Урок Комунізм, фашизм і нацизм

Про матеріал
Урок Комунізм, фашизм і нацизм містить ідейні засади та соціальну базу комуністичного режиму, фашизму і нацизму; визначає причини виникнення тоталітаризму та його типи; розвивати вміння студентів здобувати нові знання під час колективного обговорення проблеми, містить елементи проектного навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з історії для 10 класу

для студентів І курсу

ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

 

На тему «Тоталітарні режими як виклик людству»

«Комунізм, фашизм і нацизм»

 

 

 

 

Розробила викладач суспільних дисциплін Костюченко К. М.

ВП НУБіП України  „Немішаївський

агротехнічний коледж ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


ПЛАН ЗАНЯТТЯ №__19__

 

Дисципліна

Історія: Україна і світ

Група

 

Дата

 

 

Тема заняття:     __________ Розділ 4. Тоталітарні режими як виклик людству

_______ Комунізм, фашизм і нацизм___________________________

 

Мета заняття:  охарактеризувати ідейні засади та соціальну базу комуністичного режиму, фашизму і нацизму; визначити причини виникнення тоталітаризму та його типи; розвивати вміння студентів  здобувати нові знання під час колективного обговорення проблеми; аналізувати події; формувати якості співбесідників, які володіють навичками доводити, аргументувати, відстоювати свою точку зору; виховувати толерантне ставлення і повагу до думок своїх опонентів та історичних подій; виховувати пріоритет ідей загальнолюдських цінностей.

Обладнання

атлас, карта, підручник, дидактичний матеріал, мультимедіа - презентація

Форма проведення заняття

___Засвоєння нових знань і вмінь___________________________

(метод проектів з використанням ІКТ)

 

Примітка

а) для І курсів

- класно-урочна,

 

 

 

 

б) для ІІ-IV курсів

- лекційно-семінарська.

 

 

 

 

 

Зміст і хід заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

елементу тривалість

Елемент заняття, питання, форми, методи навчання і засоби забезпечення заняття

Доповнення, зміни, зауваження

1

2

3

I.

    Організаційний момент

 

 

Епіграф. Багато вважають, що фашизм – це щось на зразок радикального націоналізму і расизму. Багато вважають, що фашизм придумав Гітлер. Багато вважають, що фашизм, концтабори і гестапо - синоніми. Багато вважають, що фашизм мертвий.  Всі вони сильно помиляються.

 

ІІ.

Актуалізація опорних знань

Обговорення в групі. Евристична бесіда

  • Що таке тоталітаризм?
  • Назвіть диктаторів XX століття?
  • В яких країнах вони правили?
  • Робота з картою: «Покажіть тоталітарні держави».
  • Назвіть характерні риси тоталітарних режимів?

 

 

Повідомлення теми, мети заняття. Студенти записують тему та план.

Комунізм, фашизм і нацизм

План:

  1. Ідейні засади та соціальна база комуністичного режиму,

фашизму і нацизму.

  1. Нацизм. Фашизм. Комунізм.

 

 

Студенти отримують карточки, які під час заняття повинні заповнити.

 

ІІІ.

Мотивація навчальної діяльності Група В-12 була поділена на 3 підгрупи, які отримали завдання згідно плану заняття. Кожна група повинна опрацю-вати матеріал, зробити презентацію та повідомлення по даному питанні.

 


 

№ елементу тривалість

Елемент заняття, питання, форми, методи навчання і засоби забезпечення заняття

Доповнення зміни, зауваження

1

2

3

 

Повідомлення студентів

 

 

Кожна група студентів презентує опрацьований матеріал у вигляді презентацій, розкриваючи суть різних типів тоталітаризму.

Після кожного питання викладач рецензує роботу студентів.

 

 

  • Перша група презентує роботу на тему «Нацизм».
  • Друга група - «Фашизм».
  • Третя  група - «Комунізм».

 

 

 

 

 

Гра «Всі на вбори»

 

 

Від кожної групи виходить представник, який презентує передвиборчу програму різних типів тоталітаризму: комунізм, фашизм і нацизм

 Обговорення програм дій:

 

 

  • Чия передвиборча програма вам сподобалась?
  • Якщо б ви жили в ті часи, яку передвиборчу програму ви підтримали

 

 

 

 

IV.

Закріплення та узагальнення  вивченого матеріалу:

 

 

Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон»

 

 

  • Назвіть типи тоталітаризму та їх відмінність
  • Висловіть своє ставлення, щодо появи неофашизму, неонацизму
  • Робота з картою: «Покажіть тоталітарні держави та держави, в яких був фашизм»

 

 

 

 

V.

Підсумки

 

 

Рефлексія.  «Мозковий штурм» 

 

 

  •  Які питання заняття є і сьогодні актуальними?
  • Чого вчать наших сучасників події, які сталися в 1930-х роках?
  •  Як ви вважаєте, що є головним з того, 

про що ви дізналися сьогодні на занятті?

  • Назвіть наслідки тоталітаризму.

 

 

 

 

 

Оцінювання здійснюється за такі види роботи: збір інформації, презентацію, реферат, виступ, портфоліо (наприкінці роботи)

 

 

Інтерактивна вправа «З чим я йду»

Визначте, що найголовніше з вивченого на занятті ви візьмете з собою, 

а що вважаєте, було менш важливим для вас.

 

VI.

Домашнє завдання

 

 

  1. Підручник: опрацювати § 13, § 16
  2. Написати есе «Діяльність та характеристика диктаторів Європи»

 

 

 

 

  

 

Підпис викладача _____________________ Костюченко К. М.


Комунізм, фашизм і нацизм

 

Студент групи    ________________________________    Дата _____

 

 

Нацизм

Фашизм

Комунізм

Визначення терміна

 

 

 

Країна

 

 

 

Вождь

 

 

 

Час існування

 

 

 

Обставини за яких вони прийшли до влади

 

 

 

Політика

 

 

 

Репресивні органи

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «З чим я йду»

Визначте, що найголовніше з вивченого на занятті ви візьмете з собою,  а що вважаєте, було менш важливим для вас.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
5576
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку