Урок " Композиційні особливості техніки «клаптикового шиття». 9 клас

Про матеріал

У 9 класі проект виконується з урахуванням уже засвоєних технологій і відповідних знань, умінь і навичок, набутих учнями у попередніх класах.

На даному уроці використана технологія виготовлення швейних виробів машинним способом, виготовлення виробів для власних потреб, зокрема виготовлення виробу у техніці печворк. Учні повинні ознайомитися із правилами і принципами створення композицій за допомогою графічного редактора Paint, використовуючи основи кольорознавства.

Перегляд файлу

Тема: Композиційні особливості техніки «клаптикового шиття».

Мета: Ознайомити учнів із правилами і принципами створення композицій, навчитиcя створювати композиції за допомогою графічного редактора Раіпt, використовуючи основи кольорознавства, розвивати увагу, логічне і образне мислення, творчість, художні та естетичні здібності.

Обладнання: Мультимедійна дошка, проектор, компютери, зразки виробів виконаних технікою «клаптикового шиття».

Тип уроку: Інтегрований

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Привітання,перевірка присутніх та готовність учнів і майстерні до уроку.

Створення позитивного емоційного стану учнів.

На дошці записаний вислів:

    « Шлях до розвитку й, урешті - решт, до щастя людини пролягає через її працю»                                                                                                                                Д. І. Мендєлєєв

Як ви розумієте цей вислів? (бесіда з учнями)

Отже, працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену і потрібну людям. Тому, мені дуже хотілося б побачити на сьогоднішньому занятті саме таку працю.

  1.  Актуалізація опорних знань.

А) Перевірка домашнього завдання.

Б) Робота в парах.

Вчитель пропонує учням самостійно скласти кросворд, використовуючи терміни, які були вивчені впродовж попереднього заняття.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

З давніх - давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися і цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками, а саме – вироби в техніці клаптикового шиття.

Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання..

Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу. (супроводжується презентацією)

При всій своїй простоті і невибагливість клаптева техніка вимагає навику і акуратності Створення будь-якого виробу в клаптиковій пластиці починається з виконання його ескізу.

Створюючи ескіз, ми повинні знати закони композиції.

Композиція - це творче поєднання елементів узору, об’єднаних змістом, кольором, формою. Композиція в техніці печворк для виробу повинна відповідати певним художнім вимогам а саме : форма, призначення та якість матеріалу - оздоблюваному виробу;

Орнамент - це послідовне повторення окремих візерунків або групи візерунків (запис у зошити). Орнамент складається з ритмічно повторюваних елементів (мотивів) або декількох елементів, які називаються рапортом (ця назва прийшла до нас із Франції і позначає повторювану частина малюнка).

Вибір кольору має першорядне значення в проекті виробів з клаптів. Закони гармонії, побудовані на колірному спектрі, допомагають отримувати потрібний ефект і розвивати нові ідеї. Основою гармонії кольору і його впливу є колірний круг. Існують три основних кольори: червоний, синій і жовтий. При змішуванні двох основних кольорів отримують похідні кольори: помаранчевий, зелений, фіолетовий. Колірна гармонія може виникнути в результаті поєднання двох фарб, близьких один до одного, а також у результаті колірного контрасту. Гармонія - це завжди рівновага.

Підбір тканин за кольором, фактурою і малюнком. Швидко і зі смаком підібрати тканини допоможе колірний круг. “Кожен мисливець бажає знати де сидить фазан”. Кольори умовно розподілили на дві групи. Теплі (червоний, помаранчевий, жовтий) - нагадують про сонце та тепло. Холодні (зелений, блакитний, синій і фіолетовий) - нагадують про холод. Існує нейтральна група кольорів - чорний, білий і сірий. Кольори секторів, розташованих один навпроти одного, вважаються контрастними і при цьому гармонійними: червоний-зелений, оранжевий - синій, жовтий - фіолетовий. Більш вишуканим і складним кольоровим поєднанням прийнято вважати кольори секторів, розташованих один від одного через сектор: червоний - жовтий - синій; зелений - фіолетовий помаранчевий і т. д. Кольори сусідніх секторів вносять дисгармонію, і не варто їх з'єднувати разом: червоний - оранжевий і т. д.

(Вчитель роздає учням інструкцію «додаткові кольори»)

Колір

Додаткові кольри

Червоний

Зелений, сітий, синій, жовтий, чорний, коричневий

Оранжевий

Фіолетовий, яскраво-синій, блідо-голубий

Жовтий

Чорний, синій, червоний, коричневий, зелений, голубий, фіолетовий

Темно-зелений

Коричневий, бежевий

Зелений (світлий)

Жовтий, оранжевий, темно-зелений, пісочний, рожевий

Блідо-голубий

Темно-червоний, сірий

Синій

Сірий, білий, голубий, жовтий, червоний, чорний

Фіолетовий

Світло-зелений, темно-зеленый

Коричневий

Жовтий, чорний, червоний, бежевий, зелений

 

Фактура тканини - це структура її поверхні. Фактура залежить від переплетення ниток.

Для того, щоб навчитися читати, недостатньо знати букви. Важливо вміти складати з букв слова і фрази. Так і в клаптиковому шитті - мало оволодіти прийомами з'єднання клаптиків, треба вміти розшифровувати, «читати» візерунки, визначаючи послідовність операцій при збиранні. Навчившись розбирати схеми, ви самі зможете вигадувати і творити.

Швидкісні техніки надихають початківців майстринь з легкістю створювати візерунки і це дуже важливо. Коли ви робите перші кроки, трудомістка і копітка робота може привести вас до думки, що це не так легко, як здається з першого погляду. Але клаптикове шиття неймовірно різноманітне і хтось із захопленням працює над складною стьобаною ковдрою, а хтось не менш щасливий зшиваючи, прямі шви і граючи кольором і геометричними деталями в невеликих виробах. Прийом шиття з різнокольорових смужок, квадратиків, трикутників нагадує роботу вмілого паркетника, який, знаючи особливості малюнка різних порід деревини, складає численні комбінації з дерев'яних дощечок. Так і майстрині з'єднують між собою нарізану на тканину, домагаючись різноманітного колірного ефекту: вибудовують із смужок «веселковий» ряд, складаються як з колод «криниця», а то й ціла «хата» з теплим «вогнищем всередині.

Сітки бувають: квадратні(1), шестикутні(2), радіальні(3,4), «чверть кола»(5), віялові(6), «розетка»(7).

Практична робота

Використовуючи закони композиції, знаючи як правильно підібрати кольори, ми можемо створити орнамент за допомогою графічного редактора Paint.

(Слово має вчитель інформатики)

Послідовність побудови

  1. Будуємо прямокутник.
  2. Проводимо діагональ з верхнього лівого кута.
  3. Проводимо дві медіани з нижнього правого кута.
  4. Діагональ ділимо на 3 рівні частини.
  5. Нижню і бічну праву сторону прямокутника ділимо на 2 рівні частини.
  6. Сполучаємо бокові поділки з першою знизу поділкою на діагоналі.
  7. Сполучаємо бокові поділки з основами медіан на сторонах прямокутника.
  8. Основи медіан сполучаємо з першою знизу поділкою на діагоналі.
  9. Через другу поділку на діагоналі проводимо лінії паралельно сторонам прямокутника.
  10. З верхньої правої і нижньої лівої вершини прямокутника проводимо медіани трикутників.
  11. Виділяємо і копіюємо наш прямокутник.
  12. Відобразимо копію прямокутника зліва направо (Рисунок-Отразить/Повернуть-Слева направо).
  13. Виділяємо і копіюємо два прямокутника.
  14. Відображаємо копію прямокутників зверху вниз (Рисунок-Отразить/Повернуть-Сверху вниз).
  15. Розфарбовуємо трикутники підбираючи кольори.

Ще використовується програма «Мозаїка», за допомогою якої також можна створювати орнаменти для виробів, виконаних технікою печворк. (Вчитель демонструє програму і пояснює учням як вона працює.)

 

  1. Підведення підсумків уроку.

А) Демонстрація та аналіз композицій для печворку.

- Розгляньте роботи учнів. Які на ваш погляд вдалі і відповідають вимогам?

- У якій кольоровій гамі виконані ці роботи?

- Які виникли труднощі під час виконання практичної роботи?

- Як ви їх подолали ?

Б) Учитель дякує учням за плідну роботу на занятті; повідомляє оцінки результатів їх групової та індивідуальної праці; виставляє їх у класний журнал та щоденники учнів; повідомляє тему наступного уроку і дає завдання учням для його підготовки.

6. Домашнє завдання

Разом з родиною відвідайте краєзнавчий музей і знайдіть в ньому зал народної творчості. Чи були у вашому регіоні поширені такі техніки, як печворк або квілт7

Взяти картон, ножиці, лінійку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За допомогою колірного кола можна підібрати кольори
для орнаменту

 

 

Сітки бувають: квадратні(1), шестикутні(2), радіальні(3,4), «чверть кола»(5), віялові(6), «розетка»(7)

 

Назвати назву кожної сітки

      

А зараз треба створити  узор за допомогою програми Paint на комп’ютері

 

Схема3

Зразки, зроблені учнями

 

 Схема3  Схема3  Схема3

 

doc
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку