Урок "Конспект уроку з географії для 10 класу на тему :"Класифікація країн за формою правління . "

Про матеріал

Класифікація країн за формою правління . Формою адміністративно - територіального устрою. Відмінності федеративних держав . Політичні та економічні системи . Типологія держав

Мета уроку :актуалізувати й поглибити знання про форми державно­го правління та адміністративно- територіального устрою;

форму­вати вміння характеризувати основні форми державного устрою, політичні системи країн;

розвивати вміння оцінювати політико- географічне положення країн, користуючись політичною картою світу;

виховувати геополітичне та аналітичне мислення.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання : політична карта світу, атласи,підручник зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ØЩо таке політична карта світу . Назвіть її елементи

ØНазвіть періоди формування політичної карти

ØЯкі види змін на політичній карті світу ?

ØЯка різниця між термінами "країна ","держава" ,"залежна країна ","колонія".

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Політичну карту світу іноді образно називають «політичним портретом світу», який змінюється в часі внаслідок приєднання відкритих земель, територіального поділу чи об'єднання держав тощо. Щоб розкрити особливості цього «портрета», потрібно дізна­тися про суспільно-політичні характеристики держав, їх політичні та економічні системи, місце на політичній карті світу

Перегляд файлу

Класифікація країн за формою правління . Формою адміністративно - територіального устрою. Відмінності федеративних держав . Політичні та економічні системи  . Типологія держав

Мета уроку :актуалізувати й поглибити знання про форми державно­го правління та адміністративно-                                          територіального устрою;

  форму­вати вміння характеризувати основні форми державного устрою, політичні системи                             країн;

  розвивати вміння оцінювати політико- географічне положення країн, користуючись                              політичною картою світу;

  виховувати геополітичне та аналітичне мислення.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання : політична карта світу, атласи,підручник зошит

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке політична карта світу . Назвіть її елементи
  • Назвіть періоди формування політичної карти
  • Які види змін на  політичній карті світу ?
  • Яка різниця між термінами "країна ","держава" ,"залежна країна ","колонія".

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifПолітичну карту світу іноді образно називають «політичним портретом світу», який змінюється в часі внаслідок приєднання відкритих земель, територіального поділу чи об’єднання держав тощо. Щоб розкрити особливості цього «портрета», потрібно дізна­тися про суспільно-політичні характеристики держав, їх політичні та економічні системи, місце на політичній карті світу

http://pidruchnik.info/textbook/geography/10klas_1/10klas_1.files/image021.jpg

Форма державного устрою - це спосіб територіальної організації держави, що встановлює порядок поділу країни на частини і визначає характер відносин між центральними і місцевими органами влади. Нині у світі розрізняють дві головні форми державного устрою - просту (унітарну) і складну (федеративну).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Політичною системою суспільства називають сукупність відносин політичних суб’єктів, які пов’язані за характером влади та управління суспільством, організовані на єдиній нормативно-ціннісній основі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Економічною системою називають сукупність економічних процесів, які відбуваються на основі сформованих у суспільстві відносин власності і господарського механізму. Головну роль у будь-якій економічній системі відіграє виробництво разом з галузями розподілу, обміну і споживанням

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЯкі вам відомі економічні системи ?

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g11b/g10-11_5_files/image007.gif

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifСлухаючи міжнародні новини, зверніть увагу на те, що є держави, про які говорять щодня і багато. Це США, Франція, Німеччина, Росія, Китай, Японія, Велика Британія, Італія, Польща, Іспанія, Індія. Рідше згадують Канаду, Бразилію, Австралію, Єгипет. А є країни, про які ви можете не почути й протягом життя: Бутан, Бруней, Беліз, Руанда, Кабо-Верде, Піткерн чи Сент-Люсія. Про них інформаційні агентства можуть згадати хіба в контексті природних чи соціальних катаклізмів, курйозних випадків чи надзвичайних подій. Чому так? Відповідь проста: вся справа в авторитеті держави, її ролі і значенні в сучасному світі, які формуються на основі багатьох якісних і кількісних характеристик, таких, як внесок у світову цивілізацію, кількість населення, розміри території, величина природно-ресурсного потенціалу, рівень економічного розвитку, частка в світовому виробництві чи в наданні послуг, рівень продуктивності праці, індекс людського розвитку, структура економіки та багатьох інших показників. Відповідно до них розрізняють різні типи країн.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДавайте з вами розглянемо типи країн за економічним розвитком!

Також держави розглядають за рівнем економічного розвитку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

Далі наше з вами завдання позначити на контурній карті країни ,які ми з вами розглянули .

1.Наводимо межі держави

2 замальовуємо кольором  або штриховкою позначину територію

3.Позначаємо столицю

4.Створюємо легенду карти (умовні позначення )

Економічно розвинуті

   -країни "Великої сімки"

 

   - економічно розвинуті...

IV.Підсумок уроку

  • Які вам відомі форми правління ?
  • Що таке форма державного устрою. Які вам відомі форми?
  • Що ви знаєте про політичні системи світу?
  • Назвіть ,що таке економічна система. Назвіть типи економічних систем?
  • Назвіть держави за рівнем економічного розвитку ?

V.Домашнє завдання

&3 читати та переказувати ,вивчити конспект,закінчити практичну роботу

 

docx
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
2786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку