Тема. Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка«А», «Б» і Тарас Шевченко …»
Мета : - перевірити та поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка ;
-розвивати інтерес до творчості поета, спонукати до більш детального знання його творів, що вивчаються в 5 – 9 класах ; розвивати творчі здібності школярів ;
-виховувати почуття любові та поваги до рідної мови, художнього слова.
Тема. Конкурс знавців творчості Т.Г.Шевченка
«А», «Б» і Тарас Шевченко …»
Мета : - перевірити та поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка ;
Обладнання : портрет Т.Г.Шевченка , прикрашений вишитим рушником, картки із завданнями.
Тип уроку : узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Основний зміст уроку
Світова велич письменника визначається багатьма складниками : його місцем у світовому літературному процесі, впливами на читача та хід історичних подій, внеском нових ідей і нових мистецьких засобів та скарбів у загальнолюдську культуру.
Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до свого рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою – все це було грунтом для появи геніальних його творів.
Від виходу з друку першого видання «Кобзаря» і до сьогодні про Шевченка, його життя і геніальну творчість надруковано стільки статей, розвідок(не тільки в Україні, а й по інших країнах світу), що їх навіть не перелічити.
Т.Г.Шевченко силою свого полум’яного й мистецького слова, силою своєї загальнолюдської правди переступив кордони рідної і дорогої України. Його твори відразу пробили мур байдужості й ворожості до українського слова, піднісши відразу нашу мову і літературу на нечувану височінь .
Іван Франко писав про Шевченка : «Я не знаю в світовій літературі поета, який би став таким послідовним, таким гарячим, таким свідомим оборонцем за права жінки на повне і людське життя».
Ми з неприхованою гордістю промовляємо ім’я нашого пророка, що став гордістю всього цивілізованого й культурного світу.
Клас ділиться на дві команди : «А» і «Б».
Гра складається з чотирьох турів та супер гри. Кожна команда має право відкрити один аркуш під певним номером . Прочитавши заховане слово, може відгадувати записану фразу із вірша Шевченка. Якщо це їй не вдається , хід гри переходить до іншої команди. І так до тих пір, поки та чи інша команда не назве фразу і назву вірша.
Право першого ходу надається команді , яка за 3 хвилини правильно напише, які події в житті Т.Г.Шевченка відбулися у вказані роки.
1814 – (народився в с. Моринцях).
1831 – (прибув до Петербурга).
1835 – (вперше малюнки визнані професійними).
1838 – (викуплений з кріпацтва).
1840 – (виходить перший «Кобзар»).
1845 – (пише «Заповіт»).
1847 – (заарештований).
1857 – ( закінчується період заслання).
1860 – (присвоюється звання академіка).
1861 – (помер у м. Петербург).
Отже, право першого ходу надається команді … .
(На магнітній дошці прикріплені аркуші паперу , на яких записано фразу з відомого вірша Т.Шевченка. Зміст закрито іншими аркушами, на яких стоять цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 (залежно від кількості слів у фразі).
Під двома – трьома номерами стоять позначення :
«Б» - перехід ходу ;
«ПП» - поетична пауза.
І тур.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
не |
«Б» |
пішла |
ПП |
пошкандибала |
спочивать в снопи
( Вірш «Сон»).
Додаткові запитання :
ІІ тур.
Розпочинає команда, яка перемогла у І турі.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
я |
в |
ПП |
мучився |
«Б» |
хаті колись
(Вірш «Якби ви знали, паничі…»).
Додаткові завдання :
ІІІ тур.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
«Б» |
«ПП» |
До паю |
а |
я |
собі |
уже покликали
(Вірш «Мені тринадцятий минало…»).
Додаткові запитання :
ІV тур.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
«Б» |
хоче |
«ПП» |
так |
соловейко |
не |
Мати научати
(Вірш «Садок вишневий коло хати»)
Додаткові запитання :
Супер – гра.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
і |
|
мене |
|
«Б» |
|
сім’ї |
|
«ПП» |
в великій
( Вірш «Заповіт»).
Додаткові запитання :
Оголошення результатів конкурсної гри. Учитель відзначає найактивніших учасників конкурсів і виставляє отримані бали.
ІV. Підсумок уроку
V. Оголошення домашнього завдання .
Підготуватися до контрольної роботи