Урок, Конспект. "Площі многокутників"

Про матеріал
Мета уроку: Формування предметних компетентностей:  перевірити знання формул для обчислення площ многокутників;  удосконалити вміння застосовувати ці формули до розв’язування задач;  розвивати обчислювальну техніку, вміння міркувати, аналізувати, робити висновки;  виховувати почуття товариськості, вміння діяти в групі, спільно долати труднощі, наполегливість, працелюбність. формуванняключових компетентностей:  усвідомлювати значення власних освітніх потреб та цінності нових знань та вмінь;  розвивати прагнення організовувати та плануватисвою навчальну діяльність;  виховувати самостійність, інтерес до навчальноїдіяльності. Тип уроку: комбінований Форма проведення: пленерний урок. Місцепроведення: шкільне подвір’я навчального закладу. Обладнання: індивідуальні робочі зошити, папки-тримачі, олівці, ручки, рулетки (5м), транспортир(великий), косинець(великий), крейда, мотузки, кілочки.
Перегляд файлу

Вергелес Вікторія Віталіївна, вчитель математики

Геронимівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Руськополянської сільської ради

Предмет: геометрія

Тема. Площі многокутників

Клас: 8

Мета уроку: 

Формування предметних компетентностей:

  • перевірити знання формул для обчислення площ многокутників;
  • удосконалити вміння застосовувати ці формули до розв’язування задач;
  • розвивати обчислювальну техніку, вміння міркувати, аналізувати, робити висновки;
  • виховувати почуття товариськості, вміння діяти в групі, спільно долати труднощі, наполегливість, працелюбність.

формуванняключових компетентностей:

  • усвідомлювати значення власних освітніх потреб та цінності нових знань та вмінь;
  • розвивати прагнення організовувати та плануватисвою навчальну діяльність;
  • виховувати  самостійність, інтерес до навчальноїдіяльності.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: пленерний урок.

Місцепроведення: шкільне подвір’я навчального закладу.

Обладнання: індивідуальні робочі зошити, папки-тримачі, олівці, ручки, рулетки (5м), транспортир(великий), косинець(великий), крейда, мотузки, кілочки.

 

Хід уроку

І. Організаційнийетап

Епіграф уроку

Вчіть геометрію, не бійтеся!

Відчуйте радість відкриттів!

З фігурами порозумійтеся,

Це знадобиться вам в житті.

                                                                             О. Панішева

 

Перевіркаготовностіучнів до уроку, налаштування на роботу.

Учніодягаютьсявідповідно до погоди, залишаютьтелефони, планшети, підручники, беруть папки-тримачі, ручки, олівці, калькулятори, рулетки,отримуютьіндивідуальніробочізошити.

Вирушають на місцепроведення уроку. Клас розділяється на три команди шляхом жеребкування.( якщо рівень знань учнів дозволяє це зробити)

Команда «червоних», команда «жовтих», команда «зелених»

Кожен учасник команди отримує пов’язку відповідного кольору і зав’язує на руку.

IІ. Перевіркадомашньогозавдання.

Здійснюється шляхом гри «Найспритніший». Перед початком гри-естафети учням прикріплюються на спинах цифри. ( Обов’язково: 1, 2, 6, 8, та інші в залежності від кількості учасників)

Правила гри:

Учні трьох команд стають у шеренги. За вказівкою вчителя стартують по одному до місця, де лежать конверти із першим завданням, повертаються до команд та розв’язують його. Перемагає той хто першим складе із прикріплених цифр правильну відповідь (1 бал). Аналогічно друге та третє завдання.

Завдання 1. Дано паралелограм. Обчислити площу ( Відповідь: 18см2)

Результат пошуку зображень за запитом "задачі на знаходження площ многокутників"

 

 https://static.wixstatic.com/media/899f0c_3c8b5711e8c54e3094cc770daefbb9e4.png/v1/fill/w_601,h_189,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/899f0c_3c8b5711e8c54e3094cc770daefbb9e4.webphttps://static.wixstatic.com/media/899f0c_3c8b5711e8c54e3094cc770daefbb9e4.png/v1/fill/w_601,h_189,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/899f0c_3c8b5711e8c54e3094cc770daefbb9e4.webp

 

Завдання 2. Обчислити площу фігури, якщо 1клітинка – це 1см2 ( Відповідь: 6см2)

Результат пошуку зображень за запитом "задачі на знаходження площ многокутників"

 

Завдання 3. Площа паралелограма дорівнює 120 см2, а дві його сторони 15см та 10см. Знайдіть висоти паралелограма. ( Відповідь: 8см, 12см)

IІI. Актуалізація опорних знань

Гра «Впізнай формулу»

Правила гри. Учні отримують набори із назвами фігур та формулами. На  доріжці розкладають фігура-формула. Перемагає той хто перший правильно виконає завдання (1бал). Якщо погода вітряна діти мають самі придумати, як зафіксувати картки.

  Відповідь:  паралелограм

 

Відповідь:  трапеція

Відповідь: правильний трикутник

 

 

 

 

Відповідь:паралелограм

Відповідь: прямокутний трикутник

 

 

Відповідь: ромб

 

Відповідь: трикутник

 

Відповідь: трикутник

 

Відповідь: прямокутник

Відповідь: квадрат

 

Відповідь: трикутник

 

 

Відповідь: круг

 

IV. Мотиваціянавчальноїдіяльності

Геометрія, як і інші науки, виникла з потреб практики. Саме слово «Геометрія» грецьке, в перекладі означає «землемірство». Люди дуже рано відчули потребу у вимірюванні земельних ділянок. Вже за 3-4 тисячі років до нашої ери. Кожен клапоть родючої землі в долинах Нілу, Тигру та Сфрату, річок Китаю мало велике значення для життя людей, після розливу річок доводилося знову ділити землю. Це вимагало запасу геометричних знань. З єгипетських папірусів та старовавілонських текстів, що дійшли до нашого часу, видно, що вже за 2 тисячі років до нашої ери люди вміли визначати площі трикутників, прямокутників, трапецій.Грецький вчений Платон над дверима класу, в якому він навчав своїх учнів, написав: «Той, що не вивчив геометрії, нехай не входить в ці двері».

Наше завдання сьогодні -  застосувати знання про площі многокутників на подвір’ї школи, а саме ми будемо займатися ландшафтним дизайном. Ландшафтний дизайн – це розробка та впровадженнязаходівщодоперетворення та оформленняземельноїділянки.

Прийом «Чудернацьке подвір’я» ( розвиваємо уяву та творчість)

Кожна команда вибирає по три картинки, на яких будуть зображення певних предметів. Учасники повинні запропонувати найкреативнішу ідею застосування того чи іншого предмету для вдалого застосування на  території школи. Команда з найкращою чудернацькою ідеєю отримає 1 бал. (В цьому конкурсі всі команди можуть бути переможцями)

Результат пошуку зображень за запитом "ящик"Результат пошуку зображень за запитом "різні предмети"Пов’язане зображення

 

Результат пошуку зображень за запитом "різні предмети"Результат пошуку зображень за запитом "плетені крісла"Результат пошуку зображень за запитом "плетені крісла"

 

Результат пошуку зображень за запитом "зонт"Результат пошуку зображень за запитом "книги"   Результат пошуку зображень за запитом "вода"

 

Результат пошуку зображень за запитом "фрукти" Результат пошуку зображень за запитом "фрукти"Результат пошуку зображень за запитом "музичні інструменти"

V. Застосування засвоєних навичок та вмінь учнів.

Кожна команда отримує свій маршрутний лист із завданнями. Порядок виконання завдань змінювати не можна.

 

 

 

 

 

Команда Жовтих

Завдання 1 Найбільшу клумбу прямокутної форми  біля школи планується засадити тюльпанами. Скільки цибулин тюльпанів потрібно придбати, якщо на 0,35кв.м потрібно 10 цибулин (3бали)

Завдання 2  Клумбу круглої форми потрібно засіяти газонною травою. Скільки коштів необхідно виділити школі на озеленення, якщо на 1кв.м використовується приблизно 40 гр. насіння (100гр коштує 16грн.)?  (3бали)

Завдання 3  Створити малюнок  на відведеній вашій команді території школи (розмістити на всю запропоновану площу) з одного ромба та трьох прямокутних трикутників. Скільки коштів ви витратите на фарбування фігур, якщо на 1кв.м. потрібно 120гр фарби (100гр коштує  26грн) (3 бали)

Завдання 4.  Скільки літрів бензину потрібно, щоб скосити спортивний майданчик біля нашої школи. Якщо відомо, що на територію 4128кв.м  біля дитячого садочка витратили 8л бензину? (відповідь округлити до одиниць)  (3 бали)

Команда Жовтих

Вид діяльності

Кількість балів

1. Перевірка д/з

 

2. «Впізнай формулу»

 

3. «Чудернацьке подвір’я»

 

Завдання 1

Площа

Кількість цибулин на 1кв.м

Кількість цибулин

Кількість балів

Клумба прямокутної форми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

Площа

Потрібно газонної трави (в гр.)

Ціна

Кількість балів

Клумба круглої форми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3

Площа

Потрібно фарби ( в гр.)

Ціна

Кількість балів

Створення малюнка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4

Площа

Потрібно бензину на 1 кв.м

Всього бензину

Кількість балів

Косіння  спортивного майданчика

 

 

 

 

 

 

Гра «Геомглот»

____

____

_______

 

 

 

 

 

 

 

               

            Загальна кількість балів __________

                                           Оцінка _________

Команда Червоних

Завдання 1  Клумбу круглої форми потрібно засіяти газонною травою. Скільки коштів необхідно виділити школі на озеленення, якщо на 1кв.м використовується приблизно 40 гр. насіння (100гр коштує 16грн.)?  (3бали)

Завдання 2  Найбільшу клумбу прямокутної форми  біля школи планується засадити тюльпанами. Скільки цибулин тюльпанів потрібно придбати, якщо на 0,35кв.м потрібно 10 цибулин (3бали)

Завдання 3.  Скільки літрів бензину потрібно, щоб скосити ігровий майданчик біля нашої школи. Якщо відомо, що на територію 4128кв.м  біля дитячого садочка витратили 8л бензину? (відповідь округлити до одиниць)  (3 бали)

 Завдання 4  Створити малюнок  на відведеній вашій команді території школи (розмістити на всю запропоновану площу) з двох  ромбів та двох  прямокутних трикутників. Скільки коштів ви витратите на фарбування фігур, якщо на 1кв.м. потрібно 120гр фарби (100гр коштує  26грн) (3 бали)

Команда Червоних

Вид діяльності

Кількість балів

1. Перевірка д/з

 

2. «Впізнай формулу»

 

3. «Чудернацьке подвір’я»

 

 

 

 

 

 

Завдання 1

Площа

Потрібно газонної трави (в гр.)

Ціна

Кількість балів

Клумба круглої форми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

Площа

Кількість цибулин на 1кв.м

Кількість цибулин всього

Кількість балів

Клумба прямокутної форми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3

Площа

Потрібно бензину на 1 кв.м

Всього бензину

Кількість балів

Косіння спортивного майданчика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4

Площа

Потрібно фарби ( в гр.)

Ціна

Кількість балів

Створення малюнка

 

 

 

 

 

 

Гра «Геомглот»

____

____

_______

 

 

 

 

 

 

 

  

              Загальна кількість балів __________

                                           Оцінка _________

Команда Зелених

Завдання 1  Скільки літрів бензину потрібно, щоб скосити ігровий майданчик біля нашої школи. Якщо відомо, що на територію 4128кв.м  біля дитячого садочка витратили 8л бензину? (відповідь округлити до одиниць)  (3 бали)

Завдання 2  Створити малюнок  на відведеній вашій команді території школи (розмістити на всю запропоновану площу) з одного прямокутника та трьох  трикутників. Скільки коштів ви витратите на фарбування фігур, якщо на 1кв.м. потрібно 120гр фарби (100гр коштує  26грн) (3 бали)

Завдання 3  Найбільшу клумбу прямокутної форми  біля школи планується засадити тюльпанами. Скільки цибулин тюльпанів потрібно придбати, якщо на 0,35кв.м потрібно 10 цибулин (3бали)

Завдання 4  Клумбу круглої форми потрібно засіяти газонною травою. Скільки коштів необхідно виділити школі на озеленення, якщо на 1кв.м використовується приблизно 40 гр. насіння (100гр коштує 16грн.)?  (3бали)

Команда Зелених

Вид діяльності

Кількість балів

1. Перевірка д/з

 

2. «Впізнай формулу»

 

3. «Чудернацьке подвір’я»

 

 

 

 

 

 

Завдання 1

Площа

Потрібно бензину на 1 кв.м

Всього бензину

Кількість балів

Косіння спортивного майданчика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

Площа

Потрібно фарби ( в гр.)

Ціна

Кількість балів

Створення малюнка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3

Площа

Кількість цибулин на 1кв.м

Кількість цибулин всього

Кількість балів

Клумба прямокутної форми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4

Площа

Потрібно газонної трави (в гр.)

Ціна

Кількість балів

Клумба круглої форми

 

 

 

 

Гра «Геомглот»

____

____

_______

 

 

 

 

 

 

 

             

            Загальна кількість балів __________

                                           Оцінка _________ 

 VI. Підсумок уроку  

Гра « Гемоглот»

Правила: команди шикуються в шеренги. Перший з команди Червоних називає геометричний термін, перебігає в кінець шеренги і присідає. Аналогічно перший з команди Жовтих і за ним з команди Зелених. Потрібно все робити швидко, якщо хтось з учнів не знає, право відповіді  переходе до наступної команди. Виграє та команда, учасники якої  всі присядуть. Обов’язкова умова–гравців має бути однакова кількість. ( 1 бал)

Додаткова задача.

Штучний ставок  у дворі має форму квадрата зі стороною 2м. Біля його вершин ростуть дерева. Як збільшити площу ставка, зберігши його форму ?  При цьому дерева не повинні опинитись у воді

Команди мають з мотузок натягнути ставок, за допомогою кілочків зобразити дерева. Здогадатись і натягнути нові мотузки збільшеного ставка. (2б).

                    Відповідь:     

VII. Домашнє завдання  

Задача 1.  Ви отримали ділянку площею 24кв.м . Якою  фігурою і з якими сторонами має бути ця ділянка, щоб витрати на огорожу були найменшими. Ціна 1м огорожі – 75грн.

Задача 2.  Необхідно розбити у дворі три однакових клумби , кожна з яких має форму рівностороннього трикутника зі стороною 6м., яку площу вони будуть займати ? Зробити малюнок  двору з клумбами , масштабом 1:100.

 

 

Література:

  1. А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. Геометрія 8. – Харків.: «Гімназія», 2017. – 239 с.
  2. Г. В. Апостолова. Геометрія  8. – Київ.: «Генеза», 2009.–302с.
  3. В . І. Коба, О. О. Хмура. Позакласна робота з математики в школі.–Київ.: «Радянська школа», 1968.–374 с.
  4. О. В. Темченко. Геометрія плани-конспекти уроків 8 клас.–Харків.6 «Світ дитинства», 2004.–254 с.
  5. Електронні ресурси:

а)  https://osvita.ua/school/lessons_summary/math/33891/

б) https://www.schoollife.org.ua/tema-rozvyazuvannya-zadach-8-klas-geomet-10/

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку