Урок "Кілограм. Задачі на різницеве порівняння"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 1 класу за темою "Кілограм. Задачі на різницеве порівняння чисел. Вправи на закріплення табличного додавання та віднімання в межах 10"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА

(1 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала  вчитель  початкових  класів: Винничук  Л. К.

 

 

 ТЕМА:    “ Кілограм.  Задачі  на  різницеве  порівняння.  Вправи  на  закріплення  табличного  додавання  та  віднімання  в  межах  10.”

 

 МЕТА:  -  ознайомити  дітей  з  мірою  маси – кілограмом;

  • закріплювати  вміння  табличного  додавання  та  віднімання  в  межах  10;
  • розвивати  навички  та  вміння  розв’язувати  задачі  на  різницеве  порівняння;
  • розвивати  кмітливість,  спостережливість,  охайність  у  роботі;
  • виховувати  інтерес  та  бережливе  ставлення  до  природи.

ТИП  УРОКУ.  Комбінований.

ОБЛАДНАННЯ:  ілюстрації,  малюнки,  математичний  парашут,  картки  з  цифрами,  рибки  та  воланчики  на  склад  числа,  індивідуальні  картки,  схема  задачі  на  різницеве  порівняння,  картка  з  малюнком  та  каліграфічним  написанням  цифри  2,  ваги (терези),  умовні  гирі,  справжні  гирі,  літрова  банка,  лінійка, підручники.

    

      ХІД  УРОКУ

І. Організаційний  момент.

  Пролунав  уже  дзвінок,

  Починається  урок.

  Сядьте  всі  рівненько,

  Слухайтесь  гарненько.

 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань,  умінь  і  навичок  учнів.

  - Сьогодні  ні  уроці  ми  здійснимо  подорож  до  країни  “Тваринляндія”.  Мандрувати  ми  будемо  морем,  повітрям  та  залізницею,  звісно,  іноді  будемо  ходити  пішки.

  - А  зараз,  уявіть,  що  ми  у  великому  комфортабельному  літаку.  Не  забудьте  пристебнути  ремені.  Отже,  вирушаємо  у  подорож.

  - Закрийте  очі.  Ой,  що  це?  Наш  літак  падає.  Потрібно  негайно  стрибати  з  парашутом.  Готові?

  1. Усний  рахунок.

 3+5  1+6  5+1

 8+1  6-6  4-1

 6+2  2+3  4+4

 4-2  6-3  9-4

  1. Індивідуальний  усний  рахунок.

 Картки-рибки    Картки-воланчики

 10-4  7-5    4+1  1+5

 4-1  8-3    2+2  7+3

 6-2  9-7    3+6  4+4

  1. Перевірка  індивідуальної  роботи.
  2. Каліграфічна  хвилинка.

 -  Ось  ми  вже  в  безпеці  і  потрапили  на  першу  нашу  зупинку,  яка  називається  “Пташина”.

 -  Яких  пташок  ви  бачите  на  дошці?  (Качка,  лебідь)

 -  Яка  з  цих  пташок  свійська (домашня),  тобто  живе  у  людини?               

 - Яка  дика?

 - Яка  з  цих  пташок  нагадує  вам  цифру?  Яку  цифру?

  2 22 222 2222 22222

  1. Геометричний  матеріал.

  - Які  геометричні  фігури  ви  знаєте?

  - За  допомогою  якого  приладдя  ми  можемо  зобразити  фігури  в  зошитах?

  - Так. Зараз  ми  попрацюємо  з  лінійкою  та  олівцем.

  - Пригадайте,  що  позначає  відстань  на  лінійці  від  одного  числа  до  другого?  (1  см)

  - Найменша  пташка  у  світі – колібрі.  Вона  менше  6  см  у  довжину.  Спробуємо  це  показати.

  1. см

 

- Зменшимо  цей  відрізок  на  4  см. 

 

      2  см

      

 - Збільшимо  перший  відрізок  на  1  см.

       7  см

 

  1. Віршовані  приклади – загадки.

- І  ось  “Пташина”  зупинка  позаду.  Далі  ми  пішки  помандруємо  до  наступної  зупинки. А  як  вона  називається,  ви  здогадаєтеся,  якщо  правильно  розв’яжете  приклади- загадки. 

Ішов  їжак,  знайшов  буряк.

Потім  ще  шість –

З  сім’єю  з’їсть

Ну,  то  скільки  буряків

Усього  у  їжаків?   

    1 + 6 = 7

Три  веселі  киці 

Грались  на  травиці.

Мурчик  теж  до  них  підбіг.

Скільки  кошенят  усіх?

    3 + 1 = 4

Є  в  зайчихи  поять  малят,

Неслухняних  зайченят.
На  обід  їх  мати  жде.

Один,  два,  три,  а  решта  де?

Назвіть  решту.  

5 – 3 = 2

Якось  бігло  через  ліс  вісім  кіз.

Шість  були з  них  білі-білі,

Ну, а  решта – сірі-сірі.

Скільки  бігло  через  ліс  сірих  кіз?

     8 – 6 =2

 

- На  якій  же  зупинці  ми  з  вами  побували?  (“Звірятка”)

- Отже,  ви  правильно  відгадали.  Тепер  ми  сядемо  на  поїзд  і  вирушимо  далі.  Які  математичні  дії  ви  знаєте?

- А  як  називаються   числа  при  додаванні?

 

7.   - Прочитайте  приклади,  називаючи  компоненти.

2 + 5 =

перший  доданок  два,  другий  доданок  п’ять,  сума ...

3 + 1 =

перший  доданок  3,  другий  доданок  1,  сума  ...

7 +2 =

перший  доданок  7,  другий  доданок  2,  сума  ...

4 + 4 =

перший  доданок  4,  другий  доданок  4,  сума ...

- Нарешті  ми  потрапили  на  третю  зупинку  під  назвою  “ Комашкова”.

 

8. Складання  та  розв’язування  задачі.

- Перед  вами  схема  задачі.  Складіть,  будь  ласка,  за  схемою  задачу.

- Розв’яжемо  її.  Про  кого  говориться  в  задачі?  Як  можна  сказати  одним  словом?  Що  відомо  про  метеликів?  Про  бджілок?  Яке  запитання  в  задачі?  Ще  раз  подивіться  на  схему  і  скажіть,  що  означає  число  2?  Число  6?  Що  позначає  дужка  з  двома  стрілками?

  М. – 2 к.

  Бдж. – 6 к.     

 

9.  Індивідуальна  робота  з  картками.

Ведмедики – 4 тв.

Білочки – 2 тв.

 

Кізочки – 3 тв.

Зайченята – 4 тв.

  1. Перевірка.  Індивідуальна  робота.

ІІІ.  Фізкультхвилинка.

ІV. Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.  Повідомлення  теми,  мети  і  завдань  уроку.

- Ну, а  зараз  попливемо  до  іншої  зупинки. Але  перед  тим  ми  познайомимося   з новою  величиною,  мірою.  Ви  вже  знаєте  міру  довжини.  Що  це?  За  допомогою  чого  можна  виміряти  довжину  предмета? (1 см, лінійка).

- А  також  ви  знаєте  міру  об’єму.  Що  це?  За  допомогою  чого  можна  виміряти  об’єм  певного  посуду? (1л, літрова  банка,  літрова  кружка)

- А  сьогодні  ми  познайомимося  з  новою  мірою – мірою  маси.  Дізнаємося  за  допомогою  чого  можна  виміряти  масу  предмета.  Спробуємо  порівнювати  маси  різних  предметів.

 

V. Сприйняття  та  усвідомлення  нового  матеріалу.

  1. Пояснення  нового  матеріалу.

- Перед  вами  прилад,  що  має  назву  “терези”  або  “ваги”.  За  допомогою  цього  приладу  можна  виміряти  масу  предмета.  Для  цього  потрібно  на  одну  шальку  терезів  покласти  предмет,  масу  якого  нам  потрібно  виміряти,  а  на  другу  шальку  потрібно  поставити  гирю.  Гирі  існують  різні  за  розміром  і  вагою  (масою).  Зроблені  вони  з  металу.  Основною  одиницею  маси  є  гиря  масою  1  кг.  Отже,  кілограм  і  є  величиною,  за  допомогою  якої  вимірюють  масу  предмета.  Коли  терези,  ваги  будуть  стояти  рівно  (однаково),  тобто  шальки  не  будуть  рухатися,  стрілка  зупиниться  на  цифрі  0  або  показники  зупиняться  один  проти  одного.

 2. Робота  з  підручником.

- Ми  з  вами  потрапили  до  риб.  Давайте  виконаємо  задачу.

- Про  кого  говориться  в  задачі?  Що  діти  робили?  Що  позначає  число  5?  Що  позначає  число  2?  Яке  запитання  в  задачі?  Ми  можемо  одразу  дати  відповідь?  Що  спочатку  нам  потрібно  дізнатися?  Скільки  окунів  спіймала  дівчинка?  Порахуємо,  скільки  спіймали  діти  разом.

 3. Частково  самостійна  робота.

- Які  ознаки  риб?  Що  спільного  у  риб?

- Не  дивлячись  на  те,  що  в  них  є  дещо  спільне,  вони  усі  різні.  І  тому  завжди  порівнюють  себе  з  іншими.  Давайте  і  ми  порівняємо,  але  не  риб,  а  ці  числа.  Перші  кілька  прикладів  виконаємо  разом,  а  другий  і  третій  ви  виконаєте  самостійно.

8 * 5 + 1   7 * 2   3 * 5

1 + 4 * 2   3 * 8   4 * 6

3 * 6 – 2   6 * 1   8 * 1

 4. Логічні  вправи.

- Ми  з  вами  рушаємо  далі.  Сідаємо  в  човен.  Із  собою  можемо  взяти  вантаж  лише  10  кг. Яких  тварин  ви  пропонуєте  взяти  з  собою?

Їжак – 2 кг,  Кішка – 3 кг,  Заєць – 4 кг,  Кізонька – 9 кг .

VІ. Підсумок  уроку.

- З  якою  величиною  ви  познайомилися?  Як  називається  прилад  для  вимірювання  маси?  Де  побували?  Що  запам’яталося?

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку