Конспект уроку з української мови для 8 класу з теми "Розділові знаки при звертаннях і вставних слова" (узагальнення знань, умінь і навичок учнів з даної теми)
1
Урок з української мови
8 клас
Урок №
Тема: Коми при звертаннях і вставних словах.
Мета: створити умови для закріплення знань про вставні слова та звертання, вживання розділових знаків у реченнях зі вставними словами та звертаннями; формувати вміння розпізнавати вставні слова, звертання, з’ясовувати їхню роль у реченні, вживати вставні словата звертання в мовленні, вживати розділові знаки при вставних словах та звертаннях; формувати навички самостійної роботи; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.
І. Організація класу
ІІ Перевірка домашнього завдання.
1. Перевірка домашньої вправи
2. Повторення теоретичного матеріалу.
Картка оцінювання на уроці
Номер завдання |
Назва завдання |
Максимальна оцінка |
Оцінка на уроці |
1 |
Домашнє завдання |
2 |
|
2 |
Розділові знаки при звертаннях |
2 |
|
3 |
Розділові знаки при вставних словах |
2 |
|
4 |
Складання речень |
3 |
|
5 |
Тестові завдання |
3 |
|
Разом |
|
|
ІІІ Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Формулювання завдань уроку учнями.
Що я хочу знати: Що я хочу вміти:
IV Організація навчальної діяльності учнів
Картки для самостійної роботи у парах (взаємоперевірка)
1. Знайти звертання, вставити пропущені розділові знаки.
Ой чого ти дубе на яр похилився? Молодий козаче чого зажурився? Годі коню в стайні спати, пора ляхів налякати! Та сходьтеся хлопці славні запорожці плече під плече! Та не даймо мужні запорожці ворогові Січі! Чи був ти орле в моїй стороні?
2. Знайти вставні слова, поставити пропущені розділові знаки.
Літо бабине вгорі отже осінь на порі. Десь кажуть є гора, де не співають птиці. Задумливо летять сніжинки. А чи їм падать може ліньки… . Поки щось жираф ковтне,мабуть цілий день мине. Воли як відомо худоба повільна й лінива. Либонь з усього я надивувавсь… (Є.Гуцало.)
3. З поданими словами скласти речення так, щоб в одному це слово було членом речення, а в другому вставним.
Може, здавалося, кажуть
V. Перевірка самостійної роботи, оцінювання.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
1. Виконання тестових завдань
1. Звертання
а) називає того, хто до когось звертається;
б) називає того, до кого звертаються;
в) виражає ставлення мовця до повідомлюваного ним.
2. У реченні звертання
а) є головним членом речення;
б) є другорядним членом речення;
в) не є членом речення.
3. Вставні слова і сполучення слів
а) виражають ставлення мовця до повідомлюваного ним;
б) означають час, місце, умову, причину того, про що йдеться у реченні;
в) називають того, до кого звертаються.
4. На письмі звертання виділяються
а) комами або знаком оклику залежно від інтонації;
б) лапками;
в) тире.
5. У реченні Мабуть, не з тієї ноги встав (Нар.творч.) вставне слово стоїть
а) на початку речення;
б) у середині речення;
в) в кінці речення.
6. Звертанням у реченні Водичко, умий моє личко (Г.Демченко.) є
а) личко;
б) водичко;
в) моє.
2. Рефлексія
Чи досягли ви на уроці поставлених завдань?
VІІ . Домашнє завдання.