Конспект уроку
рухливі ігри для учнів 4 класу
Щербань О.О.
Дата проведення: ___________
Тема уроку: рухливі ігри, колове тренування.
Завдання уроку: виховання в учнів відчуття взаємодопомоги. Навчити учнів техніці виконання вправ по колу. Сприяти розвитку витривалості, спритності та уваги.
Мета: сприяти гармонійному розвитку учнів,підвищувати інтерес учнів до уроків фізичної культури. Інвентар та обладнання: гімнастичні мати, обручі, м’ячі, секундомір,свисток. Місце проведення: спортивна зала : Гімназія №27 ДМР
|
|
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
|
|
|
Підготовча частина уроку |
15 хв. |
|
|
|
|
Організований вхід до залу. Шикування. Привітання. |
2 хв. |
Шикування в одну шеренгу. |
|
|
|
Оголошення завдань уроку. Інструктаж з безпеки життєдіяльності |
1 хв. |
Запитати про самопочуття та настрій |
|
|
|
Замір ЧСС |
30 с. |
Візуальний контроль |
|
|
|
Стройові вправи на місці: -повороти ліворуч -повороти праворуч -повороти кругом -перешикування з шеренги «по одному» в шеренгу «по два» |
30 с. |
Вчитель слідкує за поставою учнів. Перед виконанням нагадати правила перешикування. |
|
|
|
Різновиди ходьби: -ходьба на носках, руки на пояс -ходьба на п’ятах, руки за голову -ходьба з високим підніманням стегна -ходьба з закиданням гомілки |
1 хв. |
Вчитель слідкує за поставою та амплітудою рухів |
|
|
|
Комплекс загальнорозвиваючих вправ |
8 хв. |
|
|
|
|
Перешикування уступом на розрахунок 4,2, на місті. |
20 с. |
Для виконання загальнорозвиваючих вправ |
|
|
|
1) В. п.-стійка, ноги нарізно, руки на поясі: 1.-нахил голови вперед; 2-те, саме назад; 3-те, саме ліворуч; 4-те, саме праворуч |
4-6 разів |
Виконуємо повільно з великою амплітудою |
|
|
|
2) В. п-стійка, ноги нарізно, руки перед грудьми: 1-поворот тулуба праворуч, ривком руки в сторони; 2-в.п.; 3-4-те саме, ліворуч |
4-6 разів |
При поворотах розкриваємо долоні вперед |
|
|
|
3) В. п.-стійка, ноги нарізно, руки в сторони: 1-4-по черзі колові оберти в плечових суглобах вперед; 5-8-те саме, назад |
2-4 разів |
Темп середній, велика амплітуда |
|
|
|
4) В. п.-стійка, ноги нарізно, руки на поясі: 1-нахил тулуба вперед; 2-те саме, назад; 3- те саме, ліворуч; 4-те саме, праворуч |
4-6 разів |
Ноги в колінах не згинаємо |
|
|
|
5) В. п.-стійка ноги нарізно, руки до плечей: 1-2-пружинисті повороти праворуч, 3-4-те саме, ліворуч |
6-8 разів |
Поворот тулуба разом з поворотом голови в одну сторону |
|
|
|
6) В. п.-стійка, ноги разом, руки вниз: 1-руки вгору, 2-дістати пальцями рук пальці ніг, 3-підлоги, 4- в. п. |
6-8 разів |
Ноги не підгинати в колінах, без різких рухів |
|
|
|
7) В. п.-сід на лівій нозі, правую в сторону. Переміщення ваги тіла з лівої на правую і навпаки |
4-6 разів |
Звертаємо увагу на правильну постановку стоп |
|
|
|
8) В. п.-ноги нарізно, руки вперед: 1-мах правою ногою вперед вліво, 2-в. п.;3-мах лівою ногою вперед вправо, 4-в. п. |
4-6 разів |
Спина пряма, махи прямими ногами, без різких рухів
|
|
|
|
Гра на увагу «Клас струнко» |
2 хв. |
|
|
|
|
Учні повинні виконувати команди вчителя тільки тоді, коли він каже слово «клас». Якщо вчитель не сказав цього слова, учні команди не виконують. |
|
Учень, який припустився помилки, виконує одне присідання. |
|
|
|
Основна частина уроку |
25 хв. |
|
|
|
|
Колове тренування |
20 хв. |
Виконання вправ 40 секунд, відпочинок -20 секунд. Визначається місце кожної станції. |
|
|
|
1.станція- вис на гімнастичній стінці, махом у вис кутом, зігнувши ноги |
40 с. |
Перехід здійснюється за часовою стрілкою |
|
|
|
2.станція-вис лежачи на низькій перекладені, підтягування |
40 с. |
При підтягувані до перекладині -підборіддя над перекладиною |
|
|
|
3.станція-вис на гімнастичній стінці обличчям до стінки-махом обома ногами у вис прогнувшись |
40 с. |
Ноги не згинаємо в колінах |
|
|
|
4.станція-стрибки зі скакалкою |
40 с. |
Середній темп |
|
|
|
5.станція-згинання та розгинання рук в упорі лежачи |
40 с. |
Дівчата виконують спираючись на коліна |
|
|
|
6.станція-ведення м’яча в русі |
40 с. |
Ведення однією рукою або позмінно |
|
|
|
7.станція-присідання з набивним м’ячем |
40 с. |
Спина пряма, присідаємо, як на стілець |
|
|
|
8.станція-піднімання тулуба в сід |
40 с. |
Спина повністю торкається мата при опусканні тулуба |
|
|
|
9.станція-стійка на лопатках |
40 с. |
Руки на попереку, носки стоп тягнуться вгору |
|
|
|
10.станція-міст з положення лежачи |
40 с. |
Розгинати руки в ліктьових суглобах |
|
|
|
11.станція-стрибок з місця |
40 с. |
Виконувати вправу вистрибуючи вгору і в перед |
|
|
|
12.станція-вправа з гімнастичним обручам |
40 с. |
Крутимо обруч навколо тулуба |
|
|
|
13.станція-згинання та розгинання рук позаду в упорі сидячи |
40 с. |
Ноги в колінах не згинати |
|
|
|
14.станція-перехід з упору присівши в упор лежачи стрибком |
40 с. |
Темп середній |
|
|
|
15.станція-кидки м’яча в ціль |
40 с. |
Відстань від цілі 5-6 м. |
|
|
|
16.станція-приставний крок |
|
Фішки стоять на відстані 8-9 метрів, обов’язкове торкання фішки рукою |
|
|
|
Рухлива гра:»Влуч м’ячем» |
9 хв. |
|
|
|
|
Діти шикуються в коло на майданчику, у центрі учень із маленьким м’ячем в руках. Він підкидає м’яч вгору і називає ім’я будь- кого з дітей. Усі швидко розбігаються, а учень, ім’я якого назвали, намагається спіймати м’яч. Як тільки він спіймав м’яч, голосно говорить: «Стій!». Усі повинні зупинитися, а ведучий кидає м’яч у будь-кого, намагаючись влучити. Учень, у якого влучили, стає ведучим. |
|
Якщо ведучий не влучає в наміченого гравця, то швидко біжить за м’ячем, бере його і знову говорить «Стій!» дітям, які в цей час тікають від нього. Якщо ведучому не вдається за 3 кидки в кого-небудь влучити, гра розпочинається спочатку. |
|
|
|
Заключна частина |
5 хв. |
|
|
|
|
1.Шикування в коло. |
|
|
|
|
|
2.Проведення ігор на розвиток уваги: |
|
|
|
|
|
2.1.Гра «Уважні сусіди» |
2 хв. |
|
|
|
|
Учитель ходить у середині кола. Зупинившись біля якогось гравця, говорить:»Руки». Гравець, до якого звернувся вчитель, стоїть спокійно. Гравець, що стоїть справа від нього, піднімає праву руку, а той, що стоїть зліва-ліву руку. |
|
Якщо хто-небудь з трьох гравців помилився, то вибуває з гри або виконує три кроки назад. |
|
|
|
2.2.Гра «Заборонений рух» |
2 хв. |
|
|
|
|
Гравці стоять у коло на відстані витягнутих у сторону рук. Учитель також стає з ними в коло і пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. Вчитель виконує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Раптом він виконує « \заборонений» рух. Хто з гравців помилиться, той робить крок вперед. Гра триває. |
|
Приклад «забороненого» руху-не можна виконувати рух «руки на пояс», або «руки вперед». Хто помилився-робить одне присідання і т.д. |
|
|
|
3. Дихальні вправи. |
30 с. |
Підрахунок ЧСС |
|
|
|
4. Підбиття підсумків уроку. |
30 с. |
Домашнє завдання |
|
|
|
5.Органызований перехід до класу |
|
В колону по одному |
|