Урок"Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка «А», «Б» і Тарас Шевченко …»

Про матеріал

Тема. Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка«А», «Б» і Тарас Шевченко …»

Мета : - перевірити та поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка ;

-розвивати інтерес до творчості поета, спонукати до більш детального знання його творів, що вивчаються в 5 – 9 класах ; розвивати творчі здібності школярів ;

-виховувати почуття любові та поваги до рідної мови, художнього слова.

Перегляд файлу

 

Тема. Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка

 «А», «Б» і Тарас Шевченко …»

Мета :  - перевірити та поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях      Т.Г.Шевченка ;

  • розвивати інтерес до творчості поета, спонукати до більш детального знання його творів, що вивчаються в 5 – 9 класах ; розвивати творчі здібності школярів ;
  • виховувати почуття любові та поваги до рідної мови, художнього слова.

Обладнання : портрет Т.Г.Шевченка , прикрашений вишитим рушником, картки із завданнями.

Тип уроку : узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Основний зміст уроку

 

  1. Вступне слово вчителя.

Світова велич письменника визначається багатьма складниками : його місцем у світовому літературному процесі, впливами на читача та хід історичних подій, внеском нових ідей і нових мистецьких засобів та скарбів у загальнолюдську культуру.

Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до свого рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою – все це було грунтом для появи геніальних його творів.

Від виходу з друку першого видання «Кобзаря» і до сьогодні про Шевченка, його життя і геніальну творчість надруковано стільки статей, розвідок(не тільки в Україні, а й по інших країнах світу), що їх навіть не перелічити.

Т.Г.Шевченко силою свого полум’яного й мистецького слова, силою своєї загальнолюдської правди переступив кордони рідної і дорогої України. Його твори відразу пробили мур байдужості й ворожості до українського слова, піднісши відразу нашу мову і літературу на нечувану височінь .

Іван Франко писав про Шевченка : «Я не знаю в світовій літературі поета, який би став таким послідовним, таким гарячим, таким свідомим оборонцем за права жінки на повне і людське життя».

Ми з неприхованою гордістю промовляємо ім’я нашого пророка, що став гордістю всього цивілізованого й культурного світу.

 

  1. Ознайомлення з правилами проведення конкурсу – гри.

Клас ділиться на дві команди : «А» і «Б».

Гра складається з чотирьох турів та супер гри. Кожна команда має право відкрити один аркуш під певним номером . Прочитавши заховане слово, може відгадувати записану фразу із вірша Шевченка. Якщо це їй не вдається , хід гри переходить до іншої команди. І так до тих пір, поки та чи інша команда не назве фразу і назву вірша.              

 

  1. Проведення гри.

Право першого ходу надається команді , яка за 3 хвилини правильно напише, які події в житті Т.Г.Шевченка відбулися у вказані роки.

1814 – (народився в с. Моринцях).

1831 – (прибув до Петербурга).

1835 – (вперше малюнки визнані професійними).

1838 – (викуплений з кріпацтва).

1840 – (виходить перший «Кобзар»).

1845 – (пише «Заповіт»).

1847 – (заарештований).

1857 – ( закінчується період заслання).

1860 – (присвоюється звання академіка).

1861 – (помер у м. Петербург).

 Отже, право першого ходу надається команді … .

 

(На магнітній дошці прикріплені аркуші паперу , на яких записано фразу з відомого вірша Т.Шевченка. Зміст закрито іншими аркушами, на яких стоять цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 (залежно від кількості слів у фразі).

 Під двома – трьома номерами стоять позначення :

«Б» - перехід ходу ;

«ПП» - поетична пауза.

 

І тур.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

не

«Б»

пішла

ПП

пошкандибала

                           спочивать                                           в снопи

( Вірш «Сон»).

Додаткові запитання :

  1. Назвіть автора повісті «Трасові шляхи» (О.Іваненко).
  2. Що платив кріпак панові крім того, що працював на панщині ? ( Оброк).
  3. Кому Тарас Шевченко присвятив вірш «Сон» ? (Маркові Вовчку).

 

ІІ тур.

Розпочинає команда, яка перемогла у І турі.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

я

в

ПП

мучився

«Б»

                                                                 хаті                                                         колись

(Вірш «Якби ви знали, паничі…»).

Додаткові завдання :

  1. Зараз ця гора називається Тарасова. А яка її попередня назва ? (  Чернеча).
  2. Запишіть цифри : 10, 1, 20, 19, 3, 12, 23). Назвіть вірш, що тут зашифровано. («Заповіт»).
  3. Село, в якому провів дитинство Шевченко ? (Кирилівка).

 

ІІІ тур.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

«Б»

«ПП»

До паю

а

я

собі

     уже              покликали

(Вірш «Мені тринадцятий минало…»).

Додаткові запитання :

  1. Майстер живописних прав, у якого навчався і працював молодий художник ? (Ширяєв).
  2. Прізвище пан, якому належав Шевченко ? (Енгельгард).
  3. Художник – земляк, з яким зустрівся Т.Шевченко в Літньому саду в Петербурзі ? (Сошенко).

 

ІV тур.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

«Б»

хоче

«ПП»

так

соловейко

не

Мати                                           научати

(Вірш «Садок вишневий коло хати»)

Додаткові запитання :

  1. Великий російський художник – наставник і друг Шевченка ? (Карл Брюллов).
  2. Російський письменник, портрет якого намалював Брюллов для того, щоб викупити Шевченка з кріпацтва ? (Василь Жуковський).
  3. Назвати дату перепоховання Шевченка в Україні. ( 22.05.1861).

 

Супер – гра.

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

і

 

мене

 

«Б»

 

сім’ї

 

«ПП»

                                                                   в                                                           великій

 

( Вірш «Заповіт»).

 

Додаткові запитання :

  1. Хто автор картини «Тарас – пастух» ? (Їжакевич).
  2. Назвіть українських композиторів, що писали музику до творів Т.Г.Шевченка. (Лисенко, Аркас).
  3. Відомо, що, навчаючись в Академії мистецтв, Тарас Шевченко отримав три срібні медалі за свої роботи. Назвіть ці картини і роки, коли автора було нагороджено. («Малюнок з натури», 1839 р., «Хлопчик – жебрак», 1840 р., «Циганка – ворожка», 1841 р.).

 

  1. Підсумок гри.

Оголошення результатів конкурсної гри. Учитель відзначає найактивніших учасників конкурсів і виставляє отримані бали.

 

ІV. Підсумок уроку

 

V. Оголошення домашнього завдання .

 Підготуватися до контрольної роботи

 

doc
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
4121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку