Урок "Команди і виконавці"

Про матеріал

Урок інформатики для 2 класу. Вивчення нового матеріалу з поєднанням казкового героя та проблемної ситуації. Дуже цікавій для дітей, з різними формами роботи.

Перегляд файлу

Тема: Команди і виконавці

Мета: ознайомити учнів з поняттями «команда» і «виконавець», навчити їх працювати у середовищі програмування Scratch; розвивати творче мислення, увагу, кмітливість учнів; виховувати культуру навчальної праці при роботі за комп’ютером, зацікавленість до предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

            Обладнання: середовище програмування Scratch, сигнальні картки

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

- Добрий день, діти! Я рада вітати вас на уроці.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.

В одному царстві жив заможний чоловік. Жінка його померла, залишивши дівчинку — добру, привітну, гарну. У мачухи були свої дві дочки. Вона не любила Попелюшку, змушувала її виконувати найбруднішу і найважчу роботу. По­пелюшка мовчки терпіла знущання злої мачухи.

  • Діти, давайте пригадаємо правила ТБ в комп’ютерному класі і за комп’ютером, тим самим допоможемо навести Попелюшці лад.
  • Як треба поводити себе в комп’ютерному класі?
  • Які правила порушує хлопчик, коли їсть біля комп’ютера?

Гра в парах “Я тобі – ти мені“.

(кожен учень готує питання по техніці безпеки і задає його своєму партнеру).

ІІІ. Розвивальні завдання.

1.  Гра «Куб».

- Подивіться, який у мене кубик. Він не простий, а чарівний, він хоче з вами пограти.

Щоб з кубиком грати

Треба нам його кидати

- Той, хто отримує кубик повинен швидко розв’язати задачку.

Кубик, кубик поспіши

Нам питання покажи.

1. Водному домі по сусідству живуть три хлопчика – Мишко, Сашко та Костя. Сашко вищій за Костю, Костя вищій за Мишка. Хто з хлопчиків найвищий?

2. На кухню прибігло двоє мишенят. Потім прибігло ще двоє. Кіт схопив одного. Скільки мишенят залишилось на кухні?

3.Через 3 роки Катрусі буде 9 років. Назвіть вік Катрусі 3 роки тому назад.

4. 3 курки за 3 дні снесуть 3 яйця. Скільки яєць снесуть 6 курей за 6 днів?

5. Дівчинка гуляла з подругами і раптово зникла. Хто це був? (Снігурочка).

6. Двоє товаришів пішли в гості до третього, у результаті хазяїн залишився без будинку. Хто це були? (Вінні-Пух, П’ятачок, Кролик).

2. Робота з зошитом. (с. 40)

  ІV. Повідомлення теми уроку.

-  Діти, сьогодні на уроці ми з вами…Діти, ви чуєте? Мені здається до нас прийшло термінове повідомлення. Так, це смс  повідомлення від Елзіка.  Нам потрібно швиденько його прочитати.

«Любі друзі! Ви кращі мандрівники сходинками до інформатики, тому я звертаюсь до вас за допомогою. На моїй планеті сталося лихо, всі-всі квіти зів’яли і ми не можемо повернути їм їхню красу. Будь ласка допоможіть! Рудий Кіт з планети Scratch також згодився допомогти,  тому вам потрібно поєднатися і спасти мою планету. Я вірю в вас!»

V. Робота над темою уроку.

- Діта, наша задача сьогодні врятувати планету Елзіка. Для цього будемо дуже уважні і старанні всі.

1. Робота з підручником. (с. 90)

У розмовному мовленні ми використовуємо різні речення. Кожне з цих речень ми говоримо з різною інтонацією, вони можуть висловлювати якусь розповідь, запитання чи спонукати до якоїсь дії. Тому всі речення за метою висловлювання можна розділити на:

  • Розповідні
  • Питальні
  • Спонукальні.

Спонукальним називається речення, яке спонукає до дії. Наприклад:


  • Виший серветку.
  • Зачини вікно.
  • Пограй у м’яч.
  • Полий квіти.
  • Сиди рівно.
  • Посміхнись.

Ви помітили, що ці речення схожі на команди, які слід виконати.

Можна сказати, що команда – це речення, яке спонукає до дії. Той, хто виконує команди, називається виконавцем.

2. Розповідь вчителя.

- Сьогодні ми почнемо працювати з комп’ютерним виконавцем. Це – Рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд. Допоможе нам в цьому програма Scratch. На Робочому столі комп’ютера ви можете знайти ярлик цієї програми. Вікно Scratch має такий вигляд:

  • https://arhivurokov.ru/multiurok/4/5/9/459c863091125c2ce5360291c9ee67558e4f41bb/rozrobka-uroku-skhodinki-do-informatiki-2-klas-tiema-komandi-i-vikonavtsi_1.jpegУ лівій частині вікна знаходяться команди, які може виконати Рудий кіт. Вони розподілені на групи: Рух, Вигляд, Звук, Олівець та інші. Щоб побачити команди, які входять до групи, потрібно вибрати одну з кольорових кнопок.
  • Рудий кіт може виконувати команди, які знаходяться в центральній частині вікна. Розмістити команди в цій області можна перетягуванням.
  • Рудий кіт виконує команди на прямокутному білому полі, яке називається сценою.

VІ. Фізкультхвилинка.


Ходить білочка по лісі, —

По високому, густому,

По зеленому, рясному.

В неї стежечок багато:

По землі і по деревах.

Справа стежечка — до зірки,

Зліва стежечка — до шишки,

Ззаду стежка — до горішка.


VІІ. Робота за комп’ютером.

1. Гра «Перевір себе»: підняти червону картку, якщо правило не слід виконувати, зелену картку підняти, якщо речення правильне.

  •        Гратися на комп’ютері можна досхочу
  •        Відстань до екрану повинна бути 50-60 см
  •        Поїсти можна і біля комп’ютера
  •        Якщо вимкнувся комп’ютер, то  не смикай за кабель
  •        Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна
  •        На клавіші потрібно тиснути сильно
  •        Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп’ютера та привітайся
  •        Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його
  •        До екрану доторкатися можна тільки пальцем

- Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?

2. Інструктаж учителя щодо роботи з програмою.

  • Запустіть з Робочого столу програмне середовище Scratch, двічі клацнувши лівою кнопкою миші на ярлику програми.
  • Перед вами відкрилося вікно цієї програми.
  • Сьогодні ваша задача створити красиві квіти для планети Елзіка. В цьому вам допоможе картка-інструктаж в якій написані всі команди для Рудого Кота. Будьте уважні. Ітак, починаємо працювати з виконавцем Рудий кіт!

3. Робота з програмою.

4. Релаксація.  Вправи для очей.

 Совенята

Сплять маленькі совенята.

Раз! — розкрили оченята.

Подивилися навколо,

Потім вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо працювати!

VІII. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Подивіться на свої парти. Що ви бачите? Так, це квіти які ви створили. Тепер нам потрібно відправити їх на планету Елзіка.

- Ви молодці. З вашою допомогою планета Елзіка знову стала красивою, чарівною, різнокольоровою. Дякую вам. 

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку