Урок "Класифікація оксидів. Хімічні і фізичні властивості оксидів"

Про матеріал
Розробка уроку "Класифікація оксидів. Хімічні і фізичні властивості оксидів"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок хімії у 8 класі

 

 

 

 

 

Тема: Класифікація оксидів.

Фізичні і хімічні властивості оксидів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель хімії :

 

Доскоч К.А.


Урок хімії у 8 класі

 

Тема: Класифікація оксидів. Фізичні і хімічні властивості оксидів.

 

Мета: Навчальна:

  • Ознайомити учнів  з хімічними властивостями оксидів; розглянути класифікацію оксидів в відповідності з їхніми  хімічними властивостями. Навчити учнів розрізняти та пояснювати властивості «основних оксидів», «кислотних оксидів», «несолетворних оксидів», «солетворних оксидів». Закріпити вміння учнів розрізняти  реакції сполучення та обміну; обчислювати задачі, вчити застосовувати знання на практиці та здобувати їх самостійно;

Розвиваюча:

  • формувати здібності учнів складати хімічні рівняння. Розвивати вміння учнів прогнозувати перебіг хімічних реакцій. Стимулювати пізнавальну активність учнів, розвивати їх творчі здібності, інтерес до вивчення хімії, спонукати логічно мислити  та висловлювати свої думки.

Виховна:

  • виховувати відчуття причетності до загальної справи, уміння працювати в колективі, виховувати взаєморозуміння між учнями та інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Базові поняття й терміни:«Основні оксиди», «кислотні оксиди», «несолетворні оксиди»,«солетворні оксиди»,  реакція сполучення, реакція обміну

Обладнання й матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, мультимедійний проектор; диск з розробкою презентації; підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автор – П.П. Попель, Л. С. Крикля)

Форми роботи:. бесіда, лекція, ігрові моменти, метод співпраці «вчитель – учень», робота в групах

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, картки з завданнями.

 

Епіграф уроку: « Зібратися разом – це початок, 

                             триматися разом – це прогрес,

                                працювати разом – це успіх.»

                                                                                   Генрі Форд

 

Структура уроку

 

  1. Організація класу до уроку. – 1 хв.
  2. Актуалізація опорних знань –5 хв.
  3. Вивчення нового матеріалу – 15 хв.
  4. Закріплення вивченого матеріалу – 15 хв.
  5. Підбиття підсумків уроку – 5 хв.
  6. Повідомлення домашнього завдання – 4 хв.

 

 

Хід уроку

Структурні елементи уроку

Зміст уроку та діяльність учителя

Організація класу до уроку.

Привітання, організація учнівської поведінки, перевірка відсутніх та підготовки учнів до заняття.

Психологічна хвилинка.

Вчитель:- Прошу вашої уваги! На екрані – три личка- смайлика. Слайд 1.)

  • Перше – веселе, дотепне. Йому все цікаво, зрозуміло. Настрій чудовий.
  • Друге – серйозне. Щось зрозуміло, щось ні. Настрій так собі.
  • І третє – йому нічого не зрозуміло, не цікаво. Настрій дуже поганий.

- Прислухайтеся до своїх відчуттів.

- Як настрій?

- Підніміть малюнок, який відповідає вашому настрою.

- Добре, більша частина учнів налаштована на роботу. Спробуємо провести урок так, щоб до кінця уроку у всіх учнів настрій був ось таким.

-   Епіграфом нашого уроку є слова Генрі Форда.

(зачитування епіграфа)(Слайд 2.)

Актуалізація опорних знань

Для того щоб перевірити як діти засвоїли попередній урок, учитель пропонує учням пограти в гру «Перевір себе». Клас об’єднується на три групи. Кожна група дає собі ім’я. Потім учитель кожній групі дає картки із завданням.. Для його виконання вчитель виділяє учням 3 хвилини. Після завершення часу групи між собою обмінюються своїми відповідями, та перевіряють їх на правильність виставляючи бали. Група яка найменше набрала балів може реабілітуватися під час уроку.

Завдання для груп

З даного переліку хімічних сполук вибрати:

І група – основи;

ІІ група – солі;

ІІІ група – оксиди.

Записати речовини формулами.

Натрій хлорид, магній сульфат, бромідна кислота, барій оксид, гідроген оксид, ферум (ІІІ) гідроксид, манган оксид, стибій бромід, купрум гідроксид, гідроген хлорид, карбон(ІV) оксид, гідраріум гідроксид, манган карбонат, хром гідроксид.

Вивчення нового матеріалу

На попередньому уроці ми з вами розглядали «Оксиди, їх склад, назви», а сьогодні ми розглянемо «Класифікацію оксидів. Фізичні і хімічні властивості оксидів» (Слайд 3)

Метою нашого сьогоднішнього уроку є:

  • Ознайомитися з хімічними властивостями оксидів, навчитися розрізняти та пояснювати властивості різних типів оксидів, закріпити вміння розрізняти реакції різних типів;
  • Розвивати вміння прогнозувати перебіг хімічних реакцій,  удосконалювати вміння логічно мислити та висловлювати свої думки, розвивати вміння застосовувати свої знання на практиці;
  • Виховувати відчуття причетності до загальної справи, вміння працювати в колективі, взаємоповагу та інтерес до предмета.(Слайд 4).

