Урок. "Коливальний рух. Маятники"

Про матеріал
Конспект уроку із застосуванням інноваційних прийомів навчання в умовах переходу до Нової української школи.
Перегляд файлу

Тема: Коливальний рух. Маятнки.

Мета: формування основних компетентностей учнів шляхом використання потенціалу навчального предмету, формування в учнів системи фізичних знань і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці, формування загальних методів розв’язування задач та проблемних завдань із застосуванням законів фізики, формування цілісного уявлення про сучасну природничо – наукову картину світу, розвиток в учнів навичок пізнавальної діяльності у процесі навчання фізики.

Обладнання: ноутбук, нетбуки, тіло на пружині, тіло на нитці, маятник Ері.

Інформаційна карта виготовляється протягом уроку на нетбуках.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Який окремий випадок криволінійного руху ми вивчали на попередньому уроці?
  • Який рух називають коливальним?
  • Який пристрій називають коливальною системою?
  • Які характеристики коливального руху ми вивчили?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Формулювання мети уроку.

Аналізуючи заголовки на плакаті, який нам необхідно створити, визначте, що ми повинні дізнатися н уроці.

Мотивація навчальної діяльності.

Розгляньте запропоновані зображення. Чим відрізняється коливальний рух, який будуть здійснювати гойдалки?

Формування ключових компетентностей.

  1. Види коливального руху.

 

Коливання яких із наведених нижче  тіл є вільними: а)поршень у циліндрі двигуна, б) голка швацької машинки, в) гілка дерева після того, як з неї злетіла пташка, г) струна музичного інструменту, д) коливання кінця стрілки компасу, є) мембрана телефону під час розмови, ж) чаші важільних терезів?

 

  • Під час коливального руху основні його характеристики повторюються точно або наближено. Як змінюються основні характеристики під час вільних і вимушених коливань?

 

Які з перелічених коливань є незатухаючими: коливання крил метелика в польоті, коливання гойдалки після випадкового поштовху, коливання судна під час шторму?

 

  1. Графіки залежності зміщення від часу для затухаючих і незатухаючих коливань. Дослід. Маятник Ері.

 

 На малюнку наведені графіки залежності зміщення від часу для двох коливань. Порівняйте амплітуди, періоди і частоти коливань.

 

За графіком визначити амплітуду, період і частоту коливань.

 

  1. Маятники. Види маятників.
  • Визначення математичного маятника.
  • Чому нитка повинна бути тонка і невагома? Нерозтяжна? Довга?

Чи можна вважати математичним маятником портфель школяра, підвішений на мотузці завдовжки 0,5 м?

  • Визначення пружинного маятника.
  • Залежність періоду коливань математичного маятника від властивостей пружини та маси підвішеного тіла.
  • Визначення фізичного маятника.
  • Застосування маятників. Учнівська презентація.

IV. Інструктаж по виконанню домашнього завдання. №9.23

V. Підсумок уроку.

 

 

 

 

Перегляд файлу

Пов’язане зображення

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

zip
Додав(-ла)
кордюк юлія
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 січня 2020
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку