Урок "Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура"

Про матеріал

сформувати поняття про основні класи неорганічних сполук (оксиди, основи, кислоти, середні солі), про їх склад, назви, поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі, значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук, про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров'я людини ; розвивати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодії та взаємодопомоги учнів під час навчання, вміння аналізувати та систематизувати інформацію, сприяти розвитку комунікативних умінь, грамотної хімічної мови, формувати уявлення про негативний вплив деяких речовин на довкілля; виховувати любов до предмету, самостійність та творчий підхід.

Перегляд файлу

Класифікація неорганічних сполук, їхній склад і номенклатура

 

Мета: сформувати поняття про основні класи неорганічних сполук (оксиди, основи, кислоти, середні солі), про їх склад, назви, поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі, значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук, про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини ;  розвивати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодії та взаємодопомоги учнів під час навчання,  вміння аналізувати та систематизувати інформацію, сприяти розвитку комунікативних умінь, грамотної хімічної мови, формувати уявлення про негативний вплив деяких речовин на довкілля; виховувати любов до предмету, самостійність та творчий підхід.  

Обладнання та реактиви : Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів, кислот, основ, солей як роздатковий чи демонстраційний матеріал, ілюстрації.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Сьогодні ми познайомимося  з основними класами неорганічних сполук, назви яких ви довідаєтеся, якщо виконаєте завдання.

     Завдання: З наведених формул речовин випишіть окремо формули тих речовин, які мають подібну будову: NaOH, HCl, CaBr2 , H2SO4 , Ca(OH)2 , CuO, H3PO4 , H2S , ZnO, Fe(OH)2 , Fe(OH)3 , K2SO4 , CuCO3 , CO2 , Mg(OH)2 , AlPO4 , SO3 , Ba(NO3)2 , H2SiO3 , Na2O.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

      1. Які речовини називають простими?

  1. Які речовини відносять до складних?
  2. Наведіть приклади простих речовин.
  3. З якими складними речовинами ви познайомилися при вивчення теми «Кисень. Хімічні властивості кисню.»?       

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Класифікація неорганічних сполук

2. Склад та назви оксидів

3. Поняття про кислоти, їх склад і назви.

4. Поняття про основи, їх склад і назви.

5. Поняття про солі, їх склад і назви.

 

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Які речовини ми будемо називати кислотами? Основами? Солями?

2. Що таке кислотний залишок і як визначити його валентність?

 

Завдання №1

„Гра третій зайвий” Яка формула зайва? Чому?

а) HCl, HNO3 , H2О;

б) Сu(ОН)2,  КС1, NaOH;

            в) Н23 ,    Р2О5 , А12О3

 

Завдання №2

Обчисліть масову частку (в %) Оксигену в : Cr (NO3)3, Al (OH)3, H2SO4, CO2

 

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання: Опрацювати конспект

Завдання:

1) Складіть формули наступних сполук: кальцій хлориду, магній гідроксид, фосфор V оксид.

Обчисліть їх маси кількості речовин 0,7 моль.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку