Урок "Конспект уроку для 1 класу з інтегрованого курсу Дизайн і технології на тему Різнобарвний льодяник. Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну.

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого курсу Дизайн і технології для 1 класу. Тема уроку. Різнобарвний льодяник. Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпечні прийоми праці. Виготовлення льодяника з пластиліну. Мета уроку: формувати ключові та предметні компетентності; розширити знання дітей про властивості пластиліну, його призначення; опанувати прийом скочування, витягування, розкочування, пригладжування, формувати пізнавальні інтереси, вміння зіставляти, порівнювати предмети.
Перегляд файлу

Урок з інтегрованого курсу  Дизайн і технології  

Тема уроку. Різнобарвний льодяник. Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпечні прийоми праці. Виготовлення льодяника з пластиліну.

Мета уроку: формувати ключові та предметні компетентності; розширити знання дітей про властивості   пластиліну, його призначення; опанувати прийом скочування, витягування, розкочування, пригладжування, формувати пізнавальні інтереси, вміння зіставляти, порівнювати предмети.

Обладнання:

а) матеріали: пластилін, дерев’яні шпажки;

б) інструменти, приладдя: дощечки для пластиліну, стеки;

в) наочність: технологічна картка, зразок виробу, зразки карамельок.

Хід уроку

  1.                 Організація класу
  • Привітання
  •  Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

  1.   Перевірка готовності учнів до уроку

– Зараз у вас урок дизайн і технології.

 На партах повинні бути: дошки для пластиліну, стеки, пластилін, серветки. (Слайд)

Повторення правил з техніки безпеки . (Слайд)

  1.   Емоційна вправа-налаштування

– Посміхніться один одному. Висловіть добрі побажання.

Повторення правил поведінки на уроці.

  1.             Актуалізація опорних знань учнів
  1.   Вступна бесіда

– Які солодощі ви полюбляєте?

А чи знаєте ви, що є природні солодощі, наприклад, мед, фрукти, і штучні: печиво, цукерки, тістечка, тортики, морозиво.

– Як ви вважаєте, чи корисно для здоров’я вживати багато штучних солодощів? Як впливають солодкі продукти на зуби? (Слайди)

– Пропоную вам розглянути карамельки (демонструю).

  1.          Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

– Як ви вважаєте, що ми будемо виготовляти на уроці?

– На уроці ми виготовимо різнобарвні льодяники з пластиліну.

IV. Аналіз зразка виробу

– То як називається виріб, який ми виготовлятимемо? (пластиліновий льодяник, пластилінова карамель).

– В чому полягає його корисність? Для чого потрібно виготовляти і де можна використати цей виріб? (можна використати, щоб прикрасити кімнату, для ігор, як сувенір для подарунка, для розіграшу).

– З яких деталей він складається? (із дерев’яної шпажки-основи для кріплення, пластилінової карамельки).

– З якого матеріалу виготовлено виріб? (Із пластиліну).

Завдання уроку. (Слайд)

Проведення фізкультхвилинки

V. Вивчення нового матеріалу

1. Щоб виконати завдання уроку, необхідно з'сувати з чим ми будемо працювати. Допоможуть нам в цьому Фіксики. Подивіться сюжет мультфільму, і скажіть, що таке пластилін і з чого його виготовляють.

Для довідки

Пластилін (італ. plastilina, від дав.-гр. πλαστός – ліпний) – матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з доданням воску, натурального та штучного жиру та інших речовин, що перешкоджають висиханню.

  1. Інструменти для роботи з пластиліном.
  2.   Показ прийомів (Слайди)

Існує багато прийомів роботи із пластиліном, ось деякі із них:

  1.               Скачування.
  2.               Сплющування.
  3.               Розкачування.
  4.               Відтягування.
  5.               Прищіпування.
  6.               Вдавлювання (вибирання стеком).

Ми будемо користуватися способом розкачування і скачування.

VI Практична робота.

1. Вступний інструктаж

– Кожен із вас створить свій різнобарвний льодяник із пластиліну, користуючись технологічною карткою (розгляд в альбомі). А в кінці уроку ви повинні зробити рекламу своєму льодянику і продати його за «смішні гроші»-смайлики. Той , хто назбирає смайликів, зможе їх обміняти на справжні льодяники та пригостити своїх друзів.

2. Планування послідовності трудових дій учнів

– Добираємо три брусочки пластиліну різного кольору.

Стеком потрібно розділити кожен із них навпіл.

Скільки половинок у вас вийшло?

Залиште 3 половинки різного кольору, інші складіть до коробочки.

Із трьох половинок скачайте кульки на дощечці (демонструю прийом).

А які ви знаєте ще геометричні тіла, крім кулі?

Далі розкачуємо кожну кульку в ковбаску.

Ковбаска із пластиліну – це яке геометричне тіло?

Викладаємо ковбаску одна на одну, стискаємо та скручуємо їх у джгутик. Скручуємо джгутик у кільце. Нанижемо кольорове кільце на дерев’яну шпажку (техніка безпеки!)

VIІ. Інструктаж з техніки безпеки (Слайд)

1. Повторення правил роботи з пластиліном

– Які правила роботи з пластиліном ви знаєте?

Щоб виліпити щось із пластиліну, необхідно щоб він був пластичним. А для цього його слід нагріти (в руках або на батареї, підстеливши під неї клейонку).

Руками від пластиліну не можна торкатися рота, очей.

Після роботи із цим матеріалом слід дуже ретельно вимити руки із милом.

Хвилинка-цікавинка. Перегляд майстер-класу по виготовленню льодяників.

Фізкультхвилинка .

VII. Самостійна практична робота учнів

  1.   Поточний інструктаж
  2.   Індивідуальна допомога учням

VIII. Підсумок уроку. Аналіз й оцінка учнівських робіт

  1.   Узагальнююча бесіда

– Що нового ви дізнались?

– Що ще можна виготовити із пластиліну?

– Які солодощі корисно вживати?

2. Презентація робіт , реклама свого виробу.

3. Самоаналіз робіт.

Чи знаєте, що пластилін можна виготовити і вдома ? Як це зробити, підкажуть давні друзі Фіксики. Пропоную переглянути ролик про те, як зробити пластилін вдома. А ви розкажете про це своїм батькам і разом спробуєте щось з такого пластиліну зробити.

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку