Тема. Рослини рідного краю
Мета: ознайомити учнів з культурними і дикорослими рослинами та їх значенням для людини; вчити оцінювати приклади конкретної поведінки в природі; формувати вміння: а) групувати дикорослі і культурні рослини, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; б) аналізувати ілюстрації і добувати з них необхідну інформацію, робити висновки, доводити свою думку; в) працювати в групі і в парі; розвивати спостережливість та логічне мислення, мовлення, пам’ять; виховувати потребу пізнавати рослини, шанобливе ставлення до рослин, бажання їх оберігати.
Хід уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Вправа «Мозковий штурм»
- Назвіть листяні дерева?
- Назвіть хвойні дерева?
- Як називається ліс в якому ростуть тільки листяні дерева?
- Як називається ліс в якому ростуть тільки хвойні дерева?
-Як називається ліс в якому ростуть листяні і хвойні дерева?
- Чому треба берегти ліс?
IІI. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Діти, я пропоную вам із розсипаних букв скласти тему сьогоднішнього уроку.
О С Л И Р Н И (РОСЛИНИ)
- Отже, сьогодні ми поговоримо про рослини рідного краю.
- Які ви знаєте рослини?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Ось погляньте на чарівне царство. Рослини оточують нас в житті й одночасно живуть своїм життям. Всі рослини поділяються на:
Рослини бувають: дикорослі (лікарські) та культурні (декоративні, зернові, бобові, овочеві, плодово-ягідні)
- Що ви знаєте про гриби?
- Які з них їстівні?
- А які отруйні?
- Яких грибів не можна збирати?
- Чому?
3. Гра «Овоч чи ягода»
Учні розглядають малюнки і називають які рослини відносяться до овочевих, а які до плодово-ягідних.
- Які овочеві рослини вирощують на полях і городах нашої місцевості?
- Які плодово-ягідні рослини вирощують у садах нашої місцевості?
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в зошиті с. 55-57
- Позначте малюнки рослин, які можна побачити на вулицях нашого міста. Доповніть цей перелік.
- Розфарбуйте плоди, які вирощують у садах нашої місцевості.
- Складіть перелік овочів та фруктів, які вирощують у нашому краї. Запишіть.
- Назвіть зображені рослини. Позначте фото дикорослих рослин зеленим кольором, а культурних – червоним.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1. Технологія «Крісло автора».
- Які зернові рослини вирощують на полях нашої місцевості?
- Які страви готують з кукурудзи?
- З яких овочів варять борщ?