Тема: Коливальний рух. Маятнки.
Мета: формування основних компетентностей учнів шляхом використання потенціалу навчального предмету, формування в учнів системи фізичних знань і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці, формування загальних методів розв’язування задач та проблемних завдань із застосуванням законів фізики, формування цілісного уявлення про сучасну природничо – наукову картину світу, розвиток в учнів навичок пізнавальної діяльності у процесі навчання фізики.
Обладнання: ноутбук, нетбуки, тіло на пружині, тіло на нитці, маятник Ері.
Інформаційна карта виготовляється протягом уроку на нетбуках.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Формулювання мети уроку.
Аналізуючи заголовки на плакаті, який нам необхідно створити, визначте, що ми повинні дізнатися н уроці.
Мотивація навчальної діяльності.
Розгляньте запропоновані зображення. Чим відрізняється коливальний рух, який будуть здійснювати гойдалки?
Формування ключових компетентностей.
Коливання яких із наведених нижче тіл є вільними: а)поршень у циліндрі двигуна, б) голка швацької машинки, в) гілка дерева після того, як з неї злетіла пташка, г) струна музичного інструменту, д) коливання кінця стрілки компасу, є) мембрана телефону під час розмови, ж) чаші важільних терезів?
Які з перелічених коливань є незатухаючими: коливання крил метелика в польоті, коливання гойдалки після випадкового поштовху, коливання судна під час шторму?
На малюнку наведені графіки залежності зміщення від часу для двох коливань. Порівняйте амплітуди, періоди і частоти коливань.
За графіком визначити амплітуду, період і частоту коливань.
Чи можна вважати математичним маятником портфель школяра, підвішений на мотузці завдовжки 0,5 м?
IV. Інструктаж по виконанню домашнього завдання. №9.23
V. Підсумок уроку.