя

Відтавання ґрунту

Снігопади

Льодохід

Повінь

Розпустилися бруньки

Відлига

(Презентація виконаної роботи)

  • Відгадайте загадку

Росте, дихає, живиться, а ходити не може (Рослина)

— На які три групи поділяють рослини? (Дерева, кущі, трави.)

— Яка між ними відмінність? (Дерево має один міцний великий дерев’яний стовбур, а кущ – декілька, а трава має стебла.)

 — За допомогою якого органу рослини живляться? (Корінь.)

  • Що відбувається раніше: плодоносіння чи цвітіння? (Цвітіння.)

- Правильно. У куща від кореня росте кілька стебел. Вони теж дерев’янисті, але тонші й менші, ніж стебло дерев. Наприклад: ліщина, шипшина, калина. Рослини з м’якими соковитими стеблами називаються травами або трав’янистими рослинами. До них належать також і квіти.

3.Мотивація навчальної діяльності

- І от ми з вами сьогодні познайомимося з ранньоквітучими рослинами.

4. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

4.1. Розповідь учителя про першоцвіти

-Рослини починають тягнутися вгору, намагаючись одержати якнайбільше сонячного світла.

Рослини, що зацвітають першими, називають ранньоквітучими.

     Проліска — найперша квітка, що зацвітає навесні. 

У природі є квіти, які «заявляють про себе» спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю. До таких рослин належить мати-й-мачуха.

  Ще не зійшов сніг, а рослинка пробивається до сонечка. За квіткою з’являється листя, зверху гладеньке, лискуче, жорстке, немов «мачуха», а знизу — пухнасте, м’якеньке, немов «мати». Звідси і назва цієї квітки.

     Коли ще на землі лежить сніг, пробивається підсніжник  

 і милує людське око. Він біленький, як сніг і дуже ніжний.

      А ось первоцвіт. Звичайний первоцвіт жовтенький. А  ще буває первоцвіт дрібний - фіолетового кольору. Крокус або шафран не бояться холоду. Навіть з- під снігу він тягне свої квіти до сонечка. Вони бувають і білими, і фіолетовими, і жовтими, і, навіть, у смужку.         Також ранньою весною зацвітають фіалка, медунка, гусяча цибулька, анемона, сон- трава, нарцис, тюльпан.  Радує око людини навесні ряст своїми різнобарвними квітами.

 Також навесні радує наше око пшінка весняна. Пізніше навесні з’являються кульбаба, конвалія

  Травянисті рослини, що квітують до розпускання листків на березі і черемсі, належать до ранньоквітучих. Наукова назва- ефемероїди, а народна першоцвіти.

 

  • Діти, як ви думаєте для чого нам першоцвіти, яке їх значення:

Ласують нектаром квітів бджоли, джмелі, метелики;

Лікують людей і тварин своїми цілющими якостями;

Впливають на позитивний емоційний стан людей;

Спонукають їх до творчості.

4.2. Квіткова розфарбовка

- Пригадай, як виглядають квіти-первоцвіти, і розфарбуй їх в орнаменті

4.3.Робота в групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з лепбуком створення Червоної книги

5.Підсумок уроку

 

doc
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку