Урок інформатики для 2 класу. Вивчення нового матеріалу з поєднанням казкового героя та проблемної ситуації. Дуже цікавій для дітей, з різними формами роботи.
Тема: Команди і виконавці
Мета: ознайомити учнів з поняттями «команда» і «виконавець», навчити їх працювати у середовищі програмування Scratch; розвивати творче мислення, увагу, кмітливість учнів; виховувати культуру навчальної праці при роботі за комп’ютером, зацікавленість до предмету.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: середовище програмування Scratch, сигнальні картки
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
- Добрий день, діти! Я рада вітати вас на уроці.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.
В одному царстві жив заможний чоловік. Жінка його померла, залишивши дівчинку — добру, привітну, гарну. У мачухи були свої дві дочки. Вона не любила Попелюшку, змушувала її виконувати найбруднішу і найважчу роботу. Попелюшка мовчки терпіла знущання злої мачухи.
Гра в парах “Я тобі – ти мені“.
(кожен учень готує питання по техніці безпеки і задає його своєму партнеру).
ІІІ. Розвивальні завдання.
1. Гра «Куб».
- Подивіться, який у мене кубик. Він не простий, а чарівний, він хоче з вами пограти.
Щоб з кубиком грати
Треба нам його кидати
- Той, хто отримує кубик повинен швидко розв’язати задачку.
Кубик, кубик поспіши
Нам питання покажи.
1. Водному домі по сусідству живуть три хлопчика – Мишко, Сашко та Костя. Сашко вищій за Костю, Костя вищій за Мишка. Хто з хлопчиків найвищий?
2. На кухню прибігло двоє мишенят. Потім прибігло ще двоє. Кіт схопив одного. Скільки мишенят залишилось на кухні?
3.Через 3 роки Катрусі буде 9 років. Назвіть вік Катрусі 3 роки тому назад.
4. 3 курки за 3 дні снесуть 3 яйця. Скільки яєць снесуть 6 курей за 6 днів?
5. Дівчинка гуляла з подругами і раптово зникла. Хто це був? (Снігурочка).
6. Двоє товаришів пішли в гості до третього, у результаті хазяїн залишився без будинку. Хто це були? (Вінні-Пух, П’ятачок, Кролик).
2. Робота з зошитом. (с. 40)
ІV. Повідомлення теми уроку.
- Діти, сьогодні на уроці ми з вами…Діти, ви чуєте? Мені здається до нас прийшло термінове повідомлення. Так, це смс повідомлення від Елзіка. Нам потрібно швиденько його прочитати.
«Любі друзі! Ви кращі мандрівники сходинками до інформатики, тому я звертаюсь до вас за допомогою. На моїй планеті сталося лихо, всі-всі квіти зів’яли і ми не можемо повернути їм їхню красу. Будь ласка допоможіть! Рудий Кіт з планети Scratch також згодився допомогти, тому вам потрібно поєднатися і спасти мою планету. Я вірю в вас!»
V. Робота над темою уроку.
- Діта, наша задача сьогодні врятувати планету Елзіка. Для цього будемо дуже уважні і старанні всі.
1. Робота з підручником. (с. 90)
У розмовному мовленні ми використовуємо різні речення. Кожне з цих речень ми говоримо з різною інтонацією, вони можуть висловлювати якусь розповідь, запитання чи спонукати до якоїсь дії. Тому всі речення за метою висловлювання можна розділити на:
Спонукальним називається речення, яке спонукає до дії. Наприклад:
Ви помітили, що ці речення схожі на команди, які слід виконати.
Можна сказати, що команда – це речення, яке спонукає до дії. Той, хто виконує команди, називається виконавцем.
2. Розповідь вчителя.
- Сьогодні ми почнемо працювати з комп’ютерним виконавцем. Це – Рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд. Допоможе нам в цьому програма Scratch. На Робочому столі комп’ютера ви можете знайти ярлик цієї програми. Вікно Scratch має такий вигляд:
VІ. Фізкультхвилинка.
Ходить білочка по лісі, —
По високому, густому,
По зеленому, рясному.
В неї стежечок багато:
По землі і по деревах.
Справа стежечка — до зірки,
Зліва стежечка — до шишки,
Ззаду стежка — до горішка.
VІІ. Робота за комп’ютером.
1. Гра «Перевір себе»: підняти червону картку, якщо правило не слід виконувати, зелену картку підняти, якщо речення правильне.
- Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?
2. Інструктаж учителя щодо роботи з програмою.
3. Робота з програмою.
4. Релаксація. Вправи для очей.
Совенята
Сплять маленькі совенята.
Раз! — розкрили оченята.
Подивилися навколо,
Потім вгору і додолу.
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будемо працювати!
VІII. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Подивіться на свої парти. Що ви бачите? Так, це квіти які ви створили. Тепер нам потрібно відправити їх на планету Елзіка.
- Ви молодці. З вашою допомогою планета Елзіка знову стала красивою, чарівною, різнокольоровою. Дякую вам.