Урок «Конкурс дорожніх наук»

Про матеріал
Мета: навчальна: закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків, навчати учнів аналізувати й відтворювати потрібну інформацію ; розвивати пізнавальні інтереси дітей, вміння орієнтуватися на вулицях; розвиваюча: розвивати готовність самостійно працювати з новим, доступним за складністю матеріалом, використовувати різні способи для розв’язування навчальних завдань; виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці, відповідальність за своє життя і життя оточуючих,уважність;формувати потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно з нормами права, громадянської активності.
Перегляд файлу

Тема: «Почуття, настрій, емоції»

Інтегрований захід: ЯДС , Фізична культура, Дизайн і технології.

Форма роботи: Практичне заняття.

Тип уроку: розвиток компетентностей.

Мета: формування у школярів стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей.

Вчити дітей толерантно (у безоцінній манері) висловлювати свої нега- тивні почуття (невдоволення, образу). Потрібно вчитися культури вияву почуттів, оволодівати методами самоконтролю. Це допоможе уникати конфліктів у спілкуванні.Розвивати вміння розуміти по- чуття інших людей, співчувати і співпереживати. Очікувані результати Наприкінці заняття учні: розрізняють поняття «почуття» і «співчуття»; описують ознаки невербального вияву почуттів (як вони виявля- ються у міміці, жестах, положенні тіла); розрізняють «Я-повідомлення» і «Ти-повідомлення»; демонструють здатність ставити себе на місце іншого, уявляти, що він думає і відчуває.

Обладнання: ілюстрації та плакати, презентації, мультфільми, гумові рукавички, фарба.

 

Хід:

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

1. Створення сприятливої атмосфери.

Рефлексія настрою, мотивація:

Бесіда за темою

Проблемне питання.

Даша любить маму, але розсердиласяся на неї через те, що вона не купила морозиво.

  • Де в цій ситуації почуття, а де емоції?

(Любов – почуття, гнів  - емоція.)

Словникова робота:

 Почуття – це переживання, яке виникає як реакція на різні життєві ситуації.

     Небезпечні події породжують неприємні почуття: страх, гнів, образу. Добрі новини й події  - задоволення, вдячність, цікавість. Почуття допомагають людям пізнавати світ і краще пристосуватися до нього.    

 Коли почуття бувають швидкоплиними, їх називають – емоціями.

  1. Якщо вас насварила мама за якийсь ваш нехороший вчинок, (це емоція)  то це не означає, що вона вас не любить або ставиться вороже. ( це почуття)
  2. Ви любите свою собаку. ( це почуття). Він погриз ваше взуття, ви розсердилися ( це емоція), вона швидко мине, але любов до вашого улюбленця залишиться.
  3. Вам не зателефонував друг, ви образилися (це емоція), але дружба ( це почуття) не зникла.

 

Звя’зок із життям :

  Людина – це маленька частина природи. Ця розумна істота не тільки сприймає навколишній світ, а й впливає на нього. У неї до всіх предметів і явищ певне ставлення і на основі цього ставлення, виникають різні почуття.

Дослід з водою

 Вплив емоцій на здоров’я людини існує .

Уявіть, що перед вами знаходиться душа людини. Зараз станемо з вами дослідниками, і з’ясуємо, що відбувається в душі людини коли вона відчуває:

 

 (Перелік емоцій, які згубно впливають на стан здоров’я людини):

 

гнів;

хвилювання;

смуток;

самотність;

страх;

нетерпіння;

заздрість

 (Вчитель додає у воду фарбу )

 

  •  Як негативні емоції впливають на здоров’я:

Що сталося з душею? (змінила свій колір, стала темною, сумною, хворою)

(Вчитель додає у воду луг )

 

 (Перелік емоцій, які позитивно впливають на стан здоров’я людини):

любов,

дружба,

радість,

щастя,

задоволення

  • А як позитивні його відновлюють.

Що сталося з душею? (змінила свій колір, стала світлою, прозорою, здоровою)

 

ІІ. Цілепокладання.

  1. Повідомлення теми,  мети, завдань уроку.

 Психологи вважають, що душевне здоров’я людини залежить не стільки від подій, що відбуваються у нашому житті, скільки від реакції на них. Саме тому кожному з нас необхідно навчитись керувати власним емоційним станом.

Визначення очікуваних результатів.

розрізняти почуття та емоції;

описувати знаки невербального прояву почуттів;

розрізняти «Я – повідомлення» і «Ти – повідомлення»;

навчитися позбавлятися негативних емоцій;

демонструвати здатність ставати себе на місце іншого, уявляти, що він думає і відчуває;

  1. Мотивація.

Гра «Раз, два, три, настрій, замри»

Зараз я вам буду показувати картинки із зображеннями різних емоцій людини (смуток, образа, радість, злість і т. д). А ваше завдання зобразити на своєму обличчі настрій, яке буде показано. Зробити це необхідно за командою:«Раз, два, три, настрій, замри». 

ІІІ. Цілереалізація.

  1. Актуалізація опорних знань.

Робота зі змістом вірша

Казка «Дарунки фей»

Давним-давно історія ця сталась,

Коли дива щодня кругом траплялись,

І кожен день з’являлися казки.

В сім’ї купця одразу дві дочки

У ніч одну прекрасну народились.

А тут якраз дві феї нагодились.

Одна з них — добра, друга зла була,

Та кожна подарунок свій дала

Новонародженим: сердечка-медальйони.

В одному серці камінь був червоний,

Неначе кров. У другому з сердець

Був жовтий, ніби сонце, камінець.

Ішли роки. Дівчата підростали

І медальйони фей носити стали.

А кожен з них чарівну силу мав.

Та от яку, — про це ніхто не знав.

Проте знайомі стали помічати,

Що стали відрізнятися дівчата:

Не та булла вже Ганна, що колись, —

У неї очі кров’ю налились.

Світились, ніби сонце, очі в Насті.

В них відчувались радість, спокій, щастя.

В душі у Ганни оселився страх.

І вдень, а особливо по ночах,

Її гнітили заздрість, гнів, тривоги,

Ненависть у душі була до всього.

А особливо до Настусі, до сестри.

І так тривало років два чи три.

А потім Ганна почала хворіти,

І в’янути, як без коріння квіти.

І ось тоді наснився Насті сон,

Що в бідах Ганни винний медальйон.

І щоб сестру від смерті врятувати,

Його потрібно як найшвидше зняти.

В кімнату Настя до сестри пішла,

Той медальйон із сонної зняла,

І замінила іншим, з себе знятим.

«А що ж робити з Ганниним, триклятим?

Де йомумісце?.. На морському дні!

 — Подумала вона. — На глибині!

Щоб він нікому не приносив горя!»

І кинула його в безодню моря.

І схожі, як дві крапельки води,

Жили вони, не знаючи біди.

 

 

1. Бесіда

Як емоції впливають на здоров’я?

  •  Які емоції вклала у свій медальйон добра фея? Кому він діс­тався?
  •  Які емоції псували життя Ганни?
  •  Якими були наслідки негативних емоцій?
  •  Що змінилось у житті Ганни, коли вона позбулася злощасно­го дарунка?
  •  Як ви вважаєте чи можна так легко, як у казці, позбутися негативних емоцій?

Висновок. Негативні емоції (гнів, незручність тощо), як пра­вило, викликають і фізіологічні хворобливі наслідки (біль у живо­ті, головний біль, підвищення артеріального тиску, температуру тощо). А пригнічений настрій, що викликаний негативними емо­ціями, зумовлює неврози, серцево-судинні та шлунково-кишкові розлади, неврит, радикуліт тощо.

  1. Сприймання  й усвідомлення нового матеріалу.
  • Чи потрібно висловлювати свої почуття?

Коли людина тривалий час переживає неприємні почуття (образу, роздратування, злість), це шкодить її здоров’ю,  з часом ці почуття можуть стати нестерпними, ще болючішими. Отже, треба постаратись якнайшвидше виправити ситуацію, сказавши про це тому, хто викликає ці почуття. Але так, щоб не образити його.

   Не варто використовувати «Ти- повідомлення» («Ти сам такий, ти дурень, ти нічого не розумієш»).

Це ображає, викликає бажання захищатися і нападати.

 

Найкраще висловлювати свої почуття за допомогою «Я- повідомлення».

 

Це речення, яке містить слова «я», «мені», «мене» і повідомляє про твою проблему та твої почуття. «Мені не  подобається, коли без дозволу беруть мої речі».

Це не ображає, адже ти не звинувачуєш  співрозмовника, а просиш його зробити тобі послугу.

 

(Відпрацювання уміння правильно висловлювати свої почуття).

 

“Я почуваю роздратування, коли я бачу, як ти береш без дозволу мої речі”

“Мені хочеться, щоб ти питав мого дозволу перед тим, як брати мої речі”.

 

Я відчуваю_____________(відчуття)

Коли _____________________________(ситуація, причина)

Побажання______________________________________(висновок)

 

 

(виступ вчителя з  Фізичної культури)

 Ще в давнину люди розуміли: гнів, роздратованість, злість особливо може впливати на роботу нашого організму.

Навіть дикі тварини регулярно роблять різні фізичні вправи для поліпшення свого здоров'я і самопочуття.

До такого висновку прийшов видатний китайський лікар Хуа То, що жив дуже-дуже давно.

Він довгий час спостерігав за тваринами і результатом його спостережень з'явився дивно гармонійний комплекс вправ під назвою У Цинь Сі (ігри п'яти звірів).

Кожна тварина відповідає одному з п'яти внутрішніх органів:

• Тигр - співвідноситься з печінкою.

• Олень - з нирками.

• Ведмідь - з селезінкою.

• Мавпа - з серцем.

• Журавель - з легкими.

 

Згідно з китайською медициною саме ці п'ять органів мають вирішальне значення для досягнення довголіття і підтримки себе в ідеальній формі.

 

Комплекс вправ "Ігри п’яти звірів" (У Цинь Сі)

 

  1. Закріплення знань.

 

  1. Узагальнення й систематизація.

 

  1. Практична діяльність.

Скажіть, коли ми з вами грали, чи поліпшився ваш настрій?

А зараз давайте зробимо своїми руками подарунок собі і іншим діткам

 

(Нанесення знаків гри  на асфальті  на майданчику школи).

 

ІV. Рефлексивно оцінювальний етап. 

  1. Контроль і самоперевірка.
  2. Підсумки уроку.

Наші самовідчуття бувають приємними, неприємними та нейтральними (тобто, ніякими). Не буває правильних і неправильних самовідчуттів. Вони існують для того, щоб повідомляти нам про щось: що надто холодно й треба погрітися, наприклад. Нейтральне — це щось посередині, це ні приємно, ні неприємно.

 Висновок напрошується сам собою: потрібно зміцнювати свою волю. Уміння тримати себе в руках, вміння змусити себе відволіктися від негативу.

 

-Продовжіть фразу: «Вміння керувати своїми емоціями допоможуть мені…»

 

 

  1. Рефлексія. Психогімнастика

 

-Метеликам, що знаходяться  у вас на парті,  висловіть свої емоції та почуття від уроку .

                           Вправа «Відкрий долоньку».

               (Учні стають біля парт. Вчитель говорить, у руках тримає кошик    

               з квітами, вони слухають і  повторюють рухи)

  Обе­режно стуліть долоні з метеликом, назвіть у них позитивну емоцію, прикладіть до гру­дей, віддайте частинку свого тепла.  Розкрийте долоні і випустіть метелика на квіткову галявину. Усміхніться . А тепер озирніться довкола і побажайте весе­лого дня своїм друзям і самим собі.


 

  1. Цінування й оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку