8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро."

Про матеріал

Розробка уроку для 8 класу

Тема: Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.

Мета:

  • формування ключових компетентностей:
  • -комунікативна, математична грамотність, вміння вчитись впродовж життя;
  • формування предметних компетентностей:
  • -ознайомити з поняттями «кількість речовини», «моль», «число Авогадро»;
  • -сформувати вміння здійснювати розрахунки з використанням зазначених понять;
  • -розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до хімії;
  • -сприяти розвитку вміння використовувати теоретичні знання для розв'язання завдань практичного характеру.
Перегляд файлу

 

Урок 26                     Дата проведення:  4.12

Тема: Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.

Мета:

  • формування ключових компетентностей:
  • комунікативна, математична грамотність, вміння вчитись впродовж життя;
  • формування предметних компетентностей:
  • ознайомити з поняттями «кількість речовини», «моль», «число Авогадро»;
  • сформувати вміння здійснювати розрахунки з використанням зазначених понять;
  • розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до хімії;
  • сприяти розвитку вміння використовувати теоретичні знання для розв’язання завдань практичного характеру.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь, бесіда, розв’язування задач.

Основні поняття та терміни: моль, число Авогадро, кількість речовини.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Фронтальна бесіда:

1. Що називають молекулою?

2. Що таке атом? Чим він відрізняється від йона?

3. Про що говорить закон збереження маси?

Для хіміків є дуже важливим знати число структурних частинок (атомів, молекул та йонів), які є в кожній порції речовини, оскільки саме вони вступають у хімічну взаємодію. Ось чому перед нами постало сьогодні дуже важливе завдання: навчитись не лише вимірювати речовину в об’ємі чи масі, а й рахувати число таких маленьких і не помітних для людського ока частинок як атоми, молекули чи йони.

Оголошення теми та мети уроку.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

Світ, що нас оточує, складається з великої кількості «цеглинок» - атомів та молекул, розміри та маса яких дуже мала. В побуті ми зазвичай підраховуємо певні об’єкти порціями: взуття – парами, цеглу – тисячами штук, апельсини – ящиками Подібну мірку придумали вчені і для атомів.

Для цього взяли таку масу речовини у грамах, скільки одиниць становить її відносна молекулярна маса. Назвали цю порцію «моль». Неважко здогадатись, що у одному молі будь-якої речовини буде міститись однакове число молекул. Це число називається сталою Авогадро на честь Амадео Авогадро, який першим запропонував простий спосіб рахувати молекули. Це число дуже велике: 6,02×1023 , позначається Na.

Маса речовини, яку взято за в кількості 1 моль, називається молярною масою.

У Міжнародній системі одиниць пропонується таке визначення кількості речовини: фізична величина, що характеризує число структурних елементів у даній системі.Позначається кількість речовини літерою ν.

За 1 моль прийнято таку кількість речовини, в якій міститься стільки ж атомів (молекул), скільки атомів містить нуклід Карбону масою 0,012 кг.

Взаємозв'язок між кількістю речовини та сталою Авогадро виражається формулою:

image17

 

IV. Розв'язування задач.

1. Яке число молекул міститься у воді кількістю речовини 0,25 моль?

2. Скільки атомів та молекул міститься у кисні кількістю речовини 3 моль?

3. Яка кількість речовини, в якій міститься 18×1023 атомів Феруму?

Заповніть таблицю:

Назва речовини

Формула речовини

Кількість речовини

Кількість структурних одиниць

Озон

 

0,5 моль

 

Купрум (ІІ) оксид

 

 

12×1023

Нітроген (IV) оксид

 

0,8 моль

 

Карбон (IV) оксид

 

2,5 моль

 

Вода

 

 

24×1023

V. Підведення підсумків уроку.

VІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Опрацювати  §18, виконати завдання 3 (ст. 104).

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
2299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку