Нестандартний урок з використанням інтерактивних методів навчання,елементів тренінгової роботи: створення дерева бажань.Використання дидактичної гри ,групової роботи,елементів проектної діяльності.
Природознавство( 2 клас )
Тема. Тварини лісу. Охорона тваринного світу.
Мета: формувати поняття «комахи», «птахи», «звірі», уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, розвивати логічне мислення через виконання завдань на порівняння, доведення, вилучення, виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель.
Стали, діти, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Діти.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Учитель.
Спочатку сідають дівчата – краса нашого класу, а потім його сила і мужність - хлопчики.
ІІІ. Актуалізація вивченого матеріалу.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Я пропоную провести його у формі усного журналу. А про що йтиме мова ви здогадаєтесь з його сторінок.
І так перша сторінка:
1. Сторінка «Дидактична гра «Що я знаю про тварин». Робота у групах.
Правила гри: підготувати повідомлення за планом про певну групу тварин.
План:
1. Назва групи тварин.
2. Основні ознаки групи.
3. Вибрати малюнки, на яких зображено представників даної групи.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Девізом нашого уроку будуть такі слова:
«Все на Землі потрібно берегти:
І птаха, й звіра, і оту травинку,
Бо врешті, ти – лише його частинка.»
Отже, тема нашого уроку – охорона тваринного світу. Саме сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про тварин, про їх життя, про те, як треба охороняти і берегти представників тваринного світу.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
2.Сторінка «Пізнавальна»
Тваринний світ України відзначається досить багатим видовим складом. За приблизними підрахунками відомо понад 44 800 видів тварин. Найбільшим звіром фауни є зубр, жива маса якого може перевищувати 1т.
Найшвидшою твариною суші є заєць, він може розвивати швидкість до 70 км. за год.
Найвищий птах України – журавель сірий. Висота його сягає 120 см., а маса – 7 кг.
Найбільшими рогами серед звірів України природа обдарувала лося. Розмах до 1,5 м, маса 20-25 кг.
А рекордсменами серед довгожителів є бобри, які живуть до 50 років.
І ось аж 207 видів тварин занесено до Червоної книги України.
В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Не можливо уявити життя людей без тварин.
3.Сторінка «Що означають тварини в житті людини» (повідомлення учнів)
1. Тварини – це цінні і необхідні продукти харчування: м’ясо, молоко, яйця, мед.
2. Тварини – це вовна та шовк для виробництва тканини, хутро для пошиття одягу, шкіра та взуття.
3. Тварини – це помічники людини у важкій роботі: коні, осли, верблюди.
4. Тварини – це наші вірні друзі: собаки, коти, папуги.
5. Тварини – це чудовий настрій, коли ми чуємо спів пташок, чи спостерігаємо в лісі за білкою.
6. Тварини – це ліки, якими лікують хвороби людини: зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.
4. Сторінка «Фізкультхвилинка – тренінг».
1. Якщо ви не руйнуєте гнізда пташок – підніміть руки вгору.
2. Якщо ви не ламаєте гілок – опустіть руки вниз.
3. Якщо ви не руйнуєте мурашники – почухайте носа.
4. Якщо ви не ловите метеликів – погладьте себе по голівці.
5. Якщо ви не забираєте пташенят із гнізд – підстрибніть тричі.
6. Якщо ви не відловлюєте лісових тварин – сплесніть у долоні.
7. Якщо ви хочете дружити з природою – сядьте тихенько за парти.
5. Сторінка «Пам’ятники тваринам.»
У світі існує дуже багато пам’ятників тваринам. Люди таким чином хочуть висловити подяку тій чи іншій тварині за її вчинок. Вважають цю тварину святою.
1. Пам’ятник корові в Голландії. Тут корову називають матінкою, годувальницею, адже здавна ця країна славиться молочними продуктами.
2. Пам’ятник гусям у Римі. За те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередили цим мешканців.
3. Пам’ятник горобцям у американському місті Бостоні. За врятування від гусені, яка загрожувала голодом.
4. Пам’ятник вовчиці у Римі. За те, що вона вигодувала братів, які заснували місто.
6. Сторінка «Тварини – символи України»
Відгадайте загадку:
Відлітають за моря,
У краї далекі,
На будинках гнізда в’ють
Звуть же їх …(лелеки)
Для українців саме таким символом став лелека. Лелечине гніздо – окраса української оселі. Там, де зводилось житло, неодмінно оселявся лелека. У народі кажуть : «Лелека селиться біля добрих людей». Лелека, бусол, боцюн, бузько, чорногуз має багато символів. З ним пов’язують народження дитини, бо в народі кажуть, що немовля до хати приносить саме він. За появою птахів визначали прихід весни. «Прилетіли лелеки – весну принесли здалеку». Люди ставилися до цих птахів з великою шаною. Якщо на хаті звив гніздо лелека,- казали в давнину,- то в родині має бути лад. Згідно з повір’ям, хто зруйнує гніздо, той накличе біду.
6.Сторінка «Історична»
Мамонти, тарпани, велетенські олені, тури – зниклі тварини. Великі тварини були для людей ворогами, гіршими за вовків, бо витоптували і знищували лани. Люди їх просто вбивали. Заповідників для збереження тварин ніхто у ті часи не засновував. Тож через деякий час численні види тварин, були винищені. Нині ця робота ведеться. Люди хочуть врятувати те, що залишилося. Створені заповідники, національні парки. Поряд з нами існує Мезинський національний парк, у якому відбувається відтворення та збереження рослинного та тваринного світу.
7. Сторінка «Дерево бажань»
ІV. Підсумок уроку.
У природі всі тварини потрібні. Кожна займає своє місце і має певне значення. Щоб зберігся світ, у якому ми живемо, потрібно зберегти різноманітність тваринного світу.
Прошу вас тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігайте всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.
А зараз я пропоную вам розгадати кросворд:
1. Ягода, якою живиться ведмідь.
2. Стрункий, швидкий, роги гіллясті. Пасеться весь день. Хто це?
3. Прийшла вона з довгим віником на бесіду із нашим півником. Схопила півня на обід, та й замела мітлою слід.
4. Плоди, якими живиться дикий кабан.
5. Житло білки.
6. Невеличка лісова тварина, яка взимку живиться корою дерев.
7. Тварина руда влітку, живе на дереві.
|
м |
а |
л |
и |
н |
а |
||
|
о |
л |
е |
н |
ь |
|
||
|
л |
и |
с |
и |
ц |
я |
||
|
ж |
о |
л |
у |
д |
і |
|
|
|
д |
у |
п |
л |
о |
|||
з |
а |
є |
ц |
ь |
|
|||
|
б |
і |
л |
к |
а |
|||
Отже, яке слово отримала у виділених клітинках? Саме так ви працювали сьогодні на уроці.
V. Домашнє завдання. Зібрати насіння для годівлі пташок взимку.