(Розповідь учителя)

При нормальних умова оксиди можуть знаходитися в твердому, рідкому та газоподібному стані. Оксиди також мають різні температури плавлення: від дуже високих до дуже низьких. Більшість оксидів мають не молекулярну будову (CuO, Fe2O3). Такі оксиди – тверді речовини. Деякі оксиди мають молекулярну будову, наприклад , СО2, Н2О. в залежності від своїх хімічних властивостей оксиди діляться на солетворні і несолетворні.

(Учитель показує слайд 5 і говорить що оксиди можна класифікувати по таких критеріях).

Несолетворними оксидами називаються такі оксиди, які не взаємодіють ні з кислотами, ні з лугами і не утворюють солей. Солетворними називаються такі оксиди, які взаємодіють з кислотами або з основами і мають здатність утворювати сіль і воду. (Ці визначення діти під диктовку записують собі в зошити).

В свою чергу солетворні оксиди діляться на основні і кислотні оксиди. Давайте з вами разом поглянемо на слайд 6 та поглянемо які неорганічні  речовини можна віднести до цих оксидів.

Основні оксиди – це такі  оксиди, яким відповідають відповідні основи.  Кислотні оксиди -  це такі оксиди, яким відповідають відповідні кислоти. (Учні записують під диктовку ці  визначення собі  в зошити).

А тепер давайте розглянемо та запишемо собі в зошити хімічні властивості. (Слайд 7).

( Вчитель коментує перебіг хімічних реакцій , а діти записують собі їх в зошит).

Існує багато різних типів хімічних реакцій. І ми сьогодні  з вами декілька розглянемо. Якщо ви звернули увагу,  то  на слайді 7 проілюстрована реакція сполучення. Давайте ще раз на неї поглянемо. ( Вчитель запитує в учнів. Як ви вважаєте чому цю реакцію називають реакцією сполучення? Діти висловлюють свої дімки, а потім під диктовку вчителя записують собі визначення в зошити).  Реакція сполучення -  це така реакція , при протіканні якої з двох або декількох речовин  утворюється одна нова речовина. (Слайд 8)

( Учитель показує учням слайд 8. Діти записують собі в зошити хімічні реакції).

Якщо ви звернули увагу то на цьому слайді проілюстрована реакція обміну. Давайте з вами разом подумаємо чому вона так називається. (Діти висловлюють свої думки).  А тепер давайте ви запишете собі визначення в зошити.  Реакція обміну -  це така реакція, в процесі якої дві складні речовини обмінюються своїми складовими частинами.(Діти під диктовку записують це визначення собі в зошити).

Закріплення вивченого матеріалу

А тепер давайте перевіримо, як ви засвоїли матеріал цього уроку.  І щоб це виконати,  ми будемо грати в різноманітні ігри.(Слайд 9).

Учитель знайомить учнів з правилами запропонованої гри ( що потрібно з однієї речовини утворити іншу).  До дошки виходить учень або учениця і на дошці пише  запропоноване перетворення.

Після того як учень виконав завдання, вчитель пропонує учням перевірити його правильність. В класі йде обговорення допустимих учнем помилок. А після обговорення,  вчитель показує вірне розв’язання цієї гри.

Далі пограємо гру «Хрестики-нулики»(Слайд 10).

Кожен учень записує свою відповідь, формули які є кислотними оксидами. Після чого йде обговорення в класі та учитель демонструє правильну відповідь.

Далі розв’яжемо задачу загадку, в цьому випадку потрібні не тільки з нання з предмета, але й логічне мислення. (Слайд 11).

(До дошки виходять 2 учні і розв’язують задачу). Після розв’язання іде обговорення в класі, та вчитель демонструє правильне розв’язання даної задачі.

Підбиття підсумків уроку

Ось і підходить наше заняття до завершення. (Слайд 12)

  •                    Ви потрудилися славно. Що нового ви дізнались на уроці?
  •                    Про що хотіли б дізнатись детальніше?
  •                    Що було незрозумілим?
  •                    Як ваш настрій ? Змінився? Підніміть відповідний малюнок.
  •                    Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат. Ви показали, що злагоджено працюючий колектив має гарні результати. Ви продемонстрували, що працювати разом – означає мати успіх. Дякую вам за активну роботу на уроці.

Вчитель виставляє в щоденники учням оцінки за роботу на уроці.

Повідом-

лення домашнього завдання

А тепер давайте запишемо домашнє завдання. (Слайд 13)

  • Опрацювати в підручнику § 9.
  • Виконати домашню роботу в робочому зошиті на сторінці 39.
  • Творче завдання: уявіть себе ведучим телегри “Що? Де? Коли?” Тема гри вам відома “Фізичні і хімічні властивості оксидів”. Вам потрібно скласти запитання, які ми обговоримо на наступному уроці.

(Вчитель пояснює учням що і як потрібно виконати в домашньому завдання; на які фрагменти потрібно звернути більше уваги; що потрібно повторити вже з вивченого матеріалу).

На цьому наш урок закінчено, всім дякую за увагу та співпрацю. (Слайд 14).

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку