Добрянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Ріпкинського району Чернігівської області
Кущовий районний семінар
Ранкове коло
Урок з курсу Я досліджую світ
«Органи чуття.
Ніс – орган нюху»
Ранкове коло і урок провела
Вчитель початкових класів
Семко Олена Іванівна
Виконавці – здобувачі освіти 1 – А класу
Добрянка, 2018 рік
Тиждень 7. Ми – підприємливі
Ранкове коло.
В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)
Привітай того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)
Привітай того, хто справа. ( погладити по голові сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)
Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)
Добрий день тому, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)
Добрий день тому, хто справа. ( взяти за руку сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви. ( три притопи ногами)
Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)
Любі гості, вчителі, ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
Вас вітаєм щиро всі.
Ми – одна сім’я
2.Мій настрій.
3. Заповнення календаря природи.
4.Обмін інформацією. (килимок)
Подумайте, про що може розповідатися у казці з назвою « П’ять монет»?
«Слухання й обговорення турецької народної казки « П’ять монет»
-Перш, ніж витратити гроші, поміркуйте, чи воно того варте. Можливо, у вас є інший варіант витрат – корисніший.
5.Групове завдання
Фантастичні гіпотези
«Крісло автора»
Сідаємо за парти.
Тема: Ніс – орган нюху
Мета: 1)формувати пізнавальну компетентність учнів :
- продовжувати формувати поняття «органи чуття», «Ніс – орган нюху»;
- розвивати творчі здібності дітей в роботі над складанням «Асоціативного куща»;
- розвивати стійку увагу та творчу уяву, фантазію, зв’язне мовлення;
2)сприяти формуванню соціальної компетентності :
- продовжувати формувати санітарно-гігієнічні навички;
- звернути особливу увагу на правила збереження органів чуття, як органів сприйняття навколишнього світу;
- формувати вміння роботи в парах, групах;
3)продовжувати роботу по формуванню комунікативної компетентності:
- стимулювати учнів до висловлювання своєї думки;
- підвищувати зацікавленість до оволодіння нормами спілкування;
Форма уроку: урок-подорож
Зінтегровано зміст навчальних предметів: письмо, я досліджую світ,
мистецтво
Розташування парт - групове, 3 групі по 6 чол.
На дошці:
Девіз уроку: «У спорі перемагає не той, хто гарячкує, а той, хто
думає!»
План уроку
I. Організація класу (1 хв.)
Вушка прислухайтесь, очки – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай, ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь, ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи дружно всі взялись!
- Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож. Подорожувати будемо чарівним потягом з вагоном-купе. У кожному купе-шість пасажирів, тому вам потрібно розміститися по шість у кожному купе і визначити старшого у своїй групі.
Об’єднання учнів у групи.
- Ми вирушаємо до країни, яка називається – Органи чуття.
II. Зупинка «Знайома» Актуалізація опорних знань учнів.
Упродовж дня у нас виникає багато різних відчуттів. То що таке відчуття? Послухайте уважно слова — відчуття, чуття (підказую дітям, показуючи на вухо). Ці слова схожі на слово чути, чи не так? Чим ми чуємо? Дійсно, вушками. Вони допомагають нам чути голоси, різні звуки. Але поміркуймо разом, чи тільки вушка допомагають нам пізнати навколишній світ? Що допомагає нам побачити речі? Так, очі.
Скажіть, а чи зможемо ми відчути смак їжі вушками або очима? Ми відчуваємо смак тільки тоді, коли починаємо їсти або пити. А допомагає нам це зробити язичок.
Чим ми відчуваємо запах їжі? Мабуть, всі знають, як пахне свіжий хліб. Смачно? А без носика ми зможемо відчути запахи?
Коли ми беремо у руки сніг, або сніжинка впала на ніс, чи в черевик потрапив сніг, що ми відчуває¬мо? Як ви гадаєте, чим ми відчуваємо, що сніг холодний? Мабуть, шкірою, чи не так? А зараз ще раз повторимо, що нам допомагає відчувати.
Колективна робота. Зупинка «Пригадайка»
Складання «Асоціативного куща» з ключовим словом органи чуття.
Проговорюємо:
— Ось вушка. Вуха — орган слуху.
— Це — очки. Очі — орган зору.
— Шкіра — це орган дотику. Пропоную всім: погладьте себе по щічках. Гладенькі вони? ( Так)Ось носик
Ніс — це орган нюху.
Язичок – це орган смаку.
Учитель:
— Все це — органи чуттів. Скільки їх? Подивіться на дошку і порахуйте їх усі разом. Отже, людина має п'ять органів чуттів: нюх, слух, зір, смак, дотик.
ІІІ. Зупинка «Пізнавайка». Повідолення теми й мети уроку.
ІV. Фізпауза «Руханка» (Іздимо на різних видах транспорту)
V. Опрацювання нового матеріалу.
1. Зупинка «Наукова» Робота з підручником.
1) Що ми сприймаємо за допогою нюху?
2) Де приємні запахи, а де – ні ?
3) Що ми сприймаємо за допомогою органа нюху?
4) Для чого потрібно розрізняти запахи?
2. Робота в зошиті. Зупинка «Закріпляйка»
1) Завдання 1 с.28.
Подумай і познач самостійно, що ти сприймаєш за допомогою нюху?
2) Завдання 4 с.10
- Яку букву ми вивчали на уроці? (Іі) Напиши букви.
3) Завдання 5 с. 29
Гра «Допоможи песику за запахом дійти до кістки». Розфарбуй доріжку.
3. Зупинка «Корисних порад» Гра « Шкідливо – корисно»
(За допомогою сигнальних карток)
• Чи корисно для носа нюхати різкі запахи?
• Анеприємні?
• 6.Зарядка для очей
• Чи можна штрикати різними предметами у ніс собі або комусь іншому?
• А розпилювати різні речовини? Чи корисно це для носа?
• Чи можна тримати близько біля обличчя тварину або птаха?
• Чи корисно займатися спортом, робити ранкову зарядку?
• Чи корисно гуляти на свіжому повітрі та лягати вчасно спати?
- Я пропоную з'ясувати, що робити, якщо все-таки завдали шкоди носу. Наприклад, туди потрапивпісок або якась речовина, ніс поранили гострим предметом тощо?
Якщо ви завдали шкоди носу, обов'язково треба звернутися за допомогою до дорослих, а разом з ними - до лікаря. Вживайте якомога більше соків, овочів, фруктів, молочних продуктів, горіхів, риби. Робіть вранці зарядку, займайтеся спортом, більше гуляйте на свіжому повітрі, лягайте вчасно спати — і тоді ваші носики будуть здорові.
VІ. Зупинка «Практична». Робота в групах
Практична робота. Що у банці?
VІІ. Зупинка «Вгадайка»
На дошці плакат, на якому зображено людину, але без обличчя.
- Сьогодні на урок до нас завітала
дивовижна людина.
Що в неї дивовижного?
(У цієї людини немає обличчя: немає вух, немає очей, рота, носа…)
Може і не потрібні вони зовсім?
Ми не можемо бачити, можна потрапити під авто
-Малюються очі, ніс, рот вуха.(МУЗИКА тиха)
VІІІ. Зупинка «Хвилинка поезії»
- Послухайте віршик:
Знає нас і він, і ти.
Між собою ми брати Робимо життя яскравим, Все навкруг стає цікавим.
Вушка чують спів пташок,
Голос батька, голос неньки.
Смак відчує язичок —
Чи гірке, чи солоденьке.
Очі бачать кольори,
Розмір, форму всіх предметів. Носик нюха навкруги,
Ловить запахи в повітрі.
Шкіра може підказати,
Чи колюче, чи гладеньке,
Чи холодне, чи тепленьке.
Пам'ятайте п'ять братів,
Звуть нас — органи чуттів.
О.Шелухіна
ІV. Підсумок уроку
- Які органи чуттів запам'ятали? Скільки їх?
- Про який орган чуттів ми говорили найбільше